Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frøken Vims, fikk vi våre små samme dag eller? :)

Tror kanskje det? Jeg fødte iallfall 24 mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Har noen av dere som har fått vært på litt lengre biltur? Vi skal til hjembyen til samboer i morgen og det tar 1 1/2t å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere som har fått vært på litt lengre biltur? Vi skal til hjembyen til samboer i morgen og det tar 1 1/2t å kjøre.

Jepp, var i Sverige tidligere i uken, 1,5 time å kjøre. Kjørte hele veien uten å stoppe fordi hun sov så godt, stopper og lar henne strekke ut om våken/urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille My har kommet til verden! :strix: En perfekt jente på 3945 kg og 53 cm! :rodmer: Hun kom fort, var ute kl 15:43! Nå koser vi oss sammen alle tre. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Lille My har kommet til verden! :strix: En perfekt jente på 3945 kg og 53 cm! :rodmer: Hun kom fort, var ute kl 15:43! Nå koser vi oss sammen alle tre. :)

Gratulere så masse! Kos dere alle tre med den flotte jenta. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jepp, var i Sverige tidligere i uken, 1,5 time å kjøre. Kjørte hele veien uten å stoppe fordi hun sov så godt, stopper og lar henne strekke ut om våken/urolig.

Okei. Da skal det nok gå fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Og nyt den første rare, magiske tiden!:) For en flott størrelse, så og si identisk som vår. Og bra jobbet, nå har du født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Gratulerer så mye med den store pia deres! Håper fødselen gikk fint og at det står bra til med dere alle :) Håper ammingen går supert og at dere koser dere masse, tiden går ufattelig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenten deres :klem: håper du fikk en fin fødsel!

I morgen er det en uke til termin her :) hvor mange er vi igjen nå? Er så koselig å lese om dere som har fått deres små :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg vagger fortsatt rundt! To uker til menstermin :plystre::fnise:

Og jeg blir ikke akkurat mindre utålmodig av å lese alle de koselige meldingene fra dere nybakte :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenta! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta:-)

Er her jeg også..2 uker til termin i morgen.

Er lei nå så ho må bare komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Little princess

Dere som har fått deres små og begynner å komme inn i en viss rytme, har dere noen soverutiner/leggerutiner på deres små? Her legger jeg og A oss samtidig, og hun sovner gjerne oppe brystet mitt på stua også bærer vi henne i seng etterpå..

Men jeg hører så mange sier at babyene blir så fort vant til å ikke sovne alene at man bør passe på at de klarer å finne søvnen alene ganske fort.

Er dette noe dere tenker på eller bør jeg bare legge fra meg disse tankene noen måneder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått deres små og begynner å komme inn i en viss rytme, har dere noen soverutiner/leggerutiner på deres små? Her legger jeg og A oss samtidig, og hun sovner gjerne oppe brystet mitt på stua også bærer vi henne i seng etterpå..

Men jeg hører så mange sier at babyene blir så fort vant til å ikke sovne alene at man bør passe på at de klarer å finne søvnen alene ganske fort.

Er dette noe dere tenker på eller bør jeg bare legge fra meg disse tankene noen måneder? :)

Eldstemann ville aldri sove på oss/med oss og bare for seg selv, så da fikk vi aldri muligheten til å styre noe. Utrolig flott at han alltid klarte å finne roen for seg selv osv, men også veldig upraktisk i veldig mange sammenhenger (veldig greit når barnet får til å sovne på fanget på fly f.eks osv..). De første ukene sovnet han stort sett ved brystet eller ved lett byssing, men godtok likevel etter hvert å bli lagt i seng og forsiktig strøket over pannen for å sovne. Soving har aldri vært noe problem med han, har alltid lagt seg greit til selv og vi bruker generelt lite tid på leggetid osv.

Vesla nå er visst en helt annen type. Vi hadde bestemt oss for å nyte det om barnet ville sovne på brystet til mor eller far eller fikk til å sovne i sengen vår, meeeen... de siste dager har hun omtrent ikke sovet alene. På nettene de første dagene sov hun greit i kurven sin, men når gulsoten og den ekstreme sovebabyen ble borte finner hun ikke lenger like mye roen alene. Altså, hun sovner, men det tar laaang tid, og gjør at vi omtrent får null søvn - og da blir det til at vi tar hun opp i vår seng, for da sovner hun øyeblikkelig. Når hun fpr ordentlig tak på smokken sovner hun alene, men ellers så og si ikke. Sover også veldig urolig alene - knirker, gulper, lager flere lyder, våkner ofte.. Når hun sover med/på oss sover hun helt rolig og tungt.

Jeg blir også usikker om vi nå skaper et barn som ikke kommer til å ville sove alene, for det virker jo veldig slitsomt. Likevel vil jeg ikke hindre behovet hennes for nærhet når hun så tydelig gir utrykk for at dette er noe hun finner ro med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme selv. Tassen sovner lett hvis han får sovne på brystet, men knirker og sutrer hvis han ligger alene når han skal sovne. Hittil har jeg tenkt at vi skal oppfylle de behovene han har for nærhet, og at man ikke kan skjemme bort en så liten baby. Men jeg vet ikke når man skal begynne å trene på at de skal finne søvnen selv? Eller om dette i det hele tatt er noe man skal trene på? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Eldstemann ville aldri sove på oss/med oss og bare for seg selv, så da fikk vi aldri muligheten til å styre noe. Utrolig flott at han alltid klarte å finne roen for seg selv osv, men også veldig upraktisk i veldig mange sammenhenger (veldig greit når barnet får til å sovne på fanget på fly f.eks osv..). De første ukene sovnet han stort sett ved brystet eller ved lett byssing, men godtok likevel etter hvert å bli lagt i seng og forsiktig strøket over pannen for å sovne. Soving har aldri vært noe problem med han, har alltid lagt seg greit til selv og vi bruker generelt lite tid på leggetid osv.

Vesla nå er visst en helt annen type. Vi hadde bestemt oss for å nyte det om barnet ville sovne på brystet til mor eller far eller fikk til å sovne i sengen vår, meeeen... de siste dager har hun omtrent ikke sovet alene. På nettene de første dagene sov hun greit i kurven sin, men når gulsoten og den ekstreme sovebabyen ble borte finner hun ikke lenger like mye roen alene. Altså, hun sovner, men det tar laaang tid, og gjør at vi omtrent får null søvn - og da blir det til at vi tar hun opp i vår seng, for da sovner hun øyeblikkelig. Når hun fpr ordentlig tak på smokken sovner hun alene, men ellers så og si ikke. Sover også veldig urolig alene - knirker, gulper, lager flere lyder, våkner ofte.. Når hun sover med/på oss sover hun helt rolig og tungt.

Jeg blir også usikker om vi nå skaper et barn som ikke kommer til å ville sove alene, for det virker jo veldig slitsomt. Likevel vil jeg ikke hindre behovet hennes for nærhet når hun så tydelig gir utrykk for at dette er noe hun finner ro med.

Kjenner igjen det du sier om at hun styrer litt i søvne ja, det samme gjør frøkna her i huset. Hun vekker seg selv når hun sover, smågråter, hviner, skvetter til osv. Ligger hun å sover oppå meg eller pappaen så sover hun som en stein. Eller i vogna! Da å kan hun sove i timesvis., men ikke i senga si gitt..

Ikke enkelt å finne ut hva man skal gjøre med denne søvnen gitt.. Jeg vil jo heller ikke nekte henne nærhet som du sier, om det er dét hun trenger nå.

Når jeg nå skal legge henne alene etterhvert, bør vi ha på en liten lampe på rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...