*Lollipop* Skrevet 2. januar 2013 #181 Del Skrevet 2. januar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. januar 2013 #182 Del Skrevet 2. januar 2013 For et idiotisk system Nav er! Blir så forbanna! Det var like før jeg begynte å gråte når jeg var der idag. Jeg hadde bestemt meg for å få hjelp til å fylle ut papriene om foreldrepenger for at alt skal bli rett, men de som jobber der er jo ikke der for å hjelpe deg! Det har dem altså ikke tid til! Også finner jeg ut at de inntektsopplysningnen jeg har fått å tatt med både til svangerskapspengene (som er sendt inn) og til foreldrepenger er feile! Og det etter at jeg spurte flere ganger sist om det var riktig. Så nå må jeg vente ennå lengre på svangerskapspengene! Blir sikkert ikke å få lønn for i slutten av Februar! Jeg sa til hun damen at dem brude sende ALLE ansatte på samme kurs for dem gir jo helt forskjellige beskjeder! Hvem kan gå 2-3 måneder uten lønn? Jeg vil ikke låne fra foreldrene mine. Man har jo spart opp litt, men våren og sommeren besto av en del oppussing her så resten skulle jo gå til barneutstyr. Jeg blir så oppgitt. Hvorfor må dem gjøre seg så vanskelig? Kan dem ikke bare gi riktig beskjed med en gang og være litt til hjelp om man trenger det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 2. januar 2013 #183 Del Skrevet 2. januar 2013 Går det an?! Det er NAV i et nøtteskall altså Også å gjøre sånt mot gravide! Nei vettu hva, sånt er til å bli både sint og lei og frustrert av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. januar 2013 #184 Del Skrevet 2. januar 2013 Går det an?! Det er NAV i et nøtteskall altså Også å gjøre sånt mot gravide! Nei vettu hva, sånt er til å bli både sint og lei og frustrert av Det var like før tårene kom når jeg satt der. Det skulle ikke gått ann. Nå har jeg altså ventet 6 uker på svangerskapspengene å de har ennå ikke begynt å behandle det pga manglende opplysning. Så da kan det gå to måneder fra idag om lønnskontoret på jobb har fått sendt riktig, til jeg ser noe penger. Ååååååååh så flott land vi bor i! (Vet jeg ikke skal klage på det, men jeg klarer ikke la være nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 2. januar 2013 #185 Del Skrevet 2. januar 2013 Huff, så utrolig irriterende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. januar 2013 #186 Del Skrevet 2. januar 2013 Janei. Man blir ganske så fortvilt i slike situasjoner. Men tenk hvor flott om jeg klarer å være skikkelig sparsom uten å låne noe penger? Da får jeg jo en superpott tilslutt. Må bare tenke slik, er ikke mer å gjøre. Og jeg håper dere andre har begynt å sende inn foreldrepengersøknad, de kan visst komme mange ganger i retur selv om at de sier det er rett på kontoret. Forstå det den som kan. Ellers skal samboer i møte med jobben imorgen ang hvordan de gjør det når det nærmer seg fødsel mtp at han jobber 8t unna her. I kveld har vi hatt en rolig og fin babyshower. Koselig å ha besøk av jente og de to siste er nettopp dratt. Fikk mye fint, blant annet heklet ullsokker. Og newbie på Kappahl har begynt å komme med nye klær, flott body med stjerner på. Kjempefin! Og Kremmerhuset har halv pris på "my first year" bilderamme! Så den kjøpte jeg idag. Nå har jeg fått i meg litt mat igjen, idag har måltidene bestått av tilsammen fire rundstykker?!!?! Er så utrolig dårlig på å spise når det er mye som skjer om dagen. Må bli flinkere, så imorgen skal jeg bare spise. Hoho. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. januar 2013 #187 Del Skrevet 3. januar 2013 NAV er noe herk.. Kan iallfall være det. Jeg sendte mine papirer rett inn til Oslo skanning. Fikk brev rett før jul om at de har mottatt min søknad. Permisjonen min begynner å løpe den 11.januar, men har ikke fått noen bekreftelse enda på at ting er ok. Sikkert litt vanskelig over jul. Teit at du havner i den idiotiske papirmølla.. Men slik er Norge.. Det er for mange ansatte, for mange stasjoner.. Byråkrati og papirmølle.. Hurra Håper det ordner seg fort, Asanti!! Så koselig med babyshower! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. januar 2013 #188 Del Skrevet 3. januar 2013 Det virket som at problemet var at de som jobber på kontoret her har en oppfattning av hva som trengs, sender inn papirene og jeg får alt i retur pga de som behandler søknadene trenger andre opplysninger. Jaa, det var koselig. Håper at jeg er så sliten nå etter en natt med dårlig søvn og mye fram og tilbake idag at jeg sovner fort uten 100 oppvåkninger. Disse våkennetterne alene er ikke fult så spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. januar 2013 #189 Del Skrevet 3. januar 2013 Så koselig med babyshower Gruer meg til vi skal begynne på den papirmølla... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. januar 2013 #190 Del Skrevet 3. januar 2013 Så koselig med babyshower Gruer meg til vi skal begynne på den papirmølla... Veldig koselig med babyshower. Det er ganske utrolig at de tørr å være så vanskelig med gravide egentlig, vi kan jo være noen tikkende bomber med disse hormonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. januar 2013 #191 Del Skrevet 3. januar 2013 Helt sant! kanskje de syns det er ekstra gøy å terge på seg oss.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. januar 2013 #192 Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å sende inn papirene før 6 uker før termin, hvis man sender inn før det må man jo sende inn inntektsopplysninget en gang til. Men hvis papirene kommer i retur ørten ganger er det jo skikkelig kjipt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. januar 2013 #193 Del Skrevet 3. januar 2013 Jajo kan være at det hjelper. For jeg overhørte en av de ansatte snakke om at det lønnet seg å pushe fristen for da kjapper de seg. Men så har jeg en venninne som ikke fikk noe før godt over en måned etterpå pga hun var forsein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 4. januar 2013 #194 Del Skrevet 4. januar 2013 Ikke lett å vite når det skal sendes inn og være klart nei... må jo nesten ta litt hensyn til at NAV kan rote det til og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 4. januar 2013 #195 Del Skrevet 4. januar 2013 Kjipern med NAV, da... Vet ikke om det er en mulighet, men verd å sjekke ut, kanskje: Kan du få utbetalt direkte fra jobben, så får de betalt fra NAV? Vi har sånn ordning på jobben min. Vet det er et privilegium, men kan jo hende de er litt hjelper deg litt hvis du forklarer problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. januar 2013 #196 Del Skrevet 4. januar 2013 Kjipern med NAV, da... Vet ikke om det er en mulighet, men verd å sjekke ut, kanskje: Kan du få utbetalt direkte fra jobben, så får de betalt fra NAV? Vi har sånn ordning på jobben min. Vet det er et privilegium, men kan jo hende de er litt hjelper deg litt hvis du forklarer problemet? Jeg spurte jobben om det å sjefen nesten flirte. "sånn kan det gå.." Vedder på at det han ville si var at sånn går det når du blir gravid, pass åt deg. Nå må jeg bare vente, har fått utsatt lånet mitt til jeg får lønn og mamma tar meg med på matbutikken. Takk gud for snille foreldre som vil og kan hjelpe til litt. Selv om at jeg plukker med meg mat som om jeg hadde spiseforstyrrelser for jeg vil ikke at de skal före sin voksne datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 5. januar 2013 #197 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg spurte jobben om det å sjefen nesten flirte. "sånn kan det gå.." Vedder på at det han ville si var at sånn går det når du blir gravid, pass åt deg. Nå må jeg bare vente, har fått utsatt lånet mitt til jeg får lønn og mamma tar meg med på matbutikken. Takk gud for snille foreldre som vil og kan hjelpe til litt. Selv om at jeg plukker med meg mat som om jeg hadde spiseforstyrrelser for jeg vil ikke at de skal före sin voksne datter. Uff, skjønner at du blir fortvilet over rot fra NAV. Det er jo litt vesentlig å ha penger til mat liksom. Det er jo faktisk ikke alle som har familie som kan stille opp. Jeg tror og håper at jeg får lønn utbetalt fra jobben under permisjonen, og at jobben ordner opp mot NAV. Det hadde vært veldig greit å slippe å forholde seg til NAV når hormonella er på besøk..... Han sjefen din høres jo forresten veldig sympatisk ut.... Ha en fin-fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. januar 2013 #198 Del Skrevet 5. januar 2013 Uff, skjønner at du blir fortvilet over rot fra NAV. Det er jo litt vesentlig å ha penger til mat liksom. Det er jo faktisk ikke alle som har familie som kan stille opp. Jeg tror og håper at jeg får lønn utbetalt fra jobben under permisjonen, og at jobben ordner opp mot NAV. Det hadde vært veldig greit å slippe å forholde seg til NAV når hormonella er på besøk..... Han sjefen din høres jo forresten veldig sympatisk ut.... Ha en fin-fin lørdag! Jeg synes dere er så heldige som har kjekke arbeidsgivere som betaler ut lønn istede for Nav. Det er jo et tapsprosjekt uansett. Mindre lønn, mindre feriepenger og en masse turer fram og tilbake. Har ikke spurt jobben om det er dem som betaler ut lønn egentlig, men de gjør ikke det ved sykemelding så da går jeg ut ifra at de ikke gjør det. Ha en fin lørdag du å. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. januar 2013 #199 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg falt for fristelsen igår å kjøpte masse godis. Nam! Velfortjent når jeg har klart å gått hele uken uten godis selv med skuffa full. Men typisk at jeg ikke hadde lyst på noe av det som lå der igår da. I går fikk jeg hjelp av mamma til å vaske veggene på lille sitt rom og jeg maskerte ferdig sånn at vi kunne male idag. Men, huff, jeg oppdager at malingen er lysere enn det som allerede er på veggen! Og jeg ville ha mørkere gråfarge siden møblene er hvite. Noe så typisk! Så nå krysser jeg alt jeg har for at jeg får fikset malingen mørkere imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. januar 2013 #200 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg falt for fristelsen igår å kjøpte masse godis. Nam! Velfortjent når jeg har klart å gått hele uken uten godis selv med skuffa full. Men typisk at jeg ikke hadde lyst på noe av det som lå der igår da. I går fikk jeg hjelp av mamma til å vaske veggene på lille sitt rom og jeg maskerte ferdig sånn at vi kunne male idag. Men, huff, jeg oppdager at malingen er lysere enn det som allerede er på veggen! Og jeg ville ha mørkere gråfarge siden møblene er hvite. Noe så typisk! Så nå krysser jeg alt jeg har for at jeg får fikset malingen mørkere imorgen. Helt klart på sin plass med godterispising når du har holdt deg unna hele uka! Håper du får fikset malingen sånn som du ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå