Citrus Skrevet 27. februar 2013 #1941 Del Skrevet 27. februar 2013 JM kan ta seg en bolle! Legen var veldig fornøyd med resultatene av testen jeg tok! Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. februar 2013 #1942 Del Skrevet 27. februar 2013 Tekola, så bra at alt var som det skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1943 Del Skrevet 27. februar 2013 JM kan ta seg en bolle! Legen var veldig fornøyd med resultatene av testen jeg tok! Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstråle87 Skrevet 27. februar 2013 #1944 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) ... Endret 10. februar 2014 av solstråle87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 27. februar 2013 #1945 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Trenger man å ha med bleier til babyen i sykehusbagen? Vi skal jo ligge på barselhotell etter fødselen, så jeg vet ikke hvordan de gjør det der? Edit: autocorr. Endret 27. februar 2013 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. februar 2013 #1946 Del Skrevet 27. februar 2013 Hm. Det med bleier og mat hørtes nå rart ut. Her får man begge deler uten problem. Men nå er det ikke noe barselshotell. Føden og barsel er samme avdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2013 #1947 Del Skrevet 27. februar 2013 Det med bleier lurer jeg på også. Men man får vel mat til babyen på sykehuset hvis man ikke får til ammingen? Ellers så har jeg kjøpt meg en "yoga-bukse" på cubus med bred og myk strikk i livet som jeg tenkte å ha med på sykehuset. Og så tenkte jeg å ha med en joggebukse i tillegg i tilfelle jeg skulle blø igjennom eller noe. På fødselskurset jeg var på sa jordmor forresten at vi burde ha med tre skift til bebbisen, og siden klærne til tassen tar minimalt med plass så tror jeg at jeg følger det rådet. Kjipt å ha med for lite hvis tassen bæsjer seg ut eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2013 #1948 Del Skrevet 27. februar 2013 Amme bh brukte jeg bare på vei hjem fra sykehuset egentlig - brystvortene var så såre og barnet diet nærmest konstant, så satt egentlig stort sett i seng eller stol med bar overkropp og stor truse med bind, og hulderhår - haha... Var virkelig fresh Jeg sier til sambo hver gang jeg har stæsjet meg opp om dagen at han må se nøye på meg, for det blir lengre og lengre mellom hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. februar 2013 #1949 Del Skrevet 27. februar 2013 Det med bleier lurer jeg på også. Men man får vel mat til babyen på sykehuset hvis man ikke får til ammingen? Ellers så har jeg kjøpt meg en "yoga-bukse" på cubus med bred og myk strikk i livet som jeg tenkte å ha med på sykehuset. Og så tenkte jeg å ha med en joggebukse i tillegg i tilfelle jeg skulle blø igjennom eller noe. På fødselskurset jeg var på sa jordmor forresten at vi burde ha med tre skift til bebbisen, og siden klærne til tassen tar minimalt med plass så tror jeg at jeg følger det rådet. Kjipt å ha med for lite hvis tassen bæsjer seg ut eller noe. De buksene fra Cubus er så deilige! Bruker de oftere enn gravidebuksene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 27. februar 2013 #1950 Del Skrevet 27. februar 2013 Det med bleier lurer jeg på også. Men man får vel mat til babyen på sykehuset hvis man ikke får til ammingen? Ellers så har jeg kjøpt meg en "yoga-bukse" på cubus med bred og myk strikk i livet som jeg tenkte å ha med på sykehuset. Og så tenkte jeg å ha med en joggebukse i tillegg i tilfelle jeg skulle blø igjennom eller noe. På fødselskurset jeg var på sa jordmor forresten at vi burde ha med tre skift til bebbisen, og siden klærne til tassen tar minimalt med plass så tror jeg at jeg følger det rådet. Kjipt å ha med for lite hvis tassen bæsjer seg ut eller noe. Skal du også føde på Ullevål, Vims? Jeg satt nettopp å leste i en brosjyre for fødende på Ullevål, men det stod ikke noe om at man burde ha med bleier og liknende, men jeg mener å ha lest det på diverse forum. Men det betyr jo ikke at det er slik per i dag.. Jeg har samme type yogabukse fra HM, 2 stk faktisk og jeg eeelsker dem! Kun de buksene jeg bruker hjemme nå om dagen, og de skal være med på sykehuset også! Jeg har forresten noen veldig snille venninner! For i går ble jeg nemlig overrasket med babyshower! Gaver til lillefrøken, kaker og babysnakk, jeg må si det varmet gravidhjertet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 27. februar 2013 #1951 Del Skrevet 27. februar 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=291294 I denne tråden (riktignok fra 2007) står det at man må ha med ALT selv til hotellet, så da er det vel like greit å legge det i bagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 27. februar 2013 #1952 Del Skrevet 27. februar 2013 Tekola: Så supert at det ble bra resultat på testen! Little Princess: Stas med babyshower da!! En venninne av meg fortalte her om dagen at hun skulle arrangere det for meg. Men det jeg syns er litt dumt er at jeg har 4 andre venninner som også er høygravide eller akkurat har fått barn, og ingen av de har hatt/skal ha noe babyshower...og det er jo bl.a. de som blir invitert. Føles litt rart at de skal komme og feire at jeg er gravid, litt flaut nesten... Hva ville dere gjort??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2013 #1953 Del Skrevet 27. februar 2013 Skal du også føde på Ullevål, Vims? Jeg satt nettopp å leste i en brosjyre for fødende på Ullevål, men det stod ikke noe om at man burde ha med bleier og liknende, men jeg mener å ha lest det på diverse forum. Men det betyr jo ikke at det er slik per i dag.. Jeg har samme type yogabukse fra HM, 2 stk faktisk og jeg eeelsker dem! Kun de buksene jeg bruker hjemme nå om dagen, og de skal være med på sykehuset også! Jeg har forresten noen veldig snille venninner! For i går ble jeg nemlig overrasket med babyshower! Gaver til lillefrøken, kaker og babysnakk, jeg må si det varmet gravidhjertet mitt Skal på Ullevål jeg også ja. Synes det er rart at man ikke får info om at man bør ha med bleier og mme i fødebagen hvis man må stå for deg selv? Så gøy med babyshower! Fikk du mye fint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. februar 2013 #1954 Del Skrevet 28. februar 2013 Angående amme innlegg: Dette er veldig individuelt. Jeg lakk ikke så jeg brukte ikke mange. Men det er ven anbefalt et skift hver dag eller noe tror jeg.. Men lekker man mye så trenger man jo flere. Angående smokk: Ja det er anbefalt å vente med smokk til de tar puppen slik at de ikke skal bli forvirret. Men min lille hadde en kjempe stort sugebehov så da kom til og med pleierne inn og spurte om jeg hadde med smokk og om de fikk lov til å gi han det. Hvis ikke så ville han ligger med puppen i munnen hele tiden. Han ble aldri forvirret av å veksle mellom pupp og smokk. Ikke flaske heller når han fikk det. Men bruker faktisk ikke smokk lengre. Da han var 5 mnd ville han ikke ha den mer Så jeg kommer ihvertfall til å koke en og ha med. Blir ikke å bruke den hvis det ikke er behov Angående mat: Babyer er født med et reserve lager så det sies at de ikke trenger masse mat før melka til mor kommer (ca dag 3). Det viktigste er råmelken som kommer først for den er veldig mettende og den får de jo så fort de blir lagt til puppen. Men det er jo dessverre ikke alle som kan amme og da får ikke babyen den råmelken. På vårt sykehus så er de veldig veldig opptatt av amming og de gjør hva som helst for at ungen skal få mm. Har derfor venninner som har hatt babyer skrike og skrike alle dagene på sykehuset fordi dem er så sultene og de har ikke fått til ammingen. Og da så fort de har fått mme så har de blitt rolige og fornøyde. Men de fikk altså ikke dette på sykehuset før det var var gått lang tid. Men alle sykehus er forskjellige og noen gir nok mme raskere enn andre, men disse vennene mine kommer ihvertfall til å ta med mme nå, slik at de kan styre det litt selv hvis det er behov. Er ikke noe morro å ligge 2-5 dager på et sykehus og føle at ungen din sulter.. Men hvis man ikke har tenkt å amme så får man nok mme, men de oppfordrer nok ikke til det.. Angående bleier: Dette har de på sykehuset (pampers tror jeg de fleste bruker). Bare husk bleier og våtservietter i stellebaggen til hjemturen. ___________________________________________ Men dette er bare mine erfaringer og jeg lå ikke på noe hotell eller slikt. Lå på barselsavdelingen og hadde hatt keisersnitt. Så alle sykehus, jordmødre og barnepleiere er forskjellige og noen presser mer på enkelte ting enn andre. I barselklubben min var vi noen som var strålende fornøyde med alt, mens alle som da fødde samtidig var ikke det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. februar 2013 #1955 Del Skrevet 28. februar 2013 Men hvis man er tøff nok til å si at du ønsker å gi ungen mme fordi den ikke får nok mm så er det jo ikke noe problem. Da får man nok mat for de har det naturligvis på sykehuset. Men er ikke alle som er like tøffe og tør å utfordre barnepleiere som er 30 års erfaring og er amme "pressere" Men mente ikke at de lar ungene sulte ihjel, men for en nybakt mor så kan det kanskje føles sånn når en unge skriker og skriker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 28. februar 2013 #1956 Del Skrevet 28. februar 2013 Little Princess: Stas med babyshower da!! En venninne av meg fortalte her om dagen at hun skulle arrangere det for meg. Men det jeg syns er litt dumt er at jeg har 4 andre venninner som også er høygravide eller akkurat har fått barn, og ingen av de har hatt/skal ha noe babyshower...og det er jo bl.a. de som blir invitert. Føles litt rart at de skal komme og feire at jeg er gravid, litt flaut nesten... Hva ville dere gjort??? Litt vrien situasjon det der da, jeg kan skjønne at du syntes det er litt ekkelt at du skal bli feiret og at de andre ikke blir det. Men det er jo veldig hyggelig av denne venniden din å ville arrangere det for deg, for det virket på meg som om det lå mye planlegging og tid bak. Så kanskje venninnen din anser seg som en bedre venninne av deg enn med de andre 4? Det må være lov å gjøre noe spesielt for de man er ekstra glad i Hun som arrangerte det for meg har jeg vært venninne med siden vi var 15/16 år gamle og jeg har også spurt henne om hun vil være fadder i dåpen til babyen i juni. Lillefrøken blir forresten døpt på St.Hansaften -på dagen selvfølgelig- så da husker vi værtfall datoen Skal på Ullevål jeg også ja. Synes det er rart at man ikke får info om at man bør ha med bleier og mme i fødebagen hvis man må stå for deg selv? Så gøy med babyshower! Fikk du mye fint? Ja, fikk slike ting som jeg manglet til lille. Håndklær, uro, smokker, hånd- og fotavtrykk avstøpningspakke, pledd og mye annet fint, så det satt jeg skikkelig pris på! Også hadde en vennine bakt verdens beste gulrotkake som jeg forspise meg på Pluss en haug med cupcakes og annet godt.. Man kan jo ikke stille slik rett framfor et høygravid dame med et enormt kakebehov.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. februar 2013 #1957 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg må bare spørre dere, for vi ble plutselig usikker. Både jeg og samboer oppfattet det slik fra fødselskurset og fra kontroller med jordmor at det arket vi fikk til registering på sykehuset er det vi selv som drar å leverer om vi ønsker det. Men etter å ha pratet med noen venninner så mente de at vi ikke skulle gjøre det og at det er jordmor som sender det inn. Jeg har jo et lite ønske å levere det selv pga angsten sånn at jeg får forklart ordentlig om de skulle være usikker på hva jeg mener. En av grunnene til hjemmefødsel er jo at jeg da hadde fått ordentlig snakket om mine tanker og følelser rundt dette med angsten med den jordmoren som ville vært sammen med meg. Synes dere det blir dumt om jeg og samboer tar turen opp for å få registert oss og tar en til liten omvisning? Jeg liker ikke å være påtrengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. februar 2013 #1958 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg må bare spørre dere, for vi ble plutselig usikker. Både jeg og samboer oppfattet det slik fra fødselskurset og fra kontroller med jordmor at det arket vi fikk til registering på sykehuset er det vi selv som drar å leverer om vi ønsker det. Men etter å ha pratet med noen venninner så mente de at vi ikke skulle gjøre det og at det er jordmor som sender det inn. Jeg har jo et lite ønske å levere det selv pga angsten sånn at jeg får forklart ordentlig om de skulle være usikker på hva jeg mener. En av grunnene til hjemmefødsel er jo at jeg da hadde fått ordentlig snakket om mine tanker og følelser rundt dette med angsten med den jordmoren som ville vært sammen med meg. Synes dere det blir dumt om jeg og samboer tar turen opp for å få registert oss og tar en til liten omvisning? Jeg liker ikke å være påtrengende. Jeg fikk et rosa ark som jeg skulle sende inn. Er ikke til noen innskrivningssamtale eller noe slikt. Men siden vi hadde keisersnitt sist så anbefalte min jordmor en samtale på sykehuset/poliklinikken. Denne samtalen bestilte hun for oss. Angående omvisning så er det en fast dag hvor det er omvisning på der jeg skal føde. Men mulig det er anderledes på større sykehus? Hva med å ringe til din jordmor og be henne sette opp en samtale for dere og ei annen jordmor på sykehuset dere skal føde? Da kan dere få snakket sammen og sikkert fått en omvisning? Når man har angst så vil de jo gjerne legge til rette for det så du er ikke påtrengende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. februar 2013 #1959 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg fikk et rosa ark som jeg skulle sende inn. Er ikke til noen innskrivningssamtale eller noe slikt. Men siden vi hadde keisersnitt sist så anbefalte min jordmor en samtale på sykehuset/poliklinikken. Denne samtalen bestilte hun for oss. Angående omvisning så er det en fast dag hvor det er omvisning på der jeg skal føde. Men mulig det er anderledes på større sykehus? Hva med å ringe til din jordmor og be henne sette opp en samtale for dere og ei annen jordmor på sykehuset dere skal føde? Da kan dere få snakket sammen og sikkert fått en omvisning? Når man har angst så vil de jo gjerne legge til rette for det så du er ikke påtrengende Problemet er at vi har bare idag og imorgen til å gjøre dette da samboer reiser på jobb igjen. Mener at jordmor sa at vi skulle bare dra når som helst på omvisning. Er ikke så mye action på fødeavdelingen her da det er en realtivt liten by. Så passer det ikke får de bare kaste oss ut heller. Tenkte jo at det ikke ville være nå problem så da har vi ikke avtalt noe tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. februar 2013 #1960 Del Skrevet 28. februar 2013 Problemet er at vi har bare idag og imorgen til å gjøre dette da samboer reiser på jobb igjen. Mener at jordmor sa at vi skulle bare dra når som helst på omvisning. Er ikke så mye action på fødeavdelingen her da det er en realtivt liten by. Så passer det ikke får de bare kaste oss ut heller. Tenkte jo at det ikke ville være nå problem så da har vi ikke avtalt noe tidspunkt. Da reiser du bare bort og hører eller ringer dem nå og avtaler time for i morgen. De vil nok helst se at du setter opp en time for de kan planlegge litt. Men det er nok forskjellig fra sykehus til sykehus Bare ring dem du og forklar situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå