AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Hei! Jeg skulle hatt mensen den 15 juli, og har enda ikke fått det! Tidligere så har jer hoppet over mensen 3 ganger, før jeg har mensen, så hoppet over 3 nye - og sånn har jeg holdt på hele tiden. Men så var det en gang jeg skulle reise når jeg skulle ha mensen, og da hadde jeg allerede hoppet over 3 ganger, så da hoppet jeg over den 4 gangen. Og etter det så tullet mensen seg helt til, den kom og gikk hele tiden, så jeg fikk tips herfra, at jeg skulle stoppe med p-pillene mine til det var i orden igjen. Og da det ble i orden igjen så begynte jeg på p-pillene igjen og hoppet over 3 nye måneder, som vanlig.. og nå skulle jeg hatt det den 15. og har enda ikke fått mensen... :/ Jeg er livredd for å være gravid. Jeg tok en graviditets test for 3-4 dager siden, og den var negativ. Da det sto på pakken at jeg skulle ta den mellom 6-15 dager eller noe, så da passet det perfekt den dagen... Jeg har heller ingen tegn til mensensmerter. Kun litt i går, men jeg er fæl å kjenne etter om jeg har mensensmerter, så kan godt være syken som gjør det.. Håper noen vet hva dette er, for jeg har ALDRI fått for sen mensen før, har alltid fått den når jeg skal.(Altså på den 4-5 sukkerpillen) Anonym poster: a2a18930d859d18b3b0920f4907184e7
Frk.Tyttebær Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg ville ikke bekymret meg for mye om jeg var deg, menstruasjonen kan en tid til annen skifte syklus, dvs den kan plutselig komme for tidlig og noen ganger seint. Og hvis du stresser litt med det at du ikke har fått den, så kan det påvirke at den ikke kommer. Men forsikret skyld, vent til over helgen, har den ikke kommet til da, ta en ny test. Men som sagt det er nok bare litt stress og overtenking som gjør at den ikke kommer Vanlig at den kan bli litt ustabil om man har utsatt den over lengre tid...
camiilla06 Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 (endret) . Endret 20. juli 2012 av camiilla06
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har enda ikke fått mensen... :/ begynner å stresse... nå har jeg tatt meg et varmt bad også for og se om den kommer, og har holdt på med noe i hele dag for å kanskje få den til å komme.. Men ingen mensen, å heller ingen tegn til mensensmerter... Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
LilleLola Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Venter på den jeg også.. Er på dag 47 i syklusen nå Og den forrige syklusen min var bare på 14 dager, mens før det igjen var den helt perfekt, 28 dager. Er så kjedelig når det er så ustabilt
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 Det er noe dritt det mensen greiene, kan jo aldri forvente at DEN dagen kommer den, da den aldri kommer den dagen den skulle ha kommet... Jeg som alltid har fått den ganske så presis, blir jo meget stresset når den ikke kommer. Jeg pleier alltid å få mensensmerter dagen før mensen kommer, men ingen tegn til det heller. Nå er det en uke siden jeg skulle hatt det.(siden klokken er over 12) Det blir vel til at jeg må ta en ny test, men om den skulle vise seg å være positiv så skjønner jeg jo ikke det heller... Jeg går på p-piller og i tillegg bruker kondom.(men bruker den rett før han kommer) Jeg er jo helt imot abort, eneste gangen jeg hadde tatt abort, er om jeg skulle blitt voldtatt... Men da hadde jeg også slitt med det noe enormt.. :/ Jeg har ikke fast jobb, og jeg bor hjemme hos foreldrene mine... Håper virkelig ikke jeg er gravid... Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
For the ladies Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Er fort gjort å få en hormon ubalanse når man skipper mensen gang på gang ut fra hva jeg kjenner til. Vet ikke i deres tilfelle om dere trener eller noe slikt, men de som trener en del er veldig utsatt for å miste mensen som følge av det. Hadde ei vennine som ikke hadde hatt mensen på 4 år, og da uten å gå på p-piller eller noe aent. Bare som et resultat av treningen. Når hun endelig tok et lenger opphold i treningen fikk hun mensen tilbake.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Men det så er, er at jeg hoppet over 3 måneder hele tiden før jeg hoppet over 4 måneder. Og da hadde jeg aldri problemer med mensen.. Er det for at jeg hoppet over 4 måneder den ene gangen, og kroppen må venne seg til det på nytt ? Jeg tror aldri jeg skal hoppe over måneder igjen, for dette skremmer vannet av meg.. Jeg trener heller ikke, så det er nok ikke det heller som gjør at mensen ikke kommer... Må nok ta en ny test i morgen... :/ Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Da har jeg tatt ny test, og den var negativ.. Da er det bare å vente til mensen kommer, eller bør jeg gå til lege ? Nå er det 8 dager siden jeg skulle fått det... Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
For the ladies Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Hvis du holder deg til å ta p-pillene slik de skal tas uten å hoppe over, så normaliserer nok kroppen seg fort skal du se. neste mens burde være nærmere normalen, og etter det vil jeg tro den er tilbake til normal regelmessigheter. Men husk at det er utrolig mye som kan være med å spille inn på når du får mensen og hvordan den er når den kommer. Er en veldig fin hormon balanse samt litt annet som skal være normalt/riktig for dette. Har venniner som har fått forsinket mensen samt uregelmessige blødninger som følge av sykdom, samt infeksjoner. Heldigvis er det rimlig sjeldent at det har noe å si med uregelmessig eller forsinket mens.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #11 Skrevet 25. juli 2012 Kanskje lurest det ja. Men jeg lurte på om det kanskje hadde vært smart å gått til gynekolog? eller er det nesten ikke vits, me tanke på at det er normalt at mensen er sen..Tenkte også på det hva det koster å gå til gynekolog, da jeg ikke er så tykk i peng for øyeblikket. Og får du time på dagen? hvis jeg for eksempel ringer i morgen tidligt, å får time med det samme ? for jeg reiser til hytta i morgen også... Jeg har aldri vært hos gynekolog, så jeg synes det høres så skummelt ut ? noen som vet om det er vondt? ubehagelig? og hva gjør de? og hvor lang tid? Beklager for mangen spørsmål, men jeg holder på å gå på veggene, siden det er 10 dager siden jeg skulle hatt mensen... Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #12 Skrevet 15. august 2012 Nå har det gått en måned siden jeg skulle fått mensen. Altså så har jeg tatt min første pille av dem små. Men nå har jeg lest på nettet over alt, om symptomer og jeg har verken ømme ledd, kvalme, tissetrengt, ømme bryster, mørkere bryster, blodårene viser heller ikke på brystene, tretthet. Det eneste som er, er at jeg ikke har fått mensen. Men jeg vet jo også at det er noen som ikke merker noe også.. Noen som har noen andre symptomer som kan bety at jeg er gravid? Skal jeg vente og se om jeg får mensen denne gangen, hvis ikke gå til lege? Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 Når tok du siste graviditetstest? Hvis det er få dager siden og den er negativ så er du neppe gravid. Er sikkert p-pillene som har klusset med syklusen. Men du kan jo også dra til legen, i tilfelle det er noe galt. Lykke til! Anonym poster: 5797a75064522065e6d03af5d0bc7613
Gjest Skrevet 15. august 2012 #14 Skrevet 15. august 2012 Men husk at det er utrolig mye som kan være med å spille inn på når du får mensen og hvordan den er når den kommer. Er en veldig fin hormon balanse samt litt annet som skal være normalt/riktig for dette. Har venniner som har fått forsinket mensen samt uregelmessige blødninger som følge av sykdom, samt infeksjoner. Heldigvis er det rimlig sjeldent at det har noe å si med uregelmessig eller forsinket mens. Svært så mye disse venninnene dine fortalte deg da 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #15 Skrevet 15. august 2012 Jeg tok en test noen dager etter jeg skulle hatt mensen, så tok jeg en ny test en uke etterpå igjen, begge var negative... Anonym poster: 711596d23fe2d6d44817c371b8e9736e
For the ladies Skrevet 17. august 2012 #16 Skrevet 17. august 2012 Svært så mye disse venninnene dine fortalte deg da Hihi, er vel som ei vennine for de bare at jeg er mann. Og synes det er ganske moro med jentesnakk i ny og ne, så da kommer masse frem vettu ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå