Gå til innhold

Vektøkning, svimmel?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har rast opp i vekt den siste måneden (ca 5 kg, var overvektig fra før), og er mye svimmel.

Kan det være at blodtrykket mitt er lavere enn normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt da? Jeg har selv rast opp i vekt, men jeg sliter veldig med overspising, noe som fører til et svært dårlig kosthold. Jeg er konstant svimmel, sliten og slapp, og det har nok mye med det at jeg ikke får i meg de næringsstoffene kroppen trenger. Kan det være det som skjer til deg og? Selv skal jeg til legen og få tatt noen blodprøver på onsdag for å se om det er noe jeg mangler!

Gjest Fairydust
Skrevet

Kanskje du bør dra til legen å sjekke stoffskiftet.

Skrevet

Stoffskiftet ble sjekket for en måned eller to siden, og det var visst normalt. Og med tanke på at jeg har lagt på 3-5000 calorier pr dag den siste måneden har jeg ingen tro på at jeg kan skylde på det ;)

Er forsåvidt ikke direkte usunt kosthold, men det er svært, svært mye.

Får se hva som kommer utav bedrifthelsesjekken neste uke, eventuelt får jeg se om det går over. Tar uansett en liten måned før jeg har anledning til å gå til lege pga reise osv.

AnonymBruker
Skrevet

Stoffskiftet ble sjekket for en måned eller to siden, og det var visst normalt. Og med tanke på at jeg har lagt på 3-5000 calorier pr dag den siste måneden har jeg ingen tro på at jeg kan skylde på det ;)

Er forsåvidt ikke direkte usunt kosthold, men det er svært, svært mye.

Får se hva som kommer utav bedrifthelsesjekken neste uke, eventuelt får jeg se om det går over. Tar uansett en liten måned før jeg har anledning til å gå til lege pga reise osv.

Ikke det veldig mye? :sjenert:

Anonym poster: 0a422d10ed86899eba76adba5af9a12f

Gjest Daenerys
Skrevet

Er ikke rart du har lagt på deg 5 kg når du har spist så mye da... Hvordan svimmel er du? Når du reiser deg raskt opp, eller hele tiden?

Gjest wahaj
Skrevet

Jeg svimler mye. Men jeg har både jern- og folsyremangel, så der er grunnen min. Også gått opp mye den siste tiden. Dårlig kosthold osv.

Skrevet

Ikke det veldig mye? :sjenert:

Anonym poster: 0a422d10ed86899eba76adba5af9a12f

Ja, estimert daglig behov for min del er ca 2500 cal.

Er ikke rart du har lagt på deg 5 kg når du har spist så mye da... Hvordan svimmel er du? Når du reiser deg raskt opp, eller hele tiden?

Neida, jeg vet at jeg legger på meg når jeg spiser såpass mye. Er stort sett svimmel hele tiden. Blodtrykket var visst omtrentlig normalt (fikk målt det i dag), men litt høyt.

Skriver dette på kontoen for stress, og satser på det går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...