Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

Åh, forresten. Jeg var innom Rema isted og der så jeg de hadde Avent flasker i barnehyllen, til 54kr! De store flaskene altså. Jeg kjøpte nettopp en haug til 90kr på Barnas hus :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Dumme Barnas hus.. At jeg aldri lærer at jeg må slutte å kjøpe ting som finnes andre plasser der. De er utrolig overpriset i forhold til, vel.. alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Bah! Så var mensen tilbake. :( også dagen før samboer kommer hjem etter å ha vært på jobb i to uker! Snakk om uflaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Barnas Hus er veldig overpriset! :daane:

Aww, så kjipt Asanti! Lurer på når min kommer tilbake. Holder på å trappe ned pumpinga nå. Hvor lang tid tok det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Barnas Hus er veldig overpriset! :daane:

Aww, så kjipt Asanti! Lurer på når min kommer tilbake. Holder på å trappe ned pumpinga nå. Hvor lang tid tok det for deg?

Hm. Det er vel en måned siden jeg sluttet å amme om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hm. Det er vel en måned siden jeg sluttet å amme om jeg husker rett.

Ser jeg formulerte meg klønete. :fnise:

Sluttet du tvert å pumpe/amme, eller tok det litt tid før du ikke lenger måtte tømme puppene innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ser jeg formulerte meg klønete. :fnise:

Sluttet du tvert å pumpe/amme, eller tok det litt tid før du ikke lenger måtte tømme puppene innimellom?

Fort gjort. :ler:

Fram til jeg bestemte meg pumpet jeg med hvert måltid og da jeg stoppet opp tok det to dager til neste gang jeg måtte pumpe. Og siden har det ikke vært noe behov. Stoppet fort opp her. :/

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å legge ho på rommet snart jeg også. Virker som hun kanskje sover bedre når det blir mørkt og kjølig nå. Er blitt litt mer var på lyder:) men er jo bare 6 uker så vil ikke stresse med det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover lillegutt i vugge, legger han ca 22, og han sovner ganske kjapt med litt sang, mat og kos. Våkner ofte rundt 3:30, da ammer jeg sittende i stol. Han pleier å si ne ganske kjapt igjen, ofte mens han spiser. Når han er sulten igjen rundt 5:30/6 ammer jeg ofte liggende i seng, da firdi han ofte sovner igjen kjapt - alternativet er at han ligger lys våken i vugga. Vi kosesnakker litt i senga med pappa for han drar på jobb, og star som regel opp rundt 7/7:30. Da sovner han ofte igjen litt over åtte. Nå for tiden er det kun fanget, ev å gå tur, son gjelder for soving på dag - koselig, meb litt slitsomt siden bæreselen min enda ikke har kommet...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med NAV :bond: . Mannen har funnet ut at han ikke klarer å opparbeide seg rett til permisjon før fellesukene er omme, og vi har ikke råd til at jeg skal ha ulønnet permisjon i november og desember... Så spørs det da, om jeg får ta over fedrekvoten eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med NAV :bond: . Mannen har funnet ut at han ikke klarer å opparbeide seg rett til permisjon før fellesukene er omme, og vi har ikke råd til at jeg skal ha ulønnet permisjon i november og desember... Så spørs det da, om jeg får ta over fedrekvoten eller ikke.

Hvis ikke faren har rett til permisjon skal vel du kunne ta de ukene? Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, min lille snuppe har visst arvet min atopiske hud. :( Nå har hun fått masse hissig rødt utslett i ansiktet, på halsen og i alle ledd. :( Stakkar liten, tror det klør skikkelig. Her må vi nok på med kortisonkrem tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer veldig på om min har eksem også ellervom det fremdeles er spesbarnsutslett ( er 7 uker)... Ingen av oss har eksem. Er bare i ansiktet da.

Hvordan se forskjell?

Håper det ordner seg med NAV da. Aner ikke hvordan reglene er egentlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk mat kl 23 igår, sovnet kl 00.30 og våknet ikke for mat igjen før kl 04! Fantastisk deilig :) håper det blir en vane!

Hvor lenge sover deres om natten om gangen? Nå er jo min bare 6 uker, regner med det går litt lengre tid mellom nattmåltidene etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla sover fra ca. 22 til 03 og fra 03 til 07. Hun har fulgt denne rytmen en stund nå, men så er hun også tre mnd nå. :)

Var på tre mnd kontroll i går, hu er både lang og tung, men samlet sett er hun på midterste kurve. Vaksinene var ikke morsomme, men hun sov godt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Her soves det fra mellom 22 og midnatt til en eller annen gang mellom 5 og 8. Noen få fordeler er det ved å ha flaskebarn :)

Seksukerskontroll i dag, 4,5 kilo og 39 cm rundt hodet! Følger kurven sin fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her soves det fra 20-21 til 22-23, deretter til 04-05 og så duppes det til et sted mellom 07-08:30 (alt etter når eldstemann våkner). Godt fornøyd:) I natt sov hun faktisk fra 23:30-06:00 - nice! Føles forresten rart at mensen ikke er tilbake, var tilbake regelmessig 6 uker etter fødsel sist gang, nå har det jo gått.. åj, har sluttet helt å telle. Men men, den kommer vel en gang på det mest upassende tidspunkt kjenner jeg kroppen min rett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Snuppa sover fra en plass mellom 20-22 til 7-8tiden på morgen. Det er jeg strålende fornøyd med. :)

Idag var vi på 3 månederskontroll, huff, tiden går så fort! Men det gikk bra. Hun veier 5755g og hodeomkrets på 39,5cm. Lengden blir ikke målt pga hoftene, men hun er lang og slank, og vi har begynt på str 68 i klær.

Det gikk veldig greit å ta sprøytene og ikveld har hun sovet over et måltid nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er jo vanskelig å si for andre, men vi begynte å bruke 56 forrige uke, etter å ha brukt 50 til da. Bør jeg da egentlig pakke med litt i 62 også, når vi skal være sørpå hele juli? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...