Gå til innhold

Nupper på huden til hunden


Syden

Anbefalte innlegg

Når en hund får nupper i huden som ser ut som noen kviser, og vis du pilker det bort så blør de litt, og det kan være tegn på fôrallergi.. men kan det tyde på noe annet også, enn bare fôrallergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bobler

Det kan være så mangt. En kan ikke bare konkludere med fòrallergi av noe slikt. Og det er sjeldent generell fòrallergi, men f.eks allergi mot fisk, kylling, korn, storfe, kalkun, lagermidd osv.

Det beste er en tur til veterinær og ta diverse blodprøver for å finne ut av problemer. Jeg ville også sluttet å pelle på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mangt. En kan ikke bare konkludere med fòrallergi av noe slikt. Og det er sjeldent generell fòrallergi, men f.eks allergi mot fisk, kylling, korn, storfe, kalkun, lagermidd osv.

Det beste er en tur til veterinær og ta diverse blodprøver for å finne ut av problemer. Jeg ville også sluttet å pelle på det :)

bruker ikke å pelle på det, er bare når jeg skal se hva det var for noe ;)

men hva annet kan det være feks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

det kan være allergi på noe inne, det kan være allergi på noe ute, det kan være en hudsykdom, det kan være så mye, dra til veterinæren så finner du det ut kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

bruker ikke å pelle på det, er bare når jeg skal se hva det var for noe ;)

men hva annet kan det være feks? :)

Som sagt, det kan være relativt mye. Bare en veterinær kan fastslå hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge hundene våre har hatt det og jeg fikk beskjed at det var talg eller noe i huden. Omtrent som på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...