Frøken Vims Skrevet 26. april 2013 #2661 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Enig! Å føde fører med seg mye adrenalin og store krefter kommer i sving. De fleste har krefter til det, selv med lite søvn - så lenge fødselen ikke varer veeeldig lenge. Varer det så lenge blir man vel helt tappet uansett tenker jeg. her kom vesla etter 35 timer uten søvn, og enda skulle det gå 8 timer til før jeg fikk meg en liten halvtimes søvn. Gikk greit likevel, de første dagene med nyfødt har de fleste behov for veldig lite søvn + man henter seg inn veldig fort. Blir svært så god på powernaper:) For meg var vel ikke det verste at jeg ikke fikk søvn, men jeg gikk skikkelig i kjelleren av kombinasjonen lite søvn + lavt blodsukker noen ganger siden jeg ikke klarte å få i meg særlig med mat. Jeg tåler ikke å gå uten mat spesielt godt (er æresmedlem i klubben "Sint & sulten"), så jeg ble foret med druesukkertabletter gjennom natten når vi fant ut hva problemet var. Når fødselen var ferdig og jeg var ferdig sydd derimot var jeg i KJEMPEFORM! Jeg stod opp og dusjet mens kjære holdt tassen, og styret og ryddet på fødestua, high on adrenalin Det gikk desverre over i løpet de 7 timene vi satt på fødestua etter fødselen og ventet på plass på barselhotellet. Og når vi endelig fikk plass så måtte vi ordne noe mat siden vi ikke rakk kveldsmaten i kantina (btw den beste pizzaen jeg har spist noen sinne!), og når vi hadde spist og fått hjelp til å stelle tassen for første gang alene så var det plutselig ca 45 timer siden vi sov sist. Og DA skal jeg si vi var trøtte Allikevel så våknet vi begge av det minste knyst fra tassen gjennom hele natten. Det er rart hvordan kroppen fungerer Endret 26. april 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 26. april 2013 #2662 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg sov meg gjennom åpningsriene i en sakkosekk på gulvet. Var så sliten etter oppholdet på sjukehuset at jeg skalv da riene endelig begynte da dryppet ble skrudd på. Jeg ba aldri om epidural selv, det var jm som foreslo det.. hadde det ikke vært for epiduralen hadde jeg nok ikke hatt energi i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. april 2013 #2663 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg gikk over 36t på en frokost. Glemte å spise og ble aldri sulten. Første måltid var et døgn etter hun var født, en syyykt god pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 26. april 2013 #2664 Del Skrevet 26. april 2013 4 dager på overtid nå. Har fått time til overtidskontroll på mandag, og hvis hun ikke kommer av seg selv så blir jeg satt igang på fredag om en uke skikkelig rart å vite at neste helg er hun er uansett!! Når på døgnet startet fødselen hos dere? Jeg tror jo baare at det kan skje om natten, så jeg våkner jo skuffet hver morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. april 2013 #2665 Del Skrevet 26. april 2013 4 dager på overtid nå. Har fått time til overtidskontroll på mandag, og hvis hun ikke kommer av seg selv så blir jeg satt igang på fredag om en uke skikkelig rart å vite at neste helg er hun er uansett!! Når på døgnet startet fødselen hos dere? Jeg tror jo baare at det kan skje om natten, så jeg våkner jo skuffet hver morgen Oddsen er størst om natta siden man slapper mest av da. Men hos meg startet det hele halv 12 etter at vi hadde hatt en lat morgen. Fikk ikke sett ferdig episiden av Law and Order. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. april 2013 #2666 Del Skrevet 26. april 2013 4 dager på overtid nå. Har fått time til overtidskontroll på mandag, og hvis hun ikke kommer av seg selv så blir jeg satt igang på fredag om en uke skikkelig rart å vite at neste helg er hun er uansett!! Når på døgnet startet fødselen hos dere? Jeg tror jo baare at det kan skje om natten, så jeg våkner jo skuffet hver morgen Hos meg startet fødselen med at vannet gikk når jeg stod opp om morgenen i nitiden. Riene startet i ti-elleve tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 26. april 2013 #2667 Del Skrevet 26. april 2013 Spennende da Stine889 Krysser fingrene for at det starter av seg selv snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 26. april 2013 #2668 Del Skrevet 26. april 2013 Hvorfor henger forresten klokka en time etter på KG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 27. april 2013 #2669 Del Skrevet 27. april 2013 Er vel ikke oppdatert etter sommertid tenker jeg. Snuppa har sovet fra kl 21-05, hele 8t! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. april 2013 #2670 Del Skrevet 27. april 2013 Er vel ikke oppdatert etter sommertid tenker jeg. Snuppa har sovet fra kl 21-05, hele 8t! Høres fantastisk ut! Nå er det helg, altså er vi om å ta natten, så i natt har mannen igjen tatt alt utenom matingen. Der er så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. april 2013 #2671 Del Skrevet 27. april 2013 Dere fikser KG-klokka selv i kontrollpanelet Menstermin har kommet og gått uten noe mer tegn til baby. Jaja, det blir en rolig helg, og hun kommer når hun kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. april 2013 #2672 Del Skrevet 27. april 2013 Er vel ikke oppdatert etter sommertid tenker jeg. Snuppa har sovet fra kl 21-05, hele 8t! Btw - ammer du da, eller får snuppa noe mme? det er jo superlenge! Eldstemann begynte å sove så lenge da han begynte å få en kveldsflaske med mme, spiste annehver time så lenge jeg fullammet. Lillesnupp har heldigvis begynt å kunne sove opptil 3 timer nå i strekk, det hjelper på! Høres fantastisk ut! Nå er det helg, altså er vi om å ta natten, så i natt har mannen igjen tatt alt utenom matingen. Der er så deilig! Blir noen skrivefeil når man er trøttitrynet ser jeg Dere fikser KG-klokka selv i kontrollpanelet Menstermin har kommet og gått uten noe mer tegn til baby. Jaja, det blir en rolig helg, og hun kommer når hun kommer! Kommer nok straks, det er uansett ikke lenge til - spennende! Håper du slipper å vente så lenge. For et herlig vårvær det er her idag! Lykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. april 2013 #2673 Del Skrevet 27. april 2013 Når legger dere de små for natten? Jeg legger O når jeg selv tar kveld, ca i 24-01tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 27. april 2013 #2674 Del Skrevet 27. april 2013 Når legger dere de små for natten? Jeg legger O når jeg selv tar kveld, ca i 24-01tiden. A er stuptrøtt i 21-22 tiden, da driver hun og kaver ved puppen og er sutrete. Så i går matet jeg henne, bysset litt på henne og la henne i senga med smokken hennes. Etter litt kos så sovnet hun helt av seg selv ca 22! (For 3. dag på rad!) Hun sliter litt med å finne søvnen selv, så at jeg får til å legge henne i sin egen seng uten ramaskrik blir jeg skikkelig glad over A blir skikkelig sutrete og overtrøtt om hun er våken lengre har jeg merket, da kan hun surre ved puppen en evighet.. Sover O i stua sammen med deg på kvelden før dere går å legger dere eller? Når starter dere dagen forresten? Artig å høre om rutinene deres syntes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 27. april 2013 #2675 Del Skrevet 27. april 2013 Citrus: jenta fullammes så jeg er nesten litt sjokkert over at hun sov seg gjennom hele natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. april 2013 #2676 Del Skrevet 27. april 2013 A er stuptrøtt i 21-22 tiden, da driver hun og kaver ved puppen og er sutrete. Så i går matet jeg henne, bysset litt på henne og la henne i senga med smokken hennes. Etter litt kos så sovnet hun helt av seg selv ca 22! (For 3. dag på rad!) Hun sliter litt med å finne søvnen selv, så at jeg får til å legge henne i sin egen seng uten ramaskrik blir jeg skikkelig glad over A blir skikkelig sutrete og overtrøtt om hun er våken lengre har jeg merket, da kan hun surre ved puppen en evighet.. Sover O i stua sammen med deg på kvelden før dere går å legger dere eller? Når starter dere dagen forresten? Artig å høre om rutinene deres syntes jeg På kvelden så starter jeg vel å stelle henne rundt 11 og gir henne pupp før hun blir tullet inn i pledde sitt å lagt i egen seng. Hun sovner så og si med en gang. Hun bruker å våkne en gang mellom 3 og 5 for så å sove til i 8tiden. Er jeg uthvilt står vi opp da eller så sover vi videre etter pupp og bleieskift. Har opplevd at hun har sovet 6-8t i strekk om natta så håper det blir tilfelle når produksjonen min blir bedre. Synes den er litt lav og mulig derfor hun kaver så mye til alle tider av døgnet. Ellers så har vi ikke noen andre rutiner på dagen. Har ikke mulighet til at hun sover på dagen i vogn mm jeg går tur. Men tror jeg skal starte med det for å få inn noe mer rutiner på dagen. Hun er veldig snill å ha med å gjøre og det er jeg e ig takknemlig for siden vi er alene. Pusen vår er blitt stolt storebror og er ikke sjalu. Så vi koser oss selv om at vi savner pappaen veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 28. april 2013 #2677 Del Skrevet 28. april 2013 6 dager på overtid! Er det nå jeg får igjen for at jeg har hatt et så lett svangerskap mon tro? Skal til kontroll i morgen og hååper hvertfall at de kan fortelle at noe skjer der nede! Nervepirrende å vite at det skjer i løpet av uken uansett. Blir litt stresset av det. Men håper håper håper at hun velger å komme av seg selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. april 2013 #2678 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg har termin i morgen og noe er ihvertfall på gang tror jeg. Mye kynnere/sammentrekninger med et gjennomsnitt på 5 min og de varer ca 2 min.. De er ikke veldig vonde, men kjenner det presser mor rompe og underliv. Er dette rier eller maserier? Og når bør man ringe føden? Vi har over en time å kjøre. Forrige fødsel startet med vannavgang og det er jo mye letter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 28. april 2013 #2679 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg var også veldig usikker når riene startet, men ville tatt en tlf til føden. Som annengangsfødende får du komme inn tidligere, og forløpet kan plutselig gå fortere. Ringe du er du i alle fall "i systemet". Lykke til:) Å ha to barn er artig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 29. april 2013 #2680 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg har termin i morgen og noe er ihvertfall på gang tror jeg. Mye kynnere/sammentrekninger med et gjennomsnitt på 5 min og de varer ca 2 min.. De er ikke veldig vonde, men kjenner det presser mor rompe og underliv. Er dette rier eller maserier? Og når bør man ringe føden? Vi har over en time å kjøre. Forrige fødsel startet med vannavgang og det er jo mye letter:) Høres defintivt ut som det er noe på gang ja! Så spennende! Kanskje du allerede sitter med en liten bylt i armene? Ønsker deg masse lykke til! Håper du får en fin fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå