AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Er veldig mange her som bare skriver negative ting om kondomer. Det finnes jo veldige mange positive sider med kondomer også:Mannen holder ut mye lengre -slipper sædsøl når det ikke passer -enkelt å få tak i -lett å bruke -ingen bivirkninger -beskytter mot sykdommer Dette er bare noen av fordelene med kondom. Både jeg og mannen min er helt enige i at kondom er veldig bra prevensjon.Vi har brukt det i 15 år,med unntak av når vi lagde våre 2 barn. Anonym poster: 38118ee947b54e4a5ba33af0c9dcf83a 2
Kytro Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 JA det er en del fordeler med kondom, men det er ikke det samme følelsen hvis du spør meg. Vi bruker kondom av og til. Eller tar på kondom før utløsning for å slippe søl, da må jeg holde på litt lenger for å få utløsning. Det føles mye bedre uten kondom. Det er ikke noe skille mellom meg og kona. Det tenner meg mere og liker å ha hennes safter blandes med mine. Det gjør meg kåtere rett og slett. Hvorfor skal jeg ha beskyttelse mot sykdommer når jeg er gift og vi ikke ligger med andre? 1
Medlem Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Klart det er en rekke positive sider, men det er også en rekke negative sider. - det tar bort en stor del av nytelsen. - det ødelegger stemningen å avbryte forspillet for å dra på kondom. - man må dra meg seg kondom til enhver tid (f.eks på bytur). - det går relativt fort hull på dem. - mange er allergiske mot dem. - avfall å kvitte seg med etterpå.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Er ikke enig at det blir avbrudd i kosen når kondomen skal på.Vi gjør det som en del av sexen,jeg tar den som regel på pikken.Enten med hendene eller med munnen,og det liker mannen min veldig godt. Har bestandig kondomer i veska og rundt i huset slik at vi bestandig er klare for sex. Anonym poster: 38118ee947b54e4a5ba33af0c9dcf83a
CCL Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Jeg lurer på hvordan dere gjør det dere som mener det ødelegger stemningen og at man må avbryte kosen for å ta på kondom? I mitt hode forestiller jeg meg at dere bruker fem minutter på å lete frem kondom, ikke får opp papiret og setter det på feil flere ganger før dere femten minutter senere kan begynne penetreringen. For meg tar det 10-15 sekunder å finne frem og ta på kondomet på min partner, hvis jeg ikke skynder meg. Det er omtrent like avtennende og avbrudd i forspillet som alle de gangene bokseren er litt vanskelig å få over kneet eller foten. Endret 20. juli 2012 av CCL 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Min kjæreste har god trening med kondom, og bruker få sekunder på å ta den på. Likevel er det ofte et forstyrrende avbrekk, fordi den skaper et skille mellom penetrering og resten. Men det kommer kanskje litt an på hvordan sex man har. Feks kan det være digg å bruke pikken mot klitoris som en del av forspillet, for så å la den skli inn mer og mer. Med kondom må man være forsiktig med dette, og man må skille ut et punkt hvor man sier nå penetrerer vi, på med dongen. Avbryter man penetreringen for å leke mer, blir ofte penisen litt slappere, og kondomen ramler av igjen. Samme når han har kommet, bruker man kondom må han trekke seg ut før den ramler av, mens uten kondom kan man ligge inni hverandre og jokke til han blir stiv igjen, og kanskje både hun og han får noen multiorgasmer etter å ha holdt på slik en stund. Så joda, det kan føles forstyrrende, uten at man fomler med den i 15 minutter. Anonym poster: 04eaccf9eeacec3e2201cbd89c253736
kristian82 Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Er veldig mange her som bare skriver negative ting om kondomer. Det finnes jo veldige mange positive sider med kondomer også:Mannen holder ut mye lengre -slipper sædsøl når det ikke passer -enkelt å få tak i -lett å bruke -ingen bivirkninger -beskytter mot sykdommer Dette er bare noen av fordelene med kondom. Både jeg og mannen min er helt enige i at kondom er veldig bra prevensjon.Vi har brukt det i 15 år,med unntak av når vi lagde våre 2 barn. Anonym poster: 38118ee947b54e4a5ba33af0c9dcf83a Kondom i et fast forhold hvor begge har testet seg og er friske, er jo yyyyyyyyyyyyyyber kjipt!! 3
Medlem Skrevet 20. juli 2012 #8 Skrevet 20. juli 2012 Jeg lurer på hvordan dere gjør det dere som mener det ødelegger stemningen og at man må avbryte kosen for å ta på kondom? Det går ofte for seg noe slik som dette: - vri seg rundt, bort fra jenta. - fiske buksa opp fra gulvet. - pirke kondomet ut av myntlomma. - kaste fra seg buksa. - vri seg rundt, mot jenta igjen. - åpne forpakningen. - rull på. - ferdig. Det tar fort ett minutts tid. Forsåvidt ikke lenge, men nok til at stemningen er brutt opp og tildels ødelagt. Særlig sammenlignet med uten der man bare entrer jenta på direkten. Husk at mange ikke er i fast forhold og dermed hverken har kondomet klart på nattbordet eller avtalt hvem og hvordan man jgør det..
sol87 Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Det med sædsøl er jeg helt enig i, det samme med at det er lett å få tak i. Men er det ikke litt dyrt? For meg er det uansett lettere med p-piller, siden det er lettere å ha spontan sex når man ikke er avhengig av kondomer. Siden både jeg og typen har testet oss, kan vi ikke gi hverandre noen sykdommer. Men jeg har alltid brukt kondom ved Ons. OG: Hvis man ikke er i et fast forhold, er det ingen grunn til å droppe kondom, selv om jenta går på p-pille. Jeg og venner spøker av og til med at graviditet er den verste kjønnsykdommen man kan få, men klamydia, syfilis og HIV f.eks er ikke akkurat kjekt det heller. Vær ansvarlig og bruk kondom, dere! Endret 20. juli 2012 av sol87 1
Gjest J.Bourne Skrevet 21. juli 2012 #10 Skrevet 21. juli 2012 Å bruke kondom når man er i et fast forhold der jenta bruker p-piller er som å spise søtsaker uten smaksløker. 2
betrayed Skrevet 21. juli 2012 #11 Skrevet 21. juli 2012 Det er mange fordeler med kondom som du sier, men jeg syns det er bedre å ha sex uten. Når noe er nytt og man ikke vet om partner har sykdommer eller slikt er det greit å bruke det - men i lange forhold foretrekker jeg minipiller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå