Gjest asanti Skrevet 9. mai 2013 #2801 Del Skrevet 9. mai 2013 Lillemor gulper ikke så mye melk, mer blank veske. Er det normalt? Fikk her om dagen en real melkegulp i håret. Sexyhair Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 9. mai 2013 #2802 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg er faktisk kommet dit at jeg flere ganger har tatt meg selv i å tenke at "ja, genseren har riktignok et par gulpeflekker, men den er jo ikke møkkete?" Føler jeg har blitt en skikkelig steriotypisk spedbarnsmor Jeg har aldri skjønt hvorfor småbarnsmødre klipper seg til en kortere frisyre etter det får barn. Man må ikke ha en 'fornuftig' frisyre selv om man ha blitt mamma lissom.. Vel, gjett hvem som omtrent stod med saksen i hånden selv sist uke. Meg. Så neste uke skal jeg til frisøren og klippe av litt lokker Jeg blir gaaal av håret mitt! Det er bare i veien uansett. Så du er ikke alene om å kjenne deg som en stereotypisk spedbarnsmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. mai 2013 #2803 Del Skrevet 9. mai 2013 Etter jeg fikk barn har jeg såvidt hatt håret løst! Bruker strikk hele tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 9. mai 2013 #2804 Del Skrevet 9. mai 2013 Etter jeg fikk barn har jeg såvidt hatt håret løst! Bruker strikk hele tiden:) Vel, det gjør jeg å Men det er såå i veien på natta at jeg blir sprø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. mai 2013 #2805 Del Skrevet 9. mai 2013 Sol og fint vær her idag. Håper dere er like heldige og koser dere med små søte barn og mannen i deres liv. Helt utrolig hva litt sol gjør med humøret. Vesla sover godt ute i vognen og vi har fått stelt i hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 9. mai 2013 #2806 Del Skrevet 9. mai 2013 Dere som har pumpet dere, hva oppbevarer dere melka i? Jeg har planer om å begynne å fikse et lite lager til vi skal hjem til mine foreldre i sommer slik at jeg og mannen kan gå ut å spise en bedre middag med litt vin til Men hva fryser dere melka i? Og om dere ikke har fryst den, har dere noen gode ideer til hva jeg kan fryse den i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. mai 2013 #2807 Del Skrevet 9. mai 2013 Dere som har pumpet dere, hva oppbevarer dere melka i? Jeg har planer om å begynne å fikse et lite lager til vi skal hjem til mine foreldre i sommer slik at jeg og mannen kan gå ut å spise en bedre middag med litt vin til Men hva fryser dere melka i? Og om dere ikke har fryst den, har dere noen gode ideer til hva jeg kan fryse den i? Jeg har melken i de oppbevaringsbegerne til Avent. De kan fryses og festes direkte til pumpen og tut. De kan å brukes til mat senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 9. mai 2013 #2808 Del Skrevet 9. mai 2013 Dere som har pumpet dere, hva oppbevarer dere melka i? Jeg har planer om å begynne å fikse et lite lager til vi skal hjem til mine foreldre i sommer slik at jeg og mannen kan gå ut å spise en bedre middag med litt vin til Men hva fryser dere melka i? Og om dere ikke har fryst den, har dere noen gode ideer til hva jeg kan fryse den i? Jeg bruker også oppbevaringsbegrene til Avent. De er veldig greie, og så kan man sette tutene til Aventflaskene rett på oppbevaringsbegrene. Veldig kjekt altså! Prøvde forresten å gi tassen flaske for første gang i går, og det gikk som en drøm! Så da blir det et glass rødvin på mor i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 9. mai 2013 #2809 Del Skrevet 9. mai 2013 Har medela pumpe og har til nå bare oppbevart i kjøleskapet i medelaflaskene... brukes ikke da, så det helles ut etter noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 9. mai 2013 #2810 Del Skrevet 9. mai 2013 Medela har også sånne små fryseposer som er veldig greie, brukte de en del sist - melken tiner så innmari fort om de fryses liggende. Lillemor gulper ikke så mye melk, mer blank veske. Er det normalt? Fikk her om dagen en real melkegulp i håret. Sexyhair Helt normalt - blir som at melken skiller seg, så kommer det blank væske - gjør ofte det med lillesøta også. Og noen ganger kommer det ordentlige melkeklumper - akkurat den type gulp synes jeg ikke er like lykkeskapende Yurkh! Er så glad for at det er så lett å ha vesla med seg rundt omkring - har så mange fine dager nå, i bursdager, på lekeland, ut å spise, besøk til venner, farting rundt i byn osv osv - null problem. Det er så deilig! Hun virkelig elsker å sove i vognen og har også begynt å sove innmari godt i bilsete. Me like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 9. mai 2013 #2811 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Nurket mitt sover også stort sett søtt når vi er på farten, har besøk eller triller tur. Men her hjemme har hun sovet veldig lite på dagen i det siste! Før sovnet hun som regel etter amming, nå sover hun kanskje 5min før hun våkner. Sitter i sofaen med henne sovende oppå meg nå, tør ikke flytte henne i frykt for at hun skal våkne og ikke sovne igjen. Har fra starten av vært mye styr ved leggetid.... Heldigvis sover hun ganske lange økter på natten når hun først bestemmer seg for å ta kvelden. Endret 9. mai 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 10. mai 2013 #2812 Del Skrevet 10. mai 2013 Det er liknende forhold her My84.. eller kanskje ikke helt. Vesla er b-menneske til tusen og sover godt fram til ca. 10-11, avbrutt av små matøkter. Etter 12 er det derimot vanskelig å få henne til å sove hjemme, annet enn at hun sovner på meg. Jeg jagde mannen ut av soverommet i natt og inn på gjesterommet. Han har snorket så fælt i det siste at han har holdt både meg og veslejenta våkne. Tror ikke jeg har hatt en så behagelig natt siden før fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 10. mai 2013 #2813 Del Skrevet 10. mai 2013 Her har vi også sovet på forskjellige rom noen netter:) med en mann som snorker, en storebror som tar halve senga eller våkner ved amming av lillesøster så har jeg flyttet meg på gjesterommet og da har vi alle sovet utrolig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 10. mai 2013 #2814 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Tassen vår sover også veldig godt når vi er på farten. I vogna sover han som en stein, og i bilen tar det maks 5 minutter så er han langt inne i drømmeland. Han har generelt hittil hatt et veldig godt sovehjerte og sover som regel godt både på dagtid og om natten *bank-i-bordet*. Det hender duppene hans er litt korte på dagtid, men ikke sånn at det er noe problem. Håper det fortsetter sånn! De siste to ukene har han imidlertid begynt å være mer våken, så nå er han ofte våken en times tid i forbindelse med mating. Men det er bare morsomt siden han som regel er god og blid når han er våken. Nå har han også begynt å smile masse, og han smelter både mamma og pappa med det deilige gode smilet sitt Endret 10. mai 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 10. mai 2013 #2815 Del Skrevet 10. mai 2013 Ja, det er herlig når de smiler og pludrer:) Vesla her er nå ganske mye våken på dagtid - noe som er hyggelig! Men de ulike fasene går så fort, så det tar litt tid før man skjønner hvordan barnet har "forandret" seg, forsøkte mange dager nå å få henne til å sove, men hun var jo bare ikke trøtt.. Kan være våken 2-3 timer av gangen på dagtid. Er blid og rolig stort sett, så vi kan hygge oss sammen - mange kosestunder og hun har begynt å bli flink til å holde hodet når vi trener på magen nå. Sover blunder på 10 min - 1 time på dagen om vi ikke er ute i vogn/bil, da kan hun sove flere timer. Her har vi også sovet på forskjellige rom noen netter:) med en mann som snorker, en storebror som tar halve senga eller våkner ved amming av lillesøster så har jeg flyttet meg på gjesterommet og da har vi alle sovet utrolig godt! Hvordan er det å ha to så små? Jeg er så glad for at eldstemann er så selvstendig, og f.eks sover godt hele natten på eget rom osv, tenker at noe annet må være ganske slitsomt? Er han sjalu? Her er eldstemann ikke noe sjalu, men er jo stor nok til å forstå og hjelpe til. Passer på og ordner opp hele tiden, jeg er helt imponert over omsorgsnivået! Hadde hatt stor forståelse om lillesøster heller hadde blitt ansett som en irritasjon. Blir helt rørt av søskenkjærligheten de helt klart viser, allerede. Hurra for at vi fikk en til! Her sover mannen rolig og som en stein gjennom all mating og bleieskift, heldigvis. Jeg sover så dårlig uten mannen, så er glad for at vi kan sove i samme seng. Vesla sover godt i kurven sin ved siden av sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 10. mai 2013 #2816 Del Skrevet 10. mai 2013 Snuppa har også smilt nå et par ganger, det er så koselig! Gleder meg til hun gjør det oftere og mer direkte til oss. Idag har vi gått en 2-timers trilletur der snuppa sov hele veien, og hun sover ennå! Nå nærmer det seg 4 timer, nesten så jeg må vekke henne snart! Men det er jo deilig at hun får sovet litt ordentlig på dagen også, det er jo en stund siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 10. mai 2013 #2817 Del Skrevet 10. mai 2013 Vitus apotek har tilbud på bla. Vidi produkter ta fem betal 100,- jeg har lagt min elsk på tørrserviettene da disse er sinnsykt praktiske i stelleveska framfor en haug av bløte kluter som må vaskes hele tiden. Tenkte jeg skulle informere om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 10. mai 2013 #2818 Del Skrevet 10. mai 2013 Hvordan er det å ha to så små? Jeg er så glad for at eldstemann er så selvstendig, og f.eks sover godt hele natten på eget rom osv, tenker at noe annet må være ganske slitsomt? Er han sjalu? Jo det går greit, men må passe på han hele tiden. Han vil stadig bort å ta og kose med ho eller gi ho ting. Han skjønner ikke at han må være forsiktig. Han er litt sjalu, spesielt ved amming. Da skal han opp i fanget eller ha annen oppmerksomhet. Får han det ikke gjør han gjerne pøbelstreker! Så gruer meg litt til mannen begynner å jobbe igjen. Men der er vel en prosess som går seg til. Litt vanskelig når man skal være aleine med begge når de er så avhengige av hjelp begge to. Og når storebror nekter å sove natten gjennom i sengen sin:) Men de vil få enormt mye glede av hverandre etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 11. mai 2013 #2819 Del Skrevet 11. mai 2013 I går fikk brystpumpa endelig vist at den var verdt kronene, for mor fikk seg nemlig et bedre glass rødvin Vi lagde deilig tapas og toppet matopplevelsen med et og et halvt glass amarone som jeg har spart på siden jeg ble gravid. Veldig deilig altså! I tillegg var jeg og trente for første gang på leeenge i går, noe som sikkert gjorde godt selv om det definitivt ikke føltes godt der og da. Det føles ikke så innmari deilig i dag heller for å være helt ærlig Det var litt styrete med pumpingen da, for etter å ha gitt flaske i ett-tiden så våknet jeg med tidenes melkespreng i tre-tiden. Det var så ille at jeg måtte opp å pumpe begge brystene, håndmelking var rett og slett ikke effektivt nok. Noen som sa melkeku? Er et forresten noen som har erfaring med treningsbh-er for store pupper? Jeg har tidligere brukt HM sine, men nå som puppene har blitt så store så er det ikke nok støtte i de så jeg må nok få kjøpt meg noen nye. Har nemlig ikke tenkt til å utfordre elatisiteten i brystvevet mer enn nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 11. mai 2013 #2820 Del Skrevet 11. mai 2013 Da er vi endelig kommet oss hjem etter et litt lengre sykehusopphold enn planlagt! Veldig godt å komme hjem så nå begynner jo alt dette vanskelige med påkledning og diverse. Syntes det er så vanskelig! Hva har dere på de små i vognen? Bor på Vestlandet og er rundt 9 grader nå. Har ikke pose i vognen men har lammeskinn og dundyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå