Gå til innhold

Hva er vanlig å spise til en omelett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere lager omelett, hva har dere som tilbehør til et solid omelettmåltid? Altså ikke bare vann til, men noe som man kan bli skikkelig mett av og som smaker bra.

Anonym poster: 6c700a66f57a133349195e4002bf9a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du inni omeletten, eller tilbehøret?

For å svare på begge alternativene så har jeg i omeletten:

-Ost

-Kokt skinke

-Løk

-Mais

-Tomatskiver

Som tilbehør har jeg:

-Godt grovt brød med smør på

-En frisk salat, gjerne med litt feta i

-Isvann

AnonymBruker
Skrevet

Mener som tilbehør ja. :)

Si absolutt alt du spiser, inkl. krydder, når du spiser omelettmåltid. :)

Hva mener du med frisk salat? Kinakål og fetaost? De to tingene?

Skrevet

I omeletten har jeg gjerne skinke, vårløk/purre, tomat, ost, potetbiter, middagspølse. Sjampinjong passer også bra. Tilbehør pleier å være salat eller brød.

AnonymBruker
Skrevet

I omeletten har jeg gjerne skinke, vårløk/purre, tomat, ost, potetbiter, middagspølse. Sjampinjong passer også bra. Tilbehør pleier å være salat eller brød.

Hei, din nektarin. :) Bruker du noe krydder? Salt?

Gjest Indra
Skrevet

Kajennepepper er uunnværlig når jeg spiser egg, det være seg omelett eller andre varianter.

Skrevet

Har som regel bare salat/grønnsaker til. Hva enn jeg har i kjøleskapet, som regel kinakål, paprika, agurk, rødløk, sukkererter og ruccola. Og hvitløkskrutonger hvis jeg har det. Hvis jeg er ekstra sulten så en brødskive eller et rundstykke.

AnonymBruker
Skrevet

Kajennepepper er uunnværlig når jeg spiser egg, det være seg omelett eller andre varianter.

Du Indra, putter du dette eksplosive krydderet i bollen som du visper egg i? Eller hvordan gjør du det?

Også, hva spiser du i tillegg?

Skrevet

Krydrer med salt og pepper, og gjerne noe som passer til det jeg har i. Er godt med basilikum til tomat og ost. Har det i eggenlandingen, sammen med litt vann/melk/fløte (ca en ss per egg) før det stekes i litt smør :)

Gjest Minpin
Skrevet

Til omeletten spiser jeg grovbrød og gjerne isbergsalat med tomater, paprika, agurk og hva enn mer jeg måtte ha av grønnsaker. Av krydder bruker jeg bare salt og pepper.

Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg lager omelett med de restene jeg har i kjøleskapet. Har jeg rester etter kjøtt bruker jeg det, har jeg litt røkt ørret/laks bruker jeg det. Så bruker jeg rester etter grønnsaker. Løk, vårløk, gulrot, paprika, brokkoli, osv. Jeg bruker alltid ferske urter om jeg har, og særlig dill. Dill er det viktigste, det gir en kjempegod smak og lukt. Så bruker jeg litt røkt havsalt og pepper.

Som tilbehør til omeletten har jeg ristet brød med smør og evt. litt salat/agurk.

Skrevet

En god salat. F.eks. isbergsalat, tomat, agurk, reddik, paprika og kanskje litt mais.

Skrevet

Gjerne en toast med litt smør på og en god salat, evnt råkostsalat

AnonymBruker
Skrevet

Alternativ 1: Omelett med salt, pepper og brokkoli servert på brødskive med smør.

Alternativ 2: Omelett med salt, pepper, purre og soltørket tomat servert med grønn salat og tomat. Grønn salat er salatblader som er grønne, ikke kinakål.

Alternativ 2: Omelett med salt og pepper servert med en salat av avokado, rødløk og tomat.

Smør i alle stekepannene.

Anonym poster: 72901405ecb447a0418185b00b8e2680

Skrevet

I omeletten har jeg som regel litt finhakket løk, gressløk, skinkebiter og ost.

Spiser den helst uten tilbehør, eventuelt med tomatbønner til.

Skrevet

Er oppvokst med ris som tilbehør til omelett. Putter kva som helst oppi, men ofte rester av poteter og kjøtt/polse. Sjølv synest eg sopp er veldig godt oppi, men kan finne på å bruke det meste av kjøtt og grøsaker.

Krydrer med salt og pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...