Gå til innhold

Gran Canaria - Costa Blanka i ca 4 uker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Vi er ein familie på 5 som lurer på å ta ein mnd i Costa Blanka eller Gran Canaria i mars-april, ungane vil då vere 11mnd, 2år og 4år.

Er ute etter litt tips, anbefalingar og erfaringar :)

Vi vil reise der det er varmast, barnevennlig, fint og lett å komme seg rundt med barnevogn.

Først var planen å finne leiligheit og flybilettar, men begynner å lure på om det fort blir formykje styr berre for 4 veker kontra å bestille igjennom f.eks Startour. Men tenker òg at det kan bli lenge å bu på eit hotellanlegg. Har sett litt på sider som sunnyrentals.com, feriebolig-spania.no,homeaway.no, men syns det er litt vanskelig å vite kva som er ein ok leigepris der nede for 4 veker, vil jo helst ikkje betale meir enn vi må:)

Vi er ikkje ute etter voldsom luksus, men ok standar for ein barnefamilie :)

Lurer òg på om vi skal ha leigebil om vi bør ta med våras barneseter eller om det er ok å leige der nede.

Så om noken har gjort liknade og har tips å komme med så setter vi stor pris på det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er glad i Costa Blanca, har vært der mange ganger men ikke så tidlig på året. Ellers ville jeg absolutt anbefalt å bestille alt på egenhånd. Vet ikke hvordan det er med Grand Canaria. Men det er ikke problem å få tak i leilighet å leie. Vi foretrekker det. Men nå har vi heller ikke så små barn med oss lengre. Og det er vel mer aktiviteter i en chartertur. Fordelen er at leilighetene en leier er somregel mye større enn hotelleiligheter og bedre utstyrt. Dette er jo private leiligheter som leies ut.

Skrevet

Ja det er det eg tenker at leiligheiten er større om vi leiger privat.. :) Syns kanskje det kan bli for mykje aktivitetsmas om vi skal vere på eit hotell i 4veker.. Men kor mykje må ein rekne med å betale for ei ok leiligheit? Syns prisane variera veldigt, så veit ikkje kva som er overprisa og kva som er for godt til å vere sant ;) Er det heilt på bærtur å tru at vi skal kunne få ei ok leiligheit med minimun 2 soverom til 5-8tusen for ein mnd? helst nærare 5 enn 8 :P;)

Sidan du har vert ein del på Costa Blanka, trur du det er for tileg å reise dit i mars-april, med tanke på varmen?

Skrevet

April kan nok være en fin tid, Mars kanskje litt tidlig.

Denne leide vi hos en gang vi var der. www.utleieren.com. Leilighet La Calma Sentralt og fint. Flere basseng, Trygt og innegjerdet område. Gåavstand til mange restauranter. Vi har også vært i et kompleks som heter ZeniaMar. Ligger i samme området. Her leide vi via min fagforening som har leilighet der. Ved siden av La calma ligger leiligheter som heter Horizonte. Det er et litt mindre kompleks men ganske likt.. Vi liker dette området og det er somregel her vi havner. ikke minst siden mannen sin fagforening også har 3 leiligheter i dette området. Så kan absolutt anbefale dette strøket. Her finnes også et av de største lørdagsmarknadene i området.

Skrevet

takk for svar:) Då trur eg vi satsar på å reise i april eller mai :)

Har sett litt på finn.no òg, og der er det jo òg litt ulike prisar. Skjønnar jo at det har med standar og beliggenheit å gjere, men reknar med at nokre tar seg veldig godt betalt ;) Så kva er "vanleg" mndpris for april/mai? Om noken har ei meining om det:)

Og korleis er det med bleier og babymat/graut, ta med eller berre kjøpe der?

Skrevet

Jeg har selv leilighet på Costa Blanca og er derfor veldig glad i hele området. Reiser flere ganger i året, men vil ikke anbefale dere å reise i april/mai dersom dere ønsker sol og varme. I mai kan dere være heldige med været, men dere kan også oppleve regn og forholdsvis kaldt dvs rundt 12 - 15 grader. Jeg var der i mai både i år og i fjor. I år kunne jeg legge meg i bikini i sola, men det var kaldt å bade både i basseng og i sjøen. I fjor var det derimot kaldt og jeg opplevde å sitte inne på kveldene samt flere dager med regn. Været endrer seg ofte i midten av mai, deretter blir det varmere og varmere.

Vil derfor anbefale dere Gran Canaria dersom dere mest av alt ønsker sol og varme. Selv er jeg ikke glad i å reise til Gran Canaria, men dette er likevel å foretrekke dersom varmen er viktigst.

Ang. priser på leiligheter på Costa Blanca: jeg leier selv ut min private leilighet og kunne aldri tenkt meg å leie ut dersom jeg fikk 5000 kr per måned i leie. Mange leiligheter som eies av nordmenn har svært god standard og det meste du måtte ønske deg på ferie. Med dette menes tv med norske og skandinaviske kanaler, internett, vaskemaskin, oppvaskmaskin, håndklær, sengtøy og full utvask ved avreise. I min leilighet kan man flytte rett inn dersom man har med seg litt klær og selvsagt hygieneartikler. Det er også minst en kontaktperson i området, vedkommende er tilgjengelig døgnet rundt for spørsmål eller dersom du trenger hjelp i løpet av ferien. Mange leier også ut sin egen bil som en del av leieavtalen. Leiligheten bør videre ha aircondition/varmepumpe (dette er et must når det virkelig er varmt) og det er selvsagt en forutsetning med isolert leilighet dersom man reiser i den kaldere årstiden. En måneds strømforbruk er ikke billig samt at jeg flere ganger har blitt overrasket over hvor slitt en utleieleilighet faktisk blir etter kort tid. Dere kan selvsagt leie billige leiligheter, men da er ofte fasilitetene og standarden deretter. Kan anbefale spaniasommer.no for leiligheter på Costa Blanca.

Området er uansett veldig barnevennlig og dere kan velge og vrake i aktiviteter. Vil absolutt anbefale å bestille alt på egenhånd dersom dere velger Costa Blanca. Vil også anbefale dere å leie bil under oppholdet. Dette koster selvsagt en del, men gir dere mange muligheter og større frihet. Det er forøvrig veldig enkelt å kjøre bil i området, ikke noe stress i det hele tatt. Jeg har leid bil et utall ganger og absolutt alltid fått forholdsvis nye biler (under 10 tusen km) Barneseter kan også leies, det har fungert bra for alle jeg kjenner som har reist med barn.

Til slutt: alt kan kjøpes, de selger brunost på nærbutikken min. Men - jeg vet flere som har tatt med babygrøt fra Norge fordi de ikke har fått tak i ønsket grøt til de minste barna. Bleier og andre ting er derimot ingen problem.

Skrevet

Då får vi sjå litt meir på Gran Canaria :) Vil jo helst ha det varmt om vi først skal reise ;)

Og eg trur det skal gå bra med den minste, hett kan det bli her heime og :) Vi har vert til Gran Canaria og Bulgaria med ungane før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...