Citrus Skrevet 17. oktober 2012 #581 Del Skrevet 17. oktober 2012 Da har jeg vært hos legen for hundrede gang i denne graviditeten og endelig fått diagnosen hyperemesis gravidarum (på tide) - ikke at det har så mye å si, men de begynner å forstå hvor dårlig jeg er. Var svært dehydrert forrige uke, har klart å få prøvene rene igjen ved å drikke hvert 5. minutt, selv om jeg har kastet opp mye pga dette. Og så er det bare å kjempe videre, er dødsliten nå, men tror og håper jeg er over det verste snart (ære være optimismen). Går fortsatt ned i vekt, men er god på å få i meg mat og drikke (det er det jeg gjør på). Begynner å bli ganske fortvilende i forhold til vårt andre barn, som begynner å bli sint over å ikke kunne leke med mamman sin. Det er sårt og jeg savner så inderlig å kunne leke, lage mat, tulle, synge, danse og ha det gøy sammen med mann og barn. Savner også jobben enormt. Ellers er det snart jul, og det er jo storveis:) ! Drakk julebrus i går (snille mannen skjemmer meg bort) - herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. oktober 2012 #582 Del Skrevet 17. oktober 2012 Så bra at du fikk time så fort Little Princess! Citrus, du er fortsatt en helt i mine øyne. Og skjønner godt at du savner alt det. Må være fryktelig tungt å ha det sånn. Men heldig er du som har en mann som skjemmer deg bort! Drikker å julebrus nå. Namnam! Ikke lenge igjen til jul. Var forresten på møte med sjef og lege idag. Vi kom fram til en enighet om at jeg forblir sykemeldt ut svangerskapet. Men jeg kan komme å være på jobb når jeg vil og så lenge jeg vil. Da vil jeg mest være i frokosten i restauranten å skjenke kaffe til gjestene. Skal bli godt å kunne være sammen med gjester og kollegaer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 18. oktober 2012 #583 Del Skrevet 18. oktober 2012 *Angst* Har gått opp 4 kg Kanskje mer hvis man regner med svinn av muskler pga at jeg ikke har fått trent så mye de siste månedene. Kjenner jeg blir litt stressa av denne vektoppgangen altså, skulle ønske jeg var forbi uke 20 før jeg var kommet til over +4kg.... Er slank til vanlig, og kan ikke se at jeg har lagt på meg spesielt mye utover på magen, men det er jo vanskelig å se selv når kiloene kommer snikende på. Hvordan ligger det an med dere andre? Har dere lagt på dere noe særlig? (håper dere har det og at det ikke bare er meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 18. oktober 2012 #584 Del Skrevet 18. oktober 2012 *Angst* Har gått opp 4 kg Kanskje mer hvis man regner med svinn av muskler pga at jeg ikke har fått trent så mye de siste månedene. Kjenner jeg blir litt stressa av denne vektoppgangen altså, skulle ønske jeg var forbi uke 20 før jeg var kommet til over +4kg.... Er slank til vanlig, og kan ikke se at jeg har lagt på meg spesielt mye utover på magen, men det er jo vanskelig å se selv når kiloene kommer snikende på. Hvordan ligger det an med dere andre? Har dere lagt på dere noe særlig? (håper dere har det og at det ikke bare er meg ) Du er 17 uker på vei og har gått opp 4 kg. Det er ikke ille og du kan jo egentlig ikke forvente å ikke gå opp? Det er en helt normal vektoppgang, spesielt for de som er slanke fra før av. Mange går opp mye mer enn 4 kg i løpet av denne tiden.. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for hvis du er slank og du pleier å trene så forsvinner dette fort igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 18. oktober 2012 #585 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har gått opp ca 1 kg foreløpig. Har spist godt hele veien, men har ikke veldig lett for å legge på meg til vanlig. Nå trener jeg mindre enn jeg gjorde i starten av graviditeten, så regner med at jeg vil merke det på vekta snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 18. oktober 2012 #586 Del Skrevet 18. oktober 2012 *Angst* Har gått opp 4 kg Kanskje mer hvis man regner med svinn av muskler pga at jeg ikke har fått trent så mye de siste månedene. Kjenner jeg blir litt stressa av denne vektoppgangen altså, skulle ønske jeg var forbi uke 20 før jeg var kommet til over +4kg.... Er slank til vanlig, og kan ikke se at jeg har lagt på meg spesielt mye utover på magen, men det er jo vanskelig å se selv når kiloene kommer snikende på. Hvordan ligger det an med dere andre? Har dere lagt på dere noe særlig? (håper dere har det og at det ikke bare er meg ) Jeg veide meg i går og jeg har ikke gått opp en kilo engang.. Mangler faktisk fortsatt en kilo før jeg er på startvekten min, som var 59. Syntes faktisk ikke det er så kjekt, for jeg er litt redd for at babyen ikke skal klare å legge på seg ordentlig. Jeg spiser helt normalt men siden matlysten er lav så blir det hovedsakelig 3-4 måltid om dagen og lite/ingen mellommåltid. Håper dette ikke er unormalt egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 18. oktober 2012 #587 Del Skrevet 18. oktober 2012 *Angst* Har gått opp 4 kg Kanskje mer hvis man regner med svinn av muskler pga at jeg ikke har fått trent så mye de siste månedene. Kjenner jeg blir litt stressa av denne vektoppgangen altså, skulle ønske jeg var forbi uke 20 før jeg var kommet til over +4kg.... Er slank til vanlig, og kan ikke se at jeg har lagt på meg spesielt mye utover på magen, men det er jo vanskelig å se selv når kiloene kommer snikende på. Hvordan ligger det an med dere andre? Har dere lagt på dere noe særlig? (håper dere har det og at det ikke bare er meg ) jeg har jo desverre ikke det (sorry!) - men likevel ser jeg større ut, for etter over 2 mnd i sengen har jeg ikke en muskel igjen i kroppen, å når jeg ligger flyter kroppen utover som en pannekake. Haha, jeg er så fresh!! Men husker i sist graviditet at de første 6 kg jeg la på meg gjorde at jeg ble stresset. man vet jo at vektoppgang kommer, men jeg trodde ikke jeg hadde lagt på meg og plutselig viste vekten hos legen 3 kg + og eg fikk sjokk:) Men du er jo snart 18 uker på vei, så nå er det jo naturlig å ha vektoppgang, for nå begynner jo selve barnet, fostervannet, livmor, økt blodvolum og alt å resultere i økt vekt. Mange går opp mest i de ukene der. Utover i graviditeten ble det bare til at jeg omtrent ikke lå merke til vekten på svangerskapskontroller, ble mer sånn "åja, 2 kg til ja.. jaja". Jeg tar deg nok godt igjen ja, bare vent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 18. oktober 2012 #588 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg veide meg i går og jeg har ikke gått opp en kilo engang.. Mangler faktisk fortsatt en kilo før jeg er på startvekten min, som var 59. Syntes faktisk ikke det er så kjekt, for jeg er litt redd for at babyen ikke skal klare å legge på seg ordentlig. Jeg spiser helt normalt men siden matlysten er lav så blir det hovedsakelig 3-4 måltid om dagen og lite/ingen mellommåltid. Håper dette ikke er unormalt egentlig Sist gikk jeg ned 10 kg i starten, og ingen var bekymret for barnet - så regner med at dette er uproblematisk:) Men det blir nesten som om man venter på at vekten skal øke, for så å ville at det skal stoppe når det først begynner å gå oppover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 18. oktober 2012 #589 Del Skrevet 18. oktober 2012 Sist gikk jeg ned 10 kg i starten, og ingen var bekymret for barnet - så regner med at dette er uproblematisk:) Men det blir nesten som om man venter på at vekten skal øke, for så å ville at det skal stoppe når det først begynner å gå oppover Fint å vite Regner jo med at mini tar det hun trenger, så det er vel bare jeg som stresser over alt mulig mellom himmel og jord. Jeg har vel mistet en god del muskelmasse også, iom at jeg var treningsnarkoman før jeg ble gravid. Så jeg føler meg bare spinkel og slapp Herlig! Jeg må bare si at jeg tar av meg hatten for deg, Citrus! Du har vært/er gjennom et lite helvete og alikevel så har du motet oppe! Utrolig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 18. oktober 2012 #590 Del Skrevet 18. oktober 2012 Du er 17 uker på vei og har gått opp 4 kg. Det er ikke ille og du kan jo egentlig ikke forvente å ikke gå opp? Det er en helt normal vektoppgang, spesielt for de som er slanke fra før av. Mange går opp mye mer enn 4 kg i løpet av denne tiden.. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for hvis du er slank og du pleier å trene så forsvinner dette fort igjen. Det er jo ikke det at jeg ikke forventer å gå opp, men jeg synes kanskje det var litt mye så tidlig? Jeg var ganske godt trent før jeg ble gravid, men siden jeg ikke har fått trent noe særlig i det siste tipper jeg at jeg har gått ned iallefall 1 kg muskler også, dvs. over 5 kg opp allerede. Jeg har overhodet ikke problemer med å gå opp i vekt i graviditeten altså, men jeg prøver å unngå de kiloene som legger seg på rumpa liksom. Kan ikke se at de har noe nytteverdi for babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 18. oktober 2012 #591 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg veide meg i går og jeg har ikke gått opp en kilo engang.. Mangler faktisk fortsatt en kilo før jeg er på startvekten min, som var 59. Syntes faktisk ikke det er så kjekt, for jeg er litt redd for at babyen ikke skal klare å legge på seg ordentlig. Jeg spiser helt normalt men siden matlysten er lav så blir det hovedsakelig 3-4 måltid om dagen og lite/ingen mellommåltid. Håper dette ikke er unormalt egentlig jeg har jo desverre ikke det (sorry!) - men likevel ser jeg større ut, for etter over 2 mnd i sengen har jeg ikke en muskel igjen i kroppen, å når jeg ligger flyter kroppen utover som en pannekake. Haha, jeg er så fresh!! Men husker i sist graviditet at de første 6 kg jeg la på meg gjorde at jeg ble stresset. man vet jo at vektoppgang kommer, men jeg trodde ikke jeg hadde lagt på meg og plutselig viste vekten hos legen 3 kg + og eg fikk sjokk:) Men du er jo snart 18 uker på vei, så nå er det jo naturlig å ha vektoppgang, for nå begynner jo selve barnet, fostervannet, livmor, økt blodvolum og alt å resultere i økt vekt. Mange går opp mest i de ukene der. Utover i graviditeten ble det bare til at jeg omtrent ikke lå merke til vekten på svangerskapskontroller, ble mer sånn "åja, 2 kg til ja.. jaja". Jeg tar deg nok godt igjen ja, bare vent Det var jo liksom meningen at dere skulle si at dere hadde gått opp også da! Jaja, jeg føler jeg spiser ganske fornuftig (med eeeenkelte unntak ), så jeg satser på det ikke bare er nytt sidefett Nå skal det sies at magen min har blitt ganske stor, det er blitt ganske vanskelig å skjule magen her i gården for å si det sånn. Tenkte faktisk jeg kanskje skulle driste meg til å legge ut et magebilde for å vise frem stoltheten her. Noen andre som tør også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 18. oktober 2012 #592 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det var jo liksom meningen at dere skulle si at dere hadde gått opp også da! Jaja, jeg føler jeg spiser ganske fornuftig (med eeeenkelte unntak ), så jeg satser på det ikke bare er nytt sidefett Nå skal det sies at magen min har blitt ganske stor, det er blitt ganske vanskelig å skjule magen her i gården for å si det sånn. Tenkte faktisk jeg kanskje skulle driste meg til å legge ut et magebilde for å vise frem stoltheten her. Noen andre som tør også? Her fråtses det i altfor ofte dessverre... Må prøve å skjerpe meg, men det er så vanskelig... Ja, magebilde!! Jeg har jo lagt ut flere i dagboken min, men kan gjerne legge ut et ferskt et. Den vokser fort nå føler jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. oktober 2012 #593 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har til nå gått opp 5 kg kan det se ut som. Fornøyd med det jeg. Gikk ned 2 kg rett før jeg ble gravid pga jobben så er glad jeg har fått de tilbake. Jeg var ikke noe flink å trene før, men merker at de musklene jeg hadde i armene etter jobb er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 18. oktober 2012 #594 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ja til magebilde! Min mage er kjedelig liten syntes jeg.. Jeg vil være stor tydeligvis Men skal få prøve å tatt bilde av den å legge ut her (ikke at jeg aner hvordan man legger ut bilder her da men..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. oktober 2012 #595 Del Skrevet 18. oktober 2012 Du kan bruke imageshack eller photobucket, for eksempel Bare google sidene og lag deg konto der, og så kopierer du det som er direktelinken til bildet og limer inn i bildeverktøyet her Jeg må komme meg i gang med magebilder snart, det har jeg sagt i en liten evighet, men jeg vil så gjerne se forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. oktober 2012 #596 Del Skrevet 19. oktober 2012 Når jeg har lagt ut bilder her så har jeg bare brukt den funksjonen som heter "legg ved filer", da kan man legge ut bilder man bare har lagret på dataen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 19. oktober 2012 #597 Del Skrevet 19. oktober 2012 Her er det ingen vits med magebilde, har så mye luft (au!! kan man sprekke? ), så alt man ser er en gigantisk oppblåst mage. Ser ut som jeg er 6-7 mnd på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 19. oktober 2012 #598 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har nok mage fra før graviditeten, så jeg ser ingen forskjell fra påske og til nå Blir nok ikke aktuelt med magebilder herfra på en stund enda, men vil gjerne se deres! Vil også ha mage som vises!!! (babymage da, ikke fettklumpen jeg har fra før...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 19. oktober 2012 #599 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Ikke for å forstyrre magebilde diskusjonen, men jeg har etenkelt spørsmål på et problem som plutselig har oppstått. Jeg har den siste uka hatt kjempeømme brystvorte, det går greit med bh, men uten er det uutholdelig. I dag har de begynt å klø noe voldsomt og jeg har oppdaget at det kommer blank væske ut av den ene :s. Spørsmålet er, er det flere som opplever dette, og finnes det noen måte å lindre den voldsomme kløen? Ser like dumt ut at jeg går og klør meg på puppene som menn som graver seg i skrittet. Endret 19. oktober 2012 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 19. oktober 2012 #600 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Ikke for å forstyrre magebilde diskusjonen, men jeg har etenkelt spørsmål på et problem som plutselig har oppstått. Jeg har den siste uka hatt kjempeømme brystvorte, det går greit med bh, men uten er det uutholdelig. I dag har de begynt å klø noe voldsomt og jeg har oppdaget at det kommer blank væske ut av den ene :s. Spørsmålet er, er det flere som opplever dette, og finnes det noen måte å lindre den voldsomme kløen? Ser like dumt ut at jeg går og klør meg på puppene som menn som graver seg i skrittet. Jeg holder på å klø av meg brystvortene selv jeg! Eller, det er egentlig hele puppen som klør, men spesielt brystvorteområdet. Min løsning er å klø helt til kløen stilner også smøre med en god krem (Carbaderm) etterpå, da gir det seg helt Men det er skikkelig plagsomt! Vonde og ømme har de vært i flere måneder nå.. Ser sikkert pent ut når jeg er på jobb og står i et hjørne og klør meg på puppen med et salig blikk Endret 19. oktober 2012 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå