AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Heisann. Klarte å glemme å sette inn p-ringen igjen etter samleie. Ringen var ute i åtte-ni timer før jeg kom på det, og satte inn en ny ring. (Glemte den andre hos kjæresten). Det jeg lurer på er hvordan syklusen min blir nå? Blir ikke helt klok på pakningsvedlegget. Satt i ny ring på fredag, søndag glemte jeg den, og startet på en ny ring. Har jeg da forskjøvet syklusen min to dager? Altså, skal jeg ta ut denne ringen søndag om tre uker, eller fredag som vanlig? Vet forøvrig at jeg må bruke kondom en uke fremover (stemmer det, ja?), og burde nok ta en graviditetstest. Hvor tidlig kan jeg teste? Takk for svar. Anonym poster: 4e3fdc54a1f75d2ed637a10731b8e946
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Må man ta den ut når man har samleie? Anonym poster: 5ab78405a0db4d29ec52f323b0eeb31f
Suzy Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 (endret) I bruksanvisning står det følgende: Hvis ringen har vært ute av skjeden eller du mistenker at ringen har vært ute av skjeden i mer enn 3 timer i den første og andre uken, kan det hende du ikke er beskyttet mot graviditet. Sett ringen inn i skjeden igjen så snart du husker det og la ringen være på plass uten avbrudd i minst 7 dager. Bruk kondom dersom du har samleie i løpet av disse 7 dagene. Hvis ringen har vært av ute skjeden eller du mistenker at ringen har vært ute av skjeden i mer enn 3 timer i den tredje uken kan det hende du ikke er beskyttet mot graviditet. Du bør kaste den ringen og velge en av følgende to muligheter: 1. sette inn en ny ring umiddelbart. Dette vil starte den neste 3 - ukers periode med ringen. Det kan hende du ikke får noen menstruasjon, men gjennombruddsblødning og sporblødning kan forekomme. 2. Ikke sett inn en ny ring. Ha en menstruasjon først og sett inn en ny ring ikke senere enn 7 dager fra det tidspunktet den foregående ringen ble tatt ut eller falt ut. Denne muligheten bør du bare velge dersom du har brukt NuvaRing sammenhengende de siste 7 dagene. Er ikke det temmelig klart da? Endret 24. juli 2012 av Suzy
Suzy Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Må man ta den ut når man har samleie? Anonym poster: 5ab78405a0db4d29ec52f323b0eeb31f Nei
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå