Citrus Skrevet 21. september 2013 #3521 Del Skrevet 21. september 2013 Lillevesla sover stort sett greit nå, med 1-2 måltider mellom 19:30-06:30 (ca). Men så spiser hun stor porsjon grøt frokost, frukt til lunsj, masse middag + svær porsjon kveldsgrøt. I tillegg ca 3-4 flasker mme ila dagen. Strengt tatt burde ikke behovet for næring være der på natt, men de gangene hun våkner ordentlig ila natten blir det lett å ty til flaske når jeg vet hun da sovner med en gang, enn smokk og kos som tar lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 21. september 2013 #3522 Del Skrevet 21. september 2013 Gjesp. I natt var hun kun våken 4 gang. Kun.. Ikke så ille, men det er fortsatt for mye ifht hvordan det var tidligere. Men alt forandrer seg så fort, at plutselig så er det vel noe nytt på gang. Blir deres små treig i magen av mat? A har vært himla treig i det siste, og i dag møtte vi ty til aprikospurré, sviskepurre, masse vann og lactulose i maten. Da løsnet det endelig.. Og kun ett måltid med grøt og ingen middag. Hun har vært treig konstant, men hun har klart å bæsje alikevell, men nå plutselig går det nesten ikke. Kan det ha noe med Hirsegrøten eller er det bare slik det blir når hun får mer og mer mat? Skal på helsestasjonen på mandag, men spør dere først Nå er det senga som står for tur.. Lovlig sent å være oppe til klokka nærmer seg midnatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 21. september 2013 #3523 Del Skrevet 21. september 2013 Når hun ligger å babler er hun fornøyd da? Det opplever jeg her, at vesla våkner å kan ligge alene i sengen sin å bable og tøve. Etter en stund går jeg å putter smokken i å da sovner hun. Rare greier. Men fornøyd med at hun trives i sitt eget selskap også. Ja, så lenge hun ikke er sulten er hun kjempefornøyd og ligger og kikker rundt seg, gliser og babler. Og jeg klarer selvfølgelig ikke å sove når hun holder på sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 22. september 2013 #3524 Del Skrevet 22. september 2013 Ja det er mange faser vi må gjennom. Så når vi tror vi har en fin rutine så snur det plutselig:) men heldigvis går det over og blir bedre etterhvert. Men er SKIKKELIG tungt når det står på.. Her om natten var hun våken i 4 timer fordelt på 2 økter og da var jeg helt ødelagt. Men de siste 2 nettene har vært bedre:) Må begynne å gi litt smaksprøver på grøt jeg nå slik at hun kan få det snart. Har foreløpig bare pupp og 2 flasker nan, men må øke litt for ho virker litt mer sulten. Har smakt potet, gulrot og sviske..alt gikk ned. Little princess: prøv sviskesaft eller sviskemos for å løsne det og ha malt i melka/grøten hvis du ikke har prøvd det. Det kan hjelpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 22. september 2013 #3525 Del Skrevet 22. september 2013 Vi prøvde med litt grøt når hun var blitt fem måneder, det var godt og gikk ned en ukestid men så blei det bare hyl og skrik. Så siden har hun bare fått mme 5 ganger om dagen og litt smootie, de fra hipp er hun veldig glad i. Om bare to dager er hun 6 måneder så skal begynne å innføre middag tenker jeg. Men merker jeg er litt usikker med dette mat, hvor mye og hvor ofte. Godt vi skal til hs snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 22. september 2013 #3526 Del Skrevet 22. september 2013 Vi er heldige og vesla har (bank i bordet) så langt hatt vondt i magen to ganger (sykt!) og det var da hun bare fikk morsmelk. Håper hun kanskje derfor har sterkere mage enn eldstemann som har slitt en del med forstoppelser osv opp gjennom årene. Eldstemann måtte alltid ha malt i flasken, vesla har aldri noe ubehag og spiser som en gud. Mengde regulerer hun selv. F.eks ble lunsj nå 200 ml mme og et halvt glass sviskemos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 22. september 2013 #3527 Del Skrevet 22. september 2013 Vi er heldige og vesla har (bank i bordet) så langt hatt vondt i magen to ganger (sykt!) og det var da hun bare fikk morsmelk. Håper hun kanskje derfor har sterkere mage enn eldstemann som har slitt en del med forstoppelser osv opp gjennom årene. Eldstemann måtte alltid ha malt i flasken, vesla har aldri noe ubehag og spiser som en gud. Mengde regulerer hun selv. F.eks ble lunsj nå 200 ml mme og et halvt glass sviskemos. Samme her! Vi har også vært heldige med null magevondt. Tar jeg ikke feil har hun hatt vondt i magen en gang når hun var rundt 6 uker gammel, og det var fordi jeg spiste en halvrå kanelbolle som ga meg gravid-oppblåst mage A gråt/sutret i 20 min før hun sovnet på meg. Utenom det har det ikke vært annet, så syntes vi har vært heldige Men hun er som sagt treig i magen hele tiden omtrent.. Hun får malt i flasken, sviskemos eller juice etter hvert måltid og nå Laktulose i grøten/middagen sin. Ikke lett dette, håper det går over om ikke lenge. Hva annet kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 23. september 2013 #3528 Del Skrevet 23. september 2013 Hun er treig i magen, men plages ikke noe av det selv? Så lenge hun har greit med avføring og ikke plages ville jeg ikke ha styrt så mye med det - synd å venne fordøyelsessystemet