Gå til innhold

Snakke om voldtekt med noen profesjonelle

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ble utsatt for en voldtekt for rundt 3 år siden. Har ikke snakket med noen om det, selv om jeg har en psykolog. Jeg har nevnt overfallet, men ville/vil ikke snakke om det til en psykolog selv om h*n har tilbudt seg.

Jeg har ikke følt behov for å snakke om det, da jeg ikke har følt meg særlig plaget av det. men jeg har begynt å tenke på det i det siste og tror det kan være greit å snakke med noen som har dette som et "fagfelt". Som Dixi, men dette finnes kun i oslo. Jeg bor i bergen. Noen som vet?

Og til dere andre som har snakket om det, måtte dere si detaljer og slikt? Det vil ikke jeg og føler at ingen trenger å vite nøyaktig hvordan det foregikk.

Takk for svar.

Anonym poster: ce4d29c39c4f05a45073959f651e3233

Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Politiet vet hvem du kan kontakte. De prioriterer sånne saker.

Jeg vet om SMSO(støttesenter mot seksuelle overgrep) men de er i Kristiansand og Arendal.

Ellers kan du ringe 116123. Det er hjelpetelefonen for de som er ensomme eller i psykisk krise.

Du har og kirkens SOS(81533300 som er døgnåpen) og Røde Kors(korspahalsen.no).

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ønsker å snakke om dette med noen, bestemmer du selv hva du ønsker å si. Det er helt mulig å jobbe med å bearbeide følelser etter seksuelle overgrep uten å fortelle detaljer om selve overgrepet(ene). Nøyaktig hva som skjedde er heller ikke like relevant som hva man har tenkt og følt i ettertid - det er jo uansett det man skal jobbe med.

Kan du ikke fortelle terapeuten din at du har et behov for å snakke om det som skjedde, og be ham/henne å anbefale en instans i nærheten der du kan få den hjelpen du ønsker?

Anonym poster: afde2770e37759dd0f21f894bf2b522d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Jeg vil helst snakke med en person ansikt til ansikt. Jeg har litt telefonskrekk.

Jeg er midt i et bytte av psykolog da h*n nettopp sluttet på min dps. Vet ikke helt hvem jeg får og når, men det kunne ta noen uker fikk jeg beskjed om. Opp på dette tar det litt tid å bli trygg på den nye psykologen.

Jeg kan spørre da.

Anonym poster: ce4d29c39c4f05a45073959f651e3233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...