Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Ooh, kanskje jeg skal skaffe litt talkum selv. Lårvalkene og under armene har blitt litt rødt de siste dagene. Noen anbefalninger til merke/hvor man skaffer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ooh, kanskje jeg skal skaffe litt talkum selv. Lårvalkene og under armene har blitt litt rødt de siste dagene. Noen anbefalninger til merke/hvor man skaffer? :)

Bruk potetmel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talkum/potetmel er supert. :) Noen ganger kan utslett komme av tørr hud, da hjelper det godt med en hudkrem. Kan anbefale Miniderm fra apoteket, den er ikke altfor fet men inneholder glycerol som holder på fuktigheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Potetmel skaffet!

Tror hun er velsignet med min hud, det som var litt rødt i går var borte igjen i dag, etter å bare ha blitt tørket godt. Heldig!

Og halv ni sovnet hun i vognbaggen (har den stående på gulvet ved senga vår). La henne nedi etter kveldsflasken, ga smokk og satte meg i senga for å lese. Litt kaving og så sovnet hun. Så deilig! :rodmer:

Hun rullet fra mage til rygg i dag, tre ganger! Men da jeg skulle vise det til pappa'n hennes på kvelden så var det ikke snakk om. Men det var tydelig at hun ville det, hun skjønte bare ikke hvordan hun skulle få det til. Kommer seg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke typisk.. Har hatt ei tulle som har sovet fra ca 21.00 til 05.00 siden ho ble født og når jeg endelig vurderer å ta meg en tur ut så våkner hun hver 2 time for mat...

Tenkte å amme og så dra ut å ta noen øl. Men tviler litt tilfelle det blir slik i natt også.. Da må eventuelt far gi nan og flaske. Håper hun tar flaska da.. Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal arrangere et utdrikningslag om en uke, og skal i utgangspunktet da være borte fra vesla hele dagen og kvelden/natta. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå. :( Vi har ikke vært så flinke til å øve på flaske, men hun tar den når hun er i godt humør. Hvis hun er kjempesulten og sint kan vi bare glemme det.... Hun har også mye lettere for å sovne når det er jeg som legger henne. I det siste har ikke pappaen klart å legge henne, selvom hun ikke er vant til å ammes i søvn. Huff vet ikke hvordan vi skal løse dette. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg skal arrangere et utdrikningslag om en uke, og skal i utgangspunktet da være borte fra vesla hele dagen og kvelden/natta. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå. :( Vi har ikke vært så flinke til å øve på flaske, men hun tar den når hun er i godt humør. Hvis hun er kjempesulten og sint kan vi bare glemme det.... Hun har også mye lettere for å sovne når det er jeg som legger henne. I det siste har ikke pappaen klart å legge henne, selvom hun ikke er vant til å ammes i søvn. Huff vet ikke hvordan vi skal løse dette. :(

Uff.. Skjønner at du syntes det er vanskelig! Jeg hadde nok ikke klart å vært borte fra vesla mi så lenge, 2 timer er å strekke det hos meg. Får vondt ved tanken på å være borte fra henne lengre..

Men kan du ikke alliere deg med en annen god vennine av bruden, sette henne inn i planene dine og hva du har tenkt å gjøre. Også kan hun ta over for deg mens du kjører deg en tur hjem en gang iblant? Såfremt dere er i nærheten av hjemmet ditt da, og ikke på en hytte 2 timer unna. Kjedelig biltur alene :fnise:

Sikkert kjedelig å være klinke edru, men..

De som kan dette med babyer sier jo også at man kan være borte fra babyen i like mange timer som antall måneder den har levd, altså 4 måneder vil si 4 timer. Så å være borte en hel dag kan kanskje være litt tungt for vesla di som er vant til å ha deg i nærheten hele tiden? Men du kjenner din baby best, så dette vet du best selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Her starter vi (mini..) dagen litt før 7 på morgenen nå for tiden.. :dry: Litt tidlig syntes jeg, værtfall siden hun må ha sin første blund en time etter hun våknet. Hva er vitsen med å våkne da?? :klo: Rundt ti synes jeg passer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan dette med babyer sier jo også at man kan være borte fra babyen i like mange timer som antall måneder den har levd, altså 4 måneder vil si 4 timer. Så å være borte en hel dag kan kanskje være litt tungt for vesla di som er vant til å ha deg i nærheten hele tiden? Men du kjenner din baby best, så dette vet du best selv :)

Gjelder dette hvis babyen er med far også? Jeg var borte en kveld da babyen var 1 mnd gammel, og det gikk veldig fint, gutta koste seg hjemme :) Det beviser selvfølgelig ingenting, og hvis babyen har en preferanse for mor er det kanskje annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter vi (mini..) dagen litt før 7 på morgenen nå for tiden.. :dry: Litt tidlig syntes jeg, værtfall siden hun må ha sin første blund en time etter hun våknet. Hva er vitsen med å våkne da?? :klo: Rundt ti synes jeg passer :fnise:

Her starter vi også dagen litt før 7. Før tok jeg ham opp i senga mi når han våknet og ammet/sov om hverandre, men nå som han er 3 mnd har jeg forlest meg på søvnråd, og de små kan visst bli så godt vant med å bli tatt opp i foreldresenga at de bare våkner tidligere og tidligere. Jaja, han har i hvert fall begynt å ta kvelden kl 20, mot 22 tidligere, så noe går riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Gjelder dette hvis babyen er med far også? Jeg var borte en kveld da babyen var 1 mnd gammel, og det gikk veldig fint, gutta koste seg hjemme :) Det beviser selvfølgelig ingenting, og hvis babyen har en preferanse for mor er det kanskje annerledes.

Jeg var borte i seks timer da hun var åtte uker, da passet min mor henne. Det gikk helt fint. Og så da vi ble invitert med på båttur av svigers og hun var litt forkjølet, da var vi borte i fem/seks timer.

Hun får jo bare mme, så det gjør det litt enklere, men vi hadde i hvert fall ikke problemer med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Det vet jeg ikke faktisk ikke. Tror det gjelder den personen som er hovedomsorgsperson, og det er jo gjerne mor.

Det hadde nok gått fint om jeg var borte fra mini i noen timer, men hvis hun blir overtrøtt eller sur så er det kun meg som gjelder. Da er ikke pappa godkjent gitt. Han skulle legge henne i går, men hun gråt som besatt, så gikk jeg inn å tok over og hun sovnet på 1 minutt. Stabeistbaby.

Jeg kan egentlig virkelig ikke klage over at hun våkner kl 07, for da har hun sovet siden 19 på kvelden før, kun ved unntak av mat selvfølgelig. Så det er bare jeg som syter meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på utdrikkningslag og kos deg! Tror ikke noe på den regelen om alder og fravær. Barn har ikke tidsbegrep og så lenge dem er med far eller andre dem er trygge hos så går det helt fint:)

Det går alltid mye bedre enn man tror og spesielt når mor ikke er der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur ute i går og fy søren og deilig! Godt med litt alenetid. Lillesøster tok flaske på første forsøk og far klarte seg veldig fint med de to små:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også dratt på utdrikkningslaget og kost meg. Men jeg ville nok alliert meg med en av de ande jentene i tilfelle det blir helt krise og du må dra hjem, da kan jo du også senke skuldrene litt siden du har en exitmulighet dersom ting blir vanskelig.

Ifht rutiner så lagde tassen sin egen rutine fra ca 6 ukers alder som går ut på at han må legge seg rundt klokka 9 på kvelden (ellers blir det voldsomt rabalder), og så sover han ca 12 timer avbrutt av et par matpauser. Veldig heldig med den altså, for det er ikke vi som har presset på med rutiner i det hele tatt, han har rett og slett kommet med ferdig rutine installert :fnise:

Jeg merker dog at han begynner å presse litt på rutinene nå med ønske om å legge seg og stå opp tidligere. Men foreløpig har vi bare gitt han en ekstra dupp på kveldstid sånn at han ikke legger seg for natta før i 9-tiden, jeg er nemlig ikke så veldig lysten på å stå opp kl 7 på morgenen :sjenert:

Og så tenker jeg som så at så lenge vi ikke "plager" han med å holde han våken litt lenger om kvelden så går vel det greit?

Ellers så har tassen gjort kvantesprang utviklingsmessig den siste tiden. Han har liksom gått fra å være en liten baby til å bli en liten sosial gutt. Og det er sååååå morsomt!! Han er bare helt herlig!

Han er så blid, og han skravler og ler, og er bare helt nydelig :hjerte:

I tillegg så har han for et par dager siden knekt koden med å rulle fra rygg til mage, og i natt så rullet han ned på meg fra bedside crib-en :fnise:

Og med rullingen så virker det som om det kommer en voldsom økning i aktivitetsnivået, for nå kan jeg plutselig ikke skifte bleie på han uten at han står i bro eller vrenger seg bakover for å få tak i tørrserviettene (de er nemlig sååååå interessante! :ler:)

Ellers så ser det ut som om det er tenner på gang, det har nemlig dukket opp to små hvite prikker der hjørnetennene nede skal være. I tillegg til at han sikler som en FOSS og putter absolutt alt i munnen.

Noen andre som har tenner på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur ute i går og fy søren og deilig! Godt med litt alenetid. Lillesøster tok flaske på første forsøk og far klarte seg veldig fint med de to små :)

Hørtes deilig ut!

Jeg har også hatt to små turer ut, og det har vært helt nydelig! Og så er det jo så koselig å komme hjem igjen utpå senkvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så aktiv på å skrive her, men følger med og får stadig bekreftet at alt er som det skal - vi lurer på de samme tingene, har de samme utfordringene, og er stolte av utviklingen til småtrollene våre ♥

Her har go'gutten blitt vel 4 mnd, og er aktiv, følger med på alt og alle, smiler til noen og blir skremt av andre, vil ikke ha på bleie, sikler og putter alt i munn, og sover en halvtime av gangen på dagen (til mors frustrasjon)... ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så aktiv på å skrive her, men følger med og får stadig bekreftet at alt er som det skal - vi lurer på de samme tingene, har de samme utfordringene, og er stolte av utviklingen til småtrollene våre ♥

Her har go'gutten blitt vel 4 mnd, og er aktiv, følger med på alt og alle, smiler til noen og blir skremt av andre, vil ikke ha på bleie, sikler og putter alt i munn, og sover en halvtime av gangen på dagen (til mors frustrasjon)... ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...