Gjest Little princess Skrevet 24. mars 2013 #401 Del Skrevet 24. mars 2013 I dag er det jo 3 dager før fullmåne, merker du noe på kroppen eller? Her er det null tegn på at noe er i gjerde værtfall Blir vel tidligst noe 3 dager etter fullmåne her tenker jeg.. Mye harde kynnere nå om dagen men ikke mye å finne utenom det altså. Begynner familiene deres å bi utålmodige eller? Jeg har allerede fått sms fra mamma og svigermor om det er noe på gang, så jeg kommer nok til å bli leeei av utspørringen om jeg ender opp med å gå over tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. mars 2013 #402 Del Skrevet 25. mars 2013 Fullmåne og sex gjorde sitt. Lille prinsessa kom igår etter 8t. Helt perfekt med sine 51cm og 3620g. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. mars 2013 #403 Del Skrevet 25. mars 2013 Ååhhh Gratulere såååå masse kjære deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 25. mars 2013 #404 Del Skrevet 25. mars 2013 Fullmåne og sex gjorde sitt. Lille prinsessa kom igår etter 8t. Helt perfekt med sine 51cm og 3620g. Kan ikke tro at du faktisk fikk rett i forhold til dette med fullmåne - det hadde jeg ikke trodd (har ikke snakket med noen jordmødre som mener det stemmer). Men dæven, det funket for deg! Nyt tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 25. mars 2013 #405 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Så fantastisk!! Gratulerer! Kos dere masse med den lille snuppa. Endret 25. mars 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 25. mars 2013 #406 Del Skrevet 25. mars 2013 Gratulerer såå mye med den lille prinsessa!! Håper dere har det bra alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. mars 2013 #407 Del Skrevet 25. mars 2013 Tusen takk dere. Ja det stemte med fullmåne, oppdaget at hun ble laget ved fullmåne å. Sprøtt? Men tror det fungerer på de som påvirkes av vær og månesyklus. Vi har det bra alle tre, snuppa tar ammingen godt og pappaen er suuuuperstolt der han trasker rundt gangen. Jeg er i superform, dette har virkelig gått over all forventning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 25. mars 2013 #408 Del Skrevet 25. mars 2013 Wow - hurra!! Gratulerer som nybakt mamma. Nyt disse magiske dagene:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. mars 2013 #409 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Ååh, blir jo helt rørt av det du skriver! Gratulerer! Endret 25. mars 2013 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 25. mars 2013 #410 Del Skrevet 25. mars 2013 Gratulerer så masse! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. mars 2013 #411 Del Skrevet 26. mars 2013 Tusen takk dere. Det hele gikk rimelig fort vil jeg si. Våknet å merket ikke noe, spiste frokost og slappet av i sofan da det kjentes ut som bekkene ble litt problematisk så jeg gikk litt for å få bort smertene å da gikk vannet. Det rant godt og jeg følte meg aldri klar til å kle på meg klær igjen. Riene startet med en gang da vannet gikk 11.30 og vi var på føden ca rundt 13, i 14-tiden sa jeg at jeg hadde en del trykk så da valgte de endelig å sjekke meg og da var det allerede 7cm åpning! Etter en stund fikk jeg satt akupunktur som hjalp nok for min del. Hadde god kontroll på pusten og jobbet med kroppen. I 4-5tiden hadde jeg full åpning, men en liten kant var fortsatt i veien. Og som gjorde at lille snuppa ble stående å stange med hodet en god stund, det gjord at jeg følte null framgang og ar jeg brukte energi nyttesløst. På dette punktet har jeg fått så vondt i bekkenet at jeg blir tilbud å prøve litt lystgass. Kan ikke si at den fungerte, men fikk meg til å ha fokus på noe psykisk. Ved et lite vaktskifte 18.30 kom med en ny jordmor som var for action så hun flikket vekk denne kanten rundt 19.00, 15min senere startet jeg å presse og 19.30 var hun ute på brystet hel og perfekt. En gynekolog ble tilkaldt og han ville klippe og ta henne med sugekopp, men jordmoren hadde flotte triks oppi erme som fikk meg til å presse perfekt og fikk bare en liten rift. Hun var virkelig gull verdt! Kunne sikkert spart noen krefter og bekkenet endel om hun var der fra starten av. Alt i alt sitter vi igjen med en flott opplevelse og vi fikk skryt for å være et godt team. Jeg hadde samboer i tankene å spurte han ofte om det gikk bra og on han var sliten, jeg flirte å spøkte innimellom riene for å holde humøret oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 26. mars 2013 #412 Del Skrevet 26. mars 2013 Tusen takk dere. Det hele gikk rimelig fort vil jeg si. Våknet å merket ikke noe, spiste frokost og slappet av i sofan da det kjentes ut som bekkene ble litt problematisk så jeg gikk litt for å få bort smertene å da gikk vannet. Det rant godt og jeg følte meg aldri klar til å kle på meg klær igjen. Riene startet med en gang da vannet gikk 11.30 og vi var på føden ca rundt 13, i 14-tiden sa jeg at jeg hadde en del trykk så da valgte de endelig å sjekke meg og da var det allerede 7cm åpning! Etter en stund fikk jeg satt akupunktur som hjalp nok for min del. Hadde god kontroll på pusten og jobbet med kroppen. I 4-5tiden hadde jeg full åpning, men en liten kant var fortsatt i veien. Og som gjorde at lille snuppa ble stående å stange med hodet en god stund, det gjord at jeg følte null framgang og ar jeg brukte energi nyttesløst. På dette punktet har jeg fått så vondt i bekkenet at jeg blir tilbud å prøve litt lystgass. Kan ikke si at den fungerte, men fikk meg til å ha fokus på noe psykisk. Ved et lite vaktskifte 18.30 kom med en ny jordmor som var for action så hun flikket vekk denne kanten rundt 19.00, 15min senere startet jeg å presse og 19.30 var hun ute på brystet hel og perfekt. En gynekolog ble tilkaldt og han ville klippe og ta henne med sugekopp, men jordmoren hadde flotte triks oppi erme som fikk meg til å presse perfekt og fikk bare en liten rift. Hun var virkelig gull verdt! Kunne sikkert spart noen krefter og bekkenet endel om hun var der fra starten av. Alt i alt sitter vi igjen med en flott opplevelse og vi fikk skryt for å være et godt team. Jeg hadde samboer i tankene å spurte han ofte om det gikk bra og on han var sliten, jeg flirte å spøkte innimellom riene for å holde humøret oppe. Så koselig å lese om fødselen din og hvordan du taklet det hele Det var jo flott at du slapp å ligge i aktiv fødsel en evighet da, og at du bare slapp unna med en liten rift. Flink du har vært Nå gleder jeg meg enda mer til å møte lille prinsessa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. mars 2013 #413 Del Skrevet 26. mars 2013 Så koselig å lese om fødselen din og hvordan du taklet det hele Det var jo flott at du slapp å ligge i aktiv fødsel en evighet da, og at du bare slapp unna med en liten rift. Flink du har vært Nå gleder jeg meg enda mer til å møte lille prinsessa mi Jeg er veldig stolt over egen innsats, det må jeg bare si. Det skal du bare gjøre, det var så urtooolig deilig å endelig få møtt lille og se at det var en jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 26. mars 2013 #414 Del Skrevet 26. mars 2013 Jeg er veldig stolt over egen innsats, det må jeg bare si. Det skal du bare gjøre, det var så urtooolig deilig å endelig få møtt lille og se at det var en jente! Hvordan var det å få vite kjønnet? Det må jo ha vært motivasjon i seg selv å få vite hvilket kjønn babyen hadde! Ser for meg at det må ha vært en spenningsfaktor oppi all smerten Jeg skjønner godt at du er stolt av deg selv! Jeg er stolt av meg selv bare for å ha gått gravid i snart 280 dager, så etter fødselen så kommer jeg sikkert til å føle meg sykt flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. mars 2013 #415 Del Skrevet 27. mars 2013 Hvordan var det å få vite kjønnet? Det må jo ha vært motivasjon i seg selv å få vite hvilket kjønn babyen hadde! Ser for meg at det må ha vært en spenningsfaktor oppi all smerten Jeg skjønner godt at du er stolt av deg selv! Jeg er stolt av meg selv bare for å ha gått gravid i snart 280 dager, så etter fødselen så kommer jeg sikkert til å føle meg sykt flink Det var helt herlig, vi fikk sagt ifra til alle involverte at vi ønsket å se det selv og det fikk vi. Motivasjonen var stor under hele fødselen og selv når det stangnerte klarte jeg å holde mote oppe ved å tenke på at det kan ikke bli verre for det vil gå over. Man kan jo ikke være i fødsel i flere dager ellee uker. Vi har virkelig all grunn til å være stolte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. mars 2013 #416 Del Skrevet 27. mars 2013 Tusen takk dere. Det hele gikk rimelig fort vil jeg si. Våknet å merket ikke noe, spiste frokost og slappet av i sofan da det kjentes ut som bekkene ble litt problematisk så jeg gikk litt for å få bort smertene å da gikk vannet. Det rant godt og jeg følte meg aldri klar til å kle på meg klær igjen. Riene startet med en gang da vannet gikk 11.30 og vi var på føden ca rundt 13, i 14-tiden sa jeg at jeg hadde en del trykk så da valgte de endelig å sjekke meg og da var det allerede 7cm åpning! Etter en stund fikk jeg satt akupunktur som hjalp nok for min del. Hadde god kontroll på pusten og jobbet med kroppen. I 4-5tiden hadde jeg full åpning, men en liten kant var fortsatt i veien. Og som gjorde at lille snuppa ble stående å stange med hodet en god stund, det gjord at jeg følte null framgang og ar jeg brukte energi nyttesløst. På dette punktet har jeg fått så vondt i bekkenet at jeg blir tilbud å prøve litt lystgass. Kan ikke si at den fungerte, men fikk meg til å ha fokus på noe psykisk. Ved et lite vaktskifte 18.30 kom med en ny jordmor som var for action så hun flikket vekk denne kanten rundt 19.00, 15min senere startet jeg å presse og 19.30 var hun ute på brystet hel og perfekt. En gynekolog ble tilkaldt og han ville klippe og ta henne med sugekopp, men jordmoren hadde flotte triks oppi erme som fikk meg til å presse perfekt og fikk bare en liten rift. Hun var virkelig gull verdt! Kunne sikkert spart noen krefter og bekkenet endel om hun var der fra starten av. Alt i alt sitter vi igjen med en flott opplevelse og vi fikk skryt for å være et godt team. Jeg hadde samboer i tankene å spurte han ofte om det gikk bra og on han var sliten, jeg flirte å spøkte innimellom riene for å holde humøret oppe. Det høres ut som en virkelig flott fødselsopplevelse! Og så flott at spesielt jordmoren på slutten var så dyktig og fik kalt til å ende så bra. Går det greit med den lille familien nå? Er dere hjemme eller fortsatt på sykehus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. mars 2013 #417 Del Skrevet 27. mars 2013 Det høres ut som en virkelig flott fødselsopplevelse! Og så flott at spesielt jordmoren på slutten var så dyktig og fik kalt til å ende så bra. Går det greit med den lille familien nå? Er dere hjemme eller fortsatt på sykehus? Hele fødselen og oppholdet gikk langt over forventelsen. Nå er vi hjemme, vi dro hjem igår etter at screeningprøven var tatt på kvelden. Var himmelsk å kom hjem og få ordentlig slappet av alle sammen. Nå går ammingen mye bedre og produksjonen sprenger. Lille snuska er snill og god, men fort utålmodig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 27. mars 2013 #418 Del Skrevet 27. mars 2013 Åååhhh, gratulerer Asanti Så moro å lese at alt er fint! Velkommen hjem Tenk, ei lita jente Magisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. mars 2013 #419 Del Skrevet 27. mars 2013 Åååhhh, gratulerer Asanti Så moro å lese at alt er fint! Velkommen hjem Tenk, ei lita jente Magisk! Tusen takk. Det er så rart å tenke på at det bodde en liten jente i magen hele den tiden, og gud hvor artig det er å se bevegelsene jeg har kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #420 Del Skrevet 28. mars 2013 Var på vektkontroll på sykehuset idag da hun var litt treg med spisingen og gikk ned rett under 10% grensa, lille snuppa har gått opp 100g på to små dager siden vi kom hjem. Og det regnet jeg med, såååååår! Lurer på om vi må bruke litt smokk, hun har et enormt pattebehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå