Gå til innhold

Asanti's Dagbok

Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jippi! Ny pakke i posten idag. Nå var det tøybleiene som kom, den pakken jeg var mest spent på!

Siden vi ikke vet kjønnet så har vi kjøpt i alle fargene, så er noe rosa og lilla søte små bleier også. Samboer sa at det er ikke så nøye om hans sønn bruker en rosa bleie, det var liksom ikke verdens undergang. ;)

Jeg var veldig spent på å se om det ble toll på det og det ble det ikke. Selgeren i USA hadde markert pakken som gave så jeg er veldig fornøyd. Prismessig så har jeg nå brukt det en gjennomsnitt bruker pr år ved engangsbleier på tøybleier nok til hele bleieperioden som man å kan bruke på flere barn eller selge videre.

Det eneste litt dumme jeg har gjort er å kjøpe alle i samme merke, for man vet aldri hvilken som passer sitt barn best. Men jeg krysser alt jeg har for å ha truffet rett. :ler:

Det merke jeg kjøpte og typen bleie er den mest brukte så regner med at det skal gå bra. :)

Så nå er det bare å hive seg rundt i vasking av klær, bleier og annet tøy. Kosestell. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper nok at bleiene funker, selvom du bare har kjøpt opp av én type :) Noen ganger følger man magefølelsen, og da stemmer det!

Innmari kjekt at selgeren markerte pakken som gave, da ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper nok at bleiene funker, selvom du bare har kjøpt opp av én type :) Noen ganger følger man magefølelsen, og da stemmer det!

Innmari kjekt at selgeren markerte pakken som gave, da ;):fnise:

Det er så gøy med pakker i posten! :hoppe:

Joda, det blir nok å gå bra. :)

Kjempe gøy med pakker i posten! Det har vært en bra uke sånn sett. ;) Gleder meg bare til å få sminkekostene, litt for glad i sminke muligens. :ler:

Fikk klipt håret mitt igår av en venninne som er frisør, hun skrøt over at det var lite slitt og godt pleid. Jeg har tatt grep om sunnheten til håret mitt nå mens jeg bare har vært hjemme, latt være å vaske det så ofte, fønet eller slettet det. Noe fornuft må man jo få av sofaslitet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker :hjerte: 7 uker til termin :hjerte:

Herremin nå begynner det å krible godt og skummelt flere ganger daglig i magen.

Etter at både jeg og samboer hadde fått oss fast jobb og var ferdig med utdanningen så gikk vi bare å ventet på tiden der vi skulle utvide vår familie. Nå går vi bare å venter på at disse ukene skal gå fort så vi sitter her med vårt lille nurk i armene. :rodmer:

Nå har vi litt som skal vaskes og klargjøres så begynte sånn smått igår, samboer ble helt rørt da han gikk å hentet de små plaggene i vaskemaskinen. Og det skjønner jeg godt! De små herlige plaggene. Oi. :hjerte:

Jeg skal fortsette med litt småpusk idag av klargjøring så vi får en oversikt over hva vi mangler, tror ikke det er så mye nå. :)

Ellers er det begynt å bli sinnsykt trangt i magen, mye kynnere og en hikkebaby. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 uker, asantiiiiiii!!! :strix:

Åh, herlighet, nå er det ikke lenge igjen!! :hoppendeglad:

Deilig når gutta blir bløte i blikket :fnise: Sambo klarer nesten ikke vente til han kan holde tassen for første gang!

Tenk, første gang man ser den lille babyen som har bodd inni der.. Det blir en virkelig rar følelse, tror jeg..

Er morsomt når de hikker på slutten. På sparketesten idag, så begynte tassen å hikke. Da holdt han på i nesten 15 minutter ;)

Det er veldig kos med det siste som skal gjøres :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker, asantiiiiiii!!! :strix:

Åh, herlighet, nå er det ikke lenge igjen!! :hoppendeglad:

Deilig når gutta blir bløte i blikket :fnise: Sambo klarer nesten ikke vente til han kan holde tassen for første gang!

Tenk, første gang man ser den lille babyen som har bodd inni der.. Det blir en virkelig rar følelse, tror jeg..

Er morsomt når de hikker på slutten. På sparketesten idag, så begynte tassen å hikke. Da holdt han på i nesten 15 minutter ;)

Det er veldig kos med det siste som skal gjøres :hjerte:

Jaaa, det er helt fantastisk å se når dem å blir helt rørt. :hjerte:

Det er helt spesielt når deres barn blir født, jeg har aldri sett en mann som ikke tar til tårer da. :rodmer:

De kan altså hikke bra lenge de små. Merker at ofte blir det mye dulting mens akkurat som at den blir kjempelei hikkingen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

35 uker. :hjerte:

Nå er det altså ikke lang tid igjen og ukene går så fort at jeg klarer jo nesten ikke følge med!

Det merkes godt på kroppen at man er høygravid nå. Enkle ting som å rydde lett i hjemmet, tømme oppvaskmaskinen og vaske klær er blitt betydelig mye tyngre. Enkelte dager er det nesten umulig pga kynnerne ligger klare bare jeg tenker tanken virker det som. De er ikke vonde, men ubehagelig og litt iveien med en hard mage.

Føler at magen virkelig har kommet seg nå de to siste ukene så jeg er spent hva samboer vil si når han kommer hjem til helgen. Gleder meg vilt til å kunne slappe litt av å få mer overskudd når noen er her å hjelper til. :)

5 små uker igjen! Skal bli så himmelsk å få se den lille som har holdt hus i meg så lenge nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker. :hjerte:

Nå er det altså ikke lang tid igjen og ukene går så fort at jeg klarer jo nesten ikke følge med!

Det merkes godt på kroppen at man er høygravid nå. Enkle ting som å rydde lett i hjemmet, tømme oppvaskmaskinen og vaske klær er blitt betydelig mye tyngre. Enkelte dager er det nesten umulig pga kynnerne ligger klare bare jeg tenker tanken virker det som. De er ikke vonde, men ubehagelig og litt iveien med en hard mage.

Føler at magen virkelig har kommet seg nå de to siste ukene så jeg er spent hva samboer vil si når han kommer hjem til helgen. Gleder meg vilt til å kunne slappe litt av å få mer overskudd når noen er her å hjelper til. :)

5 små uker igjen! Skal bli så himmelsk å få se den lille som har holdt hus i meg så lenge nå. :)

Hurra for 35 uker!! :strix: Tenk at det bare er 5 uker igjen, det kommer til å gå fort!! :jepp: 6 uker igjen for meg! :danse: Blir fantastisk å endelig få møte knøttene som bor i magene våre. :rodmer:

Jeg merker også godt at alt er tyngre nå. Blir nok deilig å få tilbake kroppen sin igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 35 uker!! :strix: Tenk at det bare er 5 uker igjen, det kommer til å gå fort!! :jepp: 6 uker igjen for meg! :danse: Blir fantastisk å endelig få møte knøttene som bor i magene våre. :rodmer:

Jeg merker også godt at alt er tyngre nå. Blir nok deilig å få tilbake kroppen sin igjen!

De ukene blir å gå kjempe fort tror jeg! :) Så ja, nå er det virkelig ikke lenge igjen til vi får møte dem. :hjerte:

Gleder meg så ufattelig mye til å få kroppen tilbake. For øyeblikket skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare meg de to siste ukene samboer er borte på jobb. Tok en liten tur på matbutikken idag å guuuud hvor tungt bare det er blitt. Men jeg er glad han er hjemme de to siste ukene før termin, kan tenke meg til at det er verst da altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stausoppdatering:

På vei: 36 uker!

Neste kontroll: Jordmor 11.Mars

Kjønn: Vet ennå ikke. :)

Utålmodig:. Tja, er vel det? Begynner å bli såpass tungt at jeg er klar for å møte den lille og få kroppen tilbake. :)

Navn: Ja, har navn klar til begge kjønn.

Innkjøp: Vi er ferdige med alle innkjøp til den lille. Mangler bare pittelitt som jeg ønsker å ha med i sykehusbaggen for min egen del. :)

Vektøkning: Nå har jeg altså økt med 16kg. Hoho. :ler:

Melk i brystene: Melken har vært der lenge.

Strekkmerker: Bare noen få merker på det ene brystet til nå. Fornøyd med det. :)

Hevelser og vann i kroppen: Veldig lite, men har merket litt nå de siste dagene i leggene.

Hodet ned: Hode er ned og nesten helt festet. Spennende!

Aktivitet: Har visst en rolig liten kosebaby i magen. Som liker å strekke seg i alle retninger, gjerne ned på nerver og opp i ribbeina samtidig. :ler:

Tungt: Ja, ganske så tungt nå. Ønsker meg lengre overkropp for det er verst!

Kynnere: En god del ja. Skal lite til for at det strammer seg noe veldig.

Hodet festet: Ja delvis.

Barnerom: Det er ferdig og klar for å taes i bruk når den tid kommer.

Sulten: Hm ja, det varierer veldig. Men har lyst på masse forskjellig for tiden, noe jeg ikke har vært tidligere.

Matkick: I grunn ikke, men får bare plutselig lyst på noe så går det gjerne like fort over. :)

Plager: Bekkene, mensmurringer, halsbrann og ja, det er vel det som kan plage nå.

Humør: Godt humør stortsett hele tiden. Blir bare litt lei av at det er tungt når jeg er alene hjemme.

Sykehusbaggen: Skal kjøpe meg en fin bag da jeg ikke har noe å ha det i. Litt nye freshe og behagelig klær er kjøpt inn. :)

Høygravid: Jaaaa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg værtfall ganske så klar nå. :)

Sa til samboer tidligere idag at de siste tre årene så har jeg hatt store opplevelser med angst som jeg har klart fint, uten hjelp av noe psykolog eller medisiner. I år skal jeg klare å føde og være på et sykehus! Det er mitt mål det. Fikk skrevet ganske bra på det registreringsskjemaet til føden om hvordan det kan være for meg og hvordan jeg ønsker det, håper bare de skjønner det.

Og er det sånn at vi selv drar innom føden for registrering? Eller er det jordmor som sender inn papirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest asanti

Da var man altså kommet hit. Til de to ukene jeg har gruet meg mest til. Samboer er nå dratt på sin siste jobbperiode og det er jeg ikke klar for, det er jo blitt så tungt nå. Hadde vært så fint å hatt han her hjemme sammen med meg nå, men man kan ikke alltid får i pose og sekk. Han blir jo lenge hjemme når lille kommer iallefall. :)

Lille har vært ekstremt aktiv den siste tiden, sover jo nesten aldri nå virker det som. Det er ganske tungt og kan fort bli ubehagelig, men det gir jo godt selskap. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man altså kommet hit. Til de to ukene jeg har gruet meg mest til. Samboer er nå dratt på sin siste jobbperiode og det er jeg ikke klar for, det er jo blitt så tungt nå. Hadde vært så fint å hatt han her hjemme sammen med meg nå, men man kan ikke alltid får i pose og sekk. Han blir jo lenge hjemme når lille kommer iallefall. :)

Lille har vært ekstremt aktiv den siste tiden, sover jo nesten aldri nå virker det som. Det er ganske tungt og kan fort bli ubehagelig, men det gir jo godt selskap. :rodmer:

Føler med deg:) kjipt når mannen er borte når vi trenger han som mest. Aktiviser deg og vær sosial, så går tiden fortere:-) må gjøre det selv når mannen er borte. Heldigvis skal han nå ikke reise mer nå før babyen kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Føler med deg:) kjipt når mannen er borte når vi trenger han som mest. Aktiviser deg og vær sosial, så går tiden fortere:-) må gjøre det selv når mannen er borte. Heldigvis skal han nå ikke reise mer nå før babyen kommer:-)

Ja, har jo god til til sånt nå mens han er borte og før lille kommer. :)

Det går nok fort vil jeg tro, rart hvor tiden bare blir borte nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...