stine889 Skrevet 8. april 2013 #2521 Del Skrevet 8. april 2013 Gratulerer så mye med gutten Jeg er sååå spent på når/hvordan ting starter her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. april 2013 #2522 Del Skrevet 9. april 2013 Kjenner at jeg begynner å bli rimelig utålmodig. Sikkert fordi jeg er lei av å sove dårlig og ikke kunne gjøre ting jeg er vant med å gjøre. Innmari løs i magen til tider, kanskje det betyr at jeg i hvert fall ikke går helt til mai...? Lov å håpe? Jeg blir vel spesielt utålmodig fordi jeg er så spent på hvordan det blir med amming og sånt, og at jeg så gjerne vil være med på diskusjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. april 2013 #2523 Del Skrevet 9. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Gratulerer så mye og så bra du hadde en fin opplevelse .) Kjenner at jeg begynner å bli rimelig utålmodig. Sikkert fordi jeg er lei av å sove dårlig og ikke kunne gjøre ting jeg er vant med å gjøre. Innmari løs i magen til tider, kanskje det betyr at jeg i hvert fall ikke går helt til mai...? Lov å håpe? Jeg blir vel spesielt utålmodig fordi jeg er så spent på hvordan det blir med amming og sånt, og at jeg så gjerne vil være med på diskusjonen Ja du er ikke alene om å begynne å bli utålmodig for det er jeg også nå. 37+4 så nå kan ho bare komme, men må bare pakke baggen først Jeg har veldig mye kynnere, løs mage og mye stikkinger. Har også vondt å korsryggen så sover dårlig.. Men må ærlig si jeg ikke savner ammediskusjonen..hehe.. Kommer nok med 1000 spm. og hive meg med når min tid kommer, men husker fra sist at det var stressende og alle opplever alt så forskjellig Men syns det er spennende å lese deres diskusjon nå selv om jeg ikke er med i den enda Virker som alle ammer og at det går fremover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 9. april 2013 #2524 Del Skrevet 9. april 2013 Men syns det er spennende å lese deres diskusjon nå selv om jeg ikke er med i den enda Virker som alle ammer og at det går fremover? Her var det mye styr sist, men denne gangen går det så fint Er så glad for det! Sist gang synes jeg vi begynte med mme for seint og var veldig innstilt på å ty til både det ene og det andre om barnet gav inntrykk av å ikke ha det greit, men hun spiser så godt og jeg har masse melk - så det kan virkelig være forskjell fra gang til gang. Og så visste jeg mer om ubehaget/vondtene som kommer når melken kommer denne gang, så var mer forberedt og har taklet det bedre. Men smokken vil hun sjeldent ha.. to ganger bare har hun suttet ordentlig på den - men den skal hun jammen meg ta, jeg vil vil vil ha barn som tar smokk og flaske. Det skaper så mye frihet synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 9. april 2013 #2525 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Virkelig ikke godt å si hvor lenge hun ligger ved puppen og faktisk får i seg mat. Tror hun suger aktivt i ca 5 min så går det over til småsutting, sovne, småsutte litt til, dette kan holde på i ca 15 min. Har hatt ekstra oppfølging fra helsestasjonen så jeg vet at hun legger på seg godt, men på dagtid kan hun nærmest kreve bryst så ig si hver time uten at hun klarer å finne roen og søvnen. Jeg sliter vel med å få igang produksjonen, den tar seg rett og slett ikke opp. Endret 9. april 2013 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 9. april 2013 #2526 Del Skrevet 9. april 2013 Virkelig ikke godt å si hvor lenge hun ligger ved puppen og faktisk får i seg mat. Tror hun suger aktivt i ca 5 min så går det over til småsutting, sovne, småsutte litt til, dette kan holde på i ca 15 min. Har hatt ekstra oppfølging fra helsestasjonen så jeg vet at hun legger på seg godt, men på dagtid kan hun nærmest kreve bryst så ig si hver time uten at hun klarer å finne roen og søvnen. Jeg sliter vel med å få igang produksjonen, den tar seg rett og slett ikke opp. Det hørtes styrete ut - håper det bedrer seg snart! Jeg fikk aldri opp noen ordentlig produksjon sist gang, og da spiste barnet på samme måte som ditt. La på seg bra, men var mye kaving. Roet seg helt når vi startet med en kveldsflaske med mme da barnet var 2,5 måned. Hjalp visst på å bli ordentlig mett en gang i døgnet. Håper det går seg til for deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. april 2013 #2527 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg hadde ikke noe styr eller problemer med ammingen sist.. Ihvertfall ikke som jeg husker:-) Men er jo ingen garanti for at det går like bra nå.. Myrvandrer: høres slitsomt ut ja. Håper det går seg til snart. Vår sov også mye eller sovnet hele tiden. Måtte stryke han under føttene eller kle av han for at han skulle suge effektivt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. april 2013 #2528 Del Skrevet 9. april 2013 Når jeg prøver å pumpe så kommer det bare ut ca 20ml. Er ikke det litt lite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 9. april 2013 #2529 Del Skrevet 9. april 2013 Når jeg prøver å pumpe så kommer det bare ut ca 20ml. Er ikke det litt lite? Aner ikke hva som er vanlig, men husk at en pumpe suger mindre effektivt enn en baby, så babyen får i seg mer melk enn du klarer å pumpe ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. april 2013 #2530 Del Skrevet 9. april 2013 Aner ikke hva som er vanlig, men husk at en pumpe suger mindre effektivt enn en baby, så babyen får i seg mer melk enn du klarer å pumpe ut. Nå har jeg bare prøvd å pumpe på kvelden å da er det vel litt mindre enn på dagen? Siden hun tøver mindre når hun får flaske på kvelden så vil jeg gjerne prøve å pumpe for å få i henne nok. Hun har ennå ikke tatt igjen fødselsvekta si. Men ja, de suger mer effektvikt, så lenge hun klarer å fokusere på puppen og ikke fingra sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 9. april 2013 #2531 Del Skrevet 9. april 2013 Nå har jeg bare prøvd å pumpe på kvelden å da er det vel litt mindre enn på dagen? Siden hun tøver mindre når hun får flaske på kvelden så vil jeg gjerne prøve å pumpe for å få i henne nok. Hun har ennå ikke tatt igjen fødselsvekta si. Men ja, de suger mer effektvikt, så lenge hun klarer å fokusere på puppen og ikke fingra sine. Fikk aldri noe særlig ut ved å pumpe sist gang jeg heller, og måtte som sagt gi noe tillegg etter hvert - men barnet får så klart i seg mer enn du klarer å pumpe. Hjalp for meg å sitte med barnet i armene når jeg pumpet, da kom det mer melk. Har hun langt igjen til fødselsvekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. april 2013 #2532 Del Skrevet 9. april 2013 Fikk aldri noe særlig ut ved å pumpe sist gang jeg heller, og måtte som sagt gi noe tillegg etter hvert - men barnet får så klart i seg mer enn du klarer å pumpe. Hjalp for meg å sitte med barnet i armene når jeg pumpet, da kom det mer melk. Har hun langt igjen til fødselsvekt? Skal prøve igjen nå, føler liksom ikke at hun tømmer ordentlig. Hun veide 3620g, gikk ned til 3350g når hun ble veid dag 2, dag 4 hadde hun gått opp til 3450g og idag veide hun 3445g. Oppdaget nå nettopp skummende avføring forresten, noen som har vært borti det? Kan ikke si at det virker som hun har magevondt eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. april 2013 #2533 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Fikk aldri ut masse når jeg pumpet i starten heller. Våt alltid mellom 20-40 ml. Tok litt tid før han la på seg også, men så lenge han var blid og fornøyd så hadde det ikke noe å si. Er ikke alle som vokser like fort som hs vil:-) Fortsett å legg til brystet ofte og med litt forskjellige stillinger så tar det seg opp:-) Pass på å drikke masse og spise! Er det noen som vil si hvilke navn de har fått? Endret 9. april 2013 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. april 2013 #2534 Del Skrevet 9. april 2013 Har vært borte i ALLE mulige farger og fasonger på avføringen til vår gutt.. også skummet:-) Var ikke noe trøbbel hos han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. april 2013 #2535 Del Skrevet 9. april 2013 Ja det kommer vel i alle farger og former. Pappaen her i hus doblet sin på 6 uker og er høy og brei så hans teori er at hun er ment for å være liten og søt, som mammaen Hun er våken og blid mer og mer nå så da regner vi med at alt er som det skal. Å si navn skader vel ikke, vår lillemor heter Oliva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 9. april 2013 #2536 Del Skrevet 9. april 2013 Så fint navn Asanti! Uten at jeg skal påberope meg å være noen ekspert på babybæsj så har jeg lest at grønn og skummende avføring kan være et tegn på at de får i seg for mye av den tynne formelka. Tassen hadde det her om dagen han også, og det er visstnok helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 10. april 2013 #2537 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Da har vi motsatte følelser i forhold til fødsel, helt klart. Jeg foretrakk smerter over lang tid og ingen søvn - den korte og intense fødselen førte til panikk, et barn som ikke klarte å henge med, mye styr, mye folk, sugekopp, jobbing med barnet etterpå, mye vondter osv. Ingen mulighet til å få barnet opp på brystet og ingen tid til å fordøye noe som helst underveis. Nå kunne jeg være sammen med mannen min, samarbeide og få støtte under smertene, kroppen fikk tid til å bearbeide det som skjedde, fikk jobbet med pressriene, fikk henne ut på egen maskin og bare pyntesting. Og best av alt, jeg kunne være tilstede i hodet mitt underveis og jobbe mentalt under de verste smertene, selv om det gikk innmari kjapt på slutten - så gikk glipp av epiduralen - igjen. Jeg var brutalt trøtt og sliten i etterkant, men kom på hotellet denne gang og da var jo mannen der også, så da var det mulig å hvile. Jeg var så "heldig" å få en fødsel som lignet noe midt i mellom dine jeg da; den varte nesten et døgn, men med ineffektive (men vonde) rier, bekymring rundt fosterlyden de siste 10 timene, masse helsepersonell og styr de siste timene, slanger og nåler over alt, vakum, og 10 min unna at det endte med ks Ks var det jeg var mest redd for ifbm fødselen, og jeg ble veldig bekymret for fosterlyden, og jeg føler vel ikke at jeg fikk jobbet på lag med kroppen.. I tillegg ble jeg klipt og sydd i nesten en time, så jeg har vært ganske inmobil i etterkant. Men alt gikk jo bra, så da skal jeg ikke klage Og jeg er ikke så skremt at jeg ikke ville gjort det igjen. Premien gjør det jo så utrolig verdt det Endret 10. april 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 10. april 2013 #2538 Del Skrevet 10. april 2013 Så fint navn Asanti! Uten at jeg skal påberope meg å være noen ekspert på babybæsj så har jeg lest at grønn og skummende avføring kan være et tegn på at de får i seg for mye av den tynne formelka. Tassen hadde det her om dagen han også, og det er visstnok helt normalt Takktakk. Ja jeg misstenker at hun får i seg nesten bare formelk så det stemmer nok godt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 10. april 2013 #2539 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg var så "heldig" å få en fødsel som lignet noe midt i mellom dine jeg da; den varte nesten et døgn, men med ineffektive (men vonde) rier, bekymring rundt fosterlyden de siste 10 timene, masse helsepersonell og styr de siste timene, slanger og nåler over alt, vakum, og 10 min unna at det endte med ks Ks var det jeg var mest redd for ifbm fødselen, og jeg ble veldig bekymret for fosterlyden, og jeg føler vel ikke at jeg fikk jobbet på lag med kroppen.. I tillegg ble jeg klipt og sydd i nesten en time, så jeg har vært ganske inmobil i etterkant. Men alt gikk jo bra, så da skal jeg ikke klage Og jeg er ikke så skremt at jeg ikke ville gjort det igjen. Premien gjør det jo så utrolig verdt det Off ja, skrekken for meg hadde vært første fødsel med rier i et døgn i forkant, så DET er jeg fullstendig enig i at høres mye verre ut enn å bare hoppe inn på siste del av fødselen. Dette høres ordentlig tøft ut Vims, men så utrolig bra at du ikke er skremt fra å gjøre det igjen - jeg var lenge usikker på om jeg kom til å våge. Men, premien kan ingenting måle seg med:) Er tilværelsen stort sett grei for de som har fått sine små, eller? Vi koser oss stort sett, er noe trøtt i trynet og har en del vondt fortsatt (og er så lei av plager nå, at jeg har mine små sammenbrudd typ: "jeg orker virkelig ikke mere vondt nå", "tenk om jeg må leve i smerte for alltid, buhuuuu, det er din feil!". Jada, mine barseltårer har ikke kommet, men queen hormonella melder seg til tider, og hun er en overdramatisk bitch... ellers er jeg så snill som bare det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 10. april 2013 #2540 Del Skrevet 10. april 2013 Her går det veldig bra ellers. Alle her i hus for nok søvn og trives med den nye hverdagen. For meg må jeg faktisk ta smertestillende for å klare å gå på do, tror jeg fikk noe heftige rifter/hemoroider under all pressinga. Føles ut som en ny fødsel hver gang. Men det går vel over ettervært. Har mer hormoner nå enn før fødsel. Så jeg blir litt sint på disse plagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå