Gjest asanti Skrevet 15. mars 2013 #2141 Del Skrevet 15. mars 2013 Idag er en lykkens dag, samboer kommer endelig hjem igjen! Takk guuuud for det altså, for nå begynner det å bli noe sinnsykt tungt å være helt alene. Ellers blir det litt bursdagsfeiring for han i helgen, klargjøring av bilen og soverommet vårt til den lille kommer. Og alle kjerringråd skal prøves ut. Skal dra innom Ica idag å kjøpe mer av de fine tulipanene de har på tilbud nå. For første gang har jeg lyst til å pynte til påske. Har kjøpt inn noe hobbyartikler som vi skal dekorere og ansiktsmaling så vi skal male påskeegg på magen. Hoho. Det er faktisk fintfint påskevær her nå, nysnø og knallsol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 15. mars 2013 #2142 Del Skrevet 15. mars 2013 Prøver du å si at du ikke skal gå Birken som koserunde, Little princess? Trodde det var noe alle gravide gjorde, jeg! Jeg er hjemme en tur, skal til favorittfrisøren min og klippe meg en siste gang før termin (burde nok fått det enda nærmere også, men det rekker jeg ikke, og jeg vil helst ikke sette meg på flyet innenfor de fire siste ukene). Og så skal jeg se om ikke jeg rekker innom en garnbutikk med moren min, for hun er ivrig etter å komme i gang med håndarbeid Og så skal jeg styre og farte rundt så godt jeg klarer, besøke flest mulige, treffe svigers litt og besøke ei kusine og hennes familie. Satser på at togturen tur-retur Oslo i morgen går kjapt Men det er godt å være hjemme i Tønsberg litt. Jeg får en egen ro når jeg kan snakke med moren min om ting jeg har lest på enkelte underfora her inne og få bekreftet at det ikke er meg som er gal som tenker veldig annerledes enn enkelte andre Under to måneder igjen. Jeg klarer fortsatt ikke å innse at det faktisk er en baby. At jeg skal ta vare på et lite vesen. Jeg er 22, jeg er da ikke gammal nok! Samtidig, jeg er sikker på at det skal gå bra. Og jeg tror at Herr Tekola blir en fantastisk pappa, selv om han er langt fra overbevist selv. For tiden er det meg som er mest overbevist om at jeg kommer til å gjøre noe galt, så det er jo... fint? Håper alle får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. mars 2013 #2143 Del Skrevet 15. mars 2013 Lite action hos meg om dagen altså.. Kjenner jo litt murringer og stikkninger down there pluss minst 30 heftige kynnere om dagen! Men ikke noe gjør at jeg lurer på om det er en fødsel på gang nei dessverre. Begynner å bli særdeles lei og er mer enn klar for fødsel og å få møte den lille, så syntes hun kan tenke på å komme ut nå Hva med deg? Du har jo termin kjempesnart! Har du fått noen mer modnigstegn? Begynner å bli lei jeg også, spesielt etter den episoden for to netter siden hvor jeg trodde ting var i gang. Jeg ble SÅÅÅÅÅ oppspillt, og så skjedde det ingen ting Begynner å bli lei av å gjøre ingen ting også, det er begrenset hvor gøy der er å sy dag etter dag etter dag liksom Ifht modningstegn så har jeg nedpress, stikninger og "støt" nedentil, litt menssmerter som kommer og går, og så har jeg vært litt uggen i magen siden i går kveld. Vet ikke om det har noe med modning å gjøre, men jeg tolker alle tegn i best tenkelig lys I dag skal jeg ut å spise med kjære Må jo utnytte sjansen til å gjøre litt kjæresteting sammen mens vi fortsatt har mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. mars 2013 #2144 Del Skrevet 15. mars 2013 Har dere andre fine gravide noen spennende planer for helga? Ut på skitur eller fjelltur kanskje? *gravidhumor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 15. mars 2013 #2145 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg syns det er ekstremsport nok å gå en liten tur i nabolaget jeg, er glatt jo! I helga blir det nok mer fiksing av barnerom og andre babyforberedelser. og spising av påskegodt! Og på søndag er det babyshower for meg! Vurderer en tur på storsenteret for litt shopping idag, men vet ikke om jeg orker. Ble en del farting i går også og det kjenner jeg i bekkenet.... kjedelig å måtte ha en hviledag hver gang man har vært bittelitt aktiv! Endret 15. mars 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 15. mars 2013 #2146 Del Skrevet 15. mars 2013 Prøver du å si at du ikke skal gå Birken som koserunde, Little princess? Trodde det var noe alle gravide gjorde, jeg! Under to måneder igjen. Jeg klarer fortsatt ikke å innse at det faktisk er en baby. At jeg skal ta vare på et lite vesen. Jeg er 22, jeg er da ikke gammal nok! Samtidig, jeg er sikker på at det skal gå bra. Og jeg tror at Herr Tekola blir en fantastisk pappa, selv om han er langt fra overbevist selv. For tiden er det meg som er mest overbevist om at jeg kommer til å gjøre noe galt, så det er jo... fint? Håper alle får en fin helg! Skulle jeg spent på meg skiene nå så hadde jeg nok endt opp med å føde midt i skiløypa Får kynnere av å snu meg i senga lissom Men jeg kjenner meg igjen i det du sier over her altså, og jeg har 2 UKER igjen til termin! Klarer fortsatt ikke helt å innse at nei, jeg er ikke bare skikkelig oppblåst, det er faktisk en baby der inne i magen. Nope, den er fortsatt litt tung å svelge Dessuten har føler jeg at jeg har vært gravid for evig og alltid, og tanken på at jeg snart får igjen kroppen min og at jeg blir mamma er faktisk bare uvirkelig. Reality is going to hit me hard Begynner å bli lei jeg også, spesielt etter den episoden for to netter siden hvor jeg trodde ting var i gang. Jeg ble SÅÅÅÅÅ oppspillt, og så skjedde det ingen ting Begynner å bli lei av å gjøre ingen ting også, det er begrenset hvor gøy der er å sy dag etter dag etter dag liksom Ifht modningstegn så har jeg nedpress, stikninger og "støt" nedentil, litt menssmerter som kommer og går, og så har jeg vært litt uggen i magen siden i går kveld. Vet ikke om det har noe med modning å gjøre, men jeg tolker alle tegn i best tenkelig lys I dag skal jeg ut å spise med kjære Må jo utnytte sjansen til å gjøre litt kjæresteting sammen mens vi fortsatt har mulighet Jeg fikk skikkelige menssmerter i går natt, kom i 2 bølger og var skikkelig vonde! Men det gav seg etter 2 tak.. Så da sovnet jeg skuffet like etter, det var nok ikke noe mer spennende enn babyen som plaget meg sikkert pøbelbaby.. Jeg gjør heller ingenting om dagen.. Strikker et enormt teppe i ull til mini, men jeg er tom for garn og jeg har enda ikke kommet meg ut for å kjøpe mer, latskapen lenge leve. Skal få det til i helga tenker jeg! Jeg og mannen skal også ut å spise i dag, med mamma og pappa. Blir vel en av de siste gangene, så jeg skal nyte det til det fulle! For det er vel en del måneder til det skjer igjen vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 15. mars 2013 #2147 Del Skrevet 15. mars 2013 Har dere andre fine gravide noen spennende planer for helga? Ut på skitur eller fjelltur kanskje? *gravidhumor* Funny funny! Har planer om å ta en dusj kanskje, fysisk nok anstrengelse det Idag er en lykkens dag, samboer kommer endelig hjem igjen! Takk guuuud for det altså, for nå begynner det å bli noe sinnsykt tungt å være helt alene. Ellers blir det litt bursdagsfeiring for han i helgen, klargjøring av bilen og soverommet vårt til den lille kommer. Og alle kjerringråd skal prøves ut. Hurra! Forstår godt at du gleder deg, jeg klarer meg virkelig ikke uten mannen nå - og så er det jo så fint å være to akkurat i denne siste rare perioden. Tenk nå drar han ikke igjen før barnet er der:) Så din helg kommer til å bestå av sex, kanel, ananas, bringebærkapsler, trappegåing, brystvortestimulering og annet knask altså? Under to måneder igjen. Jeg klarer fortsatt ikke å innse at det faktisk er en baby. At jeg skal ta vare på et lite vesen. Jeg er 22, jeg er da ikke gammal nok! Samtidig, jeg er sikker på at det skal gå bra. Og jeg tror at Herr Tekola blir en fantastisk pappa, selv om han er langt fra overbevist selv. For tiden er det meg som er mest overbevist om at jeg kommer til å gjøre noe galt, så det er jo... fint? Håper alle får en fin helg! Vanskelig å forestille seg ja, men det går nok superfint:) Vi har dager hvor vi fortsatt tenker "fikk vi faktisk lov til å bli foreldre til denne lille skapningen? Whoopps...". Og det gjerne i sammenheng med at vi ikke er så veldig hønete, og tar kjapt barnet med i den høyeste vannsklien osv og synes det er stor stas at gutten er sååå glad for at de har kost seg med pølser og is i barnehagen en dag (for en herlig dag!) (og dette virker kanskje ikke så spesielt, men bare vent.. KG is only the beginning, muhahaha. Mennesker ute i den virkelige verden er rare, ordentlig rare (om det ikke er slik at vi er de rare da.. ). Og ofte føler jeg at vi kanskje ikke burde få lov til å være foreldre fordi vi synes det er morsomt, ikke spesielt stressende osv - vi må jo glemme å gjøre noe viktig? Det er gøy å være mamma og pappa, bare gled deg! Latterkrampene kommer på rekke og rad, man har virkelig 24 timers underholdning! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. mars 2013 #2148 Del Skrevet 15. mars 2013 Funny funny! Har planer om å ta en dusj kanskje, fysisk nok anstrengelse det Hurra! Forstår godt at du gleder deg, jeg klarer meg virkelig ikke uten mannen nå - og så er det jo så fint å være to akkurat i denne siste rare perioden. Tenk nå drar han ikke igjen før barnet er der:) Så din helg kommer til å bestå av sex, kanel, ananas, bringebærkapsler, trappegåing, brystvortestimulering og annet knask altså? Den dusjinga tar virkelig på ja, værtfall det å kle på seg igjen etterpå. Høres ut som en fin helg det gjør det ikke? Glemte å kjøpe de derre bringebærkapslene når jeg nå var i byen. Satser på å huske det i morgen. Nå skal jeg kose meg med grillet kylling og ris til pensjonistmiddag og nyeste episode av Grey's rullende på tvn. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 15. mars 2013 #2149 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er gøy å være mamma og pappa, bare gled deg! Latterkrampene kommer på rekke og rad, man har virkelig 24 timers underholdning! Kjenner det bobler av glede inni meg når jeg tenker at jeg skal oppleve dette!! Kos deg masse med samboeren når han kommer hjem, asanti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 15. mars 2013 #2150 Del Skrevet 15. mars 2013 Kjenner også at jeg gruer meg litt.. Skal liksom bli 2 barnsmor!!! Føler at man ikke er helt klar for dette og aner ikke hvordan det skal gå. Men trodde jo det samme med nr. 1 og det har jo gått veldig bra til nå. Men det er litt av en omstilling man skal gjennom snart er det mat og idol...Har vært super flink i dag og vasket hus og barneklær. Har også fått vugga i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. mars 2013 #2151 Del Skrevet 15. mars 2013 Samboer er kommet hjem, utrolig koselig og deilig å slippe å være alene. Men gjett hvem som plutselig fikk en stor dose panikk mot fødselen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 15. mars 2013 #2152 Del Skrevet 15. mars 2013 Samboer er kommet hjem, utrolig koselig og deilig å slippe å være alene. Men gjett hvem som plutselig fikk en stor dose panikk mot fødselen? Det er nok vanlig og noe de fleste av oss kommer til å få. Men der går bra og nå skal du bare nyte tiden med mannen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 15. mars 2013 #2153 Del Skrevet 15. mars 2013 Samboer er kommet hjem, utrolig koselig og deilig å slippe å være alene. Men gjett hvem som plutselig fikk en stor dose panikk mot fødselen? Ble kanskje litt nærme og virkelig med en gang han kom hjem? Det går så bra - snart er du ferdig med det og premien er supergod! Jeg får panikk litt innimellom, når jeg innser at "åj, må faktisk gjennom det" - og det er kanskje enda verre for deg som også gruer deg til settingen rundt selve fødselen. Men det går nok helt supert skal du se, det er den finalen der vi jobber mot - og (klisje, men av en grunn) det er virkelig, virkelig verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. mars 2013 #2154 Del Skrevet 16. mars 2013 Det er nok vanlig og noe de fleste av oss kommer til å få. Men der går bra og nå skal du bare nyte tiden med mannen:-) Ble kanskje litt nærme og virkelig med en gang han kom hjem? Det går så bra - snart er du ferdig med det og premien er supergod! Jeg får panikk litt innimellom, når jeg innser at "åj, må faktisk gjennom det" - og det er kanskje enda verre for deg som også gruer deg til settingen rundt selve fødselen. Men det går nok helt supert skal du se, det er den finalen der vi jobber mot - og (klisje, men av en grunn) det er virkelig, virkelig verdt det. Jeg ble liggende noen timer igår å bare tenke. Fikk enorm følelse av nervøsitet og panikk, og da må jeg finne ut hva det er som gjør det. Selve fødselen er jo skummel generelt for man skal jo inn i et smertehelvette uten like. Men det er hva smertene vil gjøre med meg som setter i gang panikken. Er virkelig redd for å bli dårlig selv og hvordan det vil bli. Jeg er jo ikke så erfaren med den type ting. Må bare le av meg selv, vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 16. mars 2013 #2155 Del Skrevet 16. mars 2013 Her er vi midt i oppussing av ny leilighet så jeg har nok å sette fingrene i frem mot termin! Vi har lagt nytt gulv og malt alle vegger og det blir så braa Men det blir lange tunge dager for oss begge. Med 50% jobb og oppussing før/etter jobb så kjenner man det. Babyrommet er malt, og jeg gleder med helt sinnsykt til å få opp alle tingene det blir kjempe fint! Kjenner meg igjen i panikken. Oppi all oppussing så glemmer jeg litt hva som skal skje, og det er bare 5 uker igjen kommer plutselig en sånn bølge over meg der jeg skjønner hva som skal skje, og får litt panikk. Tror jeg er mest redd for hvordan jeg kommer til å reagere når det skjer, det å miste kontrollen!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 16. mars 2013 #2156 Del Skrevet 16. mars 2013 I natt har jeg vært særdeles plaget med menssmerter (har det litt enda kjenner jeg) våknet til og med av at det gjorde skikkelig vondt Føles akkurat ut som det gjorde før, når jeg bare ventet på å begynne å blø.. Så kanskje det ikke er såå lenge til det er noe action på gang? Tror fortsatt det et stykke til fødsel, men blir så glad av alle disse nye vondtene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. mars 2013 #2157 Del Skrevet 16. mars 2013 Her er vi midt i oppussing av ny leilighet så jeg har nok å sette fingrene i frem mot termin! Vi har lagt nytt gulv og malt alle vegger og det blir så braa Men det blir lange tunge dager for oss begge. Med 50% jobb og oppussing før/etter jobb så kjenner man det. Babyrommet er malt, og jeg gleder med helt sinnsykt til å få opp alle tingene det blir kjempe fint! Kjenner meg igjen i panikken. Oppi all oppussing så glemmer jeg litt hva som skal skje, og det er bare 5 uker igjen kommer plutselig en sånn bølge over meg der jeg skjønner hva som skal skje, og får litt panikk. Tror jeg er mest redd for hvordan jeg kommer til å reagere når det skjer, det å miste kontrollen!? Ååh det er så godt å ha et ferdig rom å gjøre av alt til den lille selv om at den ikke sover der i starten. Der sier du noe, det å miste kontrollen. På en måte er det greit men samtidig så er det noe med å miste kontrollen over kroppen sin. Men det beste og viktigste tipse jeg har fått er å la kroppen styre, lyt så godt man kan til kroppen. Jeg har sagt dette mange gang til samboer at han må huske å påminne meg om dette underveis. I natt har jeg vært særdeles plaget med menssmerter (har det litt enda kjenner jeg) våknet til og med av at det gjorde skikkelig vondt Føles akkurat ut som det gjorde før, når jeg bare ventet på å begynne å blø.. Så kanskje det ikke er såå lenge til det er noe action på gang? Tror fortsatt det et stykke til fødsel, men blir så glad av alle disse nye vondtene Lå i natt å kjente etter smerter, but no, ingenting. Eneste tegnet her i gården er en plutselig hoven kropp og til tider enorm energi. Såpass mye at mamma var sikker på at noe skulle skje denne uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 16. mars 2013 #2158 Del Skrevet 16. mars 2013 Lå i natt å kjente etter smerter, but no, ingenting. Eneste tegnet her i gården er en plutselig hoven kropp og til tider enorm energi. Såpass mye at mamma var sikker på at noe skulle skje denne uken. Jeg er helt tom for energi nå om dagen, trøtt konstant og blir sliten bare av å svinge moppen en runde i leiligheten, og siden jeg leser om at 'alle' fikk så mye energi like før fødselen så må jeg nok smøre meg med tålmodighet. Jeg er jo trøttere enn noen sinne Nå skriver jeg fra telefonen min så jeg ser ikke tickeren din, men du har termin den 29. Mars syntes jeg huske? Vi får se om vi møtes på målstreken etterhvert da, min termin er den 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. mars 2013 #2159 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg er helt tom for energi nå om dagen, trøtt konstant og blir sliten bare av å svinge moppen en runde i leiligheten, og siden jeg leser om at 'alle' fikk så mye energi like før fødselen så må jeg nok smøre meg med tålmodighet. Jeg er jo trøttere enn noen sinne Nå skriver jeg fra telefonen min så jeg ser ikke tickeren din, men du har termin den 29. Mars syntes jeg huske? Vi får se om vi møtes på målstreken etterhvert da, min termin er den 30. Da merker du nok fort om noe er på gang når du sitter der rastlaus og full av energi. Ja, har termin 29.Mars så blir spennende! Både jeg og Hymy har termin da så vi blir tre om de to tette dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 16. mars 2013 #2160 Del Skrevet 16. mars 2013 I natt har jeg vært særdeles plaget med menssmerter (har det litt enda kjenner jeg) våknet til og med av at det gjorde skikkelig vondt Føles akkurat ut som det gjorde før, når jeg bare ventet på å begynne å blø.. Så kanskje det ikke er såå lenge til det er noe action på gang? Tror fortsatt det et stykke til fødsel, men blir så glad av alle disse nye vondtene Spennende!! Har hatt en del av det de siste dagene jeg også, men bare i kort tid av gangen. Ellers er det ingen ting som tyder på fødsel med det aller første på denne kanten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå