Gå til innhold

Hva synes dere om billige møler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om billlige finerte møbler i stua? Og andre billige møbler for den del? Har noen naboer som har hele huset fylt opp med billige finerte møbler fra ikea, jysk osv. Til å med sofa og lenestoler er fra jysk. Alt i billigste sort. Til og med lamper, pynt, bilder, osv er fra nille, ikea osv... Men "fint" skal det være...

Hos oss har vi en moderne og helhetlig stil, som gjenspeiler oss og hva vi står for. Her er det skikkelige møbler i ordentlig treverk, kvalitet. Samme med bilder og pynt, kjøper alt i kvalitet.

Noen andre som synes det er litt "billig og trashy" å innrede huset på slikt lavbudsjett? <br /><br /> Anonym poster: 46446c6e65a72d8a3c393812d35ad23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må vel få lov til å ha de møblene de ønsker! Jeg har et finert vitrineskap fra møbelringen til 2000 kr, er jeg billig i stilen pga det? Som bruker over meg; din klyse!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Foreldra mine har for det meste Ikea møbler og slikt. De hadde nok ikke hatt råd til å kjøpe en sofa til 30 000 uansett :P Mange av Ikea møblene holder enda! Jeg har fremdeles et skrivebord, seng og hylle som jeg fikk for snart 10 år siden! De har ikke blitt ødelagte eller noe.

Tror nok jeg kommer til å dra på Ikea selv når jeg får eget sted :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra med billige møbler og pynt fra IKEA, Jysk, Nille osv, så lenge det ser ordentlig ut. Alt vi eier av møbler er stort sett IKEA eller brukte møbler, og vi er til og med så gammeldagse og trashy at vi har "tjukk-TV"! Ikke alle syns det er noen vits i å kaste vekk tusenvis av kroner på dyre møbler som tåler akkurat like mye som en IKEA-møbel gjør bare for at man skal kunne si at det er dyrt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir vel en god F i hva møblene til folk koster. Har ikea og brukte møbler selv og syns vi har finere leilighet enn alle naboene. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tykke tv'n forsvant i januar, da var den gåen og for første gang i mitt liv kjøpte jeg NY tv. Tidligere har jeg overtatt av andre og vert fornøyd med det.

Jeg har en ganske dyr tre.seters hudsofa men ellers i stua er alle møbler kjøpt brukt eller jeg har fått de og jeg kommer ikke til å bytte ut noe før det ramler sammen. Nå er de fleste møblene robuste så det er tvilsom at de går i stykker med mindre huset brenner ned.

Trenger jeg noe nytt leter jeg på auksjoner, bruktbuttikker osv. Noen få ting kjøpes på ikea eks. bokyller og senger.

Jeg ønsker meg ikke dyre, fancy møbler. Jeg vil ha personlighet og har min egen stil. Mitt hjem ser allikevel ikke ut som et loppemarked noe jeg har fått bekreftet mange ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt blandet. Litt ikea, litt brukt, og litt fine ting som kostet litt ekstra :)

Liker helst ting i tre, og er ikke største fan av finer. Men har ett par mørke møbler av plater med finer på.

Men who cares ? Jeg nerder ikke så mye på interiør til at jeg kan kjenne igjen hva som er kjøpt på nille, eller hva som er kjøpt på bolia e.l.

Jeg syns det er trashy å trashe andres smak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger lite merke til hva andre bruker og foretrekker egentlig, unntatt at spisestolen og sofaen er god å sitte i når jeg er på besøk. Selv unngår jeg finér da jeg synes holdbarheten og konstruksjonen generelt ikke er så god. Er tilhenger av massive møbler uten elementer av plast. Forferdelig å flytte men holder så lenge man igrunnen ønsker.

Endret av skrue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, synes TS har et ganske morsomt poeng. Det er lov å kritisere dyre hjem, men ikke billige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er billig og trashy er å fylle sine hjem med nips og sånn, alle disse servetter, lysestaker og perler, engler, "home&love" skilter.. Ingenting skriker mer "trash" og "jeg eier ingen min egen smak" enn det.. Uansett hvor de kjøpt for så vidt, være det Nille eller Kremmerhuset.<br /><br /> Anonym poster: cb6dfe34d8816a440e72dea239e7202f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott med billige møbler, for da kan man bytte litt oftere. Jeg har møbler fra ikea, living og jysk. Slike skilt og bokstaver har jeg også. Fy meg så trashysmak jeg har da.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge møblene ser bra ut, og er behagelige/praktiske, så driter jeg da i om de er fra Jysk, Ikea, Living eller Bolia. Jeg har møbler fra Jysk (kjøkkenbord og stoler), IKEA (billyhyller, tvbenk, kommode i gangen, skrivebord), Bohus (spisestue, seng), og faktisk masse gamle møbler jeg har arvet. Sofaen jeg har har jeg fått fra mine foreldre, som kjøpte den på IKEA på tidlig nittitallet! Og den er både fin og behagelig å sitte i framleis, selv om den antageligvis bare kostet 3-4 tusenlapper (gisp!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din klyse!

Det var det første jeg tenkte når jeg leste HI også.

Først av alt...ikke alle har råd til dyre møbler og for det andre så er det mye billig man kan få som også er fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesserer meg svært lite for hvordan andre har det hjemme hos seg. Det er hvordan de ER som betyr noe for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hedgepig

Så lenge ett møbel er fint/ praktisk/ gjør nytten er det samme om det er dyrt eller billig.

Her i huset er det en salig blanding av Skeidar ( spisestue og skap) Bohus ( sofa) Ikea ( senger, kommoder, garderobeskap) og Jysk ( kjøkkenbord og salongbord).

Noen kjøper billig og bytter ofte andre sitter med samme sofaen i 20 år.

Det er rett og slett forskjellige prioriteringer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Har sett hjem med mange dyre møbler - men dååårlig smak! Hvorfor hyrer de bare ikke en interiørarkitekt når de først har råd til alle de stygge møblene!

Har også sett pene hjem med dyre møbler. Det har ikke noe å si om det er billige eller dyre møbler. Kunne ønske alle harrytassene innså hvor crap smak de har. Akkurat som med klær, blir nesten forarget over folk med altfor masse penger som har en dårlig klessmak. Petter Stordalen er et godt eksempel på det. :-P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Salander

Her er get mix av IKEA, arvegods som er pussa opp, antikke kupp på nett, pynt fra Kremmerhuset, Living osv. Vi har fint råd til å kjøpe dyrere møbler, men personlig ser ikke jeg vitsen i det så lenge en selv syns en har det fint og trivelig i heimen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...