Gå til innhold

Når får dere stipend?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig stressa og sint akkurat nå. Jeg søkte om lån og stipend i Lånekassen dagen etter vi fikk vite på SO hvor vi kom inn. Venninna mi søkte samme dagen som vi fikk vite det. Hun fikk en sms på torsdagen at søknaden hennes var ferdigbehandlet blabla, så da får hun sikkert pengene til studiestart tenker jeg.. Jeg fikk en sms om at min søknad ble forventet behandlet 22.august. Hvordan er det mulig??? Jeg syntes jeg søkte rimelig fort, iallefall så raskt jeg klarte. Det vil si at jeg ikke får pengene før langt uti september? Hva skal studenter som får pengene så sent, og ikke har sparepenger, gjøre?

Når er deres forventet behandlet, og når søkte dere?<br /><br /> Anonym poster: 7877fc06a0015192b4c852bf4ab221af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativ 1: låne av noen, feks mamma og pappa

Alternativ 2: skaffe deg mastercard. De fleste studenter får mastercard med kredittgrense 5000, og du kommer et stykke med det hvis du er forsiktig. Dessuten er det som regel rentefritt de første 30 dagene, så det blir ikke kjempedyrt...

Husk å bestille buy-pass smartkort sånn at du kan signere gjeldsbrevet digitalt, da får du penger mye fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søknaden min sto det at den var ventet ferdig behandlet 29.7. Men fikk allerede pengene for over 1 uke siden (utenlandsstudent).

Vil tippe de setter opp en behandlingstid med god margin for at folk ikke skal mase dersom de må vente en dag eller to ekstra:)

Anonym poster: 67e14a40837b696786487eb567ccafcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan godt hende de tar i litt når de skriver forventet behandlingstid, men du skal ikke se bort i fra at det tar så lang tid heller.

Første gangen jeg søkte brukte de 8uker på å behandle søknaden min. Vet flere som har opplevd det. Når man i tillegg skal få tilsendt gjeldsbrev og signere det så tar det gjerne et par uker ekstra.

TS, dette styret med lånekassen har det alltid vært. Tenk hvor mange det er som søker på lån nå.

Det er ikke akkurat et ukjent faktum at lånekassen kan ha lang behandlingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, jeg får håpe de tok i litt når de skrev 22.august.

Anonym poster: 7877fc06a0015192b4c852bf4ab221af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men man får vel ikke utbetalt pengene allerede? jeg søkte 6.juni...har ikke fått gjeldsbrev som skal signeres en gang jeg?! Står på nett at alt er i orden. Bekreftet står det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte i mai, men har heller ikke fått noe brev som skal signeres. Mener å huske at jeg fikk pengene rundt 1. aug. i fjor, men da skulle det vel snart ha kommet et brev siden jeg søkte tidligere i år enn i fjor?

Har betalt semesteravgift og bekreftet studieplan.

Anonym poster: 4f8160f32f51e2d0644c4057b8a87d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...