KaDust Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Hei godtfolk. Jeg har et problem. Jeg trenger psykolog da jeg sliter mye og blabla. Orker ikke gå så mye inn på det nå, da jeg skriver fra telefon. Uansett, jeg klarer ikke fortelle legen min hvordan jeg virkelig har det, hva jeg egentlig sliter med. Det jeg lurer på da, er om jeg kan skrive et brev til han og be han lese det? Og bør jeg da evt være der mens han leser eller kan jeg be han lese det etter jeg har gått fra timen? Tørr jeg da komme tilbake? Hva skal det stå i brevet, hva jeg sliter med eller dypere tanker? Hva hva hvaa. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Ja, du kan skrive et brev til legen din . Det har jeg selv gjort, og det gikk kjempefint! Det jeg gjorde var å sette ord på de tankene jeg hadde som jeg visste var problematiske, og så gikk jeg innom legekontoret. Da snakket jeg med damen i luken og ba henne overlevere brevet til legen. Sist i brevet stod det at jeg ønsket at han skulle kalle meg inn til time etter at han hadde lest brevet, og at jeg ikke ønsket at han skulle skrive ting fra brevet inn i journalen. Et par dager etterpå ringte sekretæren og spurte om jeg kunne komme inn til en time uken etter, og foreslo tider. Jeg takket ja, og kvidde meg veldig, men det gikk kjempefint. Han var så grei... stilte litt spørsmål utifra brevet. Sa sånt som at "jeg forstår at du opplever sånn at ...." "er det riktig forstått at det er vanskelig for deg med ...." For MEG var det fint at han hadde fått litt avstand til det. Hvis jeg skulle sittet ved siden av han når han leste det hadde jeg blitt gjennomvåt av svette !!! Du kan selvsagt også sende brev i posten. Men jeg var litt sårbar på at jeg ikke synes legesekretæren skulle åpne brevet, derfor gjorde jeg det sånn at jeg gikk innom. Lykke til, og stor klem ! Anonym poster: b46fb770b1b5da0bef4f609d34c16ec0 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har skrevet brev til legen min og sendt det i posten. Da visste jeg at han hadde lest det når jeg kom til legetimen. Helt ypperlig måte å gjøre ting på når man har vanskeligheter med å fortelle og sette ord på. Jeg var bånn ærlig og kalte en spade for en spade. Synes det var nødvendig for at jeg skulle få den hjelpen jeg trengte Anonym poster: da568a3d19d76aaae33d74b5faace9ea Anonym poster: da568a3d19d76aaae33d74b5faace9ea
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har skrevet brev til legen min og sendt det i posten. Da visste jeg at han hadde lest det når jeg kom til legetimen. Helt ypperlig måte å gjøre ting på når man har vanskeligheter med å fortelle og sette ord på. Jeg var bånn ærlig og kalte en spade for en spade. Synes det var nødvendig for at jeg skulle få den hjelpen jeg trengte Anonym poster: da568a3d19d76aaae33d74b5faace9ea Anonym poster: da568a3d19d76aaae33d74b5faace9ea
KaDust Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2012 Okey, takk :) sitter med brevet nå. Synes det er vanskelig for alt er bare et rent rot i hodet mitt nå, og jeg vet ikke hva jeg skal med og ikke. Uff.
Kosemose Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Jeg tror det er kjempelurt, men skjønner godt at det føles vanskelig. Legen vil forstå at det ligger mye strev bak et slikt brev. Hva med å skrive ned "alt" i hulter og bulter slik det kommer i første omgang også la det ligge en liten stund også redigere litt? Men at det er vanskelig for deg å få samlet deg om alt og at det er "rot i hodet ditt" er kanskje et godt sted å begynne i brevet? Tror du "rotet i hodet" og vanskene med å samle deg er roten til det andre, eller tror du det er på grunn av andre problemer? Uansett, klem til deg.
KaDust Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2012 Det som er slitsomt med å rable ned ting nå, er at jeg ikke har pc og at alt må gjøres for hånd. Får fort vondt i håndleddet når jeg skriver pga senebetennelse. Men jeg får ta litt og litt selvom jeg håpet å ha det klart til i morgen siden jeg da skal hente sykemelding. Vi får se, alt er bare helt surrete og de ellers ganske reflekterte tankene jeg har rundt det hele har for øyeblikket forsvunnet. Uff. Men takk kosemose jeg får prøve litt.
RødTrå Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Synes det høres lurt ut åp skrive brevet. Også en fin måte for deg å sortere tankene på Da jeg ventet på å få time hos psykolog skrev jeg hver dag. En slags dagbok der jeg ga blaffen i hvilket inntrykk brevet ga. Skrev for egen del og valgte la han få innsyn i hele dagboken. Hjalp han litt i jobben med diagnostisering, og vi sparte tid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå