Gjest Tekola Skrevet 26. februar 2013 #1921 Del Skrevet 26. februar 2013 Det var JM som insisterte, fastlegen min syntes ikke det var nødvendig siden jeg har gått ned 5 kilo siden start. Men hun legen konkluderte med at det var like greit å ikke yppe med JM Håper jeg slipper å sitte på venterommet i morgen. Og så tror jeg nok at jeg skal be mannen både kjøre og hente meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. februar 2013 #1922 Del Skrevet 26. februar 2013 Tror alle legesenter har rom man kan vente i. Fikk iallefall tilbud om det en gang jeg var hos legen å ble stresset pga angsten. Så det får du sikkert Tekola. Sånn ellers, noen som har begynt å planlegge/pakke fødebagen? Når bør man gjøre det egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. februar 2013 #1923 Del Skrevet 26. februar 2013 Tror alle legesenter har rom man kan vente i. Fikk iallefall tilbud om det en gang jeg var hos legen å ble stresset pga angsten. Så det får du sikkert Tekola. Sånn ellers, noen som har begynt å planlegge/pakke fødebagen? Når bør man gjøre det egentlig? Strengt tatt er det jo ikke en stor nødvendighet, og gjerne vil man ha med klær som man vil bruke opp mot fødsel + toalettsaker, så det er vanskelig å pakke "ferdig". Jeg har planlagt å gjøre det neste uke, pakke ned til den lille/amme bh og slike ting. Resten tar jeg når fødselen starter. Forberedelser videre vil gå i å handle det siste til lille + kjøpe kladd til å ha i sengen i tilfelle vannet går osv. Nå skal vi ut på siste flytur/reise før fødsel, så blir det redebygging neste uke:) Endelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. februar 2013 #1924 Del Skrevet 26. februar 2013 Strengt tatt er det jo ikke en stor nødvendighet, og gjerne vil man ha med klær som man vil bruke opp mot fødsel + toalettsaker, så det er vanskelig å pakke "ferdig". Jeg har planlagt å gjøre det neste uke, pakke ned til den lille/amme bh og slike ting. Resten tar jeg når fødselen starter. Forberedelser videre vil gå i å handle det siste til lille + kjøpe kladd til å ha i sengen i tilfelle vannet går osv. Nå skal vi ut på siste flytur/reise før fødsel, så blir det redebygging neste uke:) Endelig! Kom bare til å tenke på det når jeg så en serie tidligere. Har kjøpt en ny fresh collagebukse og jakke fra Cubus til tiden etter fødselen. Kan tenke meg det blir deilig å ta på helt nye klær istede for noe gammelt. Og ammebh og klær til lille har jeg jo. Resten er vel ting man pakker når man er klar til å dra på en måte. Nå har jo jeg et ønske om å dra hjem tidlig fra sykehuset så trenger vel ikke så mye med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1925 Del Skrevet 27. februar 2013 Pakker vel litt når jeg er i uke 37-38 tenker jeg, og resten før jeg drar til føden. Hadde med altfor mye sist, så nå skal jeg ikke overdrive så. Er begrenset hvor mye som ble brukt både til meg og den lille. Hadde jo hastesnitt så var ikke så mye rundt i fellesrom, men hold meg mest på rommet mitt (enerom). Håper å dra hjem tidlig denne gangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1926 Del Skrevet 27. februar 2013 Det var JM som insisterte, fastlegen min syntes ikke det var nødvendig siden jeg har gått ned 5 kilo siden start. Men hun legen konkluderte med at det var like greit å ikke yppe med JM Håper jeg slipper å sitte på venterommet i morgen. Og så tror jeg nok at jeg skal be mannen både kjøre og hente meg Bare spør om de ikke har et rom med en seng å ligge på så får du nok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. februar 2013 #1927 Del Skrevet 27. februar 2013 Det ble venterommet gitt. Men det var visst ei med heftig bekkenløsning som hadde fått rommet med seng, og det er helt greit for meg! Fine damen som først blandet det ut i litt lunkent vann og så hadde oppi kaldt vann! Absolutt ikke så ille som jeg trodde! Så får vi se virkningen etter hvert. Litt småuggen i utgangspunktet siden jeg ikke har spist frokost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1928 Del Skrevet 27. februar 2013 Det ble venterommet gitt. Men det var visst ei med heftig bekkenløsning som hadde fått rommet med seng, og det er helt greit for meg! Fine damen som først blandet det ut i litt lunkent vann og så hadde oppi kaldt vann! Absolutt ikke så ille som jeg trodde! Så får vi se virkningen etter hvert. Litt småuggen i utgangspunktet siden jeg ikke har spist frokost Så heldig du var som fikk kaldt vann oppi da. Det hjelper nok Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2013 #1929 Del Skrevet 27. februar 2013 Dere som har født før; har dere noen tips til hva man bør ha med i fødebagen? Jeg tenker å pakke: - Kamera - Toalettsaker (shampo, balsam, dussåpe, deo, våtservietter, litt sminke, føner (har kråkereirhår, MÅ ha føner børste etc.) - 3 skift til mor, far og bebbis - Amme-bher Er det noe annet som er viktig å ha med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1930 Del Skrevet 27. februar 2013 Dere som har født før; har dere noen tips til hva man bør ha med i fødebagen? Jeg tenker å pakke: - Kamera - Toalettsaker (shampo, balsam, dussåpe, deo, våtservietter, litt sminke, føner (har kråkereirhår, MÅ ha føner børste etc.) - 3 skift til mor, far og bebbis - Amme-bher Er det noe annet som er viktig å ha med? Jeg pakket ihvertfall altfor mye klær. Hadde vel også 3 skift + noe å reise hjem i og brukte kanskje bare 1 skift. Men jeg lå mye i senga og hadde bare på joggeklær eller sykehusklær. BH brukte jeg ikke første dagen en gang tror jeg. For babyen ville ligge ved puppen hele tiden. Men så jo ikke ut som et takras heller. Var nyinnkjøpte godklær som så bra ut Ville anbefalt gode og myke klær som ikke strammer: - Joggebukse/god bukse og god genser/joggenser/jakke (de har noen som ser bra ut og som er behaglige på cubus ihvertfall. - 2 x Singleter - Cardigen - Reise hjem sett til deg selv som er behagelig, men som du føler deg vel i - Boxere eller hipster som ikke er så stramme - altså alt annet enn g-streng - Du trenger nok ikke mange bh'er, knaskje bare 1. - Mobil+lader - Kamera -Toalettsaker - Amme innlegg - Smokk - Ferdigblandet NAN og flaske- tilfelle ammingen ikke går og de på sykehuset nekter ungen din mat.. - Dagbok Husk at magen forsvinner ikke helt med det første. Så jeg reiste hjem i Tights, Turnika og singlet tror jeg. Bruker singlet under ALT og spesielt når jeg ammet. Drar turnikan opp og singleten ned. Da vises ingen mage og nesten ingen pupp Gjør det lettere å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1931 Del Skrevet 27. februar 2013 Glemte å si at til babyen så trenger du nok ikke så mye. Du kommer nok ikke til å skrifte til nye klær hver dag. Jeg hadde med masse klær til den lille og det ble ikke brukt. Men vi er jo alle forskjellige Pappaen hadde ikke klær for han måtte kjøre hjem hver kveld pga fult på sykehuset. Så han dusjet og stelte seg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. februar 2013 #1932 Del Skrevet 27. februar 2013 Det var en fin liste Smørblomst. Kan ikke tenke meg at man trenger så mye skifte til den lille og jeg som ikke vet hva jeg får har jo bare lyse, nesten hvite bodyer og det anbefalte jordmor å ikke ha med på sykehuset da det fort ble borte i sykehusvasken. Jeg tror ikke samboer får være på sykehuset så da trenger han værtfall ikke noe med seg. Og da vil jeg helst ikke være der heller så konklusjon, jeg pakker bare 1 skifte med siden jeg vil hjem fortfortfort. Nå er det bare 5 minutter til sykehuset så er heller ikke nå krise om jeg glemmer noe. Meeen, jeg har jo ingen bag eller romslig veske å pakke i annet enn stellevesken. Kanskje det er en god grunn til litt shopping? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. februar 2013 #1933 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Helt klart god grunn til å shoppe Asanti:) Gode lister! Jeg hadde meg meg noen nye joggebukser og topper for føle meg litt vell forrige gang, men joggebuksene var ikke noe behagelige fordi jeg hadde så vondt i mage/livmor pga mye trykking/pressing for å få ut morkake + det kan være ganske smertefult når livmor trekker seg sammen igjen. Ble derfor til at jeg brukte mammabukse faktisk, selv om det var litt kjipt. Greit å ha med hipstere/boksere, gjerne en størrelse større enn normalt så det ikke strammer så mye på mage/underliv og er plass til gigabind (mye blod). Tannbørste/tannkrem, vannflaske (man blir tørst av å amme, grusomt tørst!). Glemte hårføner og rettetang forrige gang, og var skikkelig huldra - det skal jeg ha med denne gang. Amme bh brukte jeg bare på vei hjem fra sykehuset egentlig - brystvortene var så såre og barnet diet nærmest konstant, så satt egentlig stort sett i seng eller stol med bar overkropp og stor truse med bind, og hulderhår - haha... Var virkelig fresh Endret 27. februar 2013 av Citrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. februar 2013 #1934 Del Skrevet 27. februar 2013 Forresten! Lille turbo i magen var helt spinnvill i natt, sparket og vridde seg konstant (så godt det lar seg gjøre med festet hode) og føttene ble helt tydelige på utsiden av magen, kunne holde rundt en fot støtt og stadig - så sært! Og det ser virkelig ut som om dette barnet får mammas gigaføtter også, stakkars Litt Alienaktig, og sært - men litt kult også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 27. februar 2013 #1935 Del Skrevet 27. februar 2013 Forresten! Lille turbo i magen var helt spinnvill i natt, sparket og vridde seg konstant (så godt det lar seg gjøre med festet hode) og føttene ble helt tydelige på utsiden av magen, kunne holde rundt en fot støtt og stadig - så sært! Og det ser virkelig ut som om dette barnet får mammas gigaføtter også, stakkars Litt Alienaktig, og sært - men litt kult også. Jeg har nok en rolig liten i magen, har aldri merket tydelige spark eller noe sånt. Det meste av aktivitet var når den snudde seg med hode ned, da ristet jo magen helt villt! Ellers er det mest strekking på den. Gjerne presse hode ned mens den presser rompa opp. Det endrer hele måten jeg sitter på plutselig. Ofte kjennes det ut som den bare ligger å stryker og pjusker på innsiden av magen. Og jeg tror det kan være kjekt med nye freshe klær etter fødsel ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1936 Del Skrevet 27. februar 2013 Første dagen etter keisersnittet hadde jeg også mamma bukse på for det var så sårt.. Helt klart god grunn til å shoppe Asanti:) Gode lister! Jeg hadde meg meg noen nye joggebukser og topper for føle meg litt vell forrige gang, men joggebuksene var ikke noe behagelige fordi jeg hadde så vondt i mage/livmor pga mye trykking/pressing for å få ut morkake + det kan være ganske smertefult når livmor trekker seg sammen igjen. Ble derfor til at jeg brukte mammabukse faktisk, selv om det var litt kjipt. Greit å ha med hipstere/boksere, gjerne en størrelse større enn normalt så det ikke strammer så mye på mage/underliv og er plass til gigabind (mye blod). Tannbørste/tannkrem, vannflaske (man blir tørst av å amme, grusomt tørst!). Glemte hårføner og rettetang forrige gang, og var skikkelig huldra - det skal jeg ha med denne gang. Amme bh brukte jeg bare på vei hjem fra sykehuset egentlig - brystvortene var så såre og barnet diet nærmest konstant, så satt egentlig stort sett i seng eller stol med bar overkropp og stor truse med bind, og hulderhår - haha... Var virkelig fresh Hehe.. godt jeg ikke var aleine. Man blir ikke så sjernert og nøye på ting rett etter en fødsel for å si det sånn Enig i boxere i en str. større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 27. februar 2013 #1937 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Jeg har nok en rolig liten i magen, har aldri merket tydelige spark eller noe sånt. Det meste av aktivitet var når den snudde seg med hode ned, da ristet jo magen helt villt! Ellers er det mest strekking på den. Gjerne presse hode ned mens den presser rompa opp. Det endrer hele måten jeg sitter på plutselig. Ofte kjennes det ut som den bare ligger å stryker og pjusker på innsiden av magen. Det høres jo egentlig litt deilig ut, det har faktisk ganske vondt til tider med alle disse sparkene, spesielt opp i ribbeina, som nå er så ømme at jeg ikke klarer å ta på de. Litt sånn her er det, bare foten kommer enda tydeligere fram og sparker mer enn at den på en måte sveiper rolig over magen: Åj, var ikke helt meningen å legge video ut sånn (er det lov?) Endret 27. februar 2013 av Citrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1938 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg har nok en rolig liten i magen, har aldri merket tydelige spark eller noe sånt. Det meste av aktivitet var når den snudde seg med hode ned, da ristet jo magen helt villt! Ellers er det mest strekking på den. Gjerne presse hode ned mens den presser rompa opp. Det endrer hele måten jeg sitter på plutselig. Ofte kjennes det ut som den bare ligger å stryker og pjusker på innsiden av magen. Og jeg tror det kan være kjekt med nye freshe klær etter fødsel ja. Ja det hadde jeg også det var litt deilig egentlig. Selv om det bare var joggebukser, tights og turnika.. Ville se fresh ut og samtidig være behagelig kledd og da må jeg ha ting som ikke strammer. Tightsen gikk godt over magen for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 27. februar 2013 #1939 Del Skrevet 27. februar 2013 Å sånn som på filmen var gutten min også, men denne jenta er roligere altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. februar 2013 #1940 Del Skrevet 27. februar 2013 JM kan ta seg en bolle! Legen var veldig fornøyd med resultatene av testen jeg tok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå