Gjest Little princess Skrevet 12. februar 2013 #1761 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg vurderer forresten å starte i amme-bh bransjen! Jeg er lettere sjokkert over det særdeles usexy utvalget av amme-bher, og har allerede utviklet en teori om at det ikke er ammingen som fungerer som prevensjon etter fødsel, men amme-bhene Er det så vanskelig å lage en bh med litt ekstra polstring i cupene som stiver opp bhen litt, som ser grei ut (gjerne med litt blonder etc), og som dekker brystet både over og under brustvorten når man bretter den ned? Noen som vil være med i den nye amme-bh bedriften min? Her er det potensiale for å tjene mye penger! Jeg er med! Jeg slenger med med de andre her inne å sier at det er en fantastisk idé! De ammebh'ene som ikke ser ut som en 85 åring sin koster fort 600-900 kr har jeg sett Jeg personlig syntes det er litt i overkant egentlig. Så om du har en liten designer-spire i deg så syntes jeg du skal sette deg ned å begynne å tegne Jeg var å prøvde en bh i økologisk bomull på Lindex her om dagen (som var deilig og myk!) men når jeg brettet ned den klaffen på bh'en så blottet jeg jo hele brystet! Syntes det var skikkelig ubehagelig, følte med skikkelig avkledd og puppen ble utrolig uflatterende i det tynne stoffet. Så nå er jakten i gang.. Finne en behagelig bh, som ikke koster det hvite i øyet og som samtidig er en smule anstendig, da jeg i utgangspunktet ikke er spesielt beskjeden av meg og har aldri gruet meg til å amme offentlig, helt til jeg så hvordan de bh'ene på lindex (og HM) var Kan ikke jeg bare legge inn en bestilling til deg da Vims, så kan du sy en bh -eller 3- til meg på symaskina di? *flott idé!* ------------------------------------ I morgen skal jeg hjem til mamma og pappa for siste gang før fødselen! Skal være hjemme i en ukes tid og møte slekt og familie i hjembyen, for neste gang jeg skal hjem så er det ei lita frøken som skal være med Forresten, har dere noen erfaring med Prampack? (Om så bare via venner eller liknende) Vi kommer til å fly en del etter babyen kommer, og da vi jeg tro det anbefales at man pakker inn vogna ordentlig? Vil IKKE at vogna skal bli ødelagt bare fordi bakkemannskapet hos Sas ikke orker ta litt hensyn. Slik ser den ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 12. februar 2013 #1762 Del Skrevet 12. februar 2013 Åj, såpass! Da tror jeg ikke jeg trenger å bekymre meg helt ennå. Mitt blodtrykk har lagt på 120/70 tidligere i graviditeten. Når jeg ikke er gravid ligger jeg ca på 120/80.. Ved kontroll denne uken var det 138/93, men jordmoren jeg var hos var veldig klar på at det ikke var høyt og at jeg kunne slappe helt av, så jeg skal ikke til noen ytterligere kontroll. Da får du lage en dagbok vet du, jeg kommer til å følge den! Syns blodtrykket ditt virker fint jeg Nei, så lenge du ligger rundt 90 bryr de seg ikke, med mindre du utvikler symptomer på svf. Når du begynner å nærme deg 100 i undertrykk vil de nok holde litt ekstra øye med deg Jordmødre er fantastiske synes jeg, de er rolige og tydelige i hva de mener. Liker min ihvertfall Måtte sjekke helsekortet for å se hva jeg lå på på de første bt-målingene: 120/88, 110/80, 120/85, 130/93, 120/85, 142/104, 151/110, 135/97 (de tre siste målingene er gjort på til sammen en uke hos lege og på føden) Siste måling hos jordmor i går var 138/100. Som du ser har det variert litt, men har vært normalt mesteparten av tiden, men variert litt. Hjemmemålingene mine er litt lavere enn de hos legen/JM, så føden tar også det i betraktning når de sjekker meg. Det kjekke med ekstra kontroller på sykehuset er at på onsdag fikk jeg se knøttet på ultralyd (vekstestimering, h*n ligger nå 9% under gjennomsnittet) og får mest sannsynlig se knøttet på nytt på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 12. februar 2013 #1763 Del Skrevet 12. februar 2013 Forresten, har dere noen erfaring med Prampack? (Om så bare via venner eller liknende) Vi kommer til å fly en del etter babyen kommer, og da vi jeg tro det anbefales at man pakker inn vogna ordentlig? Vil IKKE at vogna skal bli ødelagt bare fordi bakkemannskapet hos Sas ikke orker ta litt hensyn. Slik ser den ut Jeg har ikke personlig erfaring, men har fått den anbefalt av flere venninner som reiser mye (ikke bare bare å ha familie i nord og selv bo i oslo/på vestlandet). Vi har kjøpt den selv. Med helt ny emmaljungavogn til flere tusen kroner vil jeg den skal beskyttes når vi er ute og flyr. Eneste negative jeg har hørt er når man har mindre vogner/triller i den synes flere at den blir for stor, at vogna ikke ligger like stabilt og trygt i pram packen og at de da har valgt å kjøpe bager som tilhører den spesifikke vogna. Men har ikke hørt fra noen at verken vogn eller trille faktisk har blitt ødelagt likevel. Det er vel sånn at både sas og norwegian godkjenner pram pack som såpass god beskyttelse av vogna at om vogna skulle bli ødelagt så erstatter de deler/betaler for reparasjon? Eller husker jeg feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. februar 2013 #1764 Del Skrevet 12. februar 2013 Vi er usikre på om vi skal kjøpe baggen til TFK'n eller Prampack. Nettopp fordi TFK'n blir rimelig liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. februar 2013 #1765 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg er med! Jeg slenger med med de andre her inne å sier at det er en fantastisk idé! De ammebh'ene som ikke ser ut som en 85 åring sin koster fort 600-900 kr har jeg sett Jeg personlig syntes det er litt i overkant egentlig. Så om du har en liten designer-spire i deg så syntes jeg du skal sette deg ned å begynne å tegne Jeg var å prøvde en bh i økologisk bomull på Lindex her om dagen (som var deilig og myk!) men når jeg brettet ned den klaffen på bh'en så blottet jeg jo hele brystet! Syntes det var skikkelig ubehagelig, følte med skikkelig avkledd og puppen ble utrolig uflatterende i det tynne stoffet. Så nå er jakten i gang.. Finne en behagelig bh, som ikke koster det hvite i øyet og som samtidig er en smule anstendig, da jeg i utgangspunktet ikke er spesielt beskjeden av meg og har aldri gruet meg til å amme offentlig, helt til jeg så hvordan de bh'ene på lindex (og HM) var Kan ikke jeg bare legge inn en bestilling til deg da Vims, så kan du sy en bh -eller 3- til meg på symaskina di? *flott idé!* ------------------------------------ I morgen skal jeg hjem til mamma og pappa for siste gang før fødselen! Skal være hjemme i en ukes tid og møte slekt og familie i hjembyen, for neste gang jeg skal hjem så er det ei lita frøken som skal være med Forresten, har dere noen erfaring med Prampack? (Om så bare via venner eller liknende) Vi kommer til å fly en del etter babyen kommer, og da vi jeg tro det anbefales at man pakker inn vogna ordentlig? Vil IKKE at vogna skal bli ødelagt bare fordi bakkemannskapet hos Sas ikke orker ta litt hensyn. Slik ser den ut Vi flyr også mye pga jeg er fra en annen del av landet - har aldri brukt Prampack fordi vi synes det er litt dyrt og har ikke giddet å drasse det med oss. Vi pleier å leie gjennom airshells: http://www.airshells.com/?page=Produkter&vid=104 og har vært strålende fornøyd med det. Da kan vi bare hente/levere den i skranken til SAS på flyplassen. Men det er vel bare prampack man får igjen på forsikringen med om noe skulle skje (mener jeg å ha hørt, vet ikke). Vi har likevel hatt innstillingen at det bare er en ting, så om vi skulle være så uheldige får vi rett og slett kjøpe ny eller få reparert. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 12. februar 2013 #1766 Del Skrevet 12. februar 2013 Etter det jeg har lest så godkjenner SAS/Norwegian godkjenner Prampack ja, og skulle vognen bli skadd under transport da så refunderer de skadebeløpet. Bare dét er jo en trygghet i seg selv, da et hadde vært ufattelig kjedelig å ødelegge vogna. E prampack koster 1500 og om vi skal leie den på Gardermoen koster det 350kr for en uke også øker jo prisen utover den tidsperioden, så vil jo tro at det lønner seg ganske fort å kjøpe en slik, framfor å leie. Iom at ingen av oss har familien vår her og vi må fly (og skifte fly 2 gang for å komme oss hjem til mannens foreldre) så er det jo en trygghet. Men Airshells har jeg ikke engang hørt om jeg, Citrus, bra du kommer med link! Hvordan er det å få med seg bilstol på flyet? Får man den med seg inn på flyet om det er ledig plass eller må man sende den avgårde når man leverer inn bagasjen? Vil jo værtfall ikke at den skal bli behandlet stygt! (Ja, jeg funderer på mye rart om dagen Vi skal ut å fly når mini er en mnd-ish nemlig, viktig å være forberedt! Haha ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. februar 2013 #1767 Del Skrevet 12. februar 2013 Etter det jeg har lest så godkjenner SAS/Norwegian godkjenner Prampack ja, og skulle vognen bli skadd under transport da så refunderer de skadebeløpet. Bare dét er jo en trygghet i seg selv, da et hadde vært ufattelig kjedelig å ødelegge vogna. E prampack koster 1500 og om vi skal leie den på Gardermoen koster det 350kr for en uke også øker jo prisen utover den tidsperioden, så vil jo tro at det lønner seg ganske fort å kjøpe en slik, framfor å leie. Iom at ingen av oss har familien vår her og vi må fly (og skifte fly 2 gang for å komme oss hjem til mannens foreldre) så er det jo en trygghet. Men Airshells har jeg ikke engang hørt om jeg, Citrus, bra du kommer med link! Hvordan er det å få med seg bilstol på flyet? Får man den med seg inn på flyet om det er ledig plass eller må man sende den avgårde når man leverer inn bagasjen? Vil jo værtfall ikke at den skal bli behandlet stygt! (Ja, jeg funderer på mye rart om dagen Vi skal ut å fly når mini er en mnd-ish nemlig, viktig å være forberedt! Haha ) Airshells sin bag til barnevogn koster 160 kr per uke tror jeg det var, og 50-60 for neste uken. Har i alle fall fungert veldig bra, og så er det deilig å slippe å oppbevare det selv og ta med osv. Men ser det er utrolig mange som har prampack. Vi har også leid beskyttelsesbag til bilstol fra samme firma - synes egentlig det er viktigere at det ikke blir skadet. Vogn er jo vogn, bilsete skal man jo stole på i en ulykke f.eks. Ellers har vi endt opp med å ha bilsete/vogn (brukt) hos mine foreldre som barnet har brukt fra ca 1-1,5 år, i og med at vi har tatt fly dit annehver/tredjehver måned. Vi skal også fly med lille når hun er rundt 1 måned, går så bra så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 12. februar 2013 #1768 Del Skrevet 12. februar 2013 Forresten, har dere noen erfaring med Prampack? (Om så bare via venner eller liknende) Vi kommer til å fly en del etter babyen kommer, og da vi jeg tro det anbefales at man pakker inn vogna ordentlig? Vil IKKE at vogna skal bli ødelagt bare fordi bakkemannskapet hos Sas ikke orker ta litt hensyn. Vi har kjøpt Prampack til Stokke-vognen vår. Kjøpte den for ca en 1000-lapp på http://www.kjopbarnevogn.no. Synes det var verdt det da vi kommer til å reise mye med fly med mini, da vi har familie og venner i andre deler av landet. Vi kommer nok fort til å spare inn det det koster for å leie. Syns blodtrykket ditt virker fint jeg Nei, så lenge du ligger rundt 90 bryr de seg ikke, med mindre du utvikler symptomer på svf. Når du begynner å nærme deg 100 i undertrykk vil de nok holde litt ekstra øye med deg Jordmødre er fantastiske synes jeg, de er rolige og tydelige i hva de mener. Liker min ihvertfall Måtte sjekke helsekortet for å se hva jeg lå på på de første bt-målingene: 120/88, 110/80, 120/85, 130/93, 120/85, 142/104, 151/110, 135/97 (de tre siste målingene er gjort på til sammen en uke hos lege og på føden) Siste måling hos jordmor i går var 138/100. Som du ser har det variert litt, men har vært normalt mesteparten av tiden, men variert litt. Hjemmemålingene mine er litt lavere enn de hos legen/JM, så føden tar også det i betraktning når de sjekker meg. Det kjekke med ekstra kontroller på sykehuset er at på onsdag fikk jeg se knøttet på ultralyd (vekstestimering, h*n ligger nå 9% under gjennomsnittet) og får mest sannsynlig se knøttet på nytt på fredag Får at blodtrykket ditt stabiliserer seg, så du slipper innleggelse! Jeg har også vært på ekstrakontoll (grunnet fall på isen) og sett på mini. Da sjekket de også størrelse, men fikk ikke vite hvor stor han var, bare at han var "helt normal".. Så da ligger han vel ca på gjennomsnittet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 12. februar 2013 #1769 Del Skrevet 12. februar 2013 Vi har kjøpt Prampack til Stokke-vognen vår. Kjøpte den for ca en 1000-lapp på http://www.kjopbarnevogn.no. Synes det var verdt det da vi kommer til å reise mye med fly med mini, da vi har familie og venner i andre deler av landet. Vi kommer nok fort til å spare inn det det koster for å leie. Takk for linken! Den siden likte jeg, tror vi blir å bestille derifra Fikk du sendt den til Norge uten å måtte betale toll eller ble det toll på prisen? Mulig vi bare sender den til svigers i Sverige så får de ta den med seg når de kommer hit neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 12. februar 2013 #1770 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Takk for linken! Den siden likte jeg, tror vi blir å bestille derifra Fikk du sendt den til Norge uten å måtte betale toll eller ble det toll på prisen? Mulig vi bare sender den til svigers i Sverige så får de ta den med seg når de kommer hit neste gang. Betalte ikke toll. Har bestilt både prampack og seng derfra, men har ikke betalt toll noen av gangene. Står på siden at alle avgifter som Norske myndigheter forlanger er inkludert i prisen Endret 12. februar 2013 av Nyx88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monarabb Skrevet 12. februar 2013 #1771 Del Skrevet 12. februar 2013 Jobber selv på innsjekk i SAS og vet at hvis vognen er pakket inn i en prampack så får man laget skaderapport og dekket eventuelle skader på vognen... MEN det er viktig å huske på at prampacken er for å pakke vognen, ikke bleier, mat og diverse annet utstyr oppi i tillegg! Putter man masse annet oppi så er det ikke sikkert flyselskapet vil dekke skadene! Vi har mye problemer på Sola med foreldre som bruker prampacken som en ekstra bagasje, noe som både kan bli dyrt og stressende når de må pakke ut av ting på flyplassen... Greit å huske på kanskje? Når det gjelder bilstol så lar de fleste flyselskap dere ta med bilstolen opp i gate, og er det plass på flyet får dere ta med bilstolen inn på selve flyet. MEN det er få bilstoler som får plass oppe i hattehyllen, derfor kan det være greit å få med en bagasjetag fra innsjekk sånn at hvis det viser seg at flyet er fullt at man kan sende den fra gaten... Med tanke på hvor lite en bilstol tåler så ville jeg unngått å tatt med bilstol hvis jeg ikke absolutt måtte! Bagasje behandles som bagasje og det skal ikke de helt store smellene til før man kan risikere å få skade på bilstolen... (som ikke nødvendigvis er synlig) Ble et langt innlegg fra meg, men håper det var littegrann nyttig informasjon?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. februar 2013 #1772 Del Skrevet 12. februar 2013 Jobber selv på innsjekk i SAS og vet at hvis vognen er pakket inn i en prampack så får man laget skaderapport og dekket eventuelle skader på vognen... MEN det er viktig å huske på at prampacken er for å pakke vognen, ikke bleier, mat og diverse annet utstyr oppi i tillegg! Putter man masse annet oppi så er det ikke sikkert flyselskapet vil dekke skadene! Vi har mye problemer på Sola med foreldre som bruker prampacken som en ekstra bagasje, noe som både kan bli dyrt og stressende når de må pakke ut av ting på flyplassen... Greit å huske på kanskje? Når det gjelder bilstol så lar de fleste flyselskap dere ta med bilstolen opp i gate, og er det plass på flyet får dere ta med bilstolen inn på selve flyet. MEN det er få bilstoler som får plass oppe i hattehyllen, derfor kan det være greit å få med en bagasjetag fra innsjekk sånn at hvis det viser seg at flyet er fullt at man kan sende den fra gaten... Med tanke på hvor lite en bilstol tåler så ville jeg unngått å tatt med bilstol hvis jeg ikke absolutt måtte! Bagasje behandles som bagasje og det skal ikke de helt store smellene til før man kan risikere å få skade på bilstolen... (som ikke nødvendigvis er synlig) Ble et langt innlegg fra meg, men håper det var littegrann nyttig informasjon?! Så greit med litt insideinfo:) Vi bestemte oss etter noen måneder (da vi såg at det kom til å bli en del flytyrer) å ha ett sete stående hos mine foreldre - opplevde også en gang at bilsete ikke kom med tilbake til gardermoen, var litt kjipt å måtte forlate bilen der oppe og ta t-bane/tog osv hjem. Ellers er det nok bare jeg som er lat å ikke gidder å drasse med meg en prampack - nå blir det jo samme vogn som forrige gang, så er ikke noe redd for at den skal bli ødelagt egentlig - da får vi bare kjøpe en ny brukt en:) (late meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 13. februar 2013 #1773 Del Skrevet 13. februar 2013 Så godt å høre at ingen blir fornærmet Jeg vurderer forresten å starte i amme-bh bransjen! Jeg er lettere sjokkert over det særdeles usexy utvalget av amme-bher, og har allerede utviklet en teori om at det ikke er ammingen som fungerer som prevensjon etter fødsel, men amme-bhene Er det så vanskelig å lage en bh med litt ekstra polstring i cupene som stiver opp bhen litt, som ser grei ut (gjerne med litt blonder etc), og som dekker brystet både over og under brustvorten når man bretter den ned? Noen som vil være med i den nye amme-bh bedriften min? Her er det potensiale for å tjene mye penger! Hehe.. for en god idé Jeg er med! Jeg har ikke begynt å se på ammebh'er enda! Vet jeg bør ha en å ha med meg på sykehuset, men kommer meg ikke ut av huset for å gjøre det. Klage: Jeg ble nesten innlagt på sykehuset på onsdag, legen sendte meg som ø-hjelpspasient til føden for sjekk pga blodtrykket og nå skal jeg på ny sjekk på fredag. Jeg VIL IKKE legges inn enda! Denne helga får jeg besøk jo! Var kjedelig nok å sitte på sykehuset 7 timer på onsdag, vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg blir lagt inn fram til ungen skal ut Positivt: Jeg har fått pakkene fra Vitusapotek og Libero! Nå mangler jeg vel bare Rimi og Wedela sin. Morsomt med gratisprøver! Dagen i dag går til å vaske så mye babytøy som mulig, pakke sykehusbag i tilfelle innleggelse (jordmor anbefalte å ha det klart til fredag, sånn i tilfelle) og kose med pusen Noen som gjør noe mer spennende enn meg i dag?? Huff da. Håper blodtrykket stabiliserer seg og at du slipper innleggelse. Krysser fingrene for at du ikke utvilker sv.forgiftning og lille holder seg i magen til termin Jeg er med! Jeg slenger med med de andre her inne å sier at det er en fantastisk idé! De ammebh'ene som ikke ser ut som en 85 åring sin koster fort 600-900 kr har jeg sett Jeg personlig syntes det er litt i overkant egentlig. Så om du har en liten designer-spire i deg så syntes jeg du skal sette deg ned å begynne å tegne Jeg var å prøvde en bh i økologisk bomull på Lindex her om dagen (som var deilig og myk!) men når jeg brettet ned den klaffen på bh'en så blottet jeg jo hele brystet! Syntes det var skikkelig ubehagelig, følte med skikkelig avkledd og puppen ble utrolig uflatterende i det tynne stoffet. Så nå er jakten i gang.. Finne en behagelig bh, som ikke koster det hvite i øyet og som samtidig er en smule anstendig, da jeg i utgangspunktet ikke er spesielt beskjeden av meg og har aldri gruet meg til å amme offentlig, helt til jeg så hvordan de bh'ene på lindex (og HM) var Kan ikke jeg bare legge inn en bestilling til deg da Vims, så kan du sy en bh -eller 3- til meg på symaskina di? *flott idé!* ------------------------------------ I morgen skal jeg hjem til mamma og pappa for siste gang før fødselen! Skal være hjemme i en ukes tid og møte slekt og familie i hjembyen, for neste gang jeg skal hjem så er det ei lita frøken som skal være med Forresten, har dere noen erfaring med Prampack? (Om så bare via venner eller liknende) Vi kommer til å fly en del etter babyen kommer, og da vi jeg tro det anbefales at man pakker inn vogna ordentlig? Vil IKKE at vogna skal bli ødelagt bare fordi bakkemannskapet hos Sas ikke orker ta litt hensyn. Slik ser den ut Jeg betaler heller ikke så mye penger for en BH man bruker i X antall mnd altså.. Blir for mye syns jeg. Angående blotting av pupp: De fleste amme bhene er slik at du blotter hele puppen. Ihvertfall de som ikke er de dyreste. Derfor hadde jeg alltid en singlet under alt jeg har på meg. På den måten så drar du bare ned singleten og da skjuler du både mage og pupp, mens overdelen drar du litt opp. Dermed så får babyen tak og ingen ser pupp Angående prampack: Vi leide det når vi skulle til syden med lille på 6 mnd. Hadde ny mountain buggy vogn og ville ikke risikere at den gikk i stykker. Den fungerte helt supert. Har aldri hatt med bilsete på flytur så har ingen erfaringer å komme med der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstråle87 Skrevet 13. februar 2013 #1774 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) ... Endret 10. februar 2014 av solstråle87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 13. februar 2013 #1775 Del Skrevet 13. februar 2013 Takk, takk Håper jeg slipper innleggelse. Dere hører nok fort om det om jeg legges inn Ang. vitusboksen. Jeg fikk den nye som kom nå i februar da jeg hentet på lørdag, jeg hentet på den gamle kvitteringen. Fikk spørsmål om jeg ventet jente eller gutt (det har nok med fargen på stelleteppet og gjøre - rosa eller blått), fikk blått da siden vi ikke vet hva som kommer. Greit å vite for de som ikke vil ha mye rosa til jenta si, har noen venninner som har fått helt hetta av alt det rosa og heller ønsket seg andre farger. Ikke sikkert det gjelder noen av dere da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 13. februar 2013 #1776 Del Skrevet 13. februar 2013 Ang. vitusboksen. Jeg fikk den nye som kom nå i februar da jeg hentet på lørdag, jeg hentet på den gamle kvitteringen. Fikk spørsmål om jeg ventet jente eller gutt (det har nok med fargen på stelleteppet og gjøre - rosa eller blått), fikk blått da siden vi ikke vet hva som kommer. Greit å vite for de som ikke vil ha mye rosa til jenta si, har noen venninner som har fått helt hetta av alt det rosa og heller ønsket seg andre farger. Ikke sikkert det gjelder noen av dere da Akkurat samme her. De var tomme for blå bokser da jeg hentet min, men den snille apotekdamen byttet det rosa teppet med et blått de hadde liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 13. februar 2013 #1777 Del Skrevet 13. februar 2013 Akkurat samme her. De var tomme for blå bokser da jeg hentet min, men den snille apotekdamen byttet det rosa teppet med et blått de hadde liggende. Så herlig med snille apotekdamer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 13. februar 2013 #1778 Del Skrevet 13. februar 2013 Dere som har henta babyboksen på Vitus: har den nye boksen kommet nå? For når jeg var der i januar hadde de ikke flere, og det skulle komme ny boks i februar.. kan jeg hente den nye boksen med den samme kvitteringen eller må jeg registrere meg på nytt å få ny kvittering? Kanskje litt dumt spørsmål, men.. De har fått de inn igjen! Jeg var å hentet min boks sist uke på Vitusapoteket på Jernbanetorget og da hadde de masse visstnok Du kan bruke den "gamle" kvitteringen, jeg brukte min fra tidlig januar og der funket helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. februar 2013 #1779 Del Skrevet 14. februar 2013 En liten tur innom St. Olavs ble et tolv timer langt opphold. Ramlet på isen på vei hjem fra japanskkurset og fant ut at jeg skulle ringe for å høre om jeg burde komme innom for kontroll. Rett før ni var jeg nede på St. Olavs og rundt midnatt fikk jeg endelig snakke med en lege. Hun insisterte så på at jeg burde sove over på sykehuset, for sikkerhetsskyld. Så der var jeg, med bittelitt lesestoff, en mobil som nesten var død og femten worst case-scenariorer spillende i hodet. Det hjalp ikke at jeg ikke hadde fått i meg noe mat heller. Men de fine sykepleierne som var på jobb fikset et par brødskiver og litt saft til meg. Men ting ser bra ut og jeg fikk dra hjem etter at en ny lege hadde hørt litt og kjent litt på magen min. Så da er det bare å følge med litt videre, men det ser ut til å ha gått bra. Jeg er jo 28+3 i dag, så som de sa så ville hun nok klart seg på utsiden, men det er helt klart best for oss begge om hun holder seg inne i minst en måned til. Det var utrolig meditativt å sitte der og høre på hjertet hennes og trykke på en knapp hver gang hun beveget seg. Og selv om jeg var veldig bekymret, så var det fantastisk å se henne igjen på UL! Håper dog at jeg slipper flere runder der før hun skal ut. Jeg liker ikke sykehus har jeg kommet frem til. Kanskje noe jeg bør snakke med lege/jordmor om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 14. februar 2013 #1780 Del Skrevet 14. februar 2013 En liten tur innom St. Olavs ble et tolv timer langt opphold. Ramlet på isen på vei hjem fra japanskkurset og fant ut at jeg skulle ringe for å høre om jeg burde komme innom for kontroll. Rett før ni var jeg nede på St. Olavs og rundt midnatt fikk jeg endelig snakke med en lege. Hun insisterte så på at jeg burde sove over på sykehuset, for sikkerhetsskyld. Så der var jeg, med bittelitt lesestoff, en mobil som nesten var død og femten worst case-scenariorer spillende i hodet. Det hjalp ikke at jeg ikke hadde fått i meg noe mat heller. Men de fine sykepleierne som var på jobb fikset et par brødskiver og litt saft til meg. Men ting ser bra ut og jeg fikk dra hjem etter at en ny lege hadde hørt litt og kjent litt på magen min. Så da er det bare å følge med litt videre, men det ser ut til å ha gått bra. Jeg er jo 28+3 i dag, så som de sa så ville hun nok klart seg på utsiden, men det er helt klart best for oss begge om hun holder seg inne i minst en måned til. Det var utrolig meditativt å sitte der og høre på hjertet hennes og trykke på en knapp hver gang hun beveget seg. Og selv om jeg var veldig bekymret, så var det fantastisk å se henne igjen på UL! Håper dog at jeg slipper flere runder der før hun skal ut. Jeg liker ikke sykehus har jeg kommet frem til. Kanskje noe jeg bør snakke med lege/jordmor om? Ååh håper alt går bra med deg. Skikkelig uflaks virkelig! Men godt at du måtte bli for sikkerhetsskyld synes jeg. Ville nok ha ringt jordmor for å sagt ifra og for å høre hva hun synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå