Gå til innhold

Ny tatovering og bading.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok tatovering i går, nederst på beinet. Når kan jeg bade i ferskvann/saltvann? Må jeg dekke den til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cessie
Skrevet

Fikk du ikke et informasjonsark med deg hjem? Det fikk jeg, men jeg husker ikke hva som stod der (er 12 år siden jeg fikk tatoveringen min).

Skrevet (endret)

Ferskvann skal visstnok gå bra, syns jeg å huske. Ikke saltvann eller klor på ca tre mnd.

Endret av Binta Ba
Skrevet

Sto bare hvordan jeg skulle rense den :) og at jeg skulle holde meg unna klorvann, men sto ikke noe om ferskvann/saltvann!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg unna både saltvann og ferskvann pga bakterier like lenge som man må holde seg unna klorvann. Bortsett fra min egen dusj da :P

Er bedre å holde seg unna sånt litt for lenge enn å ta sjansen og ende opp med en infeksjon. Har ikke fått infeksjon i noen av tattoveringene mine men fikk i navelpiercingen fordi jeg bada for tidlig, så den ble betent, det roet seg men da grodde den ut.

Anonym poster: 74f0534b955347fdc8a27afb59e8c8b8

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Fikk beskjed om å vente ca en måned nå sist. Og det er en drøy måned siden nå, så jeg hopper i sjøen om noen dager.

Skrevet

Jeg tenkte ikke noe over det og badet to-tre dager etter. Det gikk fint :)

Skrevet

DU skal vente ca 1 mnd etter å ha tatt tattovering før du bader. Dette gjelder også å bade i badekar faktisk.

Skrevet

Hold deg unna en stund til det har skorpe og helst har grodd litt. Tok selv en tattoovering rett før jeg fartet ned til australia for å surfe, visste det ikke var et sjakktrekk. Men tenkte jeg kan bare fikse på den senere igjen, så dreit i det. Saltvann er verste sort for slikt. Min ser ganske greit falmet ut i tilegg til at noen små deler av den mangler som følge av dette.

Var riktignok neders på foten, så er en plass som generelt ikke er godt å få til å holde seg, så er nok litt verre med min enn det vil gå med din. Men ikke regn med at den forblir 100% hvis du bader med den. Er nok ikke krise med enn kjapp dukkert, men lange opphold i vann, og saltvann spesielt tar nok litt knekken på den desverre.

Skrevet

Okey, da skal jeg nok vente med å bade :) Men en ting til jeg lurte på! Når jeg våkna til morran i dag var det litt hår og lo på tatoveringa. Prøve å vaske litt over, men er fortsatt litt igjen. Må jeg liksom skrubbe? for er vel ikke bra at det er der?

Jeg tørr såvidt å ta på den, holder på å besvime haha :P

Skrevet

Okey, da skal jeg nok vente med å bade :) Men en ting til jeg lurte på! Når jeg våkna til morran i dag var det litt hår og lo på tatoveringa. Prøve å vaske litt over, men er fortsatt litt igjen. Må jeg liksom skrubbe? for er vel ikke bra at det er der?

Skrevet

Har ikke noe å si om det er litt lo, støv å sånn på den. Er ikke et åpent sår eller noe slikt, er jo bare som et skrubbsår. Jeg smørte bare litt ekstra med spenol og når det da ble fuktig og godt, så prøvde jeg maser bort fra tattooveringen rusket, men siste tattooveringene har jeg ikke brydd meg noe om. Kan gjøre hva du vil med den, så lenge du ikke bader masse og skrubber masse på tattooveringen vil jeg påstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...