Gjest asanti Skrevet 24. januar 2013 #281 Del Skrevet 24. januar 2013 Snømåking + gravid = reint helvette! De siste 2-3 dagene har Kong Vinter virkelig meldt seg her Nord. Egentlig skal jeg ikke klage, for dette er andre gang denne vinteren at man faktisk må grave fram bilen. Men etter å ha gjort det de siste dagene er jeg sliten og dårlig. Jeg har heldigvis fått god hjelp av en super venninne og flotte mamma. Men jeg klarer ikke bare stå å se på, da føler jeg meg dum altså. Var på tupperware-party i går å fant litt nyttige ting til babyen og baking. Jeg har planer om å lage egen barnemat så kjøpte sånt brett som rommer ganske store isbiter, de er visst supre å fryse barnemat i. Nå ikveld er det omvisning på sykehuset med resten av gjengen fra fødselskurset, håper at jeg klarer det å ikke blir for dårlig. Resten av uken skal tilbringes på sofan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 24. januar 2013 #282 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg synes du er flink jeg, asanti! Men pass på deg selv Ingen andre enn du som kjenner grensen for hvor mye du tåler. MEN - jeg skjønner deg sååå godt. Er innmari vanskelig å stå å se på SÅ kjekt med isbit-brett! Det var jammen lurt! Tror jeg kanskje må herme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 24. januar 2013 #283 Del Skrevet 24. januar 2013 Forsiktig med snømåking!! Men må innrømmeat jeg er bittelitt misunnelig på snøen deres, her er det ikke noe, og jeg eeeelsker snø:-D Men jeg er så heldig at jeg slipper snømåking da, her blir snøen fjernet fram til døra... Har barnematplaner her også! Bare synd vi må vente en del måneder før de er klar for det;-) Men jeg har allerede kjøpt inn kokebok for barnemat, hehe, gleder meg;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 24. januar 2013 #284 Del Skrevet 24. januar 2013 Det var godt å endelig få snø, har vært ganske lite hittit i vinter. Ikke helt vant med regn i disse måneder. Nå håper jeg at det iallefall venter noen dager før det kommer mer snø slik at man får samlet seg. De som hjelper meg har jo også egne parkeringer å måke. Jeg har sett ganske mye på youtube om måter man lager barnemat, men jeg skal få kjøpt inn en bok snart. Det virker jo lettvint og ikke minst MYE bedre enn disse ferdige på glass. Noen er sikkert greie, men kan tenke meg til at de er full av litt av hvert. Hvilken bok har du kjøpt Tina? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. januar 2013 #285 Del Skrevet 25. januar 2013 Oææ! Våknet å det kjentes ut som jeg ikke hadde spist på flere uker. Har lenge gruet meg til det for jeg HATER å være så sulten. Helt skjelven å klarer ikke helt skjønne om jeg skal spise eller kaste opp. Men sånn er vel straffen om man gjør dobbelt så mye ett par dager, men glemmer å øke matinntaket. Tenk å være så vant med slaraffenlivet på sofan at når man først gjør noe blir man helt ødelagt og skrubbsulten om natten. Og se, jeg kaller kl.07 om morgen for natten. Jeg som i min jobb starter arbeidsdagen kl.06. Jeg er alt for vant med late dager nå, det er ikke bra. De klarer tilome å fly av gåre som om de skulle være fylt med aktivitet og planer. Men en ting er bra sikkert. Jeg er glad jeg har klart å omstille meg til at grunnen til dette er at jeg er gravid og selv om at jeg ble sykemeldt ganske tidlig så må jeg og er veldig glad at jeg har klart å sette kroppens behov først framfor egoet mitt. For det tror jeg ikke er lett for de som sliter med den omstillingen. Nå lurer jeg på om jeg skal legge meg igjen eller bare være våken. Har bare sovet siden i 3-tiden da vi har en leieboer som er våken hele tiden å bråker noe grusomt. Så hurra for det. Skal værtfall spise litt mer nå som magen roet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. januar 2013 #286 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Så nydelig barnerom Asanti! Skikkelig fint altså! Skjønner det er vanskelig å stå å se på andre måke ut bilen for deg, jeg er helt lik selv. Skal helst ordne opp på egenhånd Men jeg tror nok vi må legge stoltheten til siden og godta litt hjelp fremover, det er ingen tvil om at det bare går en vei nå, og på den veien er det en fordel å få litt hjelp Endret 25. januar 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. januar 2013 #287 Del Skrevet 25. januar 2013 Så nydelig barnerom Asanti! Skikkelig fint altså! Skjønner det er vanskelig å stå å se på andre måke ut bilen for deg, jeg er helt lik selv. Skal helst ordne opp på egenhånd Men jeg tror nok vi må legge stoltheten til siden og godta litt hjelp fremover, det er ingen tvil om at det bare går en vei nå, og på den veien er det en fordel å få litt hjelp Tusen takk. Jeg vurderer å flytte inn dit selv. Ja huff, den stoltheten må vi legge bort. Den gir oss ingenting annet enn vondt i disse dager. Det daler ned ennå, men slipper å grave fram bilen idag. Hvorfor må alt komme på samme tidspunkt nesten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 26. januar 2013 #288 Del Skrevet 26. januar 2013 Hvilken bok har du kjøpt Tina? Husker ikke helt, og har den på "hybelen" i byen. Skal sjekke til uka:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. januar 2013 #289 Del Skrevet 26. januar 2013 Ååh, så fint barnerom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. januar 2013 #290 Del Skrevet 26. januar 2013 Ååh, så fint barnerom! Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. januar 2013 #291 Del Skrevet 26. januar 2013 Omvisningen på føden denne uken var ikke vellykket for min del. Det endte med at jeg forlot sykehuset i tårer og det var ikke mulig å stoppe den. Siden samboer er på jobb kjørte jeg direkte til mamma. Hun hadde spurt om jeg ville ha henne med, men siden det var andre par på omvisningen tenkte jeg dette skal jeg klare. Jeg har jo vært på føden mange ganger tidligere på besøk hos venner som har fått smått, og det har alltid gått bra. Men nå når jeg var der ble det skumlere, og alt som de andre ble betrygget av ble for meg ubehagelig og skummelt. Alle maskinene rundt på fødestuen var helt forferdelig. For meg var ikke det noe trygg omgivelse. Det var det ekleste jeg har opplevd på lenge. Det var veldig vanskelig å holde tilbake tårene mens vi var inne på føden. Men jeg klarte det. Når jeg kom til mamma kom jeg ikke lengre enn inn i gangen før jeg sto der i tårer å sa at dette vil jeg ikke. Jeg vil ikke føde på sykehuset, den tryggeste plassen er ikke den tryggeste for meg. Jeg roet meg etterhvert og mamma sa at det var ikke noe problem, måtte jeg på sykehuset kunne jeg bare dra jeg med en gang å hun skulle være sammen med oss hjemme. Hun sa å at jeg må ikke gi meg, må prate mer med jordmor om hvordan vi kan løse dette på best mulig måte. Og jeg er enig, jeg vil prate mer om dette. Lite viste jeg at dette skulle endre seg dagen etter. En venninne av meg som jeg har et nært bånd til, og spesielt dette med angst, hadde i løpet av natten født en liten prins. Jeg hadde dagen før fortalt henne at turen på føden var meget mislykket så hun ønsket meg velkommen på føden til besøk samme formiddag som hun fikk sin lille. Det var nok bra for min del å dra opp dit igjen så fort etter angstanfallet. Og besøket gikk fint, var der i flere timer og vi pratet masse om oppholdet, fødselen og frykten. Hun foreslo at jeg kom tilbake idag og det har jeg gjort. Jeg hadde tenkt litt på hva jeg ønsker å legge merke til av det som kan trigge angsten. Og opplevde at jeg la ikke merke til noe av det. Så begge besøkene ble vellykket og nå føler jeg meg bedre. Og utrolig heldig som har en så god og støttende venninne. Prinsen hennes er helt nydelig, rett og slett herlig. Gleder meg til å sitte med min egen lille i armene! Innser nå at det har vært mye tenkeinnlegg fra meg den siste tiden. Men min filosofi i kampen mot angst er at den vinner om jeg ikke prater om den, det er lettere å reflektere høyt med andre enn at alt forblir inni meg. Da vinner den og ikke jeg. Og her er det jeg som skal stå på pallen! Håper alle har en fin helg og koser seg! Jeg gleder meg bare til neste helg når min kjære endelig er tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. januar 2013 #292 Del Skrevet 26. januar 2013 Uff, så vondt! Angst er skikkelig fælt! Tror det er veldig sunne tanker du har om et. Snakk om angstmonsteret (som vi kaller det her i huset) til det er så lei av deg og du lei av det at det stikker sin vei! Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg. Det samme gjelder for angst. Delt angst er halv angst! Om man så må prate om den til det kjedsommelige til tider! Men jeg håper virkelig at ting ordner seg på en eller annen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. januar 2013 #293 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Uff, så vondt! Angst er skikkelig fælt! Tror det er veldig sunne tanker du har om et. Snakk om angstmonsteret (som vi kaller det her i huset) til det er så lei av deg og du lei av det at det stikker sin vei! Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg. Det samme gjelder for angst. Delt angst er halv angst! Om man så må prate om den til det kjedsommelige til tider! Men jeg håper virkelig at ting ordner seg på en eller annen måte! Jeg er vel en ganske åpen person. Og tror at om jeg skulle holdt angsten inne hadde den vunnet med en gang. Det er ingen sosial angst, men den holder meg unna sosiale sammenkomster innimellom jeg velger å ikke dele den. Og det nekter jeg. Så da er det bare en ting å gjøre. Snakk om den med de som er nær og de man er sammen med skulle den bli trigget. De som velger å ikke respektere det velger jeg bort. Da har de ingenting med meg å gjøre. Og du har rett, delt angst er halv angst. Veldig bra sagt. Jeg har å noen personer som jeg kan skryte av meg selv til når jeg føler jeg har oppnåd noe over angsten, og det er veldig fint. Jeg kan påpeike at dette klarte jeg uten at de blir leie, og de gjør samme til meg om det skulle være behov. Endret 26. januar 2013 av asanti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. januar 2013 #294 Del Skrevet 26. januar 2013 Såååå flott venninne du har, og for et pågangsmot DU har, som reiste tilbake til sykehuset for å få "bukt med" det ekle tankene! Skjønner godt at du savner din kjære, og er jo helt tydelig at du har folk rundt deg som støtter og er glad i deg Stor nattaklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. januar 2013 #295 Del Skrevet 27. januar 2013 Såååå flott venninne du har, og for et pågangsmot DU har, som reiste tilbake til sykehuset for å få "bukt med" det ekle tankene! Skjønner godt at du savner din kjære, og er jo helt tydelig at du har folk rundt deg som støtter og er glad i deg Stor nattaklem Tusen takk for gode ord. Jeg prøver å hente pågangsmot og styrke fra lille som sparker i magen. Kjenner jeg angsten og jeg er alene så kjenner jeg etter liv i magen å finner styrke. Jeg skal ikke få angst å utsette mitt ufødte barn for det. Det er viktig for meg at den ikke skal føle og oppleve det jeg har fått kjenne så hardt på. Er nok der jeg henter pågangsmotet jeg for tiden finner fram. Det er jo umulig å ikke smile når man kjenner bevegelser. Sov godt og hvil deg Nuttapia. Nå er Tassen her snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 27. januar 2013 #296 Del Skrevet 27. januar 2013 Det er helt vanvittig hvor mye styrke man føler når man kjenner de små sparkene, ja. Forelskelsen er stor allerede! Vi kan føde! Og da kan vi ALT! Jeg har sovet godt, har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. januar 2013 #297 Del Skrevet 27. januar 2013 Det er helt vanvittig hvor mye styrke man føler når man kjenner de små sparkene, ja. Forelskelsen er stor allerede! Vi kan føde! Og da kan vi ALT! Jeg har sovet godt, har du? Det er sant, utrolig at man kan bli så forelsket i noen man ikke har møtt ennå. Joda, har fått sove. Men halsbrannen og bekkene skulle krangle stort inatt. Lå jeg på den siden som var best for bekkene så ble halsbrannen ille og omvendt. Så da ble det å svelge den ekle medisin for halsbrann som jeg aldri husker hva heter å spise litt lovehearts. Ikke hver dag man kan stå opp for å spise godis. Enn natten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 27. januar 2013 #298 Del Skrevet 27. januar 2013 Forelsket ja utrolig hva man orker plutselig når det er den fantastiske gaven i enden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. januar 2013 #299 Del Skrevet 27. januar 2013 Forelsket ja utrolig hva man orker plutselig når det er den fantastiske gaven i enden! Uten tvil. Kjente det godt i hjerte mitt da jeg igår sto på føden å så på tavlen at det er bare to små måneder igjen til termin. For en følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 27. januar 2013 #300 Del Skrevet 27. januar 2013 Det er sant, utrolig at man kan bli så forelsket i noen man ikke har møtt ennå. Joda, har fått sove. Men halsbrannen og bekkene skulle krangle stort inatt. Lå jeg på den siden som var best for bekkene så ble halsbrannen ille og omvendt. Så da ble det å svelge den ekle medisin for halsbrann som jeg aldri husker hva heter å spise litt lovehearts. Ikke hver dag man kan stå opp for å spise godis. Enn natten din? Prøv å bygge opp med ei dyne og ei pute ekstra i ryggen, så slipper du den fæle halsbrannen Jeg har sovet såååå mye bedre etter at jeg bygget opp. Var litt småskeptisk til at ryggen/rumpa skulle synes det var ålreit, men det funker så bra! Natten min har flydd som en drøm Våknet litt i 09-tiden, deretter sov vi til 11.30. La oss rundt 01.30 i natt. Kjempedeilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå