Gjest asanti Skrevet 28. juni 2013 #521 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg har ennå ikke fått noe vaskemaskin! Den skulle først bli levert på tirsdag, kom ikke, så torsdag, kom ikke og nå satser vi på mandag. Gud det er slitsomt med liten baby og ingen mulighet for å vaske klær i huset! Det er tungt å ta henne med to-tre ganger om dagen for å dra en annen plass for å vaske. Heldigvis har mamma vært supersnil å kommet å hentet det som skal vaskes også henter jeg det når det er rent. Men kryss fingrene deres for at jeg får min nye bestevenn på mandag! Ellers har jeg kommet igang med dåpsforberedelser. Vi har vært i lokalet å bestemt oss for langbord, noen som har forslag til hvordan man sprer familiene på bordplasseringen? Skulle gjerne hatt fri plassering, men jeg må trikse litt for å få røykerne lengst unna meg da jeg ikke tåler røyk. Maten er bestilt, servietter er brettet og alt av pynt er klart. Til helgen skal jeg starte med baking. Makroner og cakepops vil bli fryst ned, og jeg starter med å modelere pynten til dåpskaken. Gleder meg masse med kjenner en smule stress spre seg siden jeg er alene hjemme med vesla å skal gjøre alt dette. Samboer kommer snikenede hjem på fredagen før dåpen. Luringen! Og typisk mann har han heller ikke fikset klar dressen!!! Også det 3 for 2 på Eurosko endte med tre par til meg. Det er så vanskelig å kjøpe sko til samboer pga stor fot, så når han ikke passet den jeg kjøpte til han fikk jeg den byttet i en sko til meg. Jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. juni 2013 #522 Del Skrevet 28. juni 2013 Snill mamma du har som hjelper deg!! Ja, vaskemaskiner er jo en prioritet i mine øyne, så håper virkelig dere får den på mandag! Flink du er med dåpsforberedelser! Veldig koselig å stulle og stelle litt!! Blir det bare namnam-baking i helgen da ell? I just shoes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 28. juni 2013 #523 Del Skrevet 28. juni 2013 Så flink du er med forberedelser! Dumme meg kom ikke på at pynt og ting kan fryses ned på forhånd... ammetåka (flasketåka må vel være det samme sier vi) jeg har bare så smått begynt å prøve ut farger på mmf og marsipan for å se hva som blir best... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. juni 2013 #524 Del Skrevet 28. juni 2013 Nå er vaskemaskin på plass! Svigersøstra mi var så fantastisk snill å hentet den til meg i hjembyen hennes og kjørte to timer hit for å levere. Snakk om service! Hun skulle delvis denne veien ikveld så. Så gjett om jeg skal vaske noen få maskiner med klær i morgen. Trenger ikke så mange siden den tar 12kg. Det er ikke noe som hete ammetåke, for den gir utslag på oss som gir flaske også. Det er bare babytåke. Pynten til kaken holder seg jo lenge i kjøleskapet så tror ikke jeg trenger å fryse det. Skal prøve meg litt frem i morgen tror jeg. Har aldri smakt mmf eller jobbet med det. Men har lest at det er lettere enn marsipan? Blir iallefall spennende å se om jeg får til en fin dåpskake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. juni 2013 #525 Del Skrevet 28. juni 2013 Det burde hete jeg-har-ikke-sovet-en-hel-natt-på-flere-måneder-tåke Så deilig med ny vaskemaskin! Kan tenke meg det har hopet seg opp, her går iallefall maskinen minst en gang om dagen. Tenkte jeg skulle lage dåpskake selv jeg også. Jeg laget marsipankake selv for føste gang for en måneds tid siden, og det gikk overraskende bra, så nå driver jeg å leter etter litt inspirasjon. Hvor handler dere utstyr osv til kaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. juni 2013 #526 Del Skrevet 28. juni 2013 Det burde hete jeg-har-ikke-sovet-en-hel-natt-på-flere-måneder-tåke Så deilig med ny vaskemaskin! Kan tenke meg det har hopet seg opp, her går iallefall maskinen minst en gang om dagen. Tenkte jeg skulle lage dåpskake selv jeg også. Jeg laget marsipankake selv for føste gang for en måneds tid siden, og det gikk overraskende bra, så nå driver jeg å leter etter litt inspirasjon. Hvor handler dere utstyr osv til kaken? Her sover vesla 12t fra vi legger henne uten problem, takk gud for det, for visst ikke tror jeg det hadde vært tungt å være så mye alene. Men skjønner hva du mener. Idag har hun vært ordentlig ille å fikk første matbite i kl 20 ikveld. Og de få netterne det har vært noe kjennes fort, kan ikke forestille meg hvordan det er om det pågår. Jeg har kjøpt litt utstyr på Jernia, men bestilte mest fra The cake decorating company. Det gikk kjempegreit å bestille derfra og di har mye morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. juli 2013 #527 Del Skrevet 2. juli 2013 Det var jo selvfølgelig hull i en av slangene til vaskemaskinen så venter ennå på ny. To uker uten vaskemaskin?! At jeg ennå gidder å gjøre nå er et under. Dåpsforberedelsene går veldig bra. Servitetter, bordpynt og bordkort er klare. Blomster er bestilt, maten blir levert dåpsdagen. Makroner, cakepops og en kakebunn er ferdig å froset ned. Fant ut at jeg lager to ekstra kakebunner i tilfelle jeg klarer å ødelegge noe på lørdag. Også fant jeg en kjempefin oppskrift på egen sukkerpasta! Men jeg har ikke funnet trikse på å unngå at noe setter seg fast i former. Har silikonform med bokstaver som jeg tenker å ha på kaken. Pynter med det, daisys og hortensia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. juli 2013 #528 Del Skrevet 3. juli 2013 Ny ultralyd om noen timer nå. Kontrolltime av hoftene til vesla. Jeg er så nervøs at magen knyter seg skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. juli 2013 #529 Del Skrevet 3. juli 2013 Lykke til, Asanti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. juli 2013 #530 Del Skrevet 3. juli 2013 Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. juli 2013 #531 Del Skrevet 3. juli 2013 Lykke til! Håper vesla har blitt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. juli 2013 #532 Del Skrevet 3. juli 2013 Håper dere får gode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 3. juli 2013 #533 Del Skrevet 3. juli 2013 Masse masse lykke til Krysser alt for at dere får gode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. juli 2013 #534 Del Skrevet 3. juli 2013 Ultralyden viste at begge sidene er kommet over 60gr så da er dem innenfor normalen! Men hurra for helsenorge, er ennå en stund til vi får time til barnelege for å få beskjed om vi kan ta av puten. Men siden hun nå er innenfor normalen så har jeg puten av på dagen og på om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 3. juli 2013 #535 Del Skrevet 3. juli 2013 Hurra for positive resultater! Kan tenke meg det er deilig å få av puten på natten! Hvor lenge må dere vente på svar om dere kan brenne puta for godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. juli 2013 #536 Del Skrevet 3. juli 2013 Hurra for positive resultater! Kan tenke meg det er deilig å få av puten på natten! Hvor lenge må dere vente på svar om dere kan brenne puta for godt? Så deilig med ordentlig babykos igjen! Hun har den bare på om natten nå, hun sover så godt at det merkes ikke noe om hun har den på. Satser på å få svar på mandag mår barnelegen er tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. juli 2013 #537 Del Skrevet 7. juli 2013 Idag har vi hatt dåp for vesla. Og for en fantastisk fin dag det har vært! Hun var som en engel hele dagen og alle gjesten var så imponert over at hun ikke ga lyd fra seg. Ikke en gang når presten nesten druknet henne i vann ved et uhell. Ellers var det tydelig at ingen i vår familie er noe vante kirkemennesker. Da gudstjenesten startet å vi var kommet fram til våre plasser satt vi oss ned mens resten av menneskene i kirken sto. Det skal sies at det var max 10 andre der i en kirke som rommer 800. Også holdt pappa på å ta fyr da han skulle ta bilder av vesla sammen med samboer. Huff. Det ble en gudstjeneste vi alle blir å huske. Kakene jeg lagde ble så vellykket! Er superstolt over dåpskaka for den så fantastisk fin ut til å være første gang og smakte helt himmelsk. Naaaam! Vi hadde familie fra begge sider idag. Besteforeldre, 3 oldeforeldre, tanter og onkler, gammeltanter og gammelonkler, og våre kusiner og fettere. Utrolig koselig med familien samlet. Nå er vi slitene! Så det blir film på sengen og oppsamling av krefter. Neste uke byr på tannstell for meg. Jeg skal fylle to hull og operere ut tre visdomstenner. Hjelpes meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. juli 2013 #538 Del Skrevet 10. juli 2013 For en flott dåp! Snakk om å bli kjent med elementene ild og vann Hørtes ut som dere har hatt det helt strålende! Ja, det kan ta på å ha dåp! Å trekke visdomstenner i tillegg er jo ganske heftig! Men om du har gått ned 1 kg, så gjør ikke det noe. Musklene kommer fort tilbake når du er klar for å sette igang igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 10. juli 2013 #539 Del Skrevet 10. juli 2013 For en flott dåp! Snakk om å bli kjent med elementene ild og vann Hørtes ut som dere har hatt det helt strålende! Ja, det kan ta på å ha dåp! Å trekke visdomstenner i tillegg er jo ganske heftig! Men om du har gått ned 1 kg, så gjør ikke det noe. Musklene kommer fort tilbake når du er klar for å sette igang igjen Der sier du noe! Hadde ikke tenkt på det med ild og vann. Men det var en utrolig fin dåp på alle måter. Musklene skal jeg få fort tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 12. juli 2013 #540 Del Skrevet 12. juli 2013 Dag tre post op visdomstenner. Ennå grusomt vondt. Men men, har fortsatt ikke hatt noe migrene så tror jeg gjorde lurt i å trekke di. Vi har ennå ikke hørt noe fra barnelege eller ortoped etter ultralyden av hoftene. Irriterende at dem skal være så treg! Virker som om at det er så rutinesak for helsevesnet at de glemmer bort de små barna og ferske foreldrer som har barn i pute/skinne/gips. Ufattelig synd! Men jeg og samboer har valgt å ha av puten på dagen siden graden var normalt, så hun sover fortsatt med den uten problem. Så nå er vi kommet i gang med trening på mage og tøybleier. Nye rutiner må nå jobbes inn, men det kommer seg nok fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå