AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Jeg ble operert på tirsdag. sydde noen få sting, som jeg fikk beskjed om å ta selv. hvordan gjør jeg dette? Er det vannskelig? i tillegg så har jeg glemt NÅR jeg skulle ta stingene. klinikken jeg opererte hos tok sommerferie i dag, og har stengt i to uker... hvor lenge pleier sting å sitte i? Anonym poster: f737c66f5bfb2baa785b4412f4e6a60e
Marsipan Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Det kommer an på hvor på kroppen du ble operert, og hvor raskt din hud gror. Det vanlige er rundt 10-14 dager. Du skjærer tråden over med en skalpell el.l og trekker den ut. Null stress. Endret 20. juli 2012 av Marsipan
StjernePerle Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Jeg ble operert på tirsdag. sydde noen få sting, som jeg fikk beskjed om å ta selv. hvordan gjør jeg dette? Er det vannskelig? i tillegg så har jeg glemt NÅR jeg skulle ta stingene. klinikken jeg opererte hos tok sommerferie i dag, og har stengt i to uker... hvor lenge pleier sting å sitte i? Anonym poster: f737c66f5bfb2baa785b4412f4e6a60e Det er vanlig å ta stingene etter 7-10 dager. Når pappa hadde operert i ryggen tok jeg stingene på han. (disse skulle dog vært tatt på sykehus, de hadde glemt det bort og han kom hjem med alt for ingrodde sting.) Da tok vi fram et sprit flaske og steriliserte en liten saks med det, også klippet jeg bare opp litt her og der slik at jeg kunne dra trådene litt og litt ut.
Kanutte Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Jeg ble operert på tirsdag. sydde noen få sting, som jeg fikk beskjed om å ta selv. hvordan gjør jeg dette? Er det vannskelig? i tillegg så har jeg glemt NÅR jeg skulle ta stingene. klinikken jeg opererte hos tok sommerferie i dag, og har stengt i to uker... hvor lenge pleier sting å sitte i? Anonym poster: f737c66f5bfb2baa785b4412f4e6a60e Jeg har tatt sting selv, det vil si på et av barna mine. Hvor lenge et sting skal sitte kommer litt ann på hvor såret er, men det minste jeg har hørt er 7 dager. Mannen sine sting (på knoken) skulle sitte 12-14 dager. For å ta stinget brukte jeg en ren saks (vasket med sårvaskserviett) og pinsett. Klippet over knuten og nappet ut trådene med pinsetten. Rask og greit.
Vegglampe Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Ikke klipp sting med saks! du kan klippe over begge trådene og da blir det igjen en del som skaper infeksjon. Hvis du ikke har erfaring med å ta sting selv, så burde du ringe legekontoret ditt. Og sting er ikke sting, det går ann å sys ting på forskejllige måter. Men hvis du vil ta de selv, gå på apoteket spør om å få kjøpe en skalpell i kassa ( de ligger bak) du trenger en som er spiss for å komme til under stinge. Dra stinge opp med fingrene eller pinsett, sett skalpellen under den ene tråden og kutt. så er det bare å ta det løse stinget. Skalpellene på apoteket er sterile også. Hvor lenge det skal stå avhenger hvor på kroppen det er og hvor god grohud du har samt hvilken størrelse på tråden.. Hilsen en selvskader som har tatt masse sting selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå