Gå til innhold

Asanti's Dagbok

Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest asanti

Har du hørt på helsekost butikk? (Selger de te der i det hele tatt? :fnise: Jeg drikker ikke te, så aner ikke hvor en får kjøpt det, men ser for meg at det kunne vært plassen å hatt det!)

Kjipt at hun blir sinna når hun ikke får nok melk fra puppen :( Håper det tar seg opp, eller at hun går med på at hun ikke kan få all maten derfra etterhvert :Nikke:

Kjedelig at den puta er sånn da :( Hva med kjole og sånn "truse" og strømpebukse eller noe. Også såklart dyne/teppe. Da blir det hvertfall litt luft der eller? Jeg såg en sånn fin bleietruse på HM. Det går kanskje om du kjøper den i litt stor str? Du kan sikkert prøve en vil jeg tru ;)

Vi har ingen planer enda. Det er ikke meldt så fint vær, så det spørs om vi gidder, om det blir det samme været som i fjor. Det går ikke an å finne en eneste ledig plass inne da, å det er virkelig ikke vits å stå ute i regnet og fryse i flere timer føler jeg :sjenert: Men vi får se, om det er noen andre venner av oss som skal til byn så kanskje vi også drar ;) Hvordan er været meldt hos dere?

Jeg fant den urten på iherb! Så nå er den bestilt. :) Hååååper den fungerer like godt som det står beskrevet på nett. Det hadde vært årets gave til lillemor og meg.

Det er visst bare meldt 12gr til 17.Mai så da skal det nok gå med den fine drakten. Hun er så søt i den! Og om jeg har fått den nye puta til da så bør det gå. :)

Det har vært mye bra vær her i det siste selv om at det blir meldt dårlig, så håper godværet holder seg. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Enig i at du er supermamma, utrolig tøff er du!

Takk. :klemmer: Jeg gjør mitt beste! Håper bare jeg klarer å nyte tiden uten å føle at den ble borte i et jafs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest asanti

Nå har lillemor blitt to måneder. Og for en herlig snuppe hun er! Nå som vi har sluttet med ammingen så har hun blitt er mer fornøyd og mett liten baby. Jeg prøvde i to måneder å få opp produksjonen uten hell så vi gikk over til mme, noe som går veldig bra. :)

Hn henger litt etter med å kunne holde hode oppe pga puten, men vi øver passe nå som vi har fått god veiledning hos fysio. Hun vil nok henge etter på en del muskelutvikling fram til puten er av og når den er av blir det mer trening hos fysio. Så det kommer seg. :)

Hun smiler og småler masse. Igår fikk vi en morsom opplevelse. Etter at hun hadde lagt seg for kvelden så gikk pappa ned for å putte i smokken som hun hadde mistet, når han kom inn på rommet hennes begynte hun bare å smile. Dette fikk jeg se på babycallen. Utspekulert liten frøken? ;)

Hun sover ennå kjempefint om natten og legging går bra. Spiser stortsett en gang om natten og en gang i 7-8tiden. Men om vi står opp da blir hun sint, tror vi har et lite b-menneske i hus. Det blir fort til at jeg sover sammen med henne noen timer til. Men det burde jeg slutte med. Føler jeg mister så mye av dagen.

Vi klarer oss godt alene og jeg er glad jeg har takket farvel til ammingen. Ble så stresst og sliten av å jobbe så hardt for å øke på. Så nu ser jeg fram til mer energi og lyst til å gå lange turer. :)

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at ting har gått seg til etter du gav opp ammingen! Deilig å ha en blid liten baby :hjerte:

Kjenner meg igjen i det å sove lenge. I dag stod vi ikke opp før 12 :sjenert:

Vanligvis står vi opp i 9-10 tiden da, men allikevel synes jeg ofte halve dagen er gått før både tassen og jeg er stelt og mette.

Men jeg tror ikke det er realistisk at vi skal komme oss opp noe særlig tidligere, for jeg er ganske trøtt om morgenene. Søvnen er nok ikke den dypeste selv om tassen er flink til å sove.

Når legger dere snuppa om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg er virkelig imponert over at du prøvde så lenge! Og jeg tror du gjorde kjempelurt i å ta den avgjørelsen som du gjorde. Så godt å høre at du trives med det!

:klemmer:

Her er det også sjeldent at vi står opp før nærmere 10. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Hun legges egentlig litt for seint synes jeg, alt mellom 22-24. Men nå prøver jeg å få henne tidligere i seng så gir henne flaske rundt 20-21 så i seng.

Jeg har aldri hatt noe særlig god og dyp søvn så kan igrunn stå opp i 7-8 tiden. Våkner fort om jeg er litt trøtt. Burde være flinkere til å gjøre det og bruke den tiden hun trenger å sove lengre til å dusje og spise feks.

Vesla har virkelig fått matlyst. Hun bare øker på i hvor mye hun vil ha. Det er så godt å se. :) Selv om at pappan er litt redd hun skal bli tykk, trodde det var mødre som var bekymret for slikt? :ler:

Han er dratt tilbake til jobb for to dager midt i friperioden og jeg kjenner at jeg vil virkelig ha han her sammen med oss. Savner han så utrolig mye. Kjæresten min. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese at det går fint, og at dere har funnet ut at MME passer best for dere! Ingen vits i å slite seg ut! Også er det koselig at pappaen også kan gi mat :)

Her i huset er det vanskelig for meg å reise ut, nettopp fordi tassen er avhengig av puppen. Vi driver på å få han til å sovne etter grøten på kvelden. Ikke helt enkelt, men kommer seg nok snart!

Disse små skal jo helst legge godt på seg. Den dagen de reiser seg opp og blir mer aktive, så raser disse babykiloene av. Skal vel en del til før babyen blir overvektig, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Koselig å lese at det går fint, og at dere har funnet ut at MME passer best for dere! Ingen vits i å slite seg ut! Også er det koselig at pappaen også kan gi mat :)

Her i huset er det vanskelig for meg å reise ut, nettopp fordi tassen er avhengig av puppen. Vi driver på å få han til å sovne etter grøten på kvelden. Ikke helt enkelt, men kommer seg nok snart!

Disse små skal jo helst legge godt på seg. Den dagen de reiser seg opp og blir mer aktive, så raser disse babykiloene av. Skal vel en del til før babyen blir overvektig, tror jeg :)

Det er viktig for oss at pappan kan mate også siden han er borte så lenge av gangen, og han er flink til stell og legging. :)

Hun er begynt å øke veldig i mengden mme, blitt et lite matvrak. :) gleder meg til å kunne begynne med grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Når jeg ble gravid så veide jeg 52kg og relativ slank, men dog med en fin liten blubbmage. ;)

Jeg la på meg 20kg i svangerskapet og til nå er 13kg borte. Merker at der er lårene og magen som henger iggjen, gnisser jo beina sammen og magen tyder ut om jeg tar på meg mine normale klær. Så her må det jobbes litt.

Skal sies at det har vært et elendig kosthold med like elendig matlyst etter fødselen, men nå kjenner jeg matlysten er påtur tilbake etter at ammingen tok slutt.

Er jeg ute å triller tur tar jeg de tyngste bakkene bevisstd. Deilig å bli svett og andpusten.

Jeg skal kjøpe en slik halv yogaball for de er så gode å trene på synes jeg, da skal jeg nok klare å få trimmet bort litt mageflesk og styrker core. Å trille en tung barnevogn setter fart på forbrenningen her merker jeg. :)

Målene idag viser:

Vekt: 59kg

Midje: 78cm

Mage/hofte: 92cm

Lår: 55cm

Ble inspirert av Nuttapia til dette. Kanskje flere blir det å vi kan heie hverandre tilbake til startkroppen og muligens lengre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg enda har gravidkropp etter jeg fikk vesla for 3 år siden :ler:

Vi gjorde også som dere har gjort med MME :Nikke: Jeg sleit i 2 mnd med å få henne til å ta puppen og å få opp produksjonen, så til slutt var det bare vræling på både meg og henne :sukk:

MME er en lifesaver for slitne barn og mødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Asanti! Ja, vogna er god å dytte på! merker jeg får skikkelig løpetrang når jeg er ute, men korsryggen sier nei enda..

Skal vi lage en tråd, så kan de som vil slenge seg på? En slags "Stram mamma"-tråd? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og ditto mage og lår! Vekta blåser jeg i, så lenge kroppen strammes i riktig retning igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Merket det kom tårer når jeg sleit med å pumpe opp produksjonen å det kom såvidt dråper ut. Så ja, mme er virkelig en lifesaver! :)

Å henge seg opp i kiloene er igrunn borkastet, det kan jo variere alt etter om det er muskler eller fett.

Stram mamma hørtes ikke dumt ut! Fkser du det? :)

Mulig jeg er skrudd sammen feil vei, men etter at lillemor kom så har jeg fått mer støv på hjernen. Trodde ikke det gikk ann! I disse dager er det utrolig varmt her Nord og da har man ikke så lyst å drive med husarbeid, så når det kjøles på kvelden og snuppa er i seng så fyker jeg laus på alt mulig rart.

Jeg har brukt de to siste kveldene på å vaske, rydde og sortere skuffer og skap på kjøkkene.

Men godt å få slike ting gjort. :)

Nå sier samboer at vi må legge oss, hihi. Så litt magetrim først.

Sov godt dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest asanti

Og nyte permisjonstiden og mammatilværelsen for fult er ingen problem her i huset.

Jeg har verdens snilleste baby! Vesla surker ekstremt lite, stortsett bare av litt luftproblemer som kommer av at frejkasputen presser litt uheldig på magen og tarm. Men hun er blitt en ræser på promping så det løser hun ofte fint selv. :ler:

Vi har fine rutiner på dagene nå selv om at det kan variere litt ennå. Men hun spiser hver 3.time og har noen smådupper i løpet av dagen, ellers er det kos og sprelling med lekene i babygymmen. :hjerte: Smelter helt når hun ligger der å pludre. :rodmer:

At jeg ville fungere som en tildels alenemamma var jeg forberedt på fra starten av graviditeten og prøvde å forberede meg selv på at vi kunne få en kolikkbaby. Men for en motsettning vi har. Søvn her i huset er det masse av. Nå for tiden sover hun for det meste hele natten, kun få ganger hun våkner i 5-tiden å vil ha mat. Ellers sover hun 10-12timer i strekk. Gjett om jeg er fornøyd?! :biggrin:

Nå skal jeg kose litt med snuppa, ta en dusj og planlegge litt mer til dåpen. :) Skal jo lage dåpskaken selv så dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Kjekt når de lærer seg å få ut luft, ja! Her raper S som en bryggesjauer! (Eller, vi fant vel ut at bryggesjauere raper som babyer :fnise: )

Jeg synes det er kjempeimponerende at du klarer deg så bra som "alene"-mamma! Må man så må man, det er jo klart, men jeg synes allikevel du er flink!

Hva slags kake skal du lage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Kjekt når de lærer seg å få ut luft, ja! Her raper S som en bryggesjauer! (Eller, vi fant vel ut at bryggesjauere raper som babyer :fnise: )

Jeg synes det er kjempeimponerende at du klarer deg så bra som "alene"-mamma! Må man så må man, det er jo klart, men jeg synes allikevel du er flink!

Hva slags kake skal du lage? :)

Ååå takk. :klemmer:

Blir litt stolt av meg selv, men det skal sies at jeg er heldig som har en veldig snill og lett baby. Inatt sov hun fra 21-08 uten mat. ;)

Jeg lager en vaniljekake med walters mandlerkrem som fyll. Nam! :sikle:

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...