til div om det ikke absolutt er nødvendig. Avføringen barn får av div grøt er jo ofte ganske seig. Men klart, du kjenner barnet ditt best - og om hun plages er det jo greit med litt hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 23. september 2013 #3529 Del Skrevet 23. september 2013 Her har vesla ikke hatt noe særlig magevondt etter at vi gikk over til mme og hun fikk nok melk framfor å bare svelge luft. Det hender at avføringen er noe treg når hun spiser grøt, men hun plages ikke med det så jeg har aldri gitt malt eller noe sånt. Merker jeg at hun plages så tar vi oss god tid å ligger på gulvet eller faktisk holder henne over do. Da får hun lettere til å få ut seigere avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. september 2013 #3530 Del Skrevet 23. september 2013 Hun er treig i magen, men plages ikke noe av det selv? Så lenge hun har greit med avføring og ikke plages ville jeg ikke ha styrt så mye med det - synd å venne fordøyelsessystemet til div om det ikke absolutt er nødvendig. Avføringen barn får av div grøt er jo ofte ganske seig. Men klart, du kjenner barnet ditt best - og om hun plages er det jo greit med litt hjelp. Hun plages ikke av det selv nei, merker bare at når hun sitter å tar i så tar hun veeeldig i og det kommer bare en liten hard klump, og når hun har vært slik i dagesvis så skjønner jeg jo at tarmene blir fullere og fullere. Og da vil jeg ikke vente å se hva som skjer, for jeg er redd det skal stoppes helt opp. Det er jo som stein.. Ga henne Laktulose i går og i dag og det hjelper veldig, snakket med HS om det i dag og siden det ikke er avhengighetsskapende for kroppen så burde jeg bruke det en stund til. Det binder kun vann til maten slik at avføringen blir litt våtere. Glad det hjelper værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 23. september 2013 #3531 Del Skrevet 23. september 2013 Om det er hardt som stein skjønner jeg godt du ville sette i gang noen tiltak - flott det fungerer, bare vær obs på at laktulose/duphalac/betulac kan føre med seg en del luftplager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. september 2013 #3532 Del Skrevet 23. september 2013 Om det er hardt som stein skjønner jeg godt du ville sette i gang noen tiltak - flott det fungerer, bare vær obs på at laktulose/duphalac/betulac kan føre med seg en del luftplager. Ah, ok det viste jeg ikke! Bra du sa det jeg hadde nok begynt å lure veldig om hun plutdelig ble veldig oppblåst og plaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 24. september 2013 #3533 Del Skrevet 24. september 2013 Advarsel klageinnlegg! Det verste med å ha barn, og nå to barn, er (ja, for det er faktisk noen ting som er ordentlig kjipt ved å ha barn, ser jeg bort fra alle regnbuene og sukkerspinnet) at man ikke kan slappe av selv når man blir syk!! Uten barn kunne man bare sove i et døgn og bli frisk, nå valser man rundt i komatøs tilstand i dagesvis. Åhr. Der lo babyen av meg - ok, sukkerspinnet hjelper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 24. september 2013 #3534 Del Skrevet 24. september 2013 Advarsel klageinnlegg! Det verste med å ha barn, og nå to barn, er (ja, for det er faktisk noen ting som er ordentlig kjipt ved å ha barn, ser jeg bort fra alle regnbuene og sukkerspinnet) at man ikke kan slappe av selv når man blir syk!! Uten barn kunne man bare sove i et døgn og bli frisk, nå valser man rundt i komatøs tilstand i dagesvis. Åhr. Der lo babyen av meg - ok, sukkerspinnet hjelper. Den fikk jeg smake på selv i forrige uke. Influensa og alene med vesla var ingen kjære mor. Så samboer kom hjem fra jobb for å ta seg av henne mens jeg var udugelig. Men gud så tungt det var de dagene jeg var alene med feber og verk. Så jeg føler med deg. Håper du blir fort frisk og at mannen kan avlaste deg så du får hvilt. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 24. september 2013 #3535 Del Skrevet 24. september 2013 Huff ja det er ikke godt. Det er da man må utnytte besteforeldre/venner ol hvis man har mulighet. Så kommer man raskere til hektene.. God bedring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 25. september 2013 #3536 Del Skrevet 25. september 2013 Var det morsomt å finne ut hvem gjengen i denne gruppen var forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. september 2013 #3537 Del Skrevet 25. september 2013 Var det morsomt å finne ut hvem gjengen i denne gruppen var forresten? Ja, det var det. Trivelig å se hvem man er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 25. september 2013 #3538 Del Skrevet 25. september 2013 Og mange søte små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 26. september 2013 #3539 Del Skrevet 26. september 2013 Kjekt å få et ansikt på alle sammen, ikke minst de fine små ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 26. september 2013 #3540 Del Skrevet 26. september 2013 I dag skal vi på sjukehuset.. igjen. Ny helsesøsters vurdering da hun oppdaget at hodeomkretsen lå over øverste strek på percentileskalaen. Jaja, det er nå greit at det følges opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå