Gå til innhold

Asanti's Dagbok

Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg det skal bli deilig å få mannen hjem! Synes du er tøff som har måtte klare deg så mye alene :jepp: En ting er alle de praktiske tingene man trenger litt hjelp til på slutten, men en annen, og kanskje viktigere side av saken, er jo å være to om graviditeten når hormonene raser de siste ukene.

Ønsker deg en super helg!

PS: Jeg står foran deg i fødekøen, så ikke prøv å snik :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa. Og det verste av alt er at når det har kommet snø så blir det liggende en uke eller noe sånt så blir det mildvær så alt regner bort, så er det is overalt i noen dager for så å snø igjen. Ustabilt vintervær og en kommune som er ELENDIG på snørydding og strøing. Så ja, man blir litt fortvilt. :(

Hvis det er noen trøst så snør det på Østlandet idag også....:(

Håper du får en super helg med samboer, lykke til med forsøk på å sette igang fødselen!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Kan tenke meg det skal bli deilig å få mannen hjem! Synes du er tøff som har måtte klare deg så mye alene :jepp: En ting er alle de praktiske tingene man trenger litt hjelp til på slutten, men en annen, og kanskje viktigere side av saken, er jo å være to om graviditeten når hormonene raser de siste ukene.

Ønsker deg en super helg!

PS: Jeg står foran deg i fødekøen, så ikke prøv å snik :fnise:

Hvis det er noen trøst så snør det på Østlandet idag også.... :(

Håper du får en super helg med samboer, lykke til med forsøk på å sette igang fødselen!! :biggrin:

Tusen takk. :klemmer:

Jeg skjønner selv ikke hvordan jeg har klart meg alene så mye og hjemme fra jobb siden i høst. At jeg ikke har gått på veggen er et under, men har hele tiden tenkt på den lille og hvorfor jeg faktisk er hjemme. Så det har gått fint på et vis. :)

Hihi. Skal prøve å ikke snike i køen, men hadde vært veldig kjekt. :ler:

Jeg så det, og for en stygg ulykke som har vært. Stakkars barn som må oppleve nå soe traumatisk! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, altså!! Deilig å ha fått mannen hjem? :)

Har du fått endel vann i ansiktet, da?

Mine siste tegn: (ble jo satt igang, men natten til selve igangsettelse, så begynte kroppen min med små-rier.)

-Ansiktet mitt este skikkelig ut rett før. Var hoven fra før, men lepper og nese ble store! :klo: Mange som får store ansikter rett før.

-Litt av slimproppen gikk to dager før.

-Plutselige menssmerter

-Klarte ikke gå lenger, kjentes ut som hodet på tassen var halvveis ute :ler:

-tørst, orket lite mat tross sunket mage.

Alt er jo individuelt, men er jo moro å dele og sammenlikne erfaringer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det var veldig godt å endelig få mannen hjem. :)

Men det gjorde det å plutselig ganske skummelt, det gikk opp for meg at det er 2 uker til termin og den planen om at vi skulle prøve alt slags kjerringråd har jeg falt av. Ble utrolig nervøs igår og hadde noen våkentimer inatt med tanker om alt som for meg er skummelt rundt fødselen, altså angsten.

Det går seg nok til ganske snart regner jeg med, men føler meg ikke klar for fødsel atm.

Ikveld har jeg laget kake til samboer og jeg klarte det store med å få strøm i meg. Så ble en tur på føden for sikkerhetsskyld å fikk ctg-måling. Selv om at det ikke var all verden jeg fikk i meg så var det nok til at det ble ekkelt mtp lille, man vet jo aldri hvordan det kan påvirke. Men alt var ok. :)

Jordmor sa jeg hadde en liten fin mage som man tydelig så bare var babymage, så hvor de snart 20kg jeg har lagt på meg er et godt spørsmål for meg. Ikke har jeg gått opp noe klesstørrelser og ikke føler jeg meg spesielt stor. Mystisk. :ler:

Ellers så er jeg bare hoven i fingrer og litt i leggene. Spent på hvordan det utvikler seg videre i neste uke. Da er det jo nesten fullmåne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig at du får litt småpanikk når du tenker på fødselen. :klem: Har det sånn jeg også! Det vi har gått og ventet på i snart 9 måneder kan skje når som helst. Ikke rart man blir nervøs... Håper du klarer å holde den verste angsten under kontroll. :kose:

Huff, ikke godt med strøm. Bra det ikke var noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Helt naturlig at du får litt småpanikk når du tenker på fødselen. :klem: Har det sånn jeg også! Det vi har gått og ventet på i snart 9 måneder kan skje når som helst. Ikke rart man blir nervøs... Håper du klarer å holde den verste angsten under kontroll. :kose:

Huff, ikke godt med strøm. Bra det ikke var noe problem. :)

Godt man ikke er alene. :klemmer:

Kjenner at den ventesyka forblir litt borte ennå. :ler:

Det gikk iallefall veldig bra på føden i går, var rolig hele tiden og egentlig litt spennende å få høre lille og se hvordan det målte kynnerne. Også sa jordmor at i påska da bli vi nok alene der. Så er ikke mange fødende registrert til nå. :)

Idag har jeg laget kake og muffins til samboers bursdagskalas. Håper alt smaker, for to helt nye egenkomponerte oppskrifter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm. Muffins og kaker! Det frister for en nybakt mamma:-D vann i munnen her jeg sitter, hehe.

Godt det gikk bra med den lille etter det lille strømsjokket ditt - forsiktig fremover da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Mmmm. Muffins og kaker! Det frister for en nybakt mamma:-D vann i munnen her jeg sitter, hehe.

Godt det gikk bra med den lille etter det lille strømsjokket ditt - forsiktig fremover da;-)

Ja, det var utrolig deilig. Har siklet på ostekake noen måneder nå, så nammis i magen å endelig få det. ;)

Huff ja, det var litt ekkelt selv om at jeg viste at nok strøm til å gjøre noe skade var det ikke. Men heller lav terskel på å ringe føden i slike tilfeller enn at noe faktisk går galt. Hjalp litt på å komme dit en ekstra gang mtp angsten også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Da er det bare en uke igjen til termin. Datoen stemmer med min egen menstermin, unnfangelsesdato og ul. Så det blir spennende. :)

Formen de siste dagene har bestått av halsbrann, dotømming og migrene. Gjør kroppen seg klar kanskje? Håper det, vi er veldig klare for å møte lille skatt som får oss til å sveve på en stor rosa eller blå sky. ;)

Det er fullmåne 27.Mars og i følge jordmor føder man tre dager før eller tre dager etter. Vi håper på tre dager før. :) Merker at hode iallefall har stilt seg inn til fullmåne.

Ellers driver vi aktivt med sengekos. Så deilig å ha litt appetitt igjen selv om at det er korte runder. :) Og premien om det fungerer som modning er jo enorm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som at kroppen forbereder seg jeg! :jepp: Utrolig spennende dette her!! Snart får dere hilse på den lille jenta eller gutten som har bodd i magen siden i sommer. :rodmer: Kjempebra at det ikke er mange andre som skal føde i påsken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ja det virker bare mer og mer som at kroppen forbereder seg. Men det dumme er at den kan jo holde på slik i ukevis uten at noe skjer, nesten. :ler:

Hadde vært utrooolig kos å få hils på lille mageboeren i helgen. :hjerte:

Men nå må jeg ikke ha for høye forhåpninger her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Jeg er veldig klar for fullmånebaby altså. :jepp:

Da er vi to om det! Det virker som om kroppen din driver med modning ut i fra hva du skriver over her, så tror ikke det er lenge igjen før det begynner til deg jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest asanti

Da er vi to om det! Det virker som om kroppen din driver med modning ut i fra hva du skriver over her, så tror ikke det er lenge igjen før det begynner til deg jeg :jepp:

Jeg håper du har rett jeg. :)

Idag har vi vært en tur i byen og handlet inn det jeg ønsker med meg i sykehusbagen, og når vi var på senteret gikk vi alle trapper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Altså, det bør skje noe. Kommer jo ikke til å ha energi og næring i kroppen til fødsel om det fortsetter sånn som nå.

Er det ingen søte der ute som kan bekrefte misstanken min? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Altså, det bør skje noe. Kommer jo ikke til å ha energi og næring i kroppen til fødsel om det fortsetter sånn som nå.

Er det ingen søte der ute som kan bekrefte misstanken min? :)

Her en liten sjekkliste da: http://m.klikk.no/foreldre/barnimagen/article796644.ece

Kanskje du blir litt klokere av å lese den? Mine tegn er menssmerter og en litt roligere baby de siste dagene, så håper fullmånen setter inn støtet snart ;) Jeg er omtrent tom for energi om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Her en liten sjekkliste da: http://m.klikk.no/foreldre/barnimagen/article796644.ece

Kanskje du blir litt klokere av å lese den? Mine tegn er menssmerter og en litt roligere baby de siste dagene, så håper fullmånen setter inn støtet snart ;) Jeg er omtrent tom for energi om dagen..

Takk for linken, har prøvd å leite etter noe slikt. Utålmodig ja? ;)

Kan ikke si jeg har lite energi, blir fort rastløs. Men magen er tung og mye kynnere, og de menssmertene sitter i korsryggen ganske ofte. Men jordmor mente der var pga magen var så tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...