Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet det er teit, og at jeg bare er fjern og hormonell - for KG er så klart helt nedprioritert etter en fødsel osv. MEN jeg må bare si at jeg virkelig håper at alt går greit med mor og barn Vims :hug: Blir så fort bekymret for tiden, og det skulle visst gjelde for fremmede på et forum også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg vet det er teit, og at jeg bare er fjern og hormonell - for KG er så klart helt nedprioritert etter en fødsel osv. MEN jeg må bare si at jeg virkelig håper at alt går greit med mor og barn Vims :hug: Blir så fort bekymret for tiden, og det skulle visst gjelde for fremmede på et forum også... :sjenert:

Samme her! Har tenkt masse på Vims og Vimsebabyen etter den siste oppdateringen hennes, og nå er det såpass lenge siden vi har hørt noe at jeg faktisk begynner å bli litt bekymret. (Men som du sier, jeg blir også bekymret veldig fort nå for tiden).

Håper alt står bra til Vims! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret faktisk, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært inne her og på bloggen hennes for å se etter oppdateringer...:sjenert: Håper alt går bra med dere Vims. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg startet det med vannavgang, men det var ikke en foss med vann, mer som pipling som du beskriver. Hos meg var det bare pipling pga høy rift på fostersekken. Jeg syntes fostervannet hadde en helt spesiell lukt, litt sånn søtlig.

Dersom du mistenker at vannet har gått skal man kontakte fødeavdelingen. For meg førte ikke vannavgang til spontane rier, og dersom vannet går får du faktisk en tidsfrist på å komme igang selv, eller man blir igangsatt. Litt forskjellig praksis fra sjukehus til sjukehus, men de opererer med 1-3 dager. Årsaken er fare for infeksjon hos deg eller baby. Uansett er det bedre å være føre var, på fødeavdelingen finner de raskt ut om det er vannavgang ved å ta prøve av bindet.

Håper det var til hjelp :)

Vims er nok opptatt nå ja

Takk for svar! Det skjedde ikke noe mer i går og kom aldri noe mer vann, så uansett hva det var så var det nok ikke vannet. :)

Lille prinsessa kom fort idag gitt! Halv 12 gikk vannet og halv 8 var hun ute helt perfekt! Akupunktur og litt lystgass på slutten var smertelindring som ble brukt. Fornøyd nybakt mamma. :)

Så herlig! Gratulerer så mye :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Tusen takk dere. :klemmer: Hun er ei snill prinsesse som spiser og sover, god lungekapasitet har hun visst å. ;)

Skriver nok mer ettervært når jeg har tilgang til macen igjen.

Når det gjelder Frøken Vims så kan det jo være så enkelt som at hun ikke kommer seg inn på forumet fra mobilen, jeg kan ikke det. Har bare med ipaden for underholding innimellom. :)

Men man blir faktisk litt bekymret. Tenk før når man ikke viste om noen hadde født før oppslag i avisa? Det må ha vært mye venting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenter! Her er alt bra med både mor, far og barn! Det ble en lang og intens fødsel som endre med vakum 24 timer etter vannet gikk, så det ble en tøff opplevelse både fysisk og psykisk. Men det er rart hvordan fødselen bare blekner når man sitter med verdens vakreste skapning i armene :rodmer::hjerte:

Siden det gikk nesten 40 timer uten søvn så har de siste dagene bare blitt borte, men jeg skriver mer når vi kommer skikkelig til hektene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Heisann jenter! Her er alt bra med både mor, far og barn! Det ble en lang og intens fødsel som endre med vakum 24 timer etter vannet gikk, så det ble en tøff opplevelse både fysisk og psykisk. Men det er rart hvordan fødselen bare blekner når man sitter med verdens vakreste skapning i armene :rodmer::hjerte:

Siden det gikk nesten 40 timer uten søvn så har de siste dagene bare blitt borte, men jeg skriver mer når vi kommer skikkelig til hektene igjen :)

Godt å høre at alt står bra til med dere alle, til tross for en heftig fødsel :klemmer: Ble jo nesten oppriktig bekymret her en stund vi hormonelle gravide! ;)

Kos deg så mye med den lille :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan du tro vi har tenkt på deg her:) Gratulerer så mye - nå er du ferdig med fødselen, selv om det sikkert føles ganske traumatisk akkurat nå. Håper dere får sikret dere en del søvn mellom slagene og får tid og ork til å virkelig nyte den lille:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :strix: Gratulerer så mye! :rodmer: Hørtes ut som en skikkelig tøff opplevelse. :klem: Kos dere masse med lilleprinsen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at alt er bra:-) Dere som har fødd må etterhvert fylle inn på den andre tråden vår da slik at vi får en oversikt:-)

Spennende med hvem som er nestemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse frøken vims!! :rodmer:

Er 36 uker idag, og på jobb fikk jeg skikkelig murring i korsryggen som har vart i hele ettermiddag/kveld. Veldig ubehagelig. Noen som har hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Little princess

Joho! Jeg tror slimproppen min har gått :nigo: Det kan jo fortsatt ta dagevis før fødselen er i gang, men det er så fint å se at noe skjer med kroppen værtfall. Termin er jo på lørdag så syntes det kan begynne å skje noe nå ;)

(Er jo litt usikker på om det faktisk er slimproppen, siden det ikke var noe blod inni den, men det var en stor klump lissom. Aldri opplevd noe slik tidligere. Så etter litt googling så virker det som om det var slimproppen)

Vi hadde sex i går så det virker som om det hjalp kan man si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho! Jeg tror slimproppen min har gått :nigo: Det kan jo fortsatt ta dagevis før fødselen er i gang, men det er så fint å se at noe skjer med kroppen værtfall. Termin er jo på lørdag så syntes det kan begynne å skje noe nå ;)

(Er jo litt usikker på om det faktisk er slimproppen, siden det ikke var noe blod inni den, men det var en stor klump lissom. Aldri opplevd noe slik tidligere. Så etter litt googling så virker det som om det var slimproppen)

Vi hadde sex i går så det virker som om det hjalp kan man si ;)

:danse: Yohoo for slimpropp! Herlig når man merker at ting skjer. Spennende spennende, og ja du er jo absolutt fødeklar i forhold til termin osv nå - håper du slipper å gå lenge:)

Er en mulighet for at min er begynt å gå også, hadde en stor klump i trusen i går og i dag - men (ah, så mye lekre detaljer det blir etter hvert..) kan også bare ha vært klumpete utflod. Sist graviditet var jeg ikke usikker for det var blodtilblandet og riene startet 3 timer etter. Nå er det jo en stund til min termin enda, men kroppen virker som om den er mer klar nå enn sist, så håperhåperhåper jeg ikke må gå så mange uker til. Jeg er gedigen nå, så det hadde vært herlig å slippe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Spennende, nå skjer det jo mer og mer. :) Jeg merket ikke noe til slimproppen, bare mye menssmerter og tarmtømming. Ja, det blir mye flotte detaljer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

:danse: Yohoo for slimpropp! Herlig når man merker at ting skjer. Spennende spennende, og ja du er jo absolutt fødeklar i forhold til termin osv nå - håper du slipper å gå lenge:)

Er en mulighet for at min er begynt å gå også, hadde en stor klump i trusen i går og i dag - men (ah, så mye lekre detaljer det blir etter hvert..) kan også bare ha vært klumpete utflod. Sist graviditet var jeg ikke usikker for det var blodtilblandet og riene startet 3 timer etter. Nå er det jo en stund til min termin enda, men kroppen virker som om den er mer klar nå enn sist, så håperhåperhåper jeg ikke må gå så mange uker til. Jeg er gedigen nå, så det hadde vært herlig å slippe litt.

Ja, håper det er den det er snakk om og at det ikke er bare vanlig utflod.. Men det var en stor klump 2x2 cm ca, som så ut som snørr. (Så mange flotte detaljer man strør om seg med under en graviditet :fnise: )

Du er jo innenfor termin da Citrus, og siden kroppen din allerede har vært gjennom dette en gang før så kan det jo være at du blir fortere klar for fødsel med nummer 2. Og du er jo innenfor termin så det kan jo faktisk skje noe hvilken dag som helst :jepp:

Dessuten kan det jo være at kroppen er sliten og lei etter et tungt svangerskap og at den setter igjen prosessen litt før termin, du har jo slitt mer enn de fleste. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...