Gå til innhold

Asanti's Dagbok

Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Ja, jeg ble lettet mtp Tassen. :ler: Men jordmor sa at lille kan jo fort snu seg igjen. Så man vet jo aldri.

Morsomt at du sier hun, har en liten feeling på at det bor en jente i magen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper at bebisen din vil bli der nå iallfall, ingen vits i at h*n skal snu seg ;)

Jeg tror også at du har ei jente i magen din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes at det ble litt bedre plass etter at den snudde seg ned. :)

Kjempekos hver gang vi får høre hjerte slå. :hjerte: Det var på 138. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes at det ble litt bedre plass etter at den snudde seg ned. :)

Kjempekos hver gang vi får høre hjerte slå. :hjerte: Det var på 138. :)

Veitu, da tror jeg du har guttebass i magen din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den kinesiske fødselskalenderen så er det gutt, pulsen sier vel gutt og ønske er gutt. Men med tanke på når lille ble laget så er det nok jente siden jentespermen overlever lengst og magefølelsen sier jente. Så jeg blir bare forvirret. :)

Et lite spørsmål. Har noe type stikking, sviing og kløe øverst på magen som kan bli verre når jeg strekker meg. Det har vært slik i noen dager nå og er ikke noe rødt eller nuppete på huden. Men kjenner at det er inni ca øverst på livmoren. Normalt? Glemte selvfølgelig å spørre jordmor om det å. Blitt så glemsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligamentsmerter? :klo:

Ligamentsmertene kom tilbake hos meg for 3-4 uker siden eller noe.. Men de satt i lysken.. Aner ikke hva det kan være, annet enn at babyen din sikkert vokser, og livmora utvider seg. Tenk hvor mye babyen legger på seg i disse siste ukene :Nikke:

Hvis du anstrenger deg, så kanskje det hjelper å massere huden litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Veitu, da tror jeg du har guttebass i magen din :jepp:

Jepp! :jepp: Jeg er enig med Nuttapia, da tror jeg også du har en liten gutt i magen!

De sier at jenter har høyere puls enn gutter, min frøken ligger på 150 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er for noe rart, skal iallefall gjøre et forsøk om å huske å spørre jordmor i morgen om det. :)

Tja, kanskje det er en liten prins i magen? Det er iallefall høyt på ønskelisten til alle i familien siden vi er flest jenter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen til mine har vært rundt 160 på hver kontroll men her viste det seg at det var gutter så hjertefrekvensen stemte ikke her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen til mine har vært rundt 160 på hver kontroll men her viste det seg at det var gutter så hjertefrekvensen stemte ikke her :)

Ja det er ikke alt som stemmer. Blir spennende å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle tøybleiene bestilt. Har bestilt fra ebay til under halve prisen av det alt ville ha kostet i Norge. Valget falt på Bumgenius 4.0. :) Gleder meg til å få de i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre hvordan tøybleiene funker for dere :jepp: Jeg droppet det, rett og slett.. Syntes det hørtes styrete ut. Men kanskje de er helt fantastiske å bruke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med tøybleier! Det hadde jeg også lyst til å gå for. Har hørt så masse bra om det. Men mannen i huset var veldig bestemt på at han ikke ville ha :sjenert: Gleder meg til å høre hva du syns om dem! Syns det virker såå bra jeg. Tøybleiene nå er jo noe helt annet enn de var når vi selv var bebiser :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt er nytt for oss uansett så ser jeg ikke at det blir så veldig mye mer styr med tøybleier. :) Istede for å gå ut i søpla så går vi ned i vaskemaskin med dem. Istede for å handle på butikken så tørker vi dem å legger dem klare i skuffen.

Det jeg er mest spent på er når vi skal ut på reise, hvordan det vil bli da. Men regner med at vi har funnet et bra system som fungerer for oss slik at det går lettere. :)

Jeg har i noen år nå hatt ønske om å bruke tøybleier, så jeg var kjapp å si til samboer at det var noe jeg ønsket at vi skulle prøve den dagen vi får smått. Heldigvis sa han ja med en gang. Han tenker samme som meg at alt er like nytt og utviklingen av tøybleier er jo noe helt annet idag enn det det var når vi var små.

Det er jo lettere å bruke tøybleier når babyen er begynt på fast føde og har fast avføring, kanskje noe å prøve å innføre da? ;) På youtube fant jeg noen pappavideoer av militærmenn som brukte tøybleier. :ler:

Jeg skal holde dere oppdatert på hvordan det går når lille kommer. Og ikke minst om familien syns det er greit å bruke når de er barnevakt, det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tøybleier! Kjente jeg fikk et stikk av dårlig samvittighet... Jeg kjører totalt motsatt, ignorerer alle argumenter om miljø når det gjelder stell, og kjører engangsbleier, kluter, stelleunderlag til reiser etc... Det har nok med innstilling å gjøre, tenker jeg... Forsvarer det med at alt av babyutstyr er gjenbruk bortsett fra understell til vogna, og visker bort litt dårlig samvittighet da;-) Tror min plutselige dårlige samvittighet her nå har med at jeg egentlig er opptatt av miljø og avfall, og at jeg gjerne skulle hatt samme innstilling som dere... Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet våtservietter på nett som vi å skal ha, så her satses det på minst mulig avfall og det som er best for huden til en liten skatt.

Det er veldig mange fordeler med tøybleier og våtservietter som man vasker å bruker pånytt, men det er jo noe å sette seg inn i å føle at man kan klare. Veldig mange begynner etter at barne er blitt litt større. Håper det går bra fra start av her, men jeg blir nok å kjøpe inn litt engangsbleier til backup. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo så flinke at jeg får dårlig samvittighet! :fnise: Jeg har heller ikke tenkt på det faktum at det er jo miljøvennlig med tøybleiene, bortsett fra klesvaska kanskje.. Men blir ikke søppel i den grad.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg husker feil, men et barn i løpet av sin bleieperiode skapet ca 5 tonn søppel. Det er ganske mye, man kan jo tenke seg hvor lang tid det tar å bryte ned.

Enkelte kommuner gir støtte til de som velger tøybleier. Men ikke min, den fattige terrakommunen. :ler:

Men ja, vi skal iallefall gjøre vårt beste å prøve. Om det blir vellykket eller ikke blir spennende å se. :)

På gronnhverdag.no står det en del interessant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...