Gå til innhold

Eskil - belastet navn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er guttenavnet Eskil så bundet opp mot politikeren Eskil Pedersen at man bør unngå å kalle poden det?

Anonym poster: 01c3b7895750717b29f2737876de83fc

Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Kjenner mange som heter Eskil. Forbinder dem ikke med Eskil Pedersen nei :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje litt belastet akkurat nå, men det blir antagelig glemt i lengden når barnet vokser opp. Jeg synes personlig ikke noe om navnet, men det er jo deres valg. Jeg tror uansett ikke EP får noen lang politisk karriere, jfr en annen tråd her.

Anonym poster: 6a4b89012c2f8c60567350a0fee31879

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Har aldri likt Eskil fra før av, liker det enda mindre nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eskil Pedersen har ikke gjort noe urovekkende galt, så å si at navnet Eskil er belastende blir litt feil etter min mening.

Anonym poster: 8b1b0718f1098317e1a5232380d0fbc1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget det ikke før NETTOPP at kompisen min faktisk heter Anders Pedersen. Og jeg trodde jeg var kjapp i hodet, nei det er ikke slik at folk automatisk kobler det opp mot eskil P.

Anonym poster: d489290658d32cd0bf7f83f9335aaa5c

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppdaget det ikke før NETTOPP at kompisen min faktisk heter Anders Pedersen. Og jeg trodde jeg var kjapp i hodet, nei det er ikke slik at folk automatisk kobler det opp mot eskil P.

Anonym poster: d489290658d32cd0bf7f83f9335aaa5c

Etternavnet er jo noe man ikke kan lastes for, og med et -sen-navn er det ingen som tenker på slektsskapsforhold og denslags. Dog sier barnenavnet en hel del om foreldrene.

Skrevet

Askil er et penere, mer spesielt navn syns jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Etternavnet er jo noe man ikke kan lastes for, og med et -sen-navn er det ingen som tenker på slektsskapsforhold og denslags. Dog sier barnenavnet en hel del om foreldrene.

Jeg tror hun siktet til at kameraten deler fornavn med ABB i tillegg til etternavn med Eskil Pedersen, og hun tenkte ikke over noen av dem. Anders er vel det mest belastende navnet nå om dagen.

Kall ungen din hva du vil. Jeg hadde ikke tenkt "han er oppkalt etter Eskil Pedersen" om jeg møtte en unge med det navnet. Og uansett så hadde det ikke vært et problem i mine øyne, jeg har stor respekt for Eskil Pedersen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er guttenavnet Eskil så bundet opp mot politikeren Eskil Pedersen at man bør unngå å kalle poden det?

Anonym poster: 01c3b7895750717b29f2737876de83fc

Herregud.

Uansett navn du velger, så er det noen "kjente" som heter det.

Ikke om jeg hadde tenkt på EP om jeg traff noen som døpte barnet Eskil. Pent navn.

På en annen side, tror det er agurktid her inne også.

Anonym poster: bf533b7cc4c7c3a718cccaa2bc32138f

• Liker 3
Gjest chiki
Skrevet

NAboen min kalte nettopp sønnen sin Eskil, og jeg forbant det ikke med Eskil PEdersen. Synes selv Eskil er ett nydelig navn!

Skrevet

Jeg syns også Eskil er nydelig, har det på lista selv :jepp:

Man kan ikke unngå at det finnes kjente personer som heter det samme som barnet sitt, og om det ikke finnes noen på tidspunktet da barnet får navnet sitt, kan det jo dukke opp en massemorder med samme navn uka etter/året etter/whatever.

• Liker 1
Skrevet

Liker du navnet Eskil, så kall ham det du :) Er det noen som reagerer på det så sier det mer om dem.

Skrevet

Både Eskil og Anders er jo heilt normale, pene namn, trur ingen av dei kjem til å verte "belasta" i framtida. Det er berre når negative personlegdommar har sjeldne namn (som t.d Vikdun), at namnet vert "belasta".

Skrevet

Da jeg leste overskriften fikk jeg fire-fem assosiasjoner på navnet. Ingen negative. Og Eskil Pedersen kom jeg ikke på før jeg leste det i hovedinnlegget. Jeg er normalt oppegående og samfunnsorientert, men Eskil er ikke for meg Eskil Pedersen.

Skrevet

Syns absolutt ikke Eskil er et belastet navn, og når jeg hører navnet er det ikke Eskil Pedersen jeg først forbinder det med.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og spekulasjoner.

Rainbow81, mod.

Gjest Reza08
Skrevet

Mener jeg har hørt et sted at Tommy og navn som ligner på det er belastet for tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil man gi barnet sitt et navn som assosieres med en feig handling?

Gjest Gjest
Skrevet

og nå nente jeg ikke ABBs handling, men EPs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...