stine889 Skrevet 24. mai 2013 #2901 Del Skrevet 24. mai 2013 Har noen av dere vært borti minifom mot luft i magen til de små? Hører det buldrer i magen hennes og hun skriker en del på kvelden. Kjøpte minifom idag, men da jeg googlet det var det mange som skrev noe om hormonforstyrrelser og at det ikke er bra for barnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 24. mai 2013 #2902 Del Skrevet 24. mai 2013 Har noen av dere vært borti minifom mot luft i magen til de små? Hører det buldrer i magen hennes og hun skriker en del på kvelden. Kjøpte minifom idag, men da jeg googlet det var det mange som skrev noe om hormonforstyrrelser og at det ikke er bra for barnet? Minifom er vel et av de få preparatene som er kjent for å ikke ha bivirkninger, og brukes rett som det er mot såkalt "3-måneders kolikk". Det er jo en del andre preparater der ute med samme virkning, men Minifom anbefales alltid pga av ingen registrerte bivirkninger. Ellers er det jo så klart greit å forsøke andre løsninger enn preparater først (ikke la barnet drikke av fullt bryst, ta rapepauser underveis i mating osv osv), men om barnet fortsatt har smerter (og heller ikke kan roes) er det jo greit å forsøke. Om det ikke har noen effekt etter 3-4 dager er det bedre å kontakte lege for andre eventuelle løsninger, og ikke noe poeng i å fortsette med Minifom. Har brukt det mye i jobbsammenheng, både på barn og voksne - og diskutert preparatet mye med leger, og ingen har noen gang nevnt for meg at det ikke er noe bra. Men noe mer enn det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 24. mai 2013 #2903 Del Skrevet 24. mai 2013 Brukte minifom på nr. 1 med hell:) Tror jeg begynner å få brystbetennelse!!! Øm pupp og ligger på sofaen å hakker tenner (med tykk genser, ull innlegg, barn oppå meg, teppe og mann inntil meg!!! Nei nei nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 24. mai 2013 #2904 Del Skrevet 24. mai 2013 Frk.Vims, var du på Storosenteret i dag? Jeg så noen med lik vogn som deg der i dag (og siden det kun er deg i Oslo med slik vogn så måtte det jo være deg *stalkertendenser* ) Klem til deg smørblomst! Håper du slipper unne brystbetennelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 24. mai 2013 #2905 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) . Endret 5. juni 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 24. mai 2013 #2906 Del Skrevet 24. mai 2013 Haha, moro at du spør Jeg tenkte nemlig når jeg stod utenfor Storosenteret i dag at "hun har lik vogn som Little Princess, med små rosa elefanter inni trekket". Men så tenkte jeg videre at det sikkert er flere enn deg som har sånn vogn Verden er ikke stor Nææh! Så vittig! Da har jo vi to nesten møttes da Komisk at vi "kjente" hverandre igjen på vognene vi så stolt viste fram her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. mai 2013 #2907 Del Skrevet 25. mai 2013 Etter å ha prøvd å fått opp melkeproduksjonen i to måneder nå er jeg på nippen til å gi opp. Samboer kom hjem fra jobb igår å vi ble enige om at denne helgen skulle jeg prøve det siste tipset, hvile og sengen. Jeg kjenner ikke noe lyst til å holde sengen mest mulig, men det må vel prøves det også. Så nå er vørterøl kjøpt inn, jeg tar bukkehornkløver fire ganger om dagen og pumper 2.-3.time. For min egen del så må jeg ikke gå opp en etasje formda vil jeg alltids finne på noe som bare mååå ryddes/vaskes. Støv på hjernen? Ipad, check. Serier, check. Mannen klar for en en hel dag med mating, bleiebytt og kos, check? Det er heldigvis blitt overskyet igjen her Nord. Det var fint med knallsol og sommervarme i en uke, men det ble alt for varmt for lillemor som må ha den svette puta på. Så nå sender jeg sola videre til dere som ikke har hatt den nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 25. mai 2013 #2908 Del Skrevet 25. mai 2013 Etter å ha prøvd å fått opp melkeproduksjonen i to måneder nå er jeg på nippen til å gi opp. Samboer kom hjem fra jobb igår å vi ble enige om at denne helgen skulle jeg prøve det siste tipset, hvile og sengen. Jeg kjenner ikke noe lyst til å holde sengen mest mulig, men det må vel prøves det også. Så nå er vørterøl kjøpt inn, jeg tar bukkehornkløver fire ganger om dagen og pumper 2.-3.time. For min egen del så må jeg ikke gå opp en etasje formda vil jeg alltids finne på noe som bare mååå ryddes/vaskes. Støv på hjernen? Ipad, check. Serier, check. Mannen klar for en en hel dag med mating, bleiebytt og kos, check? Det er heldigvis blitt overskyet igjen her Nord. Det var fint med knallsol og sommervarme i en uke, men det ble alt for varmt for lillemor som må ha den svette puta på. Så nå sender jeg sola videre til dere som ikke har hatt den nå. Jeg skjønner at det må være kjedelig å måtte gi opp ammingen Asanti, men du har tross alt holdt ut i 2 måneder nå. Jeg syntes du at vært flink jeg! Værtfall med tanke på at du er alene med O utrolig mye også. Så jeg syntes ikke du skal se på det som et nederlag om du må begynne med mme, du at jo virkelig jobbet for å få opp produksjonen din, men det er ikke alltid kroppen vil følge etter. Så om å begynne med mme vil gjøre hverdagen enklere for deg og vesla så ville jeg nesten fokusert på det A syntes også det var for varmt de dagene der var sommer og hun har ikke pute engang. Så jeg skjønner godt at vesla din sleit litt i varmen ja. Denne sommeren holder det med 18 grader og sol syntes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. mai 2013 #2909 Del Skrevet 25. mai 2013 Nææh! Så vittig! Da har jo vi to nesten møttes da Komisk at vi "kjente" hverandre igjen på vognene vi så stolt viste fram her inne. Haha, ja Husker spesielt at du falt for vogna di pga de rosa elefantene inni trekket, så når jeg så rosa elefanter i går så tenkte jeg at det kanskje kunne være deg. Men så var jeg så tussete pga søvnmangel at jeg konkluderte med at det sikker var jeg som var blitt rar av søvnmangel, for det måtte da være haugevis med jenter som har lik vogn som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. mai 2013 #2910 Del Skrevet 25. mai 2013 Etter å ha prøvd å fått opp melkeproduksjonen i to måneder nå er jeg på nippen til å gi opp. Samboer kom hjem fra jobb igår å vi ble enige om at denne helgen skulle jeg prøve det siste tipset, hvile og sengen. Jeg kjenner ikke noe lyst til å holde sengen mest mulig, men det må vel prøves det også. Så nå er vørterøl kjøpt inn, jeg tar bukkehornkløver fire ganger om dagen og pumper 2.-3.time. For min egen del så må jeg ikke gå opp en etasje formda vil jeg alltids finne på noe som bare mååå ryddes/vaskes. Støv på hjernen? Ipad, check. Serier, check. Mannen klar for en en hel dag med mating, bleiebytt og kos, check? Det er heldigvis blitt overskyet igjen her Nord. Det var fint med knallsol og sommervarme i en uke, men det ble alt for varmt for lillemor som må ha den svette puta på. Så nå sender jeg sola videre til dere som ikke har hatt den nå. Enig med Little Princess at hvis du gir opp nå, så kan du gi opp med god samvittighet. Nå har du jo jobbet med dette i to mnd, og går det ikke så går det ikke. Tulla di har jo uansett fått morsmelk de første månedene nå, så om du går over til mme så har vel det egentlig ikke så mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. mai 2013 #2911 Del Skrevet 25. mai 2013 Enig med de andre. Vær stolt av den ammingen du har fått til og velg det som er best for deg. Man er ikke noe dårligere mor fordi man gir mme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. mai 2013 #2912 Del Skrevet 25. mai 2013 Hun har spist mme siden 6 ukerskontrollen i tillegg til pupp. Da ble jeg så lei av å få høre at jeg ikke ammer ofte nok siden snuppa bare hadde gått opp ca 300g siden fødselsvekta. Det jeg lurer på er hvorfor de aldri tenke om jeg hadde nok melk. Når samboer er hjemme er det lettere å pumpe samt flaskemate hun, å legge henne til er umulig for hun blir illsint. Men det er jo ikke rart når det såvidt er 20ml melk der. Det blir folk av mme-babyer så noe nederlag ser jeg det ikke som. Blir bare litt mer styr med vask og sterilisering av flasker. Inatt har samboer matet O mens jeg har pumpet de edle dråpene som er. I morges sto han opp med henne mens jeg forsøkte å la være. Etter en stund kom han ned med god frokost til meg. Søtingen! Det er så godt å ha han hjemme at jeg klarte ikke ligge alene lengre. Sofan og en armkrok here I come! Med vørterøl og pumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. mai 2013 #2913 Del Skrevet 26. mai 2013 Hun har spist mme siden 6 ukerskontrollen i tillegg til pupp. Da ble jeg så lei av å få høre at jeg ikke ammer ofte nok siden snuppa bare hadde gått opp ca 300g siden fødselsvekta. Det jeg lurer på er hvorfor de aldri tenke om jeg hadde nok melk. Når samboer er hjemme er det lettere å pumpe samt flaskemate hun, å legge henne til er umulig for hun blir illsint. Men det er jo ikke rart når det såvidt er 20ml melk der. Det blir folk av mme-babyer så noe nederlag ser jeg det ikke som. Blir bare litt mer styr med vask og sterilisering av flasker. Inatt har samboer matet O mens jeg har pumpet de edle dråpene som er. I morges sto han opp med henne mens jeg forsøkte å la være. Etter en stund kom han ned med god frokost til meg. Søtingen! Det er så godt å ha han hjemme at jeg klarte ikke ligge alene lengre. Sofan og en armkrok here I come! Med vørterøl og pumpen. Å gi opp ammingen var det beste jeg gjorde for barnet mitt sist gang. Jeg er i alle fall overbevist om at så lenge man har forsøkt, og vet godt selv at man har forsøkt å få til å amme - så er en avslappet mamma og et barn som blir mett mye mer lykkelig enn en sliten og stresset mamma og et barn på morsmelk (men lite morsmelk). Det er mange som sier at det ikke er noe som heter 2å ha lite melk", at man skal spise en halv brødskive i halvtimen, drikke tonnevis, prøve det ene og det andre kjerringrådet, slappe av i sengen, pumpe som bare det osv - min oppfatning er likevel at noen har uansett bare lite melk. Jeg hadde det sist gang, sånn var det bare. Kroppen ville av en eller annen grunn ikke produsere nok. Denne gangen vil det. Jeg er ikke noe bedre mamma denne gangen, og jeg tror ikke dette barnet blir glupere eller sterkere på noen måte for det (førstemann er aldri syk f.eks og smart som bare det). Det er bare at nå produserer melkekjertlene mine melk, det gjorde de ikke sist. Det eneste kjipe er at mme er er tungvint - men så er man plutselig også mye mer fleksibel, andre kan mate og passe barnet - og det er jo deilig:) Idag skal vi ha barnevakt noen timer for første gang, så skal vi andre tre ut og nyte solen ordentlig litt - herlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. mai 2013 #2914 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Å gi opp ammingen var det beste jeg gjorde for barnet mitt sist gang. Jeg er i alle fall overbevist om at så lenge man har forsøkt, og vet godt selv at man har forsøkt å få til å amme - så er en avslappet mamma og et barn som blir mett mye mer lykkelig enn en sliten og stresset mamma og et barn på morsmelk (men lite morsmelk). Det er mange som sier at det ikke er noe som heter 2å ha lite melk", at man skal spise en halv brødskive i halvtimen, drikke tonnevis, prøve det ene og det andre kjerringrådet, slappe av i sengen, pumpe som bare det osv - min oppfatning er likevel at noen har uansett bare lite melk. Jeg hadde det sist gang, sånn var det bare. Kroppen ville av en eller annen grunn ikke produsere nok. Denne gangen vil det. Jeg er ikke noe bedre mamma denne gangen, og jeg tror ikke dette barnet blir glupere eller sterkere på noen måte for det (førstemann er aldri syk f.eks og smart som bare det). Det er bare at nå produserer melkekjertlene mine melk, det gjorde de ikke sist. Det eneste kjipe er at mme er er tungvint - men så er man plutselig også mye mer fleksibel, andre kan mate og passe barnet - og det er jo deilig:) Idag skal vi ha barnevakt noen timer for første gang, så skal vi andre tre ut og nyte solen ordentlig litt - herlig:) Merket at jeg senket skuldrene med en gang vi ble enige om at nå er det nok. Når jeg sitter der med tårer i øya og såvidt får ut 20ml melk da sa kjære at nå har vi virkelig prøvd. Så en avslappet mamma og mett og spiseglad baby. Vi har fram til igår brukt ferdigblandet nan siden den er mild for magen. Men gikk over til pulver igår. Vi finner nok en grei rutine på flaskebruk. Og jeg har mikrosterilisatorn til Avent. Kjempekjekt! Hun spiser stortsett bare en gang mellom 3-8 så å stå opp om natta for å lage flaske går greit. Endret 26. mai 2013 av asanti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. mai 2013 #2915 Del Skrevet 26. mai 2013 Ja, man får rutiner på det ganske raskt. Vi hadde alltid kaldt kokt vann på flaske i kjøleskapet - kjørte i gang vannkokeren (lærte oss fort hvor mange ml av kaldt og varmt som ga den perfekte lunkne melken) - blande kaldt og varmt til passe - blande i pulver - done! Går fort som bare det fordi det er så lite vann som må kokes. Hadde mye flasker - og så kokte jeg mange en gang per dag. Ah! Det var så digg med 3 timer uten baby og bare kunne kose seg ute (bade, sole seg, leke ++) med mann og eldstemann idag! Luksus å være helt "fri" litt for begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. mai 2013 #2916 Del Skrevet 26. mai 2013 Ja, man får rutiner på det ganske raskt. Vi hadde alltid kaldt kokt vann på flaske i kjøleskapet - kjørte i gang vannkokeren (lærte oss fort hvor mange ml av kaldt og varmt som ga den perfekte lunkne melken) - blande kaldt og varmt til passe - blande i pulver - done! Går fort som bare det fordi det er så lite vann som må kokes. Hadde mye flasker - og så kokte jeg mange en gang per dag. Ah! Det var så digg med 3 timer uten baby og bare kunne kose seg ute (bade, sole seg, leke ++) med mann og eldstemann idag! Luksus å være helt "fri" litt for begge to. Jeg har fem flasker men tror jeg trenger en eller to til sånn jeg bare trenger å vaske en gang om dagen. Jeg koker vann å heller på flaskene å lar de stå klare i kjøleskapet til dagen, så varmer jeg i mikroen i 30sek så heller i pulver. Går veldig fint det. Det hørtes kjempe deilig ut! Finværet er kommet tilbake hit igjen å er meldt fine temperaturer hele neste uke, satser på å bli litt brun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. mai 2013 #2917 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg har fem flasker men tror jeg trenger en eller to til sånn jeg bare trenger å vaske en gang om dagen. Jeg koker vann å heller på flaskene å lar de stå klare i kjøleskapet til dagen, så varmer jeg i mikroen i 30sek så heller i pulver. Går veldig fint det. Det hørtes kjempe deilig ut! Finværet er kommet tilbake hit igjen å er meldt fine temperaturer hele neste uke, satser på å bli litt brun. Å, jeg også! Er helt grønn jeg er så bleik - tror jeg får et bedre forhold til denne slappe kroppen med litt herlig brunfarge:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. mai 2013 #2918 Del Skrevet 26. mai 2013 Å, jeg også! Er helt grønn jeg er så bleik - tror jeg får et bedre forhold til denne slappe kroppen med litt herlig brunfarge:) Har fått litt farge, men mest på hendene og føtter. Satser på kroppen til uka. Og må ta en soltime eller to. sol og sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 26. mai 2013 #2919 Del Skrevet 26. mai 2013 Kost oss masse ute i dag store og små.. Minstemann har heldigvis vært snill og Siv masse inne i vugga si. Men i kveld har ingen vært særlig snille... Eldste sovnet kl 20 og våknet 21.30 og er fremdeles våken! Smiler og tuller når vi er på rommet og hyler når vi går ut. Lillesøster har vært våken i 5 timer og er også våken enda! Kjempe fin kveld for mor og far! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. mai 2013 #2920 Del Skrevet 27. mai 2013 Kost oss masse ute i dag store og små.. Minstemann har heldigvis vært snill og Siv masse inne i vugga si. Men i kveld har ingen vært særlig snille... Eldste sovnet kl 20 og våknet 21.30 og er fremdeles våken! Smiler og tuller når vi er på rommet og hyler når vi går ut. Lillesøster har vært våken i 5 timer og er også våken enda! Kjempe fin kveld for mor og far! Uff. håper barn har sovnet, og at mor og far gjør det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå