AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Hei! Jeg er ny her på forumet så beklager på forhånd hvis jeg poster på feil sted, eller ja.. Anyways, er singel og ønsker å vite hva jeg kan gjøre med følgende situasjon: Jeg har i den sist tiden vært relativt aktiv på online datingsider, fordi jeg ønsker å møte noen som jeg forhåpentligvis blir godt kjent med og evt kan bli sammen med etterhvert.. Synes det er vanskelig å komme i god prat med noen av mennene/guttene på disse sidene, men innimellom popper det opp noen som jeg bare snakker masse med. For noen uker siden kom jeg i kontakt med en svensk fyr på et slikt sted, som er et par år yngre enn meg. Jeg følte at praten/chatten gikk veldig bra mellom oss, og etter mye skyping osv avtalte vi å sees til en liten, casual "date". Jeg er ikke typen som liker typiske dater med middag og kino osv, fordi jeg ofte føler det er litt stressende når det skal være så seriøst første gang. Derfor bestemte vi oss for å møtes ute til en øl for å gjøre det litt enkelt. jeg hadde drukket litt på forhånd, men var absolutt ikke full eller noe. Jeg møtte han, og praten gikk veldig fint, og vi lo og tøyset og snakket om alt og ingenting. Vi møttes veldig sent, og så spurte han om jeg kanskje hadde lyst å bli med han hjem for å se på film. Varsellampene mine kom litt på da, fordi jeg føler det ikke er riktig for meg å bli med noen hjem sånn på første date. Men tenkte at jeg fikk vel ta sjansen og sa ja (litt nølende). Så satte han på en film og kom liksom nærmere og nærmere og begynte å stryke på meg osv (ikke seksuelt men mer kostete), og jeg merket at det var helt feil for meg. Ikke fordi han ikke var søt og koselig men fordi jeg ikke ville gå fort fram og jeg kjente han jo heller ikke. Så tilslutt sa jeg at jeg var trøtt og skulle dra hjem, og dette tok han veldig bra, og spurte om vi skulle sees igjen en gang osv, og dette sa jeg selvfølgelig ja til, ettersom daten gikk ganske bra. (selvom jeg tenker mitt når en gutt ber meg hjem på "film" første date). Anyways så startet en ny uke, og jeg ble desverre syk me forkjølelse og litt feber.. han ville sees igjen og jeg sa at jeg håpet vi kunne få til det om jeg ble fort bra igjen. Og hele denne uka fikk jeg jevnlig tekstmeldinger, og han tok kontakt på skype osv og alt virket veldig bra. Så kom en ny helg og han sendte meg melding og spurte om jeg ville komme over og se en film. jeg valgte å være ærlig og forklarte han at jeg synes at å møtes ute og gjøre noe annet var litt mer avslappende siden vi ikke var så godt kjent enda, men at jeg gjerne ville se han igjen. Og dette reagerte han bra på, og vi avtalte å sees ute samme kveld (edru). Så kom kvelden, og selvom jeg fortsatt var litt syk, dro jeg for å møte han like ved der han bodde. Endte med at jeg sto og ventet over en time uten å høre noe fra han og skjønte ingenting og ble selvfølgelig veldig skuffet. Så skrev jeg noen meldinger og prøvde å ringe han og lurte på hva som skjedde. Fikk ikke noe svar, så jeg dro hjem. Våknet selvfølgelig til en lang unnskyldmelding. Viste at han hadde sovnet mens han venta på meg, og jeg greide ikke være sint siden han virket så lei seg. Så spurte han om han kunne gjøre det godt igjen ved å be meg med ut samme kveld. men jeg hadde blitt litt dårligere igjen og sa jeg måtte tenke på det, men at jeg gjerne ville. Han sa at han da kanskje gjorde avtale med en kompis, og jeg sa at han fikk si hva det ble til, og at jeg kanskje kunne se han om kompisen viste seg å være opptatt. Hørte aldri noe mer den kvelden selvom dealen var at han sku si ifra.. Så fikk jeg plutselig en meld som overrasket og skuffet: "sorry, men jeg vil ha sex.. kom om du vil.. sorry:( " Aner ikke hvordan jeg skulle tolke det... og ble ganske paff for oppfatta han ikke slik.. så svarte "er det bare derfor du snakker med meg?" og da fikk jeg svar at det var aldeles ikke bare derfor og at han ølikte meg såå godt osv osv.. Gadd ikke svare mer og fikk vel 2-3 meld til med bare fyllesurr. Dagen etter sendte han en meld og lurte på hvordan d gikk osv.. svarte hyggelig men kort, var jo litt irritert og overrasket over at han ikke beklaga oppførselen sin samme natt. Så stilte jeg spørsmål tilbake om hva han skulle den dagen osv og fikk aldri noe svar.. Og når neste uke kom, så hørte jeg ikke et pip fra han. sa hei på skype og da forklatte han at han ikke fikk svart pga at han hadde ødelagt tastaturet sitt.. ved å søle øl på det. vet ikke hvor mye jeg tror på det... Så ventet jeg helt til sist torsdag, og da hadde jeg ikke hørt noe siden helgen før, og da spurte jeg om han i det hele tatt ville sees igjen, og jeg forventet jo faktisk at han skulle stå på litt for å rette opp det dårlige inntrykket jeg fikk da hans sovnet fra daten vår.. Og så svarte han at vi kunne sees denne helgen som var nå, om jeg kunne. og jeg var fortsatt litt irritert så skrev "ja du er sikker på at du vil det?" og han skrev at jeg måtte gi meg, så klart ville han se meg igjen, han hadde det jo såå koselig sist han så meg.. Så da skrev jeg at kanskje vi ville sees på lørdagen om han skulle ut siden jeg skulle ut, og at vi ellers kunne snakkes etterhvert hva helgen ellers angikk? fikk aldri svar på den meldingen, og helgen kom og gikk og jeg har ikke hørt et pip.. og jeg ser han pålogget på skype,face og alt.. Bør jeg kontakte denne fyren og konfrontere han litt og si at jeg ikke gidder mer om han ikke er interessert?og i så fall, hvor lenge bør jeg vente? nå har jeg jo ikke hørt noe siden torsdag.. eller skal jeg bare "la han gå"? problemet er at jeg har han på face/skype osv.. bør jeg da evt slette han der? Greia er at logikken tilsier jo at han ikke er så interessert lenger,og føler jo på meg at det er slik.. men hvorfor svarte han da på meld min sist torsdag, og i tillegg smørte på om at han ville se meg igjen osv, når jeg ikke hører noe? og jeg regner med at han faktisk ville ta initiativet i helgen, fordi d ikke føltes rett for meg å foreslå masse eksakte ting, ettersom han ditcha meg sist.. er jo ingen hemelighet at de fleste jenter også setter litt pris på at en gutt tar litt initiativ og jakter litt.. og jeg føler jeg igrunnen har tatt nok initiativ, og vært ganske ok mot han mtp at han greide å sovne fra daten osv osv.. jeg blir bare så utrolig forvirret, når han sier en ting, men gjør noe annet? sier han er interessert men tar ikke kontakt? kan da ikke være så vanskelig å bare skrive "du er en fin jente, men jeg tror ikke vi er noe for hverandre"..? spesielt ettersom vi ikke har kjent hverandre så lenge engang?.. skal nevnes at jeg har hatt mye uflaks med gutter i det siste, og er like før jeg bare gir dem opp alle sammen... tenker jo at denne fyren kanskje bare vil en ting men ja.. Beklager så mye for langt innlegg men følte det var nødvendig for å forstå hvordan ting ligger an... Anonym poster: 72e1960c79ffca0f55f26e5c2c043226
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Kan ikke se at denne jævla tullingen av en svenske er noe å kaste bort mer av din tid på, nei. Slett alt. 2
Nabokona Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Hvis det hadde vært riktig kjemi mellom dere ville dere ikke kommet i den situasjonen dere er i nå, dette virker ikke riktig for hverken deg eller ham. Han var tydeligvis interessert i få deg til sengs litt tidlig, noe du ikke var, og hvis dere ikke fikser en slik liten uenighet uten at alt blir rart, så er det vel ikke noe å satse på. Hvis han er avvisende nå, så kan du kanskje forberede deg på at han nett-dater med noen andre som er litt mer villig enn deg. Ta med deg æren i behold og gå videre - det vil du være glad for når du treffer den rette:)
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Takk for svar.. Selvrespekten min forteller meg jo at jeg bare bør gi f i å kontakte han og konfrontere han, og bare gå videre, som du sier, med æren i behold.. samtidig som at jeg vil ta kontakt.. Med da må jeg tenke på at grunnlaget for dette kanskje bare er at jeg innerst inne har et lite håp om at han vil overraske meg positivt.. Jeg har igrunnen blitt avvist mye det siste året, og sleit med en kjærlighetssorg i et halvt års tid.. Etter denne opplevelsen, føler jeg at jeg har blitt ekstremt stresset hva menn angår, og jeg er mye bekymret og redd for at jeg aldri vil møte noen som virkelig vil ha meg. For akkurat nå føles det ikke slik.. Jeg tenker som oftest at det er noe grunnleggende galt med meg, selvom jeg langt inne vet at jeg har "oppført meg bra", og bare vært allright. Jeg vet at jeg ikke kan kreve alt av en fyr jeg nettopp har møtt, men føler igrunnen at det er normal folkeskikk å bare si ting slik det er, hvor vanskelig kan det være.
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Ta det med ro. Når du bare er 24 år så har du ikke akkurat dårlig tid.
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Neida, jeg vet jo at jeg ikke har dårlig tid.. Saken er bare at jeg virkelig har lyst på en kjæreste, og vil virkelig møte noen som virkelig viser at de vil ha meg. Det høres kanskje ganske trivielt ut, men det at jeg som oftest alltid har uflaks med gutter gjør meg ganske nedstemt.
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Det er da du må ta det med ro og se at du virkelig finner noen som er noe å samle på.
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 jepp.. men så ender jeg ofte opp i ffeil tankegang og ender opp med ¨å tenke at jeg burde ha tatt mer initiativ, om jeg har gjort noe galt i hans øyne, om det er noe jeg har misforstått, om jeg eller han ikke har fått en meld osv osv.. altså en negativ sirkel.. Men det bunner nok i grunnleggende dårlig selvtillit. men setter pris på svar her, kommer ikke til å kontakte han antar jeg.
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 jepp.. men så ender jeg ofte opp i ffeil tankegang og ender opp med ¨å tenke at jeg burde ha tatt mer initiativ, om jeg har gjort noe galt i hans øyne, om det er noe jeg har misforstått, om jeg eller han ikke har fått en meld osv osv.. altså en negativ sirkel.. Men det bunner nok i grunnleggende dårlig selvtillit. men setter pris på svar her, kommer ikke til å kontakte han antar jeg. Ja, du må aldri finne på å satse på noe som føles usikkert ihvertfall.
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 jeg har vel forstått at han ikke er interessert, men må ha en bekreftelse, for det føles helt merkelig at han bare sitter pålogget overalt som ingenting...
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 (endret) jeg har vel forstått at han ikke er interessert, men må ha en bekreftelse, for det føles helt merkelig at han bare sitter pålogget overalt som ingenting... En del folk gidder ikke å gi andre bekreftelse hverken den ene eller den andre veien. Hvorfor kan man bare lure på. Enten tenker de ikke så langt, eller så bryr de seg bare ikke, eller så mener de at det ikke er i deres interesse å si noe i den ene eller den andre retningen. Det siste er muligens en type helgardering. Altså for å unngå at den andre blir helt borte. Endret 23. juli 2012 av Steinar40
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 En del folk gidder ikke å gi andre bekreftelse hverken den ene eller den andre veien. Hvorfor kan man bare lure på. Enten tenker de ikke så langt, eller så bryr de seg bare ikke, eller så mener de at det ikke er i deres interesse å si noe i den ene eller den andre retningen. Det siste er muligens en type helgardering. Altså for å unngå at den andre blir helt borte. Ja det der er et evig mysterium for min del.. Og det har faktisk skjedd meg 3(!) ganger på kort tid.. I mitt tilfelle denne gangen tror jeg desverre at det både er det at han gir f og at han vil helgardere seg.. jeg har ofte blitt behandlet på den måten at jeg blir holdt på en armlengdes avstand.. og jeg føler at det kanskje er litt sånn nå.. Men jeg synes det gjør det verre at han svarer på melding fra meg, og forsikrer meg om at han virkelig vil sees igjen, samtidig som at det er null initiativ fra hans side.. og når jeg svarte på denne meldingen så fikk jeg null svar.. han ville sikkert ikke avtale noe sikkert med meg i tilfelle noe mer spennende dukket opp.. jeg er i et skikkelig dilemma nå om jeg skal bare si rett ut at jeg ikke gidder mer, og at jeg vil at han er ærlig.. eller om jeg bare skal forsvinne selv.. men da må jeg nesten bare ta det vanskelige steget og slette han fra alt.. føler dette er veldig dramatisk, men jeg greier ikke slappe av når jeg ser at han bare sitter der pålogget uten at noe som helst skjer..
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Ja det der er et evig mysterium for min del.. Og det har faktisk skjedd meg 3(!) ganger på kort tid.. I mitt tilfelle denne gangen tror jeg desverre at det både er det at han gir f og at han vil helgardere seg.. jeg har ofte blitt behandlet på den måten at jeg blir holdt på en armlengdes avstand.. og jeg føler at det kanskje er litt sånn nå.. Men jeg synes det gjør det verre at han svarer på melding fra meg, og forsikrer meg om at han virkelig vil sees igjen, samtidig som at det er null initiativ fra hans side.. og når jeg svarte på denne meldingen så fikk jeg null svar.. han ville sikkert ikke avtale noe sikkert med meg i tilfelle noe mer spennende dukket opp.. jeg er i et skikkelig dilemma nå om jeg skal bare si rett ut at jeg ikke gidder mer, og at jeg vil at han er ærlig.. eller om jeg bare skal forsvinne selv.. men da må jeg nesten bare ta det vanskelige steget og slette han fra alt.. føler dette er veldig dramatisk, men jeg greier ikke slappe av når jeg ser at han bare sitter der pålogget uten at noe som helst skjer.. For å si det sånn så tror jeg at det beste for deg er at du ikke kontakter han igjen, og at du sletter alt. Er han da interessert så må han isåfall kontakte deg først, og da stiller du med sterkere kort. Hvis ikke så går det over etterhvert. 1
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 men saken er at jeg er redd for å slette han for tidlig.. om jeg sletter han og han er interessert så mister han vel fort interessen om han oppdager dette..
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 men en ting til: er jeg virkelig helt fjern som vil gå sakte og forsiktig fram med tanke på det fysiske og alt?.. Er bare det at jeg har gått sykt fort fram med sånt før, og da har det gått rett vest..
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #16 Skrevet 23. juli 2012 La det gå en uke (eller to) først. Uten at du kontakter han. Har det ikke skjedd noe da så er det lite sannsynlig at han er interessert, og da gir du et klart signal om at du gir Faen i ham ved å slette alt sammen. 1
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 men en ting til: er jeg virkelig helt fjern som vil gå sakte og forsiktig fram med tanke på det fysiske og alt?.. Er bare det at jeg har gått sykt fort fram med sånt før, og da har det gått rett vest.. Nei, det er smart. Da sorterer du bort de fleste useriøse tullingene. Han her er tydeligvis en kald fisk. Og de er litt verre å ha med å gjøre. Men jeg må jo bare si utifra hva du skriver her, at han absolutt ikke ser ut til å være noe å samle på. Så du bør uansett la han gå, mener nå jeg.
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #18 Skrevet 23. juli 2012 ja, det er et godt råd. Saken er bare at jeg er redd noe med sist helg ble misforstått.. hva om han feks satt og ventet på at jeg skulle ta et initiativ.. eller at det har skjedd en annen form for misforståelse.. mtp at han faktisk skrev at han seff ville se meg igjen og det var han som foreslo helgen først.. så er jo ikke rart jeg er forvirret.. Så om jeg hadde tatt kontakt nå så måtte det ha vært for å spørre hva som egentlig skjedde sist helg.. Men jeg får vel kanskje huske på at det er like mye hans ansvar å ta kontakt om noe har forvirret han.. samtidig som at det var HAN som ditchet meg ved forrige avtale.. så gikk liksom utifra at dette var noe HAN sku fikse opp i.. og de fleste menn bør jo forstå at man som jente liker å bli litt jaktet på.. jaja jeg får bare prøve å holde ut.. er han virkelig interessert så vil han vel ta kontakt, og hvertfall om han er forvirret over helgen? (noe jeg igrunnen tviler på da.. sannheten er vel at han bare ikke gadd å ta initiativ om en spesifikk dag). Jeg har i tillegg tatt en del initiativ før, og vil helst ikke være den som sprekker.. Men spørsmålet er om jeg bør vise meg pålogget på skype, face osv? eller bør jeg være litt som sunket i jorda? for dette forvirrer meg litt.. men ja, jeg tar selvføgelig å sletter han om 1-2 uker om jeg har hørt null fra han.. men d skjer nok om en uke istedet for to.. får man en uke på seg til å kontakte noen s¨å er det mer enn nok spør du meg.. og nå må jeg plusse på de dagene det har gått siden vi snakket sammen sist, noe som var sist torsdag.. og da var det jeg som tok initiativet....
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #19 Skrevet 23. juli 2012 Nei, det er smart. Da sorterer du bort de fleste useriøse tullingene. Han her er tydeligvis en kald fisk. Og de er litt verre å ha med å gjøre. Men jeg må jo bare si utifra hva du skriver her, at han absolutt ikke ser ut til å være noe å samle på. Så du bør uansett la han gå, mener nå jeg. jajo, føler mer og mer at han ikke er noe å samle på.. men jeg er en veldig tolmodig sjel.. men nå som jeg bare skal la være å kontakte han, så må jeg bare prøve å fokusere på andre ting og ikke la hver dag som jeg ikke hører noe, ødelegge siste del av ferien... selvom jeg tror det kommer til å bli litt vanskelig.. men får bare prøve å holde meg opptatt med ting.. men gir han ikke to uker
Steinar40 Skrevet 23. juli 2012 #20 Skrevet 23. juli 2012 jajo, føler mer og mer at han ikke er noe å samle på.. men jeg er en veldig tolmodig sjel.. men nå som jeg bare skal la være å kontakte han, så må jeg bare prøve å fokusere på andre ting og ikke la hver dag som jeg ikke hører noe, ødelegge siste del av ferien... selvom jeg tror det kommer til å bli litt vanskelig.. men får bare prøve å holde meg opptatt med ting.. men gir han ikke to uker Ja, det viktige er bare å bestemme seg for hva man skal gjøre. Og så gjøre det. I mellomtia bør du prøve å finne på andre saker og ting, ja. Det er forøvrig helt urimelig at du skal ta alle initiativene. Viser han ikke interesse så er han ingenting å samle på. Så enkelt er det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå