kaprifolen Skrevet 24. juli 2012 #21 Skrevet 24. juli 2012 Uavhengig av hva jeg måtte mene om Eskil Pedersen, så slo det meg ikke et ØYEBLIKK at det var han det var siktet til da jeg gikk inn i denne tråden. Jeg gikk faktisk inn først i dag, for å skrive "nå har jeg sett denne tråden mange ganger, og kan ikke komme på én eneste grunn til hvorfor det skulle være belastet". Så jeg tenkte altså ikke på hverken Eskil Pedersen eller noen andre.
wilmap Skrevet 25. juli 2012 #22 Skrevet 25. juli 2012 jeg forbiner ikke ikke fornavnet til folk med berømte folk som heter det så va er problemet
Gjest Purple Haze Skrevet 25. juli 2012 #23 Skrevet 25. juli 2012 Enten er det agurktid her inne, eller så er folk overmåte fordomsfulle og korttenkte. Hvorfor i alle dager skulle det være noe galt med navnet Eskil? Eller Anders, for den del. Min eldste sønn heter Anders, og hvis noen er så stokk staur i hodet at de mener det bør være en belastning for han, er det i grunnen deres problem. 1
Kosemose Skrevet 25. juli 2012 #24 Skrevet 25. juli 2012 Jeg kjenner mange som heter Anders, og tenker aldri på ABB når jeg tenker på disse. For meg har det null forbindelse. Eskil Pedersen er for meg bare en av mange politikere, og jeg ville heller aldri asosiert et barn som het Eskil med Eskil Pedersen. Hvorfor skulle jeg det? De aller færreste har eksklusive navn, og det er faktsik ikke navnet som skaper deg som person. Eskil er forøvrig et fint navn, på lik linje med f.eks Anders.
Gjest Solfrid Skrevet 25. juli 2012 #25 Skrevet 25. juli 2012 Vidkun og Adolf er jo ganske belastede navn, og Eskil sviktet jo idet han skulle stått opp for det gode.
Gjest imli Skrevet 26. juli 2012 #26 Skrevet 26. juli 2012 Grunnen til at Vidkun og Adolf er belasta namn, handlar om at det er sjeldne namn. Trur berre eg har høyrt om éin annan Vidkun, og Adolf er/har vorte sjeldan i Noreg.
Gjest fvd Skrevet 27. juli 2012 #27 Skrevet 27. juli 2012 "Hvorfor skulle det være belastet?" tenkte jeg før jeg klikket meg inn av nysgjerrighet.. Så neei, ingen assosiasjon her, med mindre dere heter Pedersen til etternavn
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #28 Skrevet 28. juli 2012 Det er kanskje litt belastet akkurat nå, men det blir antagelig glemt i lengden når barnet vokser opp. Jeg synes personlig ikke noe om navnet, men det er jo deres valg. Jeg tror uansett ikke EP får noen lang politisk karriere, jfr en annen tråd her. Anonym poster: 6a4b89012c2f8c60567350a0fee31879 Nå kommer han nok ikke til å bli mindre politisk aktiv med det første da, heller motsatt! Jeg grøsser litt av navnet, men det er fordi jeg har han i vrangstrupen.. Og ja jeg tenkte Eskil P med en gang. Eskil er ikke et vanlig navn. Anders derimot tenker jeg ikke noe spesielt over, det er det så veldig mange som heter... Aller kjenner vel minst 3 Anders'er..<br /><br /> Anonym poster: 34276a54470f5412e908280d2c45459d
@laide^ Skrevet 28. juli 2012 #29 Skrevet 28. juli 2012 Jeg synes ikke Eskil er et belastende navn. Eskil er et fint navn :-) Det vil alltid være noen som har det navnet man vil ha uansett, så ville ikke tenkt så mye på hvem som heter hva :-)
Mynona Skrevet 28. juli 2012 #30 Skrevet 28. juli 2012 Det skulle blitt passe vanskelig å velge navn til barna om man måtte passe seg for navn som noen her i verden hadde negative assosiasjoner til. Da måtte man jo f.eks holde seg unna vanlige norske navn som Siv, Jens, Erna, Håkon, Anders, Baard/Bård, Knut, Bjørnar, Gro, Erik (lommemannen og spritsmugler), Benjamin (som ble drept av nazister) osv... Du kommer alltid til å finne noen kommer alltid til å ha negative assosiasjoner til ethvert navn, men det må du rett og slett bare gi F i, og velge et navn du og din kjære liker, har gode assosiasjoner til og ønsker. Lykke til med valget
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #31 Skrevet 29. juli 2012 Har aldri opplevd noen negative kommentarer/assosiasjoner jeg, selv om gutten min ble døpt Eskil i juni 2011. Anonym poster: e574247d7c31c31fd91120ad99dbccde
Gjest Stina Skrevet 29. juli 2012 #32 Skrevet 29. juli 2012 Jeg ville aldri kalt ungen min Eskil, tenker med en gang på Eskil Pedersen... Det er jo ikke ett vanlig navn. Anders derimot er så utrolig vanlig at jeg ikke tenker på ABB...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå