AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Då har eg fått time til samtale/undersøkelse i forbindelse med abort på Ullevål tidleg neste veke.. For meg har ikkje dette vore nokon vanskeleg avgjersle, men eg er jo litt nervøs og spent på kva eg kan forvente. Eg er berre ca 5-6 veker på veg, så medikamentell abort er vel det mest aktuelle. Er det nokon som har vore gjennom dette, og som kan fortelje meg litt steg for steg kva som kjem til å skje? Vil jo tru det er rimeleg relevant for andre også, og ja, eg veit det fins fleire trådar om dette, men eg har ikkje fått den type informasjon eg har ønska.. Så.. Noen der ute som vil dele sine erfaringar? Og som kan gi meg ein slags steg-for-steg oversikt over kva som kan/vil skje? Anonym poster: ae1624ad4ff54473dc7ee2c68f5aa490
Lura Lotta Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har tatt en abort på ullevål. Jeg kom dit første gangen til undersøkelse, først gynekologisk og så blodprøver for å sjekke blodtype. Så kom jeg inn til legen eller om det var en sykepleier. Fikk en pille for å stoppe utviklingen av fosteret. Så dro jeg hjem. Tror jeg begynte med tablettene som skulle opp i skjeden dagen etter. Tok vel 4 tabletter til sammen, mener jeg å huske. Deretter masse smertestillende. Så ventet jeg. Følelsen av å få mensen kom, og jeg begynte å blø. For meg var alt raskt og litt brutalt, det gjorde veldig vondt der og da, men det hele tok 4 timer for meg. Pga blodtypen min måtte jeg tilbake 1-2 uker etterpå for å ta en sprøyte, dette har noe med å gjøre om man skal ha barn senere. Husker ikke helt hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Fekk du då tabletten samme dag som første undersøkelse? Anonym poster: 4b16f9f4decd4fdafc0551962e1507b7
Lura Lotta Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Nei, første gangen var det bare gynekologisk undersøkelse med testing av kjønnssykdommer. Pillene fikk jeg på den neste "timen" etter jeg tok blodprøver
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå