Gå til innhold

chlorophyll, få tak i Norge?

chewbacca

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å snu om på livsstilen min, og prøver å finne ut hva jeg kan kutte ut i kostholdet og hva jeg bør ta med.

Jeg var inne på http://checkinthemirror.blogspot.no/ sin side hvor eieren av siden gir gode tips om hva man kan gjøre for å forbrede seg. Hun skriver om hvordan man kan lage seg mer sunn drikk som består av Chlorophyll og vann.

Det jeg lurer på om noen har prøvd dette og om noen vet hvor man får tak i det i Norge? Legger ved et bilde av den i flytene form, men har lest at den fins også i pulver form.

post-37455-0-50734700-1342960875_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte klorofyll for å få opp blodprosenten min (tåler ikke jerntabletter), funket fjell! Kjøpte det på vanlig helsekost, flytende som jeg blandet ut i vann. Smakte helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal klorofyll være godt for da?

Hørte en som mente det var bra for "fotosyntesen" i kroppen, men såvidt meg bekjent er sollys en vesentlig del av denne prosessen som dessverre det er litt lite av inni kroppen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal klorofyll være godt for da?

Hørte en som mente det var bra for "fotosyntesen" i kroppen, men såvidt meg bekjent er sollys en vesentlig del av denne prosessen som dessverre det er litt lite av inni kroppen.

Jeg hørte at det var bra for å få opp blodprosenten (mistet mye blod under en operasjon), og siden jeg ikke tåler jern så testet jeg det ut, og det virket. Brukte det noen uker, men har ikke brukt det siden. Aner ikke hva det ellers skal gjøre godt for i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes i alle grønne planter, gå ut i skogen og plukk!

Føler ikke helt behov for å spise ei bregne liksom........;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det som står på life helsekost sin side om produktet:

"Pure Planet Chlorella er et kosttilskudd som renser og nærer hele kroppen: Anti aging, virker vektregulerende, et perfekt tilskudd til lavkarbodietten, virker regulerende på cellene, naturens rikeste kilde til klorofyll. I Pure Planet Chlorella finner du hele 19 aminosyrer, over 36 forskjellige vitaminer og mineraler, i tillegg til essensielle fettsyrer."

Kilde: http://www.life.no/life/produkter/alger_og_gress1/chlorella_pulver.ecp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader sikkert ikke å prøve, men du vil få samme effekt ved å bare inkludere mer (grønne?) grønnsaker i kostholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. aldri stol på det helsekostbutikker prøver å selge. Med unntak av multivitaminer og enkelte mineraltilskudd så er det i beste fall spekulativt det de holder på med.

Det er ingen kontroll på innhold, renhet, effekt, bivirkninger eller kontraindikasjoner. De som jobber der er sikkert fine mennesker, men de har ikke peiling på vitenskap eller statistikk. De kan i utgangspunktet selge gråstein,så lenge de ikke garanterer at den gjør noe. Produktet kan hjelpe/bidra med/mot x problem), og nøkkelordet er her kan. I hvilken grad og til hva er derimot et lotteri som i flere tilfeller har endt med leverskade.

Chlorella-produkter har flere ganger blitt testet mtp på kontaminasjon (hvor rent, og dermed tryggere, produkter er), og over halvparten av testene ble funnet å inneholde store mengder bakterier som absolutt ikke skal være der. Det ble også funnet at de fleste flaskene kun inneholdt en eller to forskjelige typer grønt, dvs en salat hadde gitt deg flere vitaminer enn uhyre dyre dråper laget av humbugindustrien.

Optimaliser kostholdet ditt først, sammen med fysisk aktivitet, og sleng på litt tran og noen b-vitaminer for krydder. Fungerer ikke det over tid, så kan du vurdere profesjonell hjelp via f.eks ernæringsfysiolog.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...