2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #21 Skrevet 29. juli 2012 Ja jeg har kun hatt mercedes og audi, og har vært storfornøyd, så jeg er omvendt hehe :D Mange skryter veldig av Toyota da, som driftssikker, pålitelig og god bil. Kjenner flere som har hatt corolla, og vært storfornøyde. Vet ikke om det kan være interessant. Har dessverre ikke så mye positivt å si om franske biler. Det henger nok igjen dette dårlige rykte til franske biler, men Peugeot har jeg bare gode erfaringer med, har hatt i familien en god stund nå. Men det er jo subjektivt Jeg finner nok ut av det, får prøvekjøre og kjøpe det som faller seg når det nærmer seg.
charactouy Skrevet 29. juli 2012 #22 Skrevet 29. juli 2012 Hm, den er sikkert ikke så dum den, Mitsubishi er jo kjent for å være ganske driftssikkert? Vet dog ikke om jeg skal ha SW, jeg har jo ingen unger og vogner som skal pakkes inn i bilen enda Den er ikke stv, det er en 5-dørs eller hatchback - jeg er "allergisk" mot stasjonsvogner, de er jo så store! (Men jeg kunne godt hatt Mercedes Sprinter altså )
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #23 Skrevet 29. juli 2012 Den er ikke stv, det er en 5-dørs eller hatchback - jeg er "allergisk" mot stasjonsvogner, de er jo så store! (Men jeg kunne godt hatt Mercedes Sprinter altså ) Å, jeg søkte bare på "sport" jeg, og da kom SW opp. NÅ ser jeg jo, den var jo kjempelekker! Men nå snakker vi 40-50k over budsjett
charactouy Skrevet 29. juli 2012 #24 Skrevet 29. juli 2012 Å, jeg søkte bare på "sport" jeg, og da kom SW opp. NÅ ser jeg jo, den var jo kjempelekker! Men nå snakker vi 40-50k over budsjett Hvis du skal ha spiller ny ja Jeg gikk for helt ny pga barnet. Den har forresten 5 stjerner i Euro Ncap (er det ikke det testen heter?).
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #25 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du skal ha spiller ny ja Jeg gikk for helt ny pga barnet. Den har forresten 5 stjerner i Euro Ncap (er det ikke det testen heter?). Jeg bare så på det som var tilgjengelig på finn.no, og der var det fra 2009 og oppover. MM, Ncap, det ordet kunne jeg også
charactouy Skrevet 29. juli 2012 #26 Skrevet 29. juli 2012 Jeg bare så på det som var tilgjengelig på finn.no, og der var det fra 2009 og oppover. MM, Ncap, det ordet kunne jeg også Synd om den blir for dyr da, i og med at den er så rommelig at den fungerer som "liten familiebil" når den tid kommer... Selv ville jeg ikke hatt noen som helst annen bil (kanskje med unntak av Sprinter for å slippe å bli våt på ryggen når man står og spenner fast barnet i setet), uansett hvilken og om jeg så hadde fått den gratis - jeg blir faktisk innimellom mo i knærne når jeg ser på den
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #27 Skrevet 29. juli 2012 Synd om den blir for dyr da, i og med at den er så rommelig at den fungerer som "liten familiebil" når den tid kommer... Selv ville jeg ikke hatt noen som helst annen bil (kanskje med unntak av Sprinter for å slippe å bli våt på ryggen når man står og spenner fast barnet i setet), uansett hvilken og om jeg så hadde fått den gratis - jeg blir faktisk innimellom mo i knærne når jeg ser på den Det er mange biler som gjør meg mo i knærne. Jeg skulle ønske jeg ikke var så interessert i bil og brydde meg så mye om hvor sexy den er
charactouy Skrevet 29. juli 2012 #28 Skrevet 29. juli 2012 For meg er det bare Sportback'en, så at jeg har drømmebilen min er ikke å tvile på engang
2shy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #29 Skrevet 29. juli 2012 For meg er det bare Sportback'en, så at jeg har drømmebilen min er ikke å tvile på engang Lucky you! Jeg må bare komme meg gjennom beslutningsvegringen, og spørsmålet om jeg skal være fornuftig eller leve i nuet
2shy Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #30 Skrevet 30. juli 2012 Hva med VW Polo 1,2 Trendline, ser den gjør det veldig bra i tester og skal være en komfortabel bil. Er det like dyrt vedlikehold på denne som Golf?
Guybrush Skrevet 30. juli 2012 #31 Skrevet 30. juli 2012 http://www.dinside.no/29077/test-vw-polo-12-trendline
2shy Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #32 Skrevet 30. juli 2012 http://www.dinside.n...lo-12-trendline Sveive vinduer? Jeg mistet interessen
Gjest UngMann1986 Skrevet 30. juli 2012 #33 Skrevet 30. juli 2012 Sjekk ut Ford Focus! Den har en ganske fast girkasse, siden du ikke likte slarkete! Vet ikke helt hvor den ligger i pris, men vil vel tro at du kan finne noe brukt 5 år pluss, til rundt 120.000?
2shy Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #34 Skrevet 30. juli 2012 Sjekk ut Ford Focus! Den har en ganske fast girkasse, siden du ikke likte slarkete! Vet ikke helt hvor den ligger i pris, men vil vel tro at du kan finne noe brukt 5 år pluss, til rundt 120.000? Hm, ble jeg ikke advart mot denne tidligere i tråden? Har du noen erfaring med den?
Gjest UngMann1986 Skrevet 30. juli 2012 #35 Skrevet 30. juli 2012 Åja, jeg finleste ikke så nøye. Har ikke noe særlig erfaring med den forrige utgaven, har bare prøvekjørt 2011-modellen. Sikkert lurt å høre på dem som har kjørt de Focusene som er noen år gamle.
Guybrush Skrevet 30. juli 2012 #36 Skrevet 30. juli 2012 Som sagt - enorm forskjell mellom forrige generasjon focus og den som er kommet nå.
minienthe Skrevet 30. juli 2012 #37 Skrevet 30. juli 2012 gubben har en 2000 modell focus stasjonsvogn, har aldri hatt noe tull med denne bortsett fra standard slitedeler og litt pussing av rust. to kollegaer har samme bilen bare et par år nyere, de er også veldig fornøyde. tror ford er en "enten eller" bil... enten får du gullbilen som følger deg trofast igjennom tykt og tynt ellers ender du opp med drittbilen som har klippekort på verksted og nummeret til viking på speed dial. selv er jeg toyotamenneske... driftssikre, stabile, tåler en smell, greie å fikse på til en kurant pris, holder seg godt i pris etc. men jeg er også ute etter noe helt annet en TS da jeg er på min andre avensis nå og den neste blir en landcruiser.
2shy Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #38 Skrevet 31. juli 2012 Som sagt - enorm forskjell mellom forrige generasjon focus og den som er kommet nå. Hm, så hvis jeg holder meg til noe relativt nytt, så er det bra? (2005++)
2shy Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #40 Skrevet 31. juli 2012 Siste generasjon kom vel i 2010 Aha, det er uaktuellt prismessig likevel. Det ser ut som jeg holder meg til Peugeot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå