Gjest asanti Skrevet 20. mars 2013 #2261 Del Skrevet 20. mars 2013 Gutten min kom igår fødselen tok 17 timer fra første rie til han var ute.. gjorde heidundrandes vondt, men skal ikke gå i detalj her:) absolutt verdt smertene da. Han er jo perfekt! :) Gratulere så masse med lille gutten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 21. mars 2013 #2262 Del Skrevet 21. mars 2013 Gutten min kom igår fødselen tok 17 timer fra første rie til han var ute.. gjorde heidundrandes vondt, men skal ikke gå i detalj her:) absolutt verdt smertene da. Han er jo perfekt! :) Gratulerer så mye!! Kom gjerne med fødselshistorie, vi må jo forberede oss vi som ennå venter, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mars 2013 #2263 Del Skrevet 21. mars 2013 Gutten min kom igår fødselen tok 17 timer fra første rie til han var ute.. gjorde heidundrandes vondt, men skal ikke gå i detalj her:) absolutt verdt smertene da. Han er jo perfekt! :) Gratulerer så mye Kom gjerne med detaljer.. ____________________________________________ Da har jeg kommet fra jordmor. Alt så bra ut bortsett fra urinprøven. Fikk +2 på spor og jeg er mye svimmel. Men blodtrykket var fint, men må likevel til sjekk neste uke. Ellers så er hodet festet Festet seg ikke så tidlig med storebror, men det har nok ikke så mye å si uansett. Hun trodde også at hun ville bli litt større enn bror som var 3500.... Men får jo en vektestimering rett over påske, så da vet jeg litt mer. Har gått opp 3,6 kg, så ender vel på rundt 6-7 totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. mars 2013 #2264 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det vanlig med vekstestimering? Jeg har ikke hatt det...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 21. mars 2013 #2265 Del Skrevet 21. mars 2013 Er det vanlig med vekstestimering? Jeg har ikke hatt det...? Ikke jeg heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 21. mars 2013 #2266 Del Skrevet 21. mars 2013 Hos meg har jordmor aldri nevnt noe om hva hun tror om størrelsen på lille. Er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. mars 2013 #2267 Del Skrevet 21. mars 2013 Nå har jeg endelig kommet meg i gang med prosjekt-fylle-opp-fryseboks! 90 fylte horn skal bakes i dag. En del blir nok med på hytta, men det er greit å teste ut at teknikken sitter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 21. mars 2013 #2268 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Gratulerer så mye Solstråle87 og godt jobbet! Er det et sted det er lov med detaljer er det vel her hvor vi nærmest suuuuger til oss all informasjon om graviditet og fødsler:) Tror vektestimering av og til er et tilbud på steder hvor de har tid og mulighet til sånt (ikke Oslo) - eller om det er visse ting som gjør at det skal vurderes (type svangerskapsdiabetes, lite bekken osv osv). Jeg hadde det ikke sist, og ikke nå - og bare en rutine UL. Helt ærlig, i forhold til størrelse, vil jeg gjerne ikke vite:) Er FrøkenVims fortsatt her eller? Edit: Ah.. hadde jo kommentert jo. Men det er jo idag du skal føde må du skjønne!! Sett i gang. Push! Endret 21. mars 2013 av Citrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. mars 2013 #2269 Del Skrevet 21. mars 2013 Er her fortsatt ja.... Hadde jo tippet i dag selv også, men foreløpig så ser det ikke ut til å skje så mye. Og nå har jeg definitivt fått ventesjuka også, BIG TIME!! Sitter å trykker, men det skjer liksom ikke så mye Rart hvor utålmodig man blir, jeg var jo forberedt på å gå litt over pga 9 dager forskjell på ul-temrin og menstermin, men når jeg passerte ul-termin var det plutselig ikke mye rom for å vente lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 21. mars 2013 #2270 Del Skrevet 21. mars 2013 Er her fortsatt ja.... Hadde jo tippet i dag selv også, men foreløpig så ser det ikke ut til å skje så mye. Og nå har jeg definitivt fått ventesjuka også, BIG TIME!! Sitter å trykker, men det skjer liksom ikke så mye Rart hvor utålmodig man blir, jeg var jo forberedt på å gå litt over pga 9 dager forskjell på ul-temrin og menstermin, men når jeg passerte ul-termin var det plutselig ikke mye rom for å vente lenger Skjønner deg så utrolig godt. Om jeg hadde fått to så forskjellige termindatoer så hadde jeg nok å fått ventesjuka. I går leste jeg en artikkel på hva jordmødre og fødselsleger mente kunne fungere av kjerringråd, og de anbefalte nesten bare sex. Kroppens naturlige måte for modning. Og sæd inneholder prostaglandin, som er det hormonet som legene gir til kvinner som kommer på sykehuset for å bli satt i gang. Det er med på å myke opp livmorhalsen. Så det sto at sex tre gang etter hverandre med utløsning kan tilsvare samme som en modningskur. Orgamse for oss utløser oksytocin som gir sammentrekninger i livmoren. Så om babyen er klar så kan jeg ha litt tro på at dette kan fungere. Ellers så sto det at adrenalin har motsatt effekt, så alt som gjør deg stresset bør du holde deg unna. Få din kjære til å massere deg, kos masse og hvil. Det er nok det beste. Her ble det en runde sengekos igår, men tre ganger på rad hadde jeg ikke sjangs på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mars 2013 #2271 Del Skrevet 21. mars 2013 Hos oss så får alle tilbud om UL i uke 32 også Veldig snille og de fleste takker jo ja til det. Da får man også en vekstestimering. Siden jeg fikk en litt komplisert fødsel sist så får jeg også tilbud om UL i uke 36 for følge med på barnets vekst uten at jeg helt vet hvorfor. Storebror bare var 3500 g og 50 cm og ikke noe stort barn. Men JM jeg går fast til bare estimerte ut i fra symfysemålene og hun har ikke noe grunnlag å kunne si det ene eller det andre for det er ikke hun som tar UL. Hun bare gjetter..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mars 2013 #2272 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg har 2 uker mellom min menstermin og UL termin...Litt skummelt, men de er vist alle enige. Så får stole på at de har rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. mars 2013 #2273 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg har 2 uker mellom min menstermin og UL termin...Litt skummelt, men de er vist alle enige. Så får stole på at de har rett Jeg har 9 dager mellom ul-termin og menstermin, med ul-termin først. Hvilken termin er først av din mens- og ul-termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 21. mars 2013 #2274 Del Skrevet 21. mars 2013 Skjønner deg så utrolig godt. Om jeg hadde fått to så forskjellige termindatoer så hadde jeg nok å fått ventesjuka. I går leste jeg en artikkel på hva jordmødre og fødselsleger mente kunne fungere av kjerringråd, og de anbefalte nesten bare sex. Kroppens naturlige måte for modning. Og sæd inneholder prostaglandin, som er det hormonet som legene gir til kvinner som kommer på sykehuset for å bli satt i gang. Det er med på å myke opp livmorhalsen. Så det sto at sex tre gang etter hverandre med utløsning kan tilsvare samme som en modningskur. Orgamse for oss utløser oksytocin som gir sammentrekninger i livmoren. Så om babyen er klar så kan jeg ha litt tro på at dette kan fungere. Ellers så sto det at adrenalin har motsatt effekt, så alt som gjør deg stresset bør du holde deg unna. Få din kjære til å massere deg, kos masse og hvil. Det er nok det beste. Her ble det en runde sengekos igår, men tre ganger på rad hadde jeg ikke sjangs på. Den samme artikkelen leste jeg i går faktisk! Og jeg hadde store forhåpninger om at litt sengekos skulle sette igang fødselen jo lengre jeg kom uti artikkelen, helt til jeg leste at man måtte ha sex 3 gang på rad! Da kastet jeg inn håndkleet på den ideen Så planen min nå er å slappe av, gå litt tur, nyte finværet og håpe mini vil ut rundt termin Syntes det er utrolig stusselig med påske i byen, men det får jeg bare bite i meg.. ---------------- I dag har vi vært på fødselsforberedende kurs! Det ble vel ikke fortalt så mye jeg ikke allerede har lest (på kvinneguiden selvfølgelig ) men mannen syntes det var lærerikt værtfall, og det er jo ganske viktig. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet.. (Jeg lover å ikke føde før deg, Vims! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. mars 2013 #2275 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) I går leste jeg en artikkel på hva jordmødre og fødselsleger mente kunne fungere av kjerringråd, og de anbefalte nesten bare sex. Kroppens naturlige måte for modning. Og sæd inneholder prostaglandin, som er det hormonet som legene gir til kvinner som kommer på sykehuset for å bli satt i gang. Det er med på å myke opp livmorhalsen. Så det sto at sex tre gang etter hverandre med utløsning kan tilsvare samme som en modningskur. Orgamse for oss utløser oksytocin som gir sammentrekninger i livmoren. Så om babyen er klar så kan jeg ha litt tro på at dette kan fungere. Har lest den artikken jeg også, og det har blitt litt sex de siste dagene for å si det sånn Men tre ganger på rad liksom? DET blir litt mye. Endret 21. mars 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. mars 2013 #2276 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg får ikke min UL-termin til å stemme med når vi hadde sex i juli og august, men men. I følge terminkalkulatoren så fant unnfangelsen sted 13. august, jeg satt der med en positiv test i hånda rundt 24. august... Jeg satser på at vesla kommer i slutten av april fortsatt jeg! Vi er litt usikre fortsatt på om det blir fødselsforberedende kurs på oss begge eller bare meg, men det skal bli spennende å se om jeg lærer noe nytt! Og så måtte de visst bytte ut filmen de vanligvis viser, for det var visst så mye bruk av lystgass i den og det har jo St. Olavs sluttet med nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 21. mars 2013 #2277 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg sa til samboer at det skulle helst være tre ganger på rad, så vi prøver tre ganger i løpet av dagen vi nå. Og han har gått med på at det blir kjappest mulig for at ikke jeg skal gi opp. Runde en er i boks og det ble en to timers lang powernap rett etterpå. Sto jo at man skulle hvile? Det med fødselskurset så hadde vi samme inntrykk, det var bra for mannen men jeg har jo lest masse på nett så lærte ikke noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 21. mars 2013 #2278 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Jeg sa til samboer at det skulle helst være tre ganger på rad, så vi prøver tre ganger i løpet av dagen vi nå. Og han har gått med på at det blir kjappest mulig for at ikke jeg skal gi opp. Runde en er i boks og det ble en to timers lang powernap rett etterpå. Sto jo at man skulle hvile? Det med fødselskurset så hadde vi samme inntrykk, det var bra for mannen men jeg har jo lest masse på nett så lærte ikke noe nytt. Det må jeg si, asanti! Du er sprek for å være høygravid Jeg tviler på jeg ville klart det, for å si det slik! Hatten av for deg Endret 21. mars 2013 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mars 2013 #2279 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg har 9 dager mellom ul-termin og menstermin, med ul-termin først. Hvilken termin er først av din mens- og ul-termin? Jeg har menstermin først - i midten av april Og da vet jeg når hun kan ha blitt unnfanget. Men verken jeg eller samboer vet når hun har blitt til med tanke på UL termin.. Så blir jo litt usikker. Men en gynekolog og en UL jordmor har uavhengig av hverandre kommet frem til at jeg ble flyttet to uker tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 21. mars 2013 #2280 Del Skrevet 21. mars 2013 Det må jeg si, asanti! Du er sprek for å være høygravid Jeg tviler på jeg ville klart det, for å si det slik! Hatten av for deg Nåja, vil ikke påstå at jeg er så sprek jeg. Ligger jo bare der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå