Gjest Navifairy mobil Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Hei dere For en uke siden tok jeg min aller første tatovering, en triforce på venstre skulder. Det gikk kjempefint, og jeg fikk beskjed om å ha på plasten til dagen etter. Gjorde så, vasket vekk overflødig blekk og blod med nøytral såpe og vann, renset med pyrisept. Lot så tattoveringen puste og hvile til neste morgen, da jeg startet med smøring av helosan 3-4 ganger daglig. Har nå gjort dette hele uken, men jeg har ikke fått noen skorpe? Stod på arket jeg fikk at det ville dannes en skorpe etter et par dager, og at denne skulle smøres og ikke pilles av, men at den ville falle av naturlig. Det eneste jeg har hatt er en slags "hinne" av blekk/hud som nå har forsvunnet helt. Jeg har sett at det har ligget små svarte "deler" i sengen, men disse har ikke vært harde og skorpeaktige? Status på tatoveringen nå er myk overflate, og den klør litt på noen steder.. Er litt bekymret for at den ikke gror, og at den vil skades og falme, nå som denne hinnen er borte Det gjør forsåvidt ikke vondt eller svir, slik det gjorde de første dagene.. Nå er det som sagt bare små felt som klør voldsomt.. Såå.. Dere med tattovering.. Har jeg noen grunn til bekymring? Gjør jeg noe feil?
Sulosi Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg fikk ingen skorpe a.la. vanlig sårskorpe. Fikk den sorte hinna som skulle forsvinne av seg selv etter hvert, det tok vel ca to uker og som hos deg så drysset en del av i senga.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Skorpa er den hinna. Men siden den er smurt og vasket, så er den ikke hard. Harde skorper lager arr - ikke de myke. Så det er helt riktig det som skjer med din tattovering. Pass bare på at denne hinna aldri blir tørr. Men høres ut som dette går bra. Og ikke klø, selv om det kan klø noe helt sinnsykt. Spesielt rett etter at hinna har falt av. Da er det bedre å smøre litt på i stedet. Men ikke for tykt lag.
Gjest Navifairy Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Hei, TS her, var på mobilen igår, hehe Tusen takk for beroligende svar! Skal fortsette å smøre slik jeg har gjort til jeg merker at kløen og stilnet og det har sluttet å "flasse av" skorpe
betrayed Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 Mine tatoveringer har helet forskjellig. Har ikke tenkt noe særlig over det igrunn, men alle er nå like "spreke" og fine idag, så tror ikke du skal bekymre deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå