My84 Skrevet 28. mars 2013 #421 Del Skrevet 28. mars 2013 Så herlig lesning, supert at det ble en flott fødselsopplevelse for dere! Og så flink den lille jenta er til å spise!! Gleder meg veldig nå jeg også, samtidig som jeg er fylt av litt skrekkblandet fryd for fødselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #422 Del Skrevet 28. mars 2013 Så herlig lesning, supert at det ble en flott fødselsopplevelse for dere! Og så flink den lille jenta er til å spise!! Gleder meg veldig nå jeg også, samtidig som jeg er fylt av litt skrekkblandet fryd for fødselen... Du aner ikke den lille frykten som kom når vi skjønte at vannet gikk, alt ble så virkelig! Men herlig var det da. Du har masse å glede deg til, for en lykkesfølelse det var å være ferdig med fødselen og ligge der mer den flotteste premie. Nå har skikkelig melkespreng satt seg så hun vil liksom ikke ta tak, og hun er alt for flink til å sove så spiser ikke så ofte. Men hun har lagt på seg godt siden vi kom hjem. Blir litt fustrert for plages med å få ømt bystene nå, og det er grusomt vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 29. mars 2013 #423 Del Skrevet 29. mars 2013 Så godt at hun legger på seg! Brystpumpe er kjekt å ha! Da holder du jo også produksjonen oppe, og det er jo viktig. Melkespreng gjør vondt ja. Jeg brukte pumpe igår kveld for første gang og det gikk veldig fint! Håper dere har fine dager med flott vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 30. mars 2013 #424 Del Skrevet 30. mars 2013 Så godt at hun legger på seg! Brystpumpe er kjekt å ha! Da holder du jo også produksjonen oppe, og det er jo viktig. Melkespreng gjør vondt ja. Jeg brukte pumpe igår kveld for første gang og det gikk veldig fint! Håper dere har fine dager med flott vær Fikk endelig litt mer teket på håndpumping igår og det renner en del om jeg bare står bøyd over vasken. Så får å minske muligheten for tette melkekanaler så prøver jeg å heller ta det manuelt og la det renne selv når hun ikke spiser. Hun spiser ikke så lenge, var først igår kveld i 12tiden at hun spiste 10 minutter i strekk og guuud for en lykke. Var så deilig å få ordentlig lettet på trykket. Og siden jeg hadde håndmelket en del rett før så fikk hun også mye av den tjukke gode melka. Så hun sov å ville ikke ha mat igjen for 8tiden da jeg og samboer våknet av oss selv. Idag tok vi oss en tur til byen for å handle litt småting som vi ikke hatt fått handlet før hun kom. Gikk kjempefint og det var så stas å trille henne rundt i finefine vogna hennes. Traff en dame som faktisk spurte om vi turte å dra ut så kort tid etter fødsel, men det er vel ikke noe galt i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 30. mars 2013 #425 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Åååh.. Den lykken å dra ut på trilletur Trur jeg har hørt at det ikke er noen fare å dra ut på trilletur "så" tidlig, så lenge en er i form til det selv? Babyen blir jo pakka inn godt... Var nok godt å få lettet litt på trykket ja Det er så koseligt å høre fra deg selv nå så kort tid etter fødselen Det må være så fantastisk å ha lille skatten der. Ååh, gleder meg Endret 30. mars 2013 av CathrineMic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 30. mars 2013 #426 Del Skrevet 30. mars 2013 Fikk endelig litt mer teket på håndpumping igår og det renner en del om jeg bare står bøyd over vasken. Så får å minske muligheten for tette melkekanaler så prøver jeg å heller ta det manuelt og la det renne selv når hun ikke spiser. Hun spiser ikke så lenge, var først igår kveld i 12tiden at hun spiste 10 minutter i strekk og guuud for en lykke. Var så deilig å få ordentlig lettet på trykket. Og siden jeg hadde håndmelket en del rett før så fikk hun også mye av den tjukke gode melka. Så hun sov å ville ikke ha mat igjen for 8tiden da jeg og samboer våknet av oss selv. Idag tok vi oss en tur til byen for å handle litt småting som vi ikke hatt fått handlet før hun kom. Gikk kjempefint og det var så stas å trille henne rundt i finefine vogna hennes. Traff en dame som faktisk spurte om vi turte å dra ut så kort tid etter fødsel, men det er vel ikke noe galt i det? Er jo bare hyggelig med trilletur, oftest handler det jo om at mor selv må komme i god nok form til å orke det - så lenge det ikke er for kaldt er det jo uproblematisk for barnet:) Vi var på trilletur dag 3 sist, det er jo stas å trille:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 30. mars 2013 #427 Del Skrevet 30. mars 2013 Åååh.. Den lykken å dra ut på trilletur Trur jeg har hørt at det ikke er noen fare å dra ut på trilletur "så" tidlig, så lenge en er i form til det selv? Babyen blir jo pakka inn godt... Var nok godt å få lettet litt på trykket ja Det er så koseligt å høre fra deg selv nå så kort tid etter fødselen Det må være så fantastisk å ha lille skatten der. Ååh, gleder meg Er jo bare hyggelig med trilletur, oftest handler det jo om at mor selv må komme i god nok form til å orke det - så lenge det ikke er for kaldt er det jo uproblematisk for barnet:) Vi var på trilletur dag 3 sist, det er jo stas å trille:) Ja, hun hadde det nok varmt inni vognposen. Lurer på om hun er en varm frøken? Hadde bare på seg en ullbody, ullstrømpebukse og en ulllue når vi var inne på sentret inni vognposen. Hadde en sånn type bilstoldress på i bilen. Hun virket nesten svett når vi kom hjem. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noe mer klær i 50 eller 56, meeeen må jo ha litt rosa? Det var en kort tur, men koselig å komme seg litt ut og trille endelig. Meeen, jeg tror underlivet mitt ikke hadde så godt av det. Auauau. Det er så deilig at det nå klarer å holde seg trykkfritt i brystene. De er fortsatt ganske harde, men de lekker en del så da er iallefall ikke noe tett. Og når jeg er på bade så lar jeg dem dryppe litt siden snuppa sover så mye. Skal man forresten vekke dem for å mates? Hun blir så tøvete da, sutter bare på fingrene enn brystet. Og både jeg og mamma var likens, spiste og sov 4-5-6t før man var litt klar for mat igjen. Hun har godt med våte bleier med urin og avføring så da får hun vel det hun trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 30. mars 2013 #428 Del Skrevet 30. mars 2013 Ja, hun hadde det nok varmt inni vognposen. Lurer på om hun er en varm frøken? Hadde bare på seg en ullbody, ullstrømpebukse og en ulllue når vi var inne på sentret inni vognposen. Hadde en sånn type bilstoldress på i bilen. Hun virket nesten svett når vi kom hjem. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noe mer klær i 50 eller 56, meeeen må jo ha litt rosa? Det var en kort tur, men koselig å komme seg litt ut og trille endelig. Meeen, jeg tror underlivet mitt ikke hadde så godt av det. Auauau. Det er så deilig at det nå klarer å holde seg trykkfritt i brystene. De er fortsatt ganske harde, men de lekker en del så da er iallefall ikke noe tett. Og når jeg er på bade så lar jeg dem dryppe litt siden snuppa sover så mye. Skal man forresten vekke dem for å mates? Hun blir så tøvete da, sutter bare på fingrene enn brystet. Og både jeg og mamma var likens, spiste og sov 4-5-6t før man var litt klar for mat igjen. Hun har godt med våte bleier med urin og avføring så da får hun vel det hun trenger. Sist fikk jeg beskjed om å vekke lille hver 3-4 time for mat da blodsukkeret ikke skulle bli for lavt - men tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gang. Ble ganske styrete, og tror det gjorde mer skade enn godt. Greit nok, kanskje helt helt i starten, om det er problem med vektoppgang eller melkeproduksjon, men om alt er greit vil jeg tro de regulerer det godt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 30. mars 2013 #429 Del Skrevet 30. mars 2013 Sist fikk jeg beskjed om å vekke lille hver 3-4 time for mat da blodsukkeret ikke skulle bli for lavt - men tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gang. Ble ganske styrete, og tror det gjorde mer skade enn godt. Greit nok, kanskje helt helt i starten, om det er problem med vektoppgang eller melkeproduksjon, men om alt er greit vil jeg tro de regulerer det godt selv. Ja, hun ene jordmora på føden var veldig streng på hun skulle vekkes for mat om hun ikke våknet selv. Men hun blir altså så tøvete og surkete om vi skal vekke henne. Og når hun våkner og er sulten så spiser hun bedre å får i seg mer enn bare den tynne formelken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 30. mars 2013 #430 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg trudde de våknet av seg selv når de ville ha mat, å så lenge de legger på seg, så er en vell ikke nødt å vekke dem? Mamma fortelte meg det at når hun fikk broren min, så sov han så godt. Hun klarte ikke vekke han (dette var da de fortsatt var på sykehuset), så hun måtte tilkalle folk for å få han vekt, siden de maste sånn om at hun måtte amme han osv osv. Men han ville bare sove Det er aldri for mye av rosa klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 30. mars 2013 #431 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg trudde de våknet av seg selv når de ville ha mat, å så lenge de legger på seg, så er en vell ikke nødt å vekke dem? Mamma fortelte meg det at når hun fikk broren min, så sov han så godt. Hun klarte ikke vekke han (dette var da de fortsatt var på sykehuset), så hun måtte tilkalle folk for å få han vekt, siden de maste sånn om at hun måtte amme han osv osv. Men han ville bare sove Det er aldri for mye av rosa klær Høres ut som oss det. Hun ene ville jo ikke la oss dra, men etter skiftbytte kom det nye som syns vi klarte oss fint og to dager etter hadde lille lagt på seg godt. Vi tenker at vi gjør som det blir best for oss og henne også ser vi va helsesøster sier når hun kommer. Har iallefall en fornøyd frøken her når hun får sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #432 Del Skrevet 3. april 2013 Noen som vet hvordan jeg får byttet navn på dagboka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. april 2013 #433 Del Skrevet 3. april 2013 Noen som vet hvordan jeg får byttet navn på dagboka? Prøv å rediger ditt aller første innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #434 Del Skrevet 3. april 2013 Prøv å rediger ditt aller første innlegg På hvilken måte? Jeg er veldig dårlig på sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. april 2013 #435 Del Skrevet 3. april 2013 Ente går du inn på "rediger" og "Bruk full editor" på førsteinnlegget, eller så sender du meg en PM med hva du vil ha det endret til og om du evt. vil ha dagboka flyttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #436 Del Skrevet 3. april 2013 Ente går du inn på "rediger" og "Bruk full editor" på førsteinnlegget, eller så sender du meg en PM med hva du vil ha det endret til og om du evt. vil ha dagboka flyttet Takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. april 2013 #437 Del Skrevet 3. april 2013 Null stress! Så, hvordan er livet uten halsbrann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #438 Del Skrevet 3. april 2013 Null stress! Så, hvordan er livet uten halsbrann? Åh det livet er helt herlig! Her om dagen bøyde jeg meg ned å tok i gulvet, fantastisk følelse! Jeg leiter etter noe å rydde for nå kan jeg så mye når ikke en søt skapning i magen sperrer eller oppsøtetene stopper meg. Lillemor ligger med strake bein nesten hele tiden, ikke rart alt føltes umulig å røre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. april 2013 #439 Del Skrevet 4. april 2013 Huff. Nå føler jeg at hele ammingen har stoppet opp. Vesla tøver bare når hun skal spise og det er betydelig lite melk i puppene, og dette er dag 2 med ammeproblemer. Altså, det er sikker bare at kroppen driver å justere produksjonen siden hun spiser sjeldent. Men ja, det er litt fustrerende. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 5. april 2013 #440 Del Skrevet 5. april 2013 Det høres ikke noe gøy ut, men det er ganske vanlig å ha problemer med ammingen så du er ikke alene. Har du prøvd å kontakte ammehjelpen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå