AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Del Skrevet 23. juli 2012 Går det bra om jeg ligger på 1000 kcal om dagen så lenge jeg inkluderer masse proteiner i form av skyr, cc, kokt skinke, kylling etc.? Trener 5 ganger i uka styrke/kondisjon Skal ned 7 kg Currently : 160/63 (m/muskler) J18 Takk Anonym poster: d5d3a3e26551caf5878b149ede90301d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #2 Del Skrevet 23. juli 2012 Går det bra om jeg ligger på 1000 kcal om dagen så lenge jeg inkluderer masse proteiner i form av skyr, cc, kokt skinke, kylling etc.? Trener 5 ganger i uka styrke/kondisjon Skal ned 7 kg Currently : 160/63 (m/muskler) J18 Takk Anonym poster: d5d3a3e26551caf5878b149ede90301d Nei, det går ikke bra. Hvilestoffskiftet ditt hvis du ligger HELT i ro, trenger minst 1500kcal i døgnet. Når du trener med relativt høy intensitet, og hvis du vil gå raskt ned (da mister du også muskelmasse NB! NB!), så ville jeg lagt på minimum 2.200kcal i døgnet. Du kommer kanskje til å gå ned i vekt første uken på 1000kcal, men risikerer også uopprettelig nyresvikt, leversvikt, utmattelse, synsforstyrrelser, besvimelser, svært raskt tap av muskelmasse (kroppen spiser av muskler for å overleve og går inn mot ekstra lagring av det lille fettet som er i det du spiser), Anonym poster: 969462da01dd165c44b61b6c220bf4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. juli 2012 #3 Del Skrevet 23. juli 2012 Du over her: tull. Dette opplegget høres ut som noe tilnærnet lik PSMF-dietten og er ikke farlig så lenge man passer på gitte ting: spis proteiner tilsvarende 2,5 x målvekt. Da finner du ut hvor mange gram du trenger. Tren helkropp styrke TRE dager i uka for å opprettholde muskelmasse. INGEN cardio på så lite kcalinntak og ikke mer enn nettopp 3 dager i uka med styrke. Det er INGEN vits i å kjøre på med mer, det vil hverken gi resultater eller hjelpe på, kun slite på kroppen. Ta oppkarbing en dag i uka, spis det du pleier + 300 g karbo den dagen (sunne karbo). Ikke gå på dietten mer enn 6 uker i strekk. Skal du det så trenger an 2 ukers pause før man kan begynne på igjen. Og google og les deg NØYE igjennom opplegget slik at du skjønner hva du driver med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myosotis Skrevet 23. juli 2012 #4 Del Skrevet 23. juli 2012 Synes også det AB over nevnte høres en smule drøyt ut. 2.200kcal om dagen når man ønsker å gå ned i vekt høres helt feil ut i mine ører. Men så synes jeg også at 1000kcal om dagen høres for lite ut. Du kunne nå iallefall økt til 1200-1300 siden du trener 5 ganger i uken. Minst. Har levd på 1000kcal og mindre enn det også da jeg skulle ned i vekt, og at det ikke holder i lengden er sikkert og vist. Jeg fikk iallefall ikke til å trene på så lite matinntak, i tillegg til at sjansen til å feile, skeie ut og gi opp øker med iallefall 100%. DET er den største fallgruven når man prøver seg på å spise så lite som mulig. Så prøv nå heller å spis litt mer. Da får du en mer stabil og sunn vektnedgang som du kan opprettholde lengre. Resultater blir det nok uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
post-it Skrevet 23. juli 2012 #5 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg syns det høres bra ut jeg. Masse proteiner er topp. Jeg tenker at dette er et flott utgangspunkt, og at du da samtidig har kontroll (1000kcal). Dersom kroppen din ønsker mer energi, så klarer den fint å si ifra selv (sult). Blir du sulten så er det bare å kjøre på med mer energi, er den ikke sulten, ja hva skal du med mer energi da? Syns dette kostholdet høres bra ut. Få inn noe grønt inn her, så blir dette et flotters kosthold:) Er enig med addict (som forøverig vet hva hun driver med), og syns du skal sjekke det ut på fitnessbloggen, PSMF. Skal man ned i vekt, må man ligge i underskudd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 23. juli 2012 #6 Del Skrevet 23. juli 2012 Men da antar jeg du mener 1000 kalorier er det du ligger på når du trekker fra kaloriene du forbrenner ved trening? Altså nettkaloriene dine. Og ikke at du spiser 1000 kalorier, og så trener vekk, si 500? For da blir det i så fall bekymringsverdig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 23. juli 2012 #7 Del Skrevet 23. juli 2012 Går det bra om jeg ligger på 1000 kcal om dagen så lenge jeg inkluderer masse proteiner i form av skyr, cc, kokt skinke, kylling etc.? Trener 5 ganger i uka styrke/kondisjon Skal ned 7 kg Currently : 160/63 (m/muskler) J18 Takk Anonym poster: d5d3a3e26551caf5878b149ede90301d 1000kcal er for lite for en aktiv voksen uansett om du inkluderer mye proteiner eller ei. Kroppen din behøver alle de forskjellige næringsstoffene for å være sunn og sterk og i tillegg klare all aktiviteten din. I motsatt fall vil kroppen tære på musklene i tillegg til fettet. Hva er grunnen til at du ønsker å gå ned 7kg? Tren så mye som du angir, men spis nok til at kroppen klarer å opprettholde seg selv. Det innebærer et velbalansert kosthold på ca 1300-1400kcal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 23. juli 2012 #8 Del Skrevet 23. juli 2012 Ville nok ligget på minimum 1300 kcal. 1000 er i minste laget. Har selv ligget på 1300 kcal det siste året (dere andre kan godt si at det er umulig osv, men det er altså fullt mulig) sammen med mye trening. Har gått ned 13 kg, og har vel egentlig nesten nådd ned på den fett% jeg vil være på. Bare pass på at det du får i deg er næringsrikt, og at du får i deg masse proteiner slik at du opprettholder muskelmassen. Hadde selv gått ned i muskelmasse på det året, og det er en nedtur du ikke vil ha, går jeg utifra. Husk også på å tillate deg selv å kose deg. Det gjør ingenting om du overskrider ønsket kcal inntak f.eks på lørdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Del Skrevet 24. juli 2012 Du over her: tull. Dette opplegget høres ut som noe tilnærnet lik PSMF-dietten og er ikke farlig så lenge man passer på gitte ting: spis proteiner tilsvarende 2,5 x målvekt. Da finner du ut hvor mange gram du trenger. Tren helkropp styrke TRE dager i uka for å opprettholde muskelmasse. INGEN cardio på så lite kcalinntak og ikke mer enn nettopp 3 dager i uka med styrke. Det er INGEN vits i å kjøre på med mer, det vil hverken gi resultater eller hjelpe på, kun slite på kroppen. Ta oppkarbing en dag i uka, spis det du pleier + 300 g karbo den dagen (sunne karbo). Ikke gå på dietten mer enn 6 uker i strekk. Skal du det så trenger an 2 ukers pause før man kan begynne på igjen. Og google og les deg NØYE igjennom opplegget slik at du skjønner hva du driver med. PSMF? Vel, det å ligge på 1000 kcal er ikke bra, punktum, er du klar over at en jente trenger mer enn det kun for at kroppsfunksjonene skal fungere som de skal? *Oppgitt* Anonym poster: 07b02f853dadf5a11f84071b55409247 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #10 Del Skrevet 24. juli 2012 Ville nok ligget på minimum 1300 kcal. 1000 er i minste laget. Har selv ligget på 1300 kcal det siste året (dere andre kan godt si at det er umulig osv, men det er altså fullt mulig) sammen med mye trening. Har gått ned 13 kg, og har vel egentlig nesten nådd ned på den fett% jeg vil være på. Bare pass på at det du får i deg er næringsrikt, og at du får i deg masse proteiner slik at du opprettholder muskelmassen. Hadde selv gått ned i muskelmasse på det året, og det er en nedtur du ikke vil ha, går jeg utifra. Husk også på å tillate deg selv å kose deg. Det gjør ingenting om du overskrider ønsket kcal inntak f.eks på lørdager. Men du kunne også ha gått ned de 13 kg ved å ligget på rundt 1600-1700. Definer "aktiv", for isåfall så kan jeg tenke meg at ditt daglige behov er på godt over 2200, og da er det idiotisk å ligge på 1300, eller, unødvendig er et bedre ord. Anonym poster: 07b02f853dadf5a11f84071b55409247 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #11 Del Skrevet 24. juli 2012 Går en bil raskere med eller uten bensin? For å forbrenne fett trenger kroppen energi, å skal du forbrenne mest mulig, så skal du ha ganske bra med næring. De jeg kjenner som driver med fitness spiser faktisk mer enn hva jeg spiser til vanlig når de skal ned i vekt. Nøkkelen er hva du spiser, og når du spiser det. Sundt fett, protein og lavt kalori opptak er en nøkkelfaktor her. Ingen som blir slanke og forblir slanke med å sulte seg selv, blir mer selvpining til liten eller ingen nytte. Hvis du i tilegg trener så aktivt som det virker som du gjør, så forsterker du effekten av sulting. Ville nok mye heller kuttet så mye ned på karbo som mulig i kostholdet ditt, og kompensere med å spise mer kjøtt og grønt, i tilegg til å supplere med protein. Men så lenge du kjører på med en god del protein og trener så mye, så vil du nok i hovedsak gå ned i fett prosent, og ikke vekt. Siden musklatur vil og da vokse. VIKTIGSTE Å HUSKE... Ting tar tid... Finnes ingen hurtigløsning, da hadde alle vært tynne... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #12 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Men hvorfor? Man kan klarer da fint å gå ned MED mer karbo i kostholdet. Innlegg redigert, Sophie-Ann, mod Anonym poster: 07b02f853dadf5a11f84071b55409247 Endret 24. juli 2012 av Sophie-Ann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 24. juli 2012 #13 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Men hvorfor? Man kan klarer da fint å gå ned MED mer karbo i kostholdet. Anonym poster: 07b02f853dadf5a11f84071b55409247 Ja. Det kan man, men det er lettere uten. Les deg opp på blandt annet termisk effekt av mat. Sitat redigert, Sophie-Ann, mod Endret 24. juli 2012 av Sophie-Ann 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #14 Del Skrevet 24. juli 2012 Kan fint gå ned med karbo i dietten, men er mye vanskligere og må ofre mye annet da. Ville du helst levd på en tallerken med poteter, eller spist en saftig biff? Og i biffen får du desuten da litt karbo i tilegg til alt annet bra som protein, vitaminer++. Karbo ha i hele mitt liv vært i hovedsak krisemat når ikke annet er tilgjengelig, men vil heller spise en stor middag bestående av masse kjøtt og grønnsaker. Levde omtrent på WOK i et år, og kunne spise stort sett hvor mye og ofte jeg ville, siden det var i hovedsak magert kjøtt og grønt. Så heller holde seg i form og gå ned i vekt mens man kan spise normalt, eller mye i forhold til de som tror at sulting er et bra alternativ. Noe som verken er sunt, behaglig eller gøy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #15 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg ville faktisk heller spist poteter, er veldig glad i potet, mye mer enn i biff. Og virkelig da, jeg er sikker på at potet er mye sunnere enn biff uansett hvordan man snur og vender på det. Og jeg trenger ikke gå ned i vekt, jeg har aldri gått opp i vekt! Kan det være noe med mine holdinger i forhold til mat og mine matvaner å gjøre? Nå troller jeg litt, men jeg er så lei disse lavcarbo-folka. Bare dårlig unnskylding for å spise usunt fett mat i alt for store mengder. Burde heller tenke på helsa. Anonym poster: 806c4f3518662c84848928d0f056d128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
post-it Skrevet 24. juli 2012 #16 Del Skrevet 24. juli 2012 Han sa ikke null karbo, og lavkarbo er ikke det samme som null karbo. Btw GRØNNSAKER ER KARBO, shockalert 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #17 Del Skrevet 24. juli 2012 Kan fint gå ned med karbo i dietten, men er mye vanskligere og må ofre mye annet da. Ville du helst levd på en tallerken med poteter, eller spist en saftig biff? Og i biffen får du desuten da litt karbo i tilegg til alt annet bra som protein, vitaminer++. Karbo ha i hele mitt liv vært i hovedsak krisemat når ikke annet er tilgjengelig, men vil heller spise en stor middag bestående av masse kjøtt og grønnsaker. Levde omtrent på WOK i et år, og kunne spise stort sett hvor mye og ofte jeg ville, siden det var i hovedsak magert kjøtt og grønt. Så heller holde seg i form og gå ned i vekt mens man kan spise normalt, eller mye i forhold til de som tror at sulting er et bra alternativ. Noe som verken er sunt, behaglig eller gøy. Please enlighten me, hva må man "ofre"? Jeg har gått ned 35 kg med MYE karbohydrater i kosten. Jeg er veldig nysgjerrig, for jeg måtte ikke ofre en skit. Anonym poster: 07b02f853dadf5a11f84071b55409247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #18 Del Skrevet 24. juli 2012 Please enlighten me, hva må man "ofre"? Jeg har gått ned 35 kg med MYE karbohydrater i kosten. Jeg er veldig nysgjerrig, for jeg måtte ikke ofre en skit. Anonym poster: 07b02f853dadf5a11f84071b55409247 Fortell meg heller hva du gjorde for å gå ned i vekt? I de aller fleste tilfeller vil du kunne gå ned i vekt mer effektivt med et begrenset karbo inntak. Man kan fint slanke seg og gå ned i vekt med karbo i dieten, var en professor hvis jeg ikke husker feil i usa som gikk ned i vekt mens han kun levde på snop. Det var mer et proof of concept for å bevise et poeng, men som sagt, alt er enklere med å begrense den største synderen og det du trenger minst... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
digitalw Skrevet 24. juli 2012 #19 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Er ikke hele poenget med vektnedgang å forbrenne mer enn man inntar? Endret 24. juli 2012 av digitalw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #20 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg ville faktisk heller spist poteter, er veldig glad i potet, mye mer enn i biff. Og virkelig da, jeg er sikker på at potet er mye sunnere enn biff uansett hvordan man snur og vender på det. Og jeg trenger ikke gå ned i vekt, jeg har aldri gått opp i vekt! Kan det være noe med mine holdinger i forhold til mat og mine matvaner å gjøre? Nå troller jeg litt, men jeg er så lei disse lavcarbo-folka. Bare dårlig unnskylding for å spise usunt fett mat i alt for store mengder. Burde heller tenke på helsa. Anonym poster: 806c4f3518662c84848928d0f056d128 Er ikke noe lavkarbo folk jeg, "lavkarbo" er vel heller det mest misbrukte ordet de siste årene... Hvor kommer usunt fett mat fra? Biff er langt i fra usunn fett mat... Masse protein, litt karbo samt en del annet som er viktig for en sunn diet... Snakker selvfølgelig om rent kjøtt i alle slike sammenhenger... Poenget med lavkarbo er vel heller lavest mulig karbo inntak i tilegg til null tolleranse med unntak av et minimum inntak av fett, og da kun i form av sunt fett... Han sa ikke null karbo, og lavkarbo er ikke det samme som null karbo. Btw GRØNNSAKER ER KARBO, shockalert Kommer ann på hva slags grønnsaker det er snakk om, i tilegg til at det ikke er snakk om null karbo, men lavkarbo. Kontra å spise en potet som omtrent kun er stivels/karbo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå