Gå til innhold

Jobb som sykepleier?


Luralitt

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ei jente som er utdannet sykepleier. Jeg har nå ryggproblemer som er blitt forverret etter at jeg startet i jobb og jeg har derfor sluttet. Grunnen til at jeg sluttet var vel også fordi jeg ikke orker det konstante stresset man jobber under. Jeg har prøvd meg både på sykehus og på sykehjem. Jeg står nå på bar bakke og vet ikke hva jeg skal ta meg til. Er det noen som har noe erfaring med hvordan type jobb man kan få som sykepleier der ikke tunge løft og konstant stress er en del av hverdagen?

Jeg har vurdert å utdanne meg til noe annet fordi jeg ikke har vært lidenskapelig interessert i sykepleie, men fordi jeg ikke vet hva så tror jeg det er best å vente og ikke kaste seg ut i noe annet med en gang.

Men en jobb må man jo ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet av flere som jobber privat i små bedrifter hvor eier selv er sykepleier med lang erfaring. De skryter av godt arbeidsmiljø som er langt mer inkluderende og hvor de har tid nok til pasientene og de andre de hjelper. Kunne jo være verdt å se seg rundt der - alt for mange som automatiske kun ser på sykehjem og sykehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utdanne deg til ungdomsarbeider? Hvilket stress er det du ikke taklet? Kanskje du kan jobbe på et rehabeliteringssenter. Hvor brukerene "bare" trenger oppsyn og hjelp, uten det tunge arbeidet? Evnt at du jobber med søknader osv, det er så mye du kan gjøre innen helseomsorgen. Om du ikke vil holde på med det lenger, har du mange andre valg.

Anonym poster: 6d6319a53294af9203d381f72f8de8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider