Gjest asanti Skrevet 26. september 2013 #3541 Del Skrevet 26. september 2013 I helgen så snudde vesla seg selv for første gang. Samboer var hjemme å fikk med seg det hele mens jeg fikk filma. Så kosleig. Og nå de to siste dagene har hun snudd seg og snudd seg og koser seg mer og mer på magen. Veldig beroligende for oss som var litt bekymret for utvilklingen. Men hun får det til. Vi var på 6 månederskontroll idag hos lege, helsesøster var syk så vi må tilbake. Men hun ser bra og er frisk som en fisk. Vi snakket om overbøyelige ledd for det ser ut til at hun har det verre enn meg. Hun snur armene oppover og bak slik at tommelen ligg ned i gulvet. Helt sykt å se på, jeg får det såvidt til mens andre har ikke sjangs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. september 2013 #3542 Del Skrevet 26. september 2013 Greit at det følges opp så klart, vår har hoppet to percentiler på noen mnd og ligger helt øverst nesten, så legen skal se det an nå. Forrigemann lå under og fikk rkstra kontroll pga det. Så lenge barnet utvikler seg normalt er det SVÆRT sjeldent det faktisk betyr at noe er galt. Får håpe alt er normalt, som oftest viser barn ned hydrocephalus tegn som avviker normalen allerede. Man får tenke at kontroller skaper ikke sykdom, bare avdekker - og det vil man jo. De fleste har bare litt stort hode:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 26. september 2013 #3543 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) De på sjukehuset sa at de helt ærlig ikke forsto helsesøsters bekymring. Det var snakk om en økning på 2 millimeter siden sist hun ble målt, ikke noe plutselig rykk på skalaen... trodde det var meningen at de skulle vokse. Nei, nå er jeg sliten Endret 26. september 2013 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. september 2013 #3544 Del Skrevet 26. september 2013 Tror ofte de på helsestasjonen rett og slett er livredde for at det skal være noe og at det da ikke har henvist videre. Forstår godt at du blir sliten av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 3. oktober 2013 #3545 Del Skrevet 3. oktober 2013 Haha, jeg pratet i søvne i natt. Spurte gubben om hvor den andre babyen var henn, og da jeg fikk svar at vi bare haddr en svarte jeg "virkelig? Jeg er sikker på at vi hadde to". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 3. oktober 2013 #3546 Del Skrevet 3. oktober 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. oktober 2013 #3547 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hvordan går det myrvandrer? Nå må vi begynne med grøt og mer mme pga liten vektoppgang:( Hvor store var deres små ved 5 mnd kontrollen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. oktober 2013 #3548 Del Skrevet 3. oktober 2013 Vesla var på femmåneders i går, siden vi skulle reise, om jeg ikke husker helt feil var hun 64,5 cm og 7,7 kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 3. oktober 2013 #3549 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hvordan går det myrvandrer? Nå må vi begynne med grøt og mer mme pga liten vektoppgang:( Hvor store var deres små ved 5 mnd kontrollen? Vi begynner også med grøt nå, han er bare 6,5 kg og har flatet helt ut på kurven. 5 mnd for et par dager siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 3. oktober 2013 #3550 Del Skrevet 3. oktober 2013 Vår var 8,3 kg og 68 cm - men spiser masse mat og mme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 3. oktober 2013 #3551 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hvordan går det myrvandrer? Nå må vi begynne med grøt og mer mme pga liten vektoppgang:( Hvor store var deres små ved 5 mnd kontrollen? Om du tenker på helsesøster styret og undersøkelser av veslas hode så går det kjempebra Hodet hennes er bare litt stort. Vesla her veide vel ca. 7, 5kg ved fem mnd, og har lagt på seg ca 500g i måneden. Nå har det flatet litt mer ut (6, 5mnd), men så er hun også mer aktiv. Vi begynte med grøt til kvelds da hun var 6 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. oktober 2013 #3552 Del Skrevet 3. oktober 2013 A var 66 cm og 7135 gr. Men vi hadde riktignok vår 5 mnd kontroll 1 uke før hun ble 6 mnd Så jeg vet ikke hvor stor hun var ved 5 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. oktober 2013 #3553 Del Skrevet 3. oktober 2013 Mini ER SÅ VANSKELIG for tiden...... Jeg er helt matt. Det er syt og hyl og sutring omtrent konstant, smokken er omtrent ikke godkjent, å sove er kjedelig, puppen skal tygges på natta lang og mat er blææ. Og jeg holder på å bli sprø. Jeg sover ca 1 time sammenhengende om gangen og natten består av meg som prøver å gi henne smokken når hun våkner og hun som hyler fordi hun vil ha pupp. Hver 2. time ca. Imellom der ligger hun å åmer seg.. Dette bør gå over snart. Håper det er tenner eller noe, for dette bør ikke være en ny trend. (Puh.... Det hjalp litt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 3. oktober 2013 #3554 Del Skrevet 3. oktober 2013 Samme her!! Holder på å bli gal snart. Bare sutrer og ingenting er bra nok. Må opp med hun om natten når hun våkner 1 time etter hun fikk mat, og tar absolutt ikke smokken mer! Må bære på hun konstant både på dag og kveld. Har også blitt skikkelig mammadalt, før kunne pappa roe like lett som jeg, men nå kan hun skrike skikkelig om jeg bare går inn i et annet rom når han holder hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 3. oktober 2013 #3555 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Plutselig var de bittesmå babyene i ferd med å bli svært bevisste og bestemte individer Jeg har ingen råd å komme med fordi vi sliter med mye av det samme selv. Meeeen de siste to dagene har vi teste ut ny kveldsmat: most avokado med rapsolje og mm/mme. Det var kjempe nam, og jenta har til nå ikke vært våken siden jeg la henne i 19 tida (hvor jeg etter normalen har måtte ta henne opp for mating 2 ganger før kl 00). Edit: Æsj, jeg glemte å skrive bank i bordet for der våknet hun. Endret 3. oktober 2013 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. oktober 2013 #3556 Del Skrevet 4. oktober 2013 Vår var 8035 g og 67,5 lang på 5 mnd kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. oktober 2013 #3557 Del Skrevet 4. oktober 2013 Samme her!! Holder på å bli gal snart. Bare sutrer og ingenting er bra nok. Må opp med hun om natten når hun våkner 1 time etter hun fikk mat, og tar absolutt ikke smokken mer! Må bære på hun konstant både på dag og kveld. Har også blitt skikkelig mammadalt, før kunne pappa roe like lett som jeg, men nå kan hun skrike skikkelig om jeg bare går inn i et annet rom når han holder hun. Det er jo som om jeg skulle skrevet det selv! Festlig utvikling, ikke sant? Helt sykt slitsomt. På morgenen er hun egentlig ganske grei altså, men resten av dagen er det mye gråt og sutring. Er så lei av å amme på natta nå at jeg vurderer å nattavvenne, men det er nok ikke rett tid å gjøre det på nå som hun sliter med ett eller annet. Jaja, det er vel bare å bite sammen tennene! Går vel over snart, håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. oktober 2013 #3558 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ja vi sliter også med mye sutring... Og så tror jeg hun har reagert på grøt.. Presser og er mye våken om natta. Vil ikke ligge i senga si. Så kl 04.30 orket jeg ikke mer og la ho i vogna og jeg på sofaen. Da sovnet hun tilslutt og jeg fikk sove fra 05-07! Jeg er så sliten nå... Kanskje prøve avokado i stedet for grøt? Er på dag 3 med uroligheter og mye pressing på natten. Hvor mye olje og mme tar du? Min var 6500 og ca 66 så er ikke store jenta nei.. Lang da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 4. oktober 2013 #3559 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det er jo som om jeg skulle skrevet det selv! Festlig utvikling, ikke sant? Helt sykt slitsomt. På morgenen er hun egentlig ganske grei altså, men resten av dagen er det mye gråt og sutring. Er så lei av å amme på natta nå at jeg vurderer å nattavvenne, men det er nok ikke rett tid å gjøre det på nå som hun sliter med ett eller annet. Jaja, det er vel bare å bite sammen tennene! Går vel over snart, håper jeg Hjelper litt å vite at vi ikke er alene hvertfall føler alle andre har enkle babyer som sover hele natten. Ja det er forferdelig slitsomt. I natt har vært den beste natten på lenge. Sov fra 23-04, 04-06 og så til 9 så idag er vi uthvilt både pappaen og jeg, tror også den lille trengte å sove ordentlig. Hun har begynt å rulle rundt bevisst nå, så vet ikke om det kan være noe utviklings greier som gjør det!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 4. oktober 2013 #3560 Del Skrevet 4. oktober 2013 Vår styrer også en del på natt nå - og jeg er så trøtt. Er så lei avbrutt søvn at jeg gleder med til jobb om 2 uker! Er ekstremt aktiv da og har vært det hele tiden - ruller, drar og åler seg overalt. Men i morgen har vi barnefri og skal begge få sove rundt - hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå