Smørblomst82 Skrevet 18. mai 2013 #2861 Del Skrevet 18. mai 2013 Har ennå mage, men har det til vanlig også da... Men har ikke veid meg. Men er tilbake til startvekt eller litt under. 17. Mai var slitsom ,men hyggelig. En aktiv 1,5 åring vil springe OVER alt:) dropper bunad pga amming og er glad for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 18. mai 2013 #2862 Del Skrevet 18. mai 2013 Her ble det bunad allikevel... ikke fordi jeg faktisk ville, men fordi det var det eneste fine plagget jeg hadde i skape. Kan virke som om den tidligere gravide meg kastet alt av finkjoler og i ammetåken glemte jeg helt å kjøpe nye klær. Føltes som en ilddåp, men hadde pumpet meg slik at vesla fikk maten sin... jenta var i tillegg utrolig rolig i går, sov seg gjennom hele folketoget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 19. mai 2013 #2863 Del Skrevet 19. mai 2013 Ah, for noen nydelige dager vi har hatt på østlandet Tassen har ligget å sprellet i bare en kortermet body i bagen sin både i går og i dag, og mor har faktisk fått litt farge på den lyseblå kroppen sin Life is good! Har dere hatt en fin 17 mai? Her sov tassen seg gjennom mesteparten av dagen, og jeg fikk spist meg kvalm på både mat og kaker, og sett 17 mai tog i sola Alt i alt en meget vellykket 17 mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 19. mai 2013 #2864 Del Skrevet 19. mai 2013 Herlige dager! Og så deilig at ungene kan slippe masse klær:) 17.mai var flott - fullt opplegg hele dagen med hele familien og noen venner, superhyggelig! Vesla sov stort sett, og da hun var våken var det for å smile til alle rundt. Eldstemann lekte og storkoste seg med en venninne og fikk masse oppmerksomhet hele dagen - med andre ord en fantastisk dag! Idag: Magekramper, diaré og oppkast... for en kjip dag å være syk på! Og jeg haaater magevirus. Fått min porsjon kvalme og oppkast for alltid etter graviditeten, og vil mye heller være ute i det fine været. I kombinasjon med hyppig amming pga varmen så kan man si jeg er fullstendig tømt, på alle måter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. mai 2013 #2865 Del Skrevet 20. mai 2013 I dag har det vært 25 grader i skyggen her ved kysten Det har i mine øyne vært aaalt for varmt, og jeg tror A er veldig enig med meg for hun har kun sovet i totalt en time i dag... Stakkar lita. Hun har ligget i body og et tynt teppe i vogna mens vi har gått på tur, men ikke søren om hun klarte å sovne tungt hverken inne eller ute.. Ikke lett å være baby i varmen tror jeg. Ga henne litt kokt vann nettopp, i tilfelle hun var litt tørst, så nå blir hun bært rundt av mormoren sin. Litt mer avslappet nå heldigvis Hvordan har dere andre hatt det i varmen de siste dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. mai 2013 #2866 Del Skrevet 20. mai 2013 I dag har det vært 25 grader i skyggen her ved kysten Det har i mine øyne vært aaalt for varmt, og jeg tror A er veldig enig med meg for hun har kun sovet i totalt en time i dag... Stakkar lita. Hun har ligget i body og et tynt teppe i vogna mens vi har gått på tur, men ikke søren om hun klarte å sovne tungt hverken inne eller ute.. Ikke lett å være baby i varmen tror jeg. Ga henne litt kokt vann nettopp, i tilfelle hun var litt tørst, så nå blir hun bært rundt av mormoren sin. Litt mer avslappet nå heldigvis Hvordan har dere andre hatt det i varmen de siste dagene? Her har det gått greit, på lørdag var vi faktisk ute i varmen i over 5 timer på tur - vesla kavet litt, sov noe, koste seg noe og fikk tørstepupp hver time ca - men det gikk veldig bra. Hun er generelt mer og mer våken på dagtid nå, sjeldent hun sover lenge av gangen - gjerne en gang om vi er ute i vogn da, og det er nok vanskeligere for henne i varmen. Har lagt i tynn body, uten lue og teppe. Ofte tar det noen dager før de venner seg til sommertempeatur, men det går seg til. Ellers har vesla, som til nå bare hadde sovet max 2,5 time i strekk siden fødsel, plutselig funnet ut at det er flott å sove på natten! Sov hele 9 timer i strekk i natt (solstikk? ) og synes visst det var helt herlig, for hun våknet sulten - men med et stort smil. Har de andre nettene nå også sovet 4-5 timer i strekk, ah - det er deilig når man nærmer seg 2 måneders alder og rutiner begynner å falle på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. mai 2013 #2867 Del Skrevet 20. mai 2013 Her har det gått greit, på lørdag var vi faktisk ute i varmen i over 5 timer på tur - vesla kavet litt, sov noe, koste seg noe og fikk tørstepupp hver time ca - men det gikk veldig bra. Hun er generelt mer og mer våken på dagtid nå, sjeldent hun sover lenge av gangen - gjerne en gang om vi er ute i vogn da, og det er nok vanskeligere for henne i varmen. Har lagt i tynn body, uten lue og teppe. Ofte tar det noen dager før de venner seg til sommertempeatur, men det går seg til. Ellers har vesla, som til nå bare hadde sovet max 2,5 time i strekk siden fødsel, plutselig funnet ut at det er flott å sove på natten! Sov hele 9 timer i strekk i natt (solstikk? ) og synes visst det var helt herlig, for hun våknet sulten - men med et stort smil. Har de andre nettene nå også sovet 4-5 timer i strekk, ah - det er deilig når man nærmer seg 2 måneders alder og rutiner begynner å falle på plass. 9 timer i strekk??! *misunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. mai 2013 #2868 Del Skrevet 20. mai 2013 Her har det gått greit, på lørdag var vi faktisk ute i varmen i over 5 timer på tur - vesla kavet litt, sov noe, koste seg noe og fikk tørstepupp hver time ca - men det gikk veldig bra. Hun er generelt mer og mer våken på dagtid nå, sjeldent hun sover lenge av gangen - gjerne en gang om vi er ute i vogn da, og det er nok vanskeligere for henne i varmen. Har lagt i tynn body, uten lue og teppe. Ofte tar det noen dager før de venner seg til sommertempeatur, men det går seg til. Ellers har vesla, som til nå bare hadde sovet max 2,5 time i strekk siden fødsel, plutselig funnet ut at det er flott å sove på natten! Sov hele 9 timer i strekk i natt (solstikk? ) og synes visst det var helt herlig, for hun våknet sulten - men med et stort smil. Har de andre nettene nå også sovet 4-5 timer i strekk, ah - det er deilig når man nærmer seg 2 måneders alder og rutiner begynner å falle på plass. Ja, lille her her også begynt å sove i 4-6 timer i strekk på natten nå! Og mammaen syntes det er svært så herlig! Merket en forandring etter uke 6 syntes jeg, da begynte hun å få litt mer søvnrutiner og slik. Ellers så syntes jeg også at hun i samme slengen sover mindre på dagtid nå enn hun gjorde før, samme som du skriver. Før sov hun i 3 timer i strekk på formiddagen, men nå er det kortere søvnperioder.. Time av gangen kanskje? Jeg syntes det er uvanlig lite så jeg er bekymret for at hun ikke får nok søvn. Hun er ikke sur og slik da, men jeg er litt bekymret lell. Er det normalt i denne alderen eller? (Ikke lett å vite altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. mai 2013 #2869 Del Skrevet 20. mai 2013 Vi plages litt med varmen pga puta. Hun blir så varm og må gjerne ha noe heldekkende for at puta ikke skal plage huden. Ikke lett altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 20. mai 2013 #2870 Del Skrevet 20. mai 2013 Hei damer! Så flinke dere er til å oppdatere hverandre! Så koselig å lese hvordan det går med dere alle. Her koser vi oss også veldig mye, nesten så jeg allerede begynt å planlegge nestemann! Lillegutt er verdens snilleste og fineste..Han har allerede begynt å bli en god og rund liten mann, tror han er snart 6kg - 6-ukerskontroll i morgen, så det skal bli spennende å se. Andre som har vært på 6-ukerskontroll? Hadde babyene deres vokst mye? Håper dere hadde en fin 17.Mai! Her ble bunaden tatt i bruk da mor var så lykkelig for at den passet! Fikk dog ikke igjen de to øverste hempene (over brystene), so de ble "hengende" litt utenfor....lekkert! Her har mor 4kg igjen til startvekt og mye slapp hud på magen (tror faktisk det er hud og ikke fett...) men med en vektoppgang på totalt 25kg (svangerskapsforgiftning) er ikke det så langt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. mai 2013 #2871 Del Skrevet 20. mai 2013 Ja, lille her her også begynt å sove i 4-6 timer i strekk på natten nå! Og mammaen syntes det er svært så herlig! Merket en forandring etter uke 6 syntes jeg, da begynte hun å få litt mer søvnrutiner og slik. Ellers så syntes jeg også at hun i samme slengen sover mindre på dagtid nå enn hun gjorde før, samme som du skriver. Før sov hun i 3 timer i strekk på formiddagen, men nå er det kortere søvnperioder.. Time av gangen kanskje? Jeg syntes det er uvanlig lite så jeg er bekymret for at hun ikke får nok søvn. Hun er ikke sur og slik da, men jeg er litt bekymret lell. Er det normalt i denne alderen eller? (Ikke lett å vite altså ) Var slik med eldstemann også, så jeg regner med det er normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 21. mai 2013 #2872 Del Skrevet 21. mai 2013 Her var varierer mengden dagsoving mye, enkelt forklart så har hun våkendager hvor hun kan være våken fra tidlig om morgenen til ca 21 om kvelden med bare to timer søvn totalt. På disse dagene vise r hun tydelig at hun er overtrøtt og hun sutrer mye. Andre dager har hun sovedager hvor hun knapt nok er våken for å få mat. Om nettene er jeg nok heldig, hun våkner stort sett bare en gang om natten, som oftest i 3-4 tida. Her har vi bleietrøbbel for tiden. Vi har nå testet ut libero og pampers i diverse størrelser uten hell, ingen av dem holder noe særlig på avføring, og vi må bytte klær pga av lekkasjer opp mot fire ganger om dagen. Noen forslag til andre mulige bleiemerker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 21. mai 2013 #2873 Del Skrevet 21. mai 2013 Når det buldrer som mest (de største bæsjebleiene i starten) er det etter min erfaring ingenting som holder.. Det blir for mye løst. Her har vi stort sett en eksplosjon om dagen, og da blir bleien så full at det er avføring fra nakke til hælene Viktig å brette ut innerkantene i bleiene og overlappe ganske stramt og tettt med teipene i alle fall. Hun sov 9 timer i natt også wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 21. mai 2013 #2874 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Her er det eksplosjoner i bleia opp mot fire ganget om dagen. Bleiene ligger godt på ryggen, sitter stramt og fint og lappene overlapper hverandre. Men hvis det ikke finnes andre bleier som yter større motstand for disse våte serdeles lite delikate eksplosjonene, får jeg bare innfinne meg med situasjonen og ta klesvasken med et smil. Dagens erfaring, du vet du er småbarnsmor når du har babybæsj på låret, tiss på magen og gulp som renner ned mellom puppene. Full frontal attack! Endret 21. mai 2013 av Myrvandrer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mai 2013 #2875 Del Skrevet 21. mai 2013 Her sover også den lille veldig godt foreløpig både dag og natt:) Bleier er et prosjekt i seg selv.. Tror jeg syns Libero er best foreløpig. Har også mange eksplosjoner om dagen. Syns påkledning er vanskelig i varmen. Hadde vinterbaby sist. Må de ha på lue om sommeren? I vogna og utenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 21. mai 2013 #2876 Del Skrevet 21. mai 2013 Har ikke lue på i vognen når det er varmt - bare da om det blåser mye og vinden er litt kald. Men jeg har varm baby. Tar lue på tenfor vogn om det blåser, da tynn, tynn bomullslue - tar den av om det er varmt og stille. Har aldri hatt syk baby, så det har fungert til nå i alle fall:) Og enig med at Libero er best, med Pampers opplever jeg lekkasjer ved mindre bæsjebleier enn med Libero, altså opplever jeg at Libero klarer å holde på mer. Men ofte er det hvordan barnets fasong er som avgjør - liten og stutt, lang og tynn osv. Å, jeg har bare verdens vakreste lille datter - for en solstråle! (og jeg som trodde det ikke var plass i hjertet til en til, føler jeg bare blir mer og mer glad i de begge..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. mai 2013 #2877 Del Skrevet 21. mai 2013 Tassen vår sover generelt mye, så jeg skal ikke klage. Han har vel ca 4-7 våkentimer totalt fra vi står opp i 10-11 tiden til han blir lagt i senga si i 21-tiden, og så sover han hele natten med mating i 11-01 tiden, 03-05 tiden, og i 06-08 tiden. Ifht bleier så liker vi Pampers best. Synes Pampers sine bleier er mye mykere mot huden enn Libero sine, selv om jeg synes det lukter mer bleie av Pampers sine. Vi også har hatt noen ulykker, men som oftest så holder bleiene på gugga. Har dere forresten noen gode tips på hvordan man får vekk gule bæsjeflekker fra lyse klær? Jeg pleier å skylle bort avføringen fra klærne før de puttes i maskinen, men innimellom blir det flekker allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mai 2013 #2878 Del Skrevet 21. mai 2013 Ja pampers er mye mykere:) str.messig og form så sitter Libero best på mine barn har jeg oppdaget. Og etterhvert Coop eller Rema bleier:) Prøv litt klorvann eller vanish på flekkene. Kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 21. mai 2013 #2879 Del Skrevet 21. mai 2013 Pampers er helt klart mykere - så jeg hadde valgt de om jeg hadde fått dem til å fungere på mine barn. Gule flekker: gnis inn med Zalo før vask, bruker å gå bort da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 21. mai 2013 #2880 Del Skrevet 21. mai 2013 Vanish på gule bæsjflekker ja. Jeg vasker klærne først for hånd med vanish og deretter i maskin med allergivennlig vaskemiddel. Det er så gøy å se veslejenta utvikle seg. Nå smiler hun nesten hele tiden og når hun ligger under babygymmen virker det nesten som om hun begynner å "oppdage" armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå