Gjest asanti Skrevet 5. mars 2013 #341 Del Skrevet 5. mars 2013 Hvordan går det med deg, asanti? Er du i form? 37 uker imorgen, altså Det går vel greit her vil jeg tro. Men er blitt ganske så tungt nå, tok meg i å kle av meg buksen på samme måte som barn gjør, altså trø den nedover leggen istede for å bøye meg. Mye aktivitet i magen og jeg gleder meg til jordmor i neste uke, for nå tror jeg den har festet hode helt. Bekkene er heldigvis blirr bedre. Ja tenk, da er den ikke prematur lengre! Men den må holde seg inne til pappan kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. mars 2013 #342 Del Skrevet 5. mars 2013 Det går vel greit her vil jeg tro. Men er blitt ganske så tungt nå, tok meg i å kle av meg buksen på samme måte som barn gjør, altså trø den nedover leggen istede for å bøye meg. Mye aktivitet i magen og jeg gleder meg til jordmor i neste uke, for nå tror jeg den har festet hode helt. Bekkene er heldigvis blirr bedre. Ja tenk, da er den ikke prematur lengre! Men den må holde seg inne til pappan kommer hjem fra jobb. Haha, ditto på buksefronten! Du kommer til å bli såååå glad når du klarer å bøye deg igjen Bra det er party i magen! Lille hemmeligheten er nok like tålmodig Krysser fingra for at lille blir inni der til pappaen er kommet hjem, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. mars 2013 #343 Del Skrevet 5. mars 2013 Haha, ditto på buksefronten! Du kommer til å bli såååå glad når du klarer å bøye deg igjen Bra det er party i magen! Lille hemmeligheten er nok like tålmodig Krysser fingra for at lille blir inni der til pappaen er kommet hjem, ja! Ja jeg tenkte at jeg er neppe alene om å ty til den måten å ta av bukser på. Gleder meg virkelig til å kunne bøye meg ordentlig igjen! Vi håper at når han er kommet hjem så er lille så utålmodig at den kommer ut, så får vi mer tid sammen før han reiser tilbake på jobb igjen. Det har virkelig klaffet bra med termin og jobb til samboer. Han ender opp med å få 5 uker fri, to før termin og tre etter. Burde klare å føde iløpet av den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 6. mars 2013 #344 Del Skrevet 6. mars 2013 Takk for tips ang. bukseavkleding;) Noen hemmelige triks for sokkepåkledning også?! Kunne tenkt meg en personlig på/avkleder stående parat hver morgen/kveld:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. mars 2013 #345 Del Skrevet 6. mars 2013 Takk for tips ang. bukseavkleding;) Noen hemmelige triks for sokkepåkledning også?! Kunne tenkt meg en personlig på/avkleder stående parat hver morgen/kveld:-D Bare hyggelig. Sokkene sliter jeg med, ofte vurderer jeg å droppe de. Kanskje finne meg noen behagelige lette tøfler å traske rundt hjemme i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. mars 2013 #346 Del Skrevet 6. mars 2013 Da har man kommet til siste milepæle i dette svangerskapet, lille er ikke lengre prematur om den blir født nå! Men den har fått beskjed om å holde seg inne i magen fram til samboer er hjemme igjen altså. Etter det er den hjertelig velkommen. Ellers er alt klart av utstyr og klær, alt er vasket og ligger klart i kommoden på rommet til lille. Eneste som gjenstår er å pakke klart sykehusbagen og kjøpe litt småting som skal med og til tiden etter mtp rensingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. mars 2013 #347 Del Skrevet 6. mars 2013 Tenk at du er 37 uker! Ikke lenger prematur! Det er en stor milepæl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. mars 2013 #348 Del Skrevet 6. mars 2013 Da har man kommet til siste milepæle i dette svangerskapet, lille er ikke lengre prematur om den blir født nå! Men den har fått beskjed om å holde seg inne i magen fram til samboer er hjemme igjen altså. Etter det er den hjertelig velkommen. Ellers er alt klart av utstyr og klær, alt er vasket og ligger klart i kommoden på rommet til lille. Eneste som gjenstår er å pakke klart sykehusbagen og kjøpe litt småting som skal med og til tiden etter mtp rensingen. Tenk at det er den siste ordentlig milepælen din da! Etter alle bekymringer og uro man følte på i begynnelsen av svangerskapet så har du endelig nesten kommet til veis ende, nå er den siste milepælen fødselen som er like om hjørnet 21 dager igjen til termin er jaggu ikke mye Hva har du kjøpt av stellesaker til lille og deg? Da tenker jeg på alt fra ammeinnlegg til sinksalve Jeg skal kjøpe inn i dag eller i morgen men jeg syntes lista mi ble såå kort.. Føler jeg har glemt mesteparten. Om du orker å skrive det ned da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. mars 2013 #349 Del Skrevet 6. mars 2013 Nei nå er det virkelig ikke lenge igjen! Av stellesaker har jeg kjøpt; Til meg selv: - En pakke ammeinnlegg fra Libero (fikk i gave) - Fuktspray til nedentil om det skulle svi noe grusomt i ettertid, den lindrer og gir fukt så er allerede brukt. - Ny tannbørste, deo, tannkrem, dusjsåpe og små beholdere til shampoo/balsam til sykehusbagen. - To ammebh fra Lindex, to ammesingletter fra H&M og nye litt større hipstere enn det jeg bruker til daglig. - Ny joggedress fra Cubus i fresh lillafarge til barseltiden på sykehuset. - Brystkrem fra TomTomMama. - Diverse bind da jeg ikke bruker det til vanlig og ikke har peiling på sånt. Er noe nattbind og ellers noen med god oppsugningsevne. Brukte det korte som fulgte med pakken fra Libero der hver 4. var gratis. Til den lille har jeg kjøpt stelleproduktene fra TomTomBaby, ellers har jeg det som har kommet i disse gratispakkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. mars 2013 #350 Del Skrevet 7. mars 2013 Fin liste! Deilig med nytt og fresht etter fødsel. Store bind de første ukene er et absolutt MUST! Libresse nattbind har fungert veldig fint for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. mars 2013 #351 Del Skrevet 7. mars 2013 Åja!!! HURRA for 37 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. mars 2013 #352 Del Skrevet 7. mars 2013 Vanlige bind er for store for meg så har bare kjøpt en pakke nattbind da jeg tror de blir aaalt for store. Men det blir vel bleierumpe uansett den første uken vil jeg tro. Er det noe du ser jeg mangler Nuttapia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 7. mars 2013 #353 Del Skrevet 7. mars 2013 Hurra for 37 uker i går! Fin liste du har! De ammesingletene fra H&M er jo kjempesmarte! Tror jeg skal gå på jakt etter en fresh kosebukse jeg også, en litt tynn en. Alle jeg har fra før er så innmari varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. mars 2013 #354 Del Skrevet 7. mars 2013 Takk. Sminke, hårbørste osv er jo så lett tilgjengelig på badet at det pakker jeg bare i farta regner jeg med. Har forresten lakket neglene i lik farge som kosedressen. Mulig jeg har aaalt for lite å gjøre om dagene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 7. mars 2013 #355 Del Skrevet 7. mars 2013 Takk. Sminke, hårbørste osv er jo så lett tilgjengelig på badet at det pakker jeg bare i farta regner jeg med. Har forresten lakket neglene i lik farge som kosedressen. Mulig jeg har aaalt for lite å gjøre om dagene nå. Haha! Her har jeg lakket tåneglene. Det har jeg gjort en gang før i mitt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 8. mars 2013 #356 Del Skrevet 8. mars 2013 Oi, ser jeg mangler en hel del.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 8. mars 2013 #357 Del Skrevet 8. mars 2013 Takk. Sminke, hårbørste osv er jo så lett tilgjengelig på badet at det pakker jeg bare i farta regner jeg med. Har forresten lakket neglene i lik farge som kosedressen. Mulig jeg har aaalt for lite å gjøre om dagene nå. Takk for at du orket å skrive ned det du hadde kjøpt! Tror faktisk jeg er i mål med stellesaker til meg og mini nå Men jeg måå spørre.. Hvordan klarte du å lakke tåneglene dine? Jeg blir helt matt bare av å ta på meg sko og sokker nå om dagen! Så å skulle lakke tåneglene ser jeg på som et uovervinnelig prosjekt Jeg vurderer å be sambo klippe tåneglene mine lissom Magen min er ikke så utrolig stor men den er jo i veien uavbrutt hva lissom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. mars 2013 #358 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg lurer å hvordan jeg klarte å lakke tåneglene. Tok bare et strøk da så ble ikke sånn kjempefint. Men jeg holdt faktisk foten litt på skrå sånn som jeg gjør når jeg skal ta på sokkene, og jeg må nok få samboer til å klippe tåneglene mine når han kommer hjem. Huff, har hatt noe grusomt vondt i korsryggen siden igår ettermiddag. Tenkte at jeg var sliten etter å ha gjort litt for mye hele denne uken og at det ville gi seg i løpet av natten. Men nei da, 100 doturer, svimmel, kvalm, dårlig mage og ennå vondt i korsryggen. Er så skeptisk nå at jeg måttte be foreldrene mine holde seg hjemme i helgen. Ikke at jeg tror på noe fødsel, men sånn som der er nå så klarer jeg ikke tanken av å handle mat eller lage noe mat, værtfall ikke måke fram bilen etter det uværet som har vært nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. mars 2013 #359 Del Skrevet 9. mars 2013 Tips på ting å ha hjemme den første tiden, eller ha med på sykehuset? Tips til sykehuset er iallfall: -Ankelsokker.. Og gjerne en kosebukse som du kan brette opp.. For jeg lover deg - du kommer til å svette greit de første dagene.. Og stort sett så er det vel ganske varmt på barselavdelingen. I Drammen er det iallfall det. -Ta med deg ei drikkeflaske, eks Imsdal, slik at du kan fylle på når det trengs. På føderommet er det kanskje deilig å ha litt forskjellig typer drikke. Jeg visste på forhånd at eplejuice er greia for meg under fødsel. Jeg hadde helt rett. Samt at sambo kjøpte med energidrikk. Ikke Burn eller denslags, men sånn annet som man får kjøpt på Meny og bensinstasjoner. Men forskjellige typer vitaminer i. Finnes i flere smaker.. Husker ikke navnet.. -Lipsyl er deilig å ha - blir mye pust og pes. -OG DU - bøy og tøy nedentil.. Jeg skulle gjerne skrudd tiden tilbake og massert mellomkjøttet. GJØR DET! Du finner instruks på nett. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, men det gikk jo greit fordet. Hvordan er formen idag, da? Mine rier satt som menssmerter i korsryggen. Det kjentes ut som om bekkenet skulle rives fra hverandre.. Håper uansett at du slipper å bli satt igang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. mars 2013 #360 Del Skrevet 9. mars 2013 Tips på ting å ha hjemme den første tiden, eller ha med på sykehuset? Tips til sykehuset er iallfall: -Ankelsokker.. Og gjerne en kosebukse som du kan brette opp.. For jeg lover deg - du kommer til å svette greit de første dagene.. Og stort sett så er det vel ganske varmt på barselavdelingen. I Drammen er det iallfall det. -Ta med deg ei drikkeflaske, eks Imsdal, slik at du kan fylle på når det trengs. På føderommet er det kanskje deilig å ha litt forskjellig typer drikke. Jeg visste på forhånd at eplejuice er greia for meg under fødsel. Jeg hadde helt rett. Samt at sambo kjøpte med energidrikk. Ikke Burn eller denslags, men sånn annet som man får kjøpt på Meny og bensinstasjoner. Men forskjellige typer vitaminer i. Finnes i flere smaker.. Husker ikke navnet.. -Lipsyl er deilig å ha - blir mye pust og pes. -OG DU - bøy og tøy nedentil.. Jeg skulle gjerne skrudd tiden tilbake og massert mellomkjøttet. GJØR DET! Du finner instruks på nett. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, men det gikk jo greit fordet. Hvordan er formen idag, da? Mine rier satt som menssmerter i korsryggen. Det kjentes ut som om bekkenet skulle rives fra hverandre.. Håper uansett at du slipper å bli satt igang.. Det var bra tips det. Må få samboer til å bøye og tøye når han kommer hjem, jeg når ikke lengre nesten. Blir allefall fort vondt i magen da. Ja jeg har lest en del om rier som kjennes ut som menssmerter i korsryggen, derfor jeg ble litt bekymret når de aldri ga seg. Værtfall når magen begynte å tulle med tømming. Var en grusom følelse å ligge der alene å vite at samboer er så langt unna, selv at om jeg er veldig klar for å få lille ut slik at jeg kan fungere normal igjen. Formen nå fortiden er slik at jeg ønsker heller å bare sove fram til neste fredag for å ikke være alene 24/7 og har hjelp til diverse ting. For meg er det liksom ikke det samme å være med venner og foreldrene mine for tiden. Humøret er på topp da. Kunne vært mye tuting på meg, men klarer å holde et godt humør på plass. I morges da jeg skulle kle på meg oppdaget jeg når jeg var delvis ferdig at de tunge takene jeg hadde brukt på å få på buksen var til ingen nytte, buksen var feil vei på! Sånt kan man vel lett miste mote av vil jeg tro. Men jeg måtte flire å sendte melding til samboer om hvor teit jeg følte meg. Håper for samboers del at vi blir foreldre neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå