Gå til innhold

Mindreverdig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 16 år. Når jeg er ute og shopper, merker jeg at ekspeditørene ikke helt bryr seg om meg. Som om jeg ikke har nok penger til å betale uansett liksom. Dette er helt forferdelig! Mange av vennene mine har opplevd det samme. Vi har faktisk egne jobber, og tjener våre egne penger!

Men når jeg er ute å shopper med mamma, er selgerne alltid superhyggelige. Dette gjelder da spesielt de godt voksne ekspeditørene. Men selv om det er jeg som skal kjøpe noe, så ser de alltid på mamma når de snakker, og skal de forklare noe om produktet, er det alltid til mamma de forklarer det.

Det er da ikke rett at jeg ikke skal få samme behandling bare fordi jeg ikke er helt voksen enda! Jeg forstår jo like mye som mange andre voksne. Jeg kan også betale for meg.

Hva synes dere? Skal vi ungdommer å tolerere å bli behandlet på denne måten, bare fordi vi er ungdommer? For ekspeditørene kjenner oss jo ikke. De vet ikke hvordan vi er.

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

jeg synes dette er ganske dumt, og dårlig service fra de som jobber der. det er da ganske vanlig at 16-åringer shopper og bruker en del penger, så de er jo absolutt potensielle kunder som man burde være hyggelige med.

Jeg kan ikke si dette er noe jeg har opplevd så mye av selv, men jeg gjorde det en gang. Jeg var riktignok 18 år, og hadde flyttet hjemmefra - betalte mine egne regninger og alt som hørte til. Jeg bor i en helt annen by enn foreldrene mine. Men så var jeg på besøk hos dem, og moren min skulle kjøpe et par støvler til meg. Jeg fikk, heldig som jeg er, et par fra Ilse Jacobsen. Det kom jo frem helt åpenbart i butikken at det var jeg som skulle ha støvlene. Men når hun som stod bak kassa skulle forklare hvordan man skulle behandle de (det var en eller annen olje eller noe man skulle smøre de med når hvis de ble veldig tørre) så henvendte hun seg til moren min! Det synes jeg helt ærlig var litt ubehagelig. Som om jeg ikke er i stand til å impregnere støvlene mine selv... Jeg ser heller ikke yngre ut enn det jeg egentlig er, heller tvert imot. Og moren min og jeg bodde jo ikke engang i samme by, så det var jo på ingen måte hun som kom til å styre med de støvlene. Men hun reagerte også på det da.

Gjest kittycat
Skrevet

Har ikke opplevd det noe særlig, men skjønner hva dere mener. Noen tror ungdommer er skikkelig dum. Er vel alltid derfor pappa vil være med meg om jeg skal bytte no i en butikk i tilfelle de utnytter min dumhet siden jeg er 17 år. Om noen skal prøve å lure meg i nærmeste fremtid skal de uansett få høre det fra MEG, ikke mor eller far. For jeg shopper som regel alene, mye mer enn mor og far, så hvorfor ikke holde meg som en fast kunde ved å være snill?

Gjest Bandit
Skrevet

I såfall er det jo helt idiotisk. En 16-åring vil etterhvert bli mer pengesterk, og dersom h*n da har blitt behandlet dårlig, vil sjansen øke for at h*n bruker pengene et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